משתמש:Shirayarom/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Shirayarom.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Shirayarom.


על החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאש היא חברת קוסמטיקה[1] אשר נוסדה בשנת 1995 בבריטניה[2] על ידי מארק ומן קונסטנטין, ליז וייר, הלן אמברוסן, רונה בירד ופול גריב. החברה מוכרת את מוצריה בכל רחבי העולם. החברה ידועה בעיקר בזכות העובדה שהיא מייצרת את מוצריה מחומרים טבעיים בלבד. כחלק מקידום תפיסה סביבתית ושמירה על כדור הארץ החברה אינה קונה את חומריה מחברות שבמבצעות בדיקות על בעלי חיים. לחברה מעל 600 חנויות מעוצבות ב-43 מדינות שונות. בישראל נכון ל- 2018 אין חנויות של המותג, אך הוא ניתן להזמנות ומשלוחים. לאש בודקת את מוצריה על מתנדבים[3] לפני המכירה לציבור.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה עשתה את צעדיה הראשונים עם יוזמה של שניים ממייסדי החברה לפיתוח של מוצרי אמבטיה ויופי, כאשר בהמשך הדרך רכשה מהם חברת Body Shop את המתכונים להן.

המייסדים החליטו לפתוח חנות בעיר פול השוכנת בבריטניה בה מכרו את מוצריהם עם המתכונים הייחודים להם. בנוסף, אחד מן המייסדים פיתח בושם בעל ריח ייחודי. החברה השיקה תחרות עבור הלקוחות בכדי לתת שם חדש לחברה. לקוח אחד הציע את השם Lush, אשר פירושו טרי והחברה החליטה לאמץ את השם.

מוצרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין מוצריה של Lush הם פצצות אמבטיה, סבונים, מסכות פנים, איפור ועוד. רוב המוצרים אמורים להיות מאוחסנים בטמפרטורת החדר, למעט מסכות הפנים, הדורשות קירור בשל היעדר חומרים משמרים.

לאש מתאימה לכל הגילאים, היא מתאימה את מוצריה לשכבות גילאים. למשל, את קרם הגוף שלה מתאימה החברה לפי מצב העור לפי הגיל. 100% מהמוצרים הם צמחוניים, ולעתים קרובות מכילים פירות וירקות כגון מיץ אשכולית, שעועית וניל, חמאת אבוקדו, שמן רוזמרין, פפאיה וקוקוס.

לאש מייצרת את מוצריה במפעלים ברחבי העולם. ביניהם- טורונטו, פול, אונטריו, קנדה, זגרב, קרואטיה, גרמניה, ונקובר ועוד.

החברה מסמנת את מוצריה עם מדבקות של היוצרים על מנת ליצור סימן מסחרי ייחודי.

החנויות בדרך כלל אינן מוכרות מוצרים שגילם עולה על ארבעה או חמישה חודשים ולרוב המוצרים יש חיי מדף של כ -14 חודשים, דבר זה תלוי בהתאם לפריט המסוים.

משלוחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה עושה משלוחים לרוב המדינות בעולם אך אינה שולחת לישראל. בכדי לשמור על תקינות המוצרים שלא ישברו המשלוח מגיע כאשר כל מוצר מונח על קרטון משלו. בתוך החבילה מפוזרת אבקה השומרת על טריות המוצרים.

את המוצרים ניתן לקנות בחנויות הנמצאות ברחבי העולם או במשלוח הניתן לעשות מאתר האינטרנט של החברה.

מנהגים ייחודיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדי שנה לקראת חג המולד, נפתחות באתר מספר קטגוריות המציעות מוצרים במהדורה מוגבלת כגון סבונים, מוצרים לאמבטיה וטיפוח העור כולל כדור אמבט[4] בצורת סנטה-קלאוס[5]. באתר ניתן גם לרכוש תלושי קניה הטעונים בסכומים שונים המאפשרים לשלוח חבילה ייחודית בדואר.

בכל קניה המוכרים נותנים דוגמית[6] של מוצר כמו סבון מוצק/ שמפו מהלך שנועד לשפר את חוויית הקנייה של הצרכן ולעודד אותו לחזור שוב לחנות.

לחברה יש חוברת הנקראת אשר מFresh Thinking[7] המסבירה על כל מוצר בתוספת תמונה המתארת את הרכיבים של המוצר. החוברת היא ללא עלות וניתן לקבלה בכל קניה. את החוברות אפשר למצוא בשפות שונות בהתאם למיקום החנות ולשפת המקום.

מבנה עסקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

Lush[8] היא חברה בבעלות פרטית עם מספר קטן של מניות זמין על בסיס הזמנה בלבד. הצמיחה של החברה מתבססת בעיקר על שותפויות. לחברה יש כמות שותפות מוגבלת.

  1. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:צ-מאמר

    פרמטרי חובה [ מחבר ] חסרים
    {{{מחבר}}}, קוסמטיקה, ויקיפדיה, 2018-03-20
  2. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:צ-מאמר

    פרמטרי חובה [ מחבר ] חסרים
    {{{מחבר}}}, הממלכה המאוחדת, ויקיפדיה, 2018-04-02
  3. ^ "Lush ברלין: מעבר לריח | בובה בברלין". בובה בברלין. נבדק ב-2018-04-25.
  4. ^ "להסתבן עם עוגת תות - וואלה! אופנה". וואלה! אופנה. נבדק ב-2018-04-25.
  5. ^ "להסתבן עם עוגת תות - וואלה! אופנה". וואלה! אופנה. נבדק ב-2018-04-25.
  6. ^ "Lush ברלין: מעבר לריח | בובה בברלין". בובה בברלין. נבדק ב-2018-04-25.
  7. ^ Fresh Thinking, www.lush.mx
  8. ^ LUSH | Home, www.lushusa.com (באנגלית)