משתמש:Shory~hewiki/דן הרינגטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Shory~hewiki.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Shory~hewiki.
דן הרינגטון באליפות העולם בפוקר

דן הרינגטון (אנגלית: Dan Harrington, נולד ב6 בדצמבר 1945, בקיימבריג', מסצ'וסטס), הוא שחקן פוקר ושש-בש מקצועי, וכיום עוסק גם בנדל"ן. בקרב שחקני הפוקר הוא מוכר כ"אקשן דן" ("Action Dan") התייחסות אירונית לסגנון המשחק השמרני אך התקיף שלו. הגעתו לשולחן הגמר בשתי אליפויות עולם ברציפות (בשנים 2003 ו2004) נחשבת לאחד ההישגים המרשימים ביותר בהיסטוריה של אליפות העולם בפוקר (WSoP). הוא מוכר גם בזכות כובע ה"רד-סוקס" הירוק שהוא נוהג לחבוש בזמן המשחק.

קריירת פוקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

דן החל את דרכו כשחקן מקצועי במשחק השח-מט, בו במהרה הפך למאסטר ולאחד השחקנים המובילים באזור ניו-אינגלנד. ב-1972 הוא זכה באליפות השח-מט במסצ'וסטס, בפער גדול מול רוב השחקנים המובילים באזור. ב-1976 הוא התחיל לשחק שש-בש, והיה למאסטר גם במשחק זה, ולאחד משחקני הכסף הטובים ביותר באזור בוסטון. ב-1981 זכה בגביע העולם בשש-בש בוושינגטון, כשהביס את השחקנים הטובים בעולם. דן הרינגטון החל לשחק פוקר באופן מקצועי בשנת 1982

נצחונות בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • האירוע המרכזי באליפות העולם בפוקר: בשנת 1995 סיים במקום הראשון, במקום השישי ב-1987, שלישי ב-2003 ורביעי ב-2004.
  • מקום ראשון באליפות אירופה בפוקר (1995).
  • מקום ראשון באירוע ה-$2,500 נו-לימיט הולד'ם במסגרת אליפות העולם בפוקר 1995 (WSOP).
  • מקום ראשון באליפות ארבעת המלכות (Four Queens 1996).

הוא השתתף לראשונה באירוע ה-$10,000 נו-לימיט הולד'ם שבמסגרת אליפות העולם בפוקר (WSOP) בשנת 1987, וסיים במקום השישי. הוא השתתף באליפות שלוש-עשרה פעמים, בארבע מתוכן הגיע לשולחן הגמר, הישג מדהים כשלעצמו.

הוא אחד משחקני הנו-לימיט הולד'ם המכובדים ביותר, ויריב מאיים במשחקי לימיט הולד'ם. הוא חי בסנטה מוניקה, שם הוא שותף בחברת "הלוואות אנקור" העוסקת בנדל"ן. נכון לשנת 2007 זכיותיו בטורנירי פוקר הסתכמו בלמעלה משבעה וחצי מיליוני דולרים.

ספרות פוקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2004 פרסם דן הרינגטון, בשיתוף עם ביל רוברטי, מדריך פוקר (Harrington on Hold'em), המתרכז באסטרטגיה לשלבים הראשונים של טורנירי נו-לימיט טקסס הולדם. המדריך, הפך ברבות השנים לאבן יסוד בספרות הפוקר העולמית. הספר מתפרש על פני שני כרכים, ובעקבותיהם פרסם דן ספר שלישי באותה הסדרה, ושני ספרים נוספים שעניינם הוא אסטרטגיה למשחקי כסף (Cash games). ספריו נחשבים כיום לספרי אסטרטגיית הפוקר הטובים ביותר שנכתבו. ספריו תורגמו ללמעלה מ-30 שפות, ביניהן עברית.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דן הרינגטון, טקסס הולד'ם - פוקר למתקדמים, הוצאת זיגל, נובמבר 2009.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

{{מיון רגיל:הרינגטון, דן}} [[קטגוריה:פוקר]] [[en:Dan Harrington]] [[de:Dan Harrington]] [[es:Dan Harrington]] [[fr:Dan Harrington]] [[hu:Dan Harrington]] [[nl:Dan Harrington]] [[no:Dan Harrington]] [[ru:Харрингтон, Дэн]] [[fi:Dan Harrington]] [[sv:Dan Harrington]]