משתמש:SegevAfriat/אלישע בן דוד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אלישע בן דוד (נולד ב-8 בינואר 1936 ונהרג ב-17 במאי 1948) היה חייל במלחמת העצמאות ומושא ספרה של רעיה בלטמן, אלישע.

חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלישע בן דוד היה בנם היחידי של אסתר וצבי בן דויד. הוא נולד וגדל ברובע היהודי של העיר העתיקה בירושלים. הוא למד בבית הספר העממי ונחשב לבולטים והמצטיינים בכיתתו, בעיקר בשיעורי מתמטיקה, הנדסה ועברית. בגיל 9 הצטרף לתנועת הנוער השומר הצעיר. את מרבית זמנו החופשי בילה בתנועת הנוער, תוך הכנה להצטרפותו לצבא. בשל גילו הצעיר, התמנה לתפקיד קשר.

שירותו הצבאי ומותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם החלטת האו"ם על תוכנית החלוקה, ב-29 בנובמבר 1947, החליט להצטרף לצבא. הוא גויס לחיל הרגלים, לתפקיד קשר שהיה מותאם לבני גילו. באפריל 1948 שמע על קריאות הצבא לכל בני גיל 14 ומעלה לסייע בעבודות הביצורים ברובע היהודי. על אף שלא עמד בקריטריון הגיל, התעקש אלישע להצטרף לעבודות אלו, אותם עשה במקביל לתפקידו כקשר. בתאריך 17 במאי 1948, בדרכו לתחנת קשר קיצונית להעברת קשר, נפגע מרסיסי פגז ונהרג במקום. ב18 במאי 1948 נקבר בבית העלמין בסנהדריה. כארבע שנים מאוחר יותר, ב-24 באפריל 1948, הועברו עצמותיו למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. חלקת קברו נמצאת באזור א', חלקה 2, שורה 11, קבר מספר 3.

לאחר מותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסופרת רעיה בלטמן חקרה את סיפור חייו של אלישע ובשנת 1989 יצא לאור הספר הנושא את שמו, "אלישע", בהוצאת דביר / כתר. הספר, המתפרש על פני 154 עמודים, מגולל את סיפור חייו של אלישע, תחביביו, חבריו, אורחות חייו וסביבתו, תוך שהוא מספר על שירותו הצבאי ונסיבות נפילתו.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקיראה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רעיה בלטמן, אלישע, הוצאת דביר / כתר, 1989