משתמש:Orlevior

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תיאטרון תל אביב


בהשקעה של מיליוני שקלים - יפתח תיאטרון חדש באולם בית החייל שישנה את שמו ל"תיאטרון תל אביב"

אחרי שנים רבות ובהשקעה של מיליון שקלים, נולד תיאטרון חדש בישראל מיסודו של המפיק מאור מימון (בין הפקותיו ״אנני״ ) - באולם בית החייל בתל אביב שישנה את שמו ל "תיאטרון תל אביב".

אולם בית החייל, משמש כיום כאחד מאולמות המופעים הידועים והוותיקים ביותר בתל אביב. האולם מכיל כ- 900 מקומות ישיבה. בשנים האחרונים שימש כשמשכנם של תיאטרון הבימה ובית לסין בעת שיפוץ משכנם, וכעת, החל מהקיץ הקרוב , תיאטרון בית החייל יהפוך לבית הרשמי של תיאטרון תל אביב.

כחלק מהשינוי – ישונה כאמור שמו של אולם בית החייל לתיאטרון תל אביב. חזית המבנה, קומת הכניסה ולובי האולם יעברו שיפוץ ומתיחת פנים, כדי להעניק בית ראוי למחזות זמר וחווית בילוי עכשווית.

"בהתרגשות גדולה אנחנו ממתינים לרגע בו ייפתח המסך לראשונה, והצופים שלנו יחוו את הסיפור שיוצג על הבמה, יאמצו אל ליבם כל רגע ולו הקטן ביותר שמתרחש לנגד עיניהם ויתענגו על חוויה תיאטרלית עוצמתית, כך שבצאתם מהאולם יחושו נלהבים, מרוגשים ונפעמים, ממש כמונו" אומר מאור מימון המפיק ומוסיף "החזון שלנו הוא השאיפה למצוינת בכל היבט".

ובהצצה ראשונה לרפרטואר ניתן לראות שבין היתר יועלו בו המחזות בילבי, על הילדה השובבה, היתומה מאם ובת לאב פיראט שנמצא בלב הים. בילבי המתגוררת לבדה בוילה המכונה "וילה מצחיקולה" יחד עם קוף הידוע בכינוי "מיסטר נילסון" ועם סוס אותו היא מרימה במו ידיה כיוון שהיא הילדה הכי חזקה בעולם. בזכות חוכמתה הטבעית, נאמנותה, הרפתקנותה ועצמאותה המשוחררת ממגבלות עולם המבוגרים ומהמציאות הרגילה היא שובה ומשמחת את לבם של כל הסובבים אותה.

עוד ברשימה יוסף וכתונת הפסים המשגעת, סיפור תלאותיו של יוסף,בממלכת הפרעונים העתיקה, צ'פלין, על השחקן המפורסם בעולם ו-אחים בדם – המחזמר כשזו הזדמנות לצפות ולהתאהב באחד מהיפים שבמחזות-הזמר של כל הזמנים, יצירה קסומה ומלאה בלהיטים שנחרטים בזיכרון. המחזמר מוצג כבר 20 שנה ברציפות בלונדון, ניו-יורק ובערים נוספות בעולם

שני צעירים שמתיידדים והופכים לחברים בנפש אינם מעלים בדעתם שהם בעצם אחים בדם: זוג תאומים שהופרדו עם לידתם בגלל מצוקתה הכלכלית של אמם. כששניהם מתאהבים במקרה באותה הבחורה הגורל מזמן להם מבחן מטלטל שאין ממנו מוצא.

אז, באנגליה יש את הווסט אנד, בארצות הברית את ברודווי, וגם לישראל מגיע. תל אביב היא בירת מחזות הזמר של ישראל, והחל מהקיץ תיאטרון תל אביב יהיה הבית הרשמי. יש למה לצפות.