משתמש:Shahafsha/ינון יהל (1)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרי חובה [ סיווג ] חסרים

תבנית {{מוזיקאי}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

Yinon Yahel (תבנית:Lang-he; born August 26, 1978), is an Israeli music producer, DJ and Remixer. He produced 'Song of The Year' in 2015[1][2] and 2017 and was awarded 'Arranger of The Year' in 2015 in Israel [3]. His music has reached the top of the global charts and earned millions of YouTube views.

הקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

1993-1996- להקת "Eman" ותכנית הבידור של דודו טופז

Yinon began his career at the age of 14 as the keyboardist for the renowned Israeli teen rock group Eman, which in 1993 became the youngest group to sign a major record deal in Israel.

2002-2005 – התחלת שיתוף הפעולה עם עופר ניסים ומאיה

באולפנו של יוסי סידי בשנת 2002 הכיר ינון את מאיה סימן טוב, המוכרת גם כ"מאיה". השניים הרגישו מיד בכימיה המקצועית בינם והחלו לשתף פעולה זמן קצר לאחר מכן. לאחר שהכיר את מאיה ל-DJ הישראלי המפורסם ברמה עולמית עופר ניסים, השלושה החלו לעבוד על שיתופי פעולה מוסיקליים. במהרה הם הפכו לאמנים המובילים בסצנה המועדונים בישראל. בשנת 2005 שוחרר האלבום הראשון- "First Time". השחרור הבינלאומי של האלבום הוביל להצלחה בינלאומית רחבה וביטא את סגנונו המוסיקלי הייחודי של ינון. בתקופה קצרה, שלושת הסינגלים מהאלבום התברגו למקומות גבוהים במצעד הבילבורד בקטגוריית מוסיקת דאנס ומועדונים. השיר "First Time" הגיע ל-10 המובילים במצעד, בעוד שהשירים "That's the way I like it" ו- "Searching" הגיעו ל-20 המובילים. השלישייה שחררה בהמשך אלבומים נוספים שזכו להצלחה רבה: 'Searching', 'Forever Tel Aviv', 'Happy People: Summer ion', 'Happy People: Winter ion', 'Pride All Over', ' והאלבום ' 'Over You.

2006-008 – רמיקסים רשמיים לקריסטין W, דבורה קוקס וביונסה.

בשנת 2006 ינון זכה להכרה בינלאומית בקהילת הדאנס וקיבל הצעות לביצוע רמיקסים לאמנים מוכרים. בתקופה זו, בשיתוף עם עופר ניסים, הוא שחרר מספר רמיקסים רשמיים לשירים של אמנים מצליחים ובינם: "Wonder Of It All" של הזמרת קריסטין W, "Love You All Over" של הזמרת דבורה קופר, "I Want More" של Amuka's ו"Easy As Life" של דבורה קוקס. השיר האחרון זכה להצלחה נרחבת במצעדי התקליטים בקנדה ובמקסיקו. השניים גם הפיקו רמיקס לשיריה של הזמרת המוכרת ביונסה- "One Night Only" ו- "Déjà vu" ולשירים "Home" ו- "Fascinated" של הזמרת Suzanne Palmer שהגיע לעשרת השירים המבוקשים ביותר במצעדים בארה"ב. בשנת 2008 הוא שחרר את הסינגל הראשון תחת שמו, "Shine" אותו כתב בשיתוף פעולה עם הזמר הקנדי ג'סי לאבל. לאבל מופיע בשיר שהגיע לצמרת מצעדי המוסיקה במקסיקו.  

2008-2009- "MTV's Making the band", עבודה עם מדונה, ג'ניפר לופז ופי. דידי

בשלהי 2008, חבר ינון לזמר, כותב השירים והמפיק המצליח מרקוס וסט, הידוע יותר בשם הבמה שלו- "Channel 7". השניים הפיקו את המוסיקה בתכניתו של האמן פי.דידי,: "Making the band 4" ששודרה ברשת MTV. במהלך התכנית, השניים עבדו עם אמני R&B מובילים ובהם- Danity Kane, הרכב מוסיקלי נשי ו-Donnie Klang, שזכו בתכנית. בשיתוף פעולה עם Klang ואמן ה-R&B העולה ג'ייסון דרולו, ינון ו-Channel 7 כתבו והפיקו את השיר "Dr Love" שמאוחר יותר הופיע בפסקול הסרט "Eliens in Attic". במהלך תקופה זו ינון ביצע רמיקסים והפיק שירים גם עבור מדונה, ג'ניפר לופז, קייסי ופי. דידי. ינון עבד עם אמנים ומפיקים מוסיקלי כגון: David Cabera- -המנהל המוסיקלי של ריקי מרטין ועם Jim Beanz, זמר ומפיק מוסיקלי שעבד עם כוכבים כגון נלי פורטדו, בריטני ספירס, שאקירה, וויטני יוסטון ורבים אחרים. באותה שנה, פי. דידי וינון כתבו והפיקו שירים לאלבומה של האמנית המצליחה Ashanti בשם "The Decleration". אלבום זה הגיע למקום 6 בטבלת המצעדים בארה"ב. האלבום קיבל ביקורות מעורבות אך השיר המרכזי שבו הוכרז על ידי חלק מהמבקרים כ"יהלום באלבום". 

2010-2012 רמיקס לכריסטינה אגילרה, הצלחה מסחרית ושיתוף פעולה עם קובי פרץ 

בשנת 2010 ינון שחרר את הרמיקס הרשמי לשירה של כריסטינה אגילרה, "You Lost me" שתוך זמן קצר הוביל במצעד בילבורד. כמו כן, הוא עבד עם "White is Pure 9" על מופעי "Montreal's 2010 white Party", בו הופיעו בשנים האחרונות כמה מהאמנים הפופולאריים ביותר בעולם המוסיקה האלקטרונית כגון Armin Van Buuren, Above and beyond, Peter Rauhofer, Deep Dish, טייסטו ודייויד גטה. בשנת 2010 שיתף ינון פעולה עם הזמר הישראלי קובי פרץ ברמיקס לשירו, "בלילות". השניים גם הופיעו יחדיו בישראל בגני התערוכה בתל אביב. בשנת 2012, חברת המשקאות "טמפו" פנתה לינון לאחר שנבחר בסקר בקרב בני נוער כ-DJ הפופולארי ביותר בישראל וביקשה ממנו להפיק שיר למשקה התה הקר "Jump". השיר, שנקרא על שם המשקה נוגן ברשת ה-"MTV" ואף היה מועמד בתחרות שיר השנה מטעם תחנת רדיו בהוואי.  

2014-2015 – לורנה סימפסון, רמיקס למדונה והפקת השיר "Golden Boy" לאירוויזיון

בשנת 2014 ינון שחרר שני שירים עם האמנית הברזילאית לורנה סימפסון. השיר "This Moment" היה מועמד ל"שיר השנה" באתר האינטרנט הבריזלאי הפופולארי "DNA da Balada". השיר השני, "Worth the Pain" הגיעו למקום ראשון במצעד השירים האלקטרוניים "ITUNES ברזיל". באותה שנה, הרמיקס הרשמי שלו לשיר "Free People", שיתוף פעולה של Tony Moran ו-Martha Wash, הגיע למקום ראשון במצעד מוסיקת הדאנס והמועדונים של הבילבורד. ינון הוזמן פעם נוספת, עם עופר ניסים ומאיה סימן טוב, לשתף פעולה בשיר "Everybody Needs A Man". בשנת 2014, ינון הפיק את השיר "מהפכה של שמחה", שיתוף פעולה של ליאור נרקיס ועומר אדם. השיר זכה ללמעלה מ-30 מיליון צפיות ב-YouTube והגיע למקום ראשון במצעדי השירים בישראל. בשנת 2014 ינון כתב והפיק עבור "סופרגרופ" את השיר: "שיר אהבה בשבילך" שזכה ללמעלה מ-4 מיליון צפיות ב-YouTube. השיר "רציתי להגיד לך תודה" הגיע ללמעלה מ-1.5 מיליון צפיות ואילו "נמס ממך" הגיע ללמעלה מ-3 מיליון צפיות. בשנת 2015 שיתף פעולה ינון שוב עם עופר ניסים ברמיקס לשירה של מדונה- "Living for Love", שהופיע באלבומה: "Rebel Heart". הרמיקס הרשמי הגיע למקום ראשון במצעד המועדונים של הבילבורד בארה"ב. מדונה בחרה בגרסת הרמיקס להופעה בטקסי הגראמי וה-Brit הנחשבים. באותה שנה, ינון הפיק ועיבד את השיר המועמד לתחרות האירוויזון, "Golden Boy" אותו שר הזמר נדב גדג'. השיר זכה ללמעלה מ-30 מיליון צפיות ב-YouTube והגיע למקום ראשון במצעדים בישראל. ינון היה שותף גם לגרסה היוונית לשיר, שנקראת: "Sto the me paei" (ביוונית : Στο θεό με πάει; "Take Me to God"") בהופעת Eleni Foureira. השיר בגרסתו היוונית הופיע בטקסט פרסי MAD בשנת 2015. בנוסף, הוא הפיק את השיר "Buoy" שהופיע באלבום האוסף: "Dim Mak Greatest Hits 2015: Originals". שנת 2015 הייתה פורייה במיוחד עבור ינון, שהפיק את "שיר השנה" בישראל לרבות סינגלים לזמר וזמרת השנה . "יום שעובר", השיר שהפיק לליאור נרקיס הגיע למקום ראשון במצעד הישראלי. ינון הפיק ועיבד את הלהיט הענק "מלכת השושנים" לזמרת הישראלית עדן בן זקן ואף הופיע עמה באמפיתיאטרון בקיסריה. ינון כתב את שיר הנושא לתכנית הטלוויזיה "צ'מפיונסניק" ששודרה בניקולודיאון. יום מאוחר באותה שנה הוא גם כתב את שיר הנושא לסדרת הילדים "פלאשבאק". בין השנים 2011-2015 ינון הפיק מוסיקלי וחיבר שירים עבור מופע הילדים הגדול בישראל- הפסטיגל, בו מופיעים אמנים מובילים מתחום הילדים. בין השנים 2012-2014 ינון ניגן בלהקה שהופיעה בגרסה הישראלית לתכנית המצליחה "The Voice".  

2016-2017- עבודה עם הפט שופ בויז, Hardwerk וסיה.

בשנת 2016 ינון ועופר ניסים יצרו את הרמיקס הרשמי לשיריהם של הפט שופ בויז ובינם: "Say It To Me" ו-"The Pop Kids" שהופיעו באלבום של ההרכב, "Super". באותו קיץ, ינון יצר גם את הרמיקס הרשמי לשיר "Tell Me We're OK" של DJ Hardwerk בשיתוף פעולה עם הזמר הידוע אקון. ינון כתב את סינגל הבכורה "This Ain't About You" לזמרת הערבית-ישראלית Lina Makgul. השיר שוחרר ברחבי העולם ב-29 באפריל 2016 והגיע לעשרת המקומות הראשונים במצעד המועדונים והפופ באנגליה. באוגוסט 2016 ינון הפיק את מופע החימום של מרינה מקסימיליאן להופעה של הזמרת סיה. הופעה זו התקיימה בפארק הירקון בתל אביב מול קהל של עשרות אלפי אנשים. בשנת 2017 ינון הפיק ינון את המופע המצליח של משה פרץ שכל הכרטיסים אליו נמכרו. השיר "קרמלה" שינון הפיק היה השיר השני הכי מושמע בישראל בשנת 2017. באותה שנה התאחד ינון פעם נוסף עם נדב גדג', עמו עבד בעבר לטובת השיר "אולי נדבר". השיר הגיע למקום ראשון במצעד הרשמי של גלגל"צ ובמצעד Itunes הישראלי. איחוד נוסף שהתקיים בשנה זו היה עם הזמרת עדן בן זקן, לה ינון הפיק את השיר "אף אחד" שנבחר לשיר השנה. 

2018- יצירת שירים לפסקול סרט צרפתי המועמד לפרס קאן  

בשנת 2018, שיר הלהיט של ינון "Sweat" הופיע בפסקול של הסרט הצרפתי "Sauvage" שהיה מועמד לשלושת פרסים בפסטיבל קאן היוקרתי. במקביל ממשיך ינון להופיע באופן שוטף כ-DJ במועדונים המובילים בניו יורק, מיאמי, מלבורן, סידני, מונטריאול, שוויץ, צרפת, תאילנד, מקסיקו, ברזיל וישראל.  

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיבוד והפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]


  1. ^ הזוכה בקטגוריית שיר השנה- golden boy - נבחרי הילדים 2015 (באנגלית), נבדק ב-2018-06-05 {{citation}}: More than one of |accessdate= and |access-date= specified (עזרה)
  2. ^ "תשע"ה – פזמונט". pizmonet.co.il. נבדק ב-2018-06-05.
  3. ^ "שיר השנה תשע"ז: "אף אחד" של עדן בן זקן". mako. 2017-09-20. נבדק ב-2018-06-05.

[[קטגוריה:מוזיקאים ישראלים]]