משתמש:Or vizman

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

צפרות באיזור נמצאו כשישה סוגי ציפורי שיר שבאופן קבוע שוהות בסתיו: בני סוגי הסבכי: החורש, שחור-כיפה והטוחנים, חמריה סלעית קיץ וחכלילית העצים. יער להב הוא בעיקרו יער של עצים מחטניים, אשר מספקים מעט מזון לציפורים והן עושות שימוש קטן יותר בחלקות האורנים. ניטעו ביער חלקות עצים של אלה אמיתית (אלת הבוטנה), שבאמצע שנות ה-90 החלו להניב פרי המבשיל במהלך הסתיו פרי עץ האלה מהווה מקור אנרגיה חשוב לציפורים הנודדות, אשר צריכות לצבור אנרגיה במהירות לשם המשך מסען.


אתרים ביער מרכז ג'ו אלון ומוזיאון לתרבות הבדואים המרכז ממוקם בלב היער ומשלב פעילות מחקרית-לימודית עם מוזיאון המוקדש לתרבות הבדווית. התצוגה עשירה וכוללת צפייה בסרט, האזנה לסיפורי עם, ביקור באוהלי האירוח, מייצג לתולדות ההתיישבות היהודית בצפון הנגב.

מצפור קראל מאזור מגדל התצפית מסתעפת דרך עפר, בשיפוליו המערביים של היער. באחד מעיקולי היער הכשירה קק"ל רחבת תצפית, שפניה אל מישור החוף הדרומי.

מגדל תצפית אש בגובה של 518 מטרים על פני הים, ממנו נשקף נוף של שפלת יהודה, הרי חברון, מישור החוף הדרומי ובקעת באר שבע. לא ניתן לעלות על מגדל זה המגדל נבנה בשביל יערני קק"ל.