משתמש:Rahmash/בנימין זאב בצרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. עריכה

הרב בנימין זאב בצרי (ג' באייר ה'תשט"ו, 25 באפריל 1955 - י"ג בטבת ה'תשע"ד, 16 בדצמבר 2013) ראש ישיבת "בית יוסף" ומרכז תורני "בית יוסף" בבאר שבע, רב שכונת ו' החדשה ורבה של הקריה החרדית "קריית האבות".

הרב בנימין בצרי נולד בירושלים לרב ששון בצרי, שהוא נין אחותו של המקובל הרב יוסף חיים, בעל ה"בן איש חי" מבגדאד, ולאמו מרת הרבנית אהובה. כמו כן, הרב ששון הוא נינו של המקובל הרב יהודה פתייה.

אביו הרב ששון הוא אחיו הגדול של המקובל הרב דוד בצרי מירושלים שהקים בשכונת מקור ברוך בירושלים את "ישיבת השלום", על שמו של המקובל הרב שלום שרעבי (הרש"ש) זצ"ל, הוא אביו של המקובל הרב יצחק בצרי. אח נוסף הוא המקובל הרב עזרא בצרי לשעבר דיין בבית הדין הגדול.

הרב בנימין בצרי זצ"ל בן 57 בפטירתו. השאיר אחריו 12 יתומים ואלפי תלמידים שנותרו ללא רועה ומנהיג רוחני ומפעל ענק של עשיה רוחנית וגשמית של עשרות שנים בבאר שבע הכולל ישיבות, בתי מדרש וכוללים ועשרות אלפים חוזרים בתשובה ושומרי תורה ומצוות. לאחר פטירתו ירש בנו הרב יוסף חיים בצרי את ראשות הישיבה וכיום הוא מכהן בה. וכן ירש את משרת רב שכונת ו' החדשה ורבה של הקריה החרדית "קריית האבות" בבאר שבע.

בצעירותו למד הרב זצ"ל בישיבת "קול תורה" ולימים הפך לגדול המחזירים בתשובה בדרום אשר רבים נוהרים לשמוע את דברי קודשו והוא היה מקרבם לתורה ולמצוות בדרכו היחודית. בין השאר היה מארח בביתו מדי יום ביומו מתחזקים וחוזרים בתשובה, ואף בלילי שבתות ובמוצאי שבת, והיה מקיים שיעורים שובי לב עד שמקרבן לתורה, ולאחר שהיה מכניסם לביתו כיוון את רובם שילמדו במוסדותיו. לרב זצ"ל היה גם מדרשה לבנות. מידי שנה היה עורך הרב בצרי זצ"ל מעמד סליחות ענק באצטדיון המקומי בבאר שבע, והוא התפרסם מאוד בזכות מעמד הסליחות הענק שנערך מידי שנה בערב יום הכיפורים, ובו היו משתתפים כ-18 אלף איש. מעמד הסליחות היה עובר בשידור חי באתר "כיכר השבת" ובתחנות הרדיו. עד היום בנו וממשיך דרכו הרב יוסף חיים בצרי, מקיים את מעמד הסליחות באצטדיון החדש בעיר ובשנת ה'תש"פ יהיה זה השנה ה-13 ברציפות.

קירב מאות לרבי נחמן מברסלב זיע"א, כל ראש השנה היה מגיע לאומן שבאוקראינה עם מאות מתלמידיו, שם אף מסר את השיעור המרכזי ב'קלויז' הספרדי בימי ראש השנה. היה מצדד בתלמידיו ולכל קהל מאזיני שיעוריו ולכל מקורביו לקנות כרטיסי טיסה לאומן ולהגיע לציונו הקדוש של רבי נחמן בעיר אומן, בכל ראש השנה והפך עם השנים לאחד מחסידי ברסלב הגדולים והחשובים שבדורנו.

רוב שנותיו וימיו היה הרב בעל יסורים גדולים ורבים עקב מחלות מעיים וסיבוכים שונים בגופו, ונאלץ בין פעילותיו השונות למען הציבור שומרי התורה והמצוות והמתחזקים, ובמסירות נפש גדולה ואדירה, להיות מטופל ע"י תרופות, טיפולים שונים ואף אשפוז. בימיו האחרונים סבל הרב מכאבים עזים ובמהלך הלילה האחרון איבד את הכרתו והרופאים נאלצו להנשימו, אך לאחר מאבק ארוך על חייו נקבע פטירתו.

כחצי שנה קודם פטירתו, נפטרה רעייתו הרבנית יוכבד נושא רחל בצרי ע"ה. הרבנית נפטרה לאחר מחלה קשה והיא בת 54. יום לפני פטירתה, כשהדיבור היה קשה לה מאד, הגיעה תלמידה מבנות המדרשה לבעלות תשובה לבקרה ורצתה להקריא לה קבלות שקיבלו לרפואתה. הרבנית עצרה אותה ואמרה: "לפני שאת מקריאה לי את הקבלות אני רוצה לומר לך משהו חשוב. אני לא מתייאשת ואני מאמינה שאפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל יתייאש מן הרחמים. אבל אם הקב"ה ירצה אחרת ואני לא אשאר איתכם, בבקשה תאמרי לכולם שלא ישברו ולא יחשבו שכל התפילות והקבלות לא עזרו, לכל תפילה יש את המקום והזמן שלה. ותמשיכו להתחזק ולחזק אחרות ותדעו ששום תפילה וקבלה לא הולכת לריק", וביקשה להתחזק באהבת ישראל.

הרב בצרי זצ"ל הוא אחד מגדולי מחזירי התשובה בכלל ובעיר באר שבע בפרט, אשר הקים עולה של תורה בעיר באר שבע, ורבים חייבים לו את חייהם ברוחניות ובגשמיות.