משתמש:Ronribak5/המשכן לאמנויות הבמה באר שבע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Ronribak5.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Ronribak5.

המשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע הוא מרכז תרבותי עירוני בעיר באר שבע. הוקם בחודש ספטמבר 2008.

במשכן מתקיימים מופעים מהארץ ומחו"ל. יש בו מערכות במה והפקה, שהוא מספק לאמנים תנאים שעומדים לרשות הקהל, ועתה מתאפשרת העלאת מופעי איכות מהארץ ומחו"ל, אשר הופכים את באר שבע למרכז תרבותי מטרופוליני וארצי.

משפחתו של ג'וזף מאירהוף[1] הייתה מעורבת בהקמת משכן הפיס לאומנויות הבמה בבאר שבע.

תחילת הפרויקט: תחרות לתכנון היכל התרבות חדש בבאר שבע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1985 קיימה עיריית באר שבע תחרות אדריכלות פומבית בשיתוף אגודת האדריכלים והמהנדסים בישראל, במטרה לבחור תוכנית ומתכנן להיכל תרבות חדש בעיר. לתחרות הוגשו כ-90 הצעות של מתכננים שונים. במקום הראשון זכתה הצעתם של צמד האדריכלים שרה וסלו הרשמן.

הגישות לתיכנון היכל התרבות באר שבע[עריכת קוד מקור | עריכה]

התפיסה הארכיטקטונית המובילה של הפרויקט הנבחר התבססה על שתי גישות עיקריות: א.גישה עיצובית- תיכנונית, השואפת ליצור קומפלקס של תיאטרון- טוטאלי, מקום המאפשר קיום מופעים שונים מתחום אמנויות הבמה בשלל מסגרות פיזיות: אולם גדול המכיל 850 מושבים, אולם לתיאטרון ניסיוני המכיל המכיל 350 מושבים, גלריות תצוגה וכן מרחבים לא מקורים להופעות כמו אמפיתאטרון. ההיכל תוכנן במשק סגור, המספק את צרכיו בעצמו. לשם כך תוכננו אגפים ליצור, הרכבה ואיכסון תפאורות.

ב.גישה המתייחסת לקשר ביו הקומפלקס לסביבתו ושואפת ליצור באתר המיועד מתחם המשקף מעין מיקרו- קוסמוס אורבני, עם כיכר משלו ושערי כניסה אל הכיכר, אשר רק דרכם תתאפשר גישה אל ההיכל פנימה.

חזיתות וחומרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

החזיתות מעוצבות משלושה חומרים עיקריים: 1. לוחות אבן בגוון חימר, המייצגים את אדמת הנגב. 2.לוחות מתכת כסופים מבריקים, המייצגים את הטכנולוגיה העכשווית. 3.משטחי זכוכית, המשקפים את השמיים ויוצרים קשר בין הפנים והחוץ.

אולמות המשכן בבאר שבע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישנם 2 אולמות:

האולם הגדול: מכיל 915 מושבים. האולם נוטה בזווית חדה כלפי הבמה על מנת ליצור אצל הצופים תחושה של קרבה בלתי אמצעית לשחקנים שעליה וחלל התפאורה שמעליה. קירות האולם מחופים בלוחות מתכת ובשטיחים צבעונים, דבר היוצר משחקי תחושה של קור וחום.

האולם הקטן: מכיל 427 מושבים. הוא נבנה בצורה המזכירה חבית מוקפת חישוקים , המהווים יציעים לקהל הצופים ולצוות האחראי על תפעול הבמה. פנים האולם מצופה בלוחות אבן הזהים ללוחות האבן המצפים את חזיתות המשכן. חזרה זו יוצרת תחושה חמה ואינטימית, תחושת אחדות, תחושה של תיאטרון בעל אופי שקספירי.

האכסדאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

צורת אכסדראות האולם הגדול והאולם הקטן משקפת את צורת האולמות שמעליהן. האכסדרה הגדולה אכסדרה זו, המכילה בית קפה, קופות ושטחי תצוגה יכולה לשמש גם כאולם כנסים לאירועים שונים ומאפשרת קיום הצגה או דיונים על במה ניידת בעוד קהל הצופים מסב לשולחנות מסביבה.

האכסדרה הקטנה אכסדרה זו, מכילה בית קפה וקופה. משמשת מקום התכנסות לפני הופעות ולהתרגעות בהפסקות.

חזון משכן הפיס לאמנויות הבמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משכן הפיס לאמנויות הבמה באר שבע הוקם על מנת להעשיר את חיי התרבות בעיר ובנגב. תרבות היא צורך קיומי והמשכן יפיץ את בשורת התרבות בעיר. המקום ישמש כמרכז התרבותי והרוחני העירוני ויהווה מרכז חשוב בעיצוב חיי התרבות בבאר שבע והנגב. מעתה תתאפשר הבאת מופעי איכות מהארץ לחו"ל , אשר יהפכו את באר שבע למרכז תרבותי מטרופוליני וארצי.

לצד הצגות של תיאטרון באר שבע ,קונצרטים של הסינפונייטה הישראלית באר שבע ומופעי מחול של להקת "קמע" , יהווה המשכן פלטפורמה ויארח הופעות נבחרות מתחומי אומנויות במה שונות : תיאטרון, מוסיקה, מחול, אופרה, בידור וזמר לסוגיהם השונים ויארח את טובי וגדולי התיאטראות, התזמורות, האופרות, להקות המחול ומופעי אמנויות אחרים מהארץ והעולם.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ג'וזף מאירהוף איש עסקים מוביל בבולטימור, נדבן ומגייס כספים - ידוע בעיקר בשל מנהיגותו בבולטימור ופעילותו למען הקמת מדינת ישראל. החל במסורת של נתינה , וזו הייתה למורשת משפחתית.