משתמש:Oriher/Sonic the Hedgehog

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Sonic the hedgehog הוא המשחק הראשון בסדרת משחקי סוניק הקיפוד. המשחק נוצר בשנת 1991 על ידי המפתחת sonic team ויוצא לאור על ידי sega. המשחק מציג לראשונה את הדמות הראשית סוניק הקיפוד, קיפוד כחול מהיר במיוחד.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השלב הראשון במשחק Green hill zone

המשחק מציג את אויבו המושבע של סוניק ד"ר רובוטניק (כיום אגמן) אשר גנב את כל הפליקים אשר שהו באי הדרומי. הוא כלא אותם בתוך קופסאות מתכת ורובוטים אגרסיביים. רובוטניק גם רוצה לגנוב את ששת יהלומי הכאוס אשר הם בעלי אנרגיה וכוח מיוחד ואיתם הוא רוצה להשתלט על העולם. בעקבות זאת סוניק יוצא לשחרר את הפליקים ולמנוע מד"ר רובוטניק להשתלט על העולם.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הוא משחק פלטפורמה בו ניתן לשחק בסוניק הקיפוד בלבד עם יכולותː קפיצה, ריצה, הליכה, וגלגול. המשחק מאפשר לסוניק לרוץ במהירות גבוהה בין מעיינות, לולאות, מורדות, נפילות ועוד. צריך להיזהר מסכנות כגון: מקוצים, רובוטים, נפילות, טביעה, בורות ללא תחתית וקירות מוחצים. כל מאה מטבעות שנאספים על ידי השחקן מזכים אותו בחיים נוספים. בשלבי הבונוס ניתן להשיג יהלום כאוס על ידי עבירת כל המכשולים והגעה לסוף שלב הבונוס. כדי להגיע לשלבי הבונוס יש לסיים את השלב עם 50 מטבעות וכאשר בסוף השלב יופיע מטבע ענק צריך לקפוץ לתוכו ובכך להגיע לשלב הבונוס.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק זכה לשבחים ולציונים גבוהים מאוד בעולם כולו. המבקרים ציינו שהמשחק מהיר במיוחד אך זה לא רק שלא פוגע במשחק אלא משבח אותו והופך אותו לייחודי ביותר. המבקרים ציינו גם שהגרפיקה הייתה צבעונית ויפה במיוחד, והרקעים, האנימציות והדמיות הוצגו בצורה איכותית על המסך אשר נראית כתלת ממדית, ואף על פי שהמשחק מהיר זה לא מפריע לראות את הנוף. המבקרים ציינו גם שהמוסיקה של המשחק הייתה קליטה וטובה.

מורשה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק אשר להיות הדמות שתתחרה במריו של נינטנדו, הצליחה מעל ומעבר ושינתה מציאות של שנים בה נינטנדו הייתה שולטת על השוק שאף אחת מהחברות משחקים וקונסולות לא מצליחים להתחרות בה. סוניק הציל את כל קונסולת המגה דרייב של סגה והפך לקמע של סגה. הוא הותיר אחריו עשרות משחקים בסדרה זאת אשר הפכו לסמל בעולם הגיימינג. סוניק התחיל לאבד את מעמדו בשנות ה-2000.

[[קטגוריה:סוניק הקיפוד]]