משתמש:WikiJunkie/ארגז חול12

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברוכים הבאים לוויקיפדיה!

ויקיפדיה היא מיזם רב לשוני לחיבור אנציקלופדיה שיתופית, חופשית ומהימנה, שכולם יכולים לערוך.
ישנם כעת 353,389 ערכים בוויקיפדיה העברית.

יום רביעי, 24 באפריל, 2024
גרסת האתר למכשירים ניידים

מתמטיקה פיזיקה כימיה
מדעי החלל טכנולוגיה ביולוגיה
רפואה גאוגרפיה מדעי החברה
כלכלה מדע המדינה היסטוריה
דת יהדות ישראל
מוזיקה ספרות אישים
ספורט אמנות מדינות העולם


פורטל היום

פורטל המתמטיקה הוא שער לכל הנושאים הקשורים במתמטיקה. ניתן למצוא בו קישורים אל תחומי המשנה של ענף המתמטיקה, מושגי יסוד בתחום, היסטוריה של המתמטיקה, מתמטיקאים חשובים ועוד

כל הפורטלים - פורטל אקראי

ערך מומלץ

טריצרטופס הוא סוג של דינוזאור ממשפחת הצרטופסיים, שחי באמריקה הצפונית בשלהי תור הקרטיקון, החל מ-68 מיליון שנה לפני זמננו ועד הכחדת הקרטיקון-שלישון, לפני כ-65.5 מיליון שנה, שבה נכחדו גם שאר הדינוזאורים.

הטריצרטופס נמנה עם הגדולים שבצרטופסים (אורכו 7.9-9 מטר, גובהו 3 מטר ומשקלו 6-8.5 טון) והיה אחד הדינוזאורים הנפוצים ביותר של זמנו. כמו יתר הדינוזאורים בעלי אגן דמוי עוף הטריצרטופס היה צמחוני, ואכל בעיקר צמחייה נמוכה אותה הוא תלש באמצעות המקור שלו. המאפיין העיקרי של הטריצרטופס הוא הגולגולת הגדולה שלו, שלה עטרה (מעין מניפה גרמית) ושלוש קרניים (קרן אחת מעל האף ושתי קרניים מעל אזור הגבות), ששימשו למגוון צרכים: הגנה מפני טורפים כמו הטירנוזאור רקס, צרכים חברתיים בעדר (כולל, ככל הנראה, התגוששות עם זכרים אחרים), עיגון לשרירי הלסת העצומים שלו ואמצעי לוויסות טמפרטורת גופו.

הטריצרטופס הוא אחד הדינוזאורים הידועים והמוכרים ביותר, והקרבות שאולי התרחשו בינו לבין הטירנוזאור רקס שבו את דמיונם של מדענים, אמנים וחובבי דינוזאורים ברחבי העולם - ושוחזרו במידה זו או אחרת של מהימנות מדעית בסרטי קולנוע ותוכניות מדע פופולרי.

את הטריצרטופס גילה ב-1889 הפלאונטולוג האמריקאי עותניאל צ'ארלס מארש.


הידעת?

השבר ...0.142857142857
השבר ...0.142857142857

השבר העשרוני המייצג את המספר שביעית (...0.142857142857) מורכב מרצף הספרות 142857 שחוזר על עצמו אינסוף פעמים. למספר 142857 תכונה מעניינת: כאשר מכפילים אותו במספר טבעי קטן מ-7 מקבלים תמורה מעגלית של המספר המקורי, כלומר מספר הבנוי מאותן ספרות שהוזזו באופן מעגלי. למשל 714,285 = 5 X‏ 142,857. למספר כזה קוראים מספר ציקלי.

היום בהיסטוריה

אירועים בלוח העברי

חדשות ואקטואליה

אירועים אקטואלים מרכזיים בעולם ובישראל: האביב הערבימשבר החוב האירופיתנועת אוקיופיימחאת האוהלים


משה קצב
משה קצב

תמונת היום

שדות התות הינו אתר הנצחה וזיכרון לזכרו של הזמר ג'ון לנון. האתר הוקם בידי אשתו, האמנית יוקו אונו, והוא ממוקם בצידו המערבי של הסנטרל פארק.


אודות ויקיפדיה

ויקיפדיה הינה מיזם אנציקלופדיה מקוון, בינלאומי ורב לשוני אשר פועל על פי העקרון של מערכות ויקי. ויקיפדיה שואפת לספק לקוראיה תוכן חופשי, אובייקטיבי, ניתן לאימות, שכל אחד יכול לשנות ולשפר.

התוכן בוויקיפדיה מופץ תחת רישיון ייחוס-שיתוף זהה של קריאיטיב קומונס אשר מאפשר להעתיק ולעשות שימוש חוזר בתוכן האתר - גם למטרות מסחריות - בכפוף לתנאי הרישיון.

נכון לעתה ישנם 353,389 ערכים בוויקיפדיה העברית, מתוכם 726 הנם ערכים מומלצים.

השתתפות בעריכת ויקיפדיה

במיזם ויקיפדיה כולם יכולים לערוך את התוכן באופן מיידי, כל עוד נשמרים העקרונות והקווים המנחים שנקבעו על ידי הקהילה הויקיפדית.

לנוחותך, קיימים דפי הנחיות רבים לעבודה בוויקיפדיה, בהם הדפים איך ליצור דף חדש, עריכת דף, העלאת תמונה והוספת תמונה לערך. אל תהססו לשאול שאלות.


קהילת ויקיפדיה

נכון לעתה ישנם 1,160,139 חשבונות משתמש בוויקיפדיה העברית, מתוכם 3,424 חשבונות היו פעילים בחודש האחרון. כל העורכים בוויקיפדיה הנם מתנדבים בקהילה שיתופית. העורכים בוויקיפדיה חופשיים לפתח את התוכן באופן פרטני או לחלופין מוזמנים לנסות ולתאם את מאמציהם במסגרת הפורטלים או חדר הצ'אט.

משוב על הערכים הקיימים יתקבל תמיד בברכה. דפי השיחה משמשים לדיונים על איכות התכנים ומסייעים לקהילה להמשיך ולשפר את הערכים.

מיזמי ויקימדיה אחרים

מטא-ויקי

תיאום מיזמי קרן ויקימדיה

ויקימילון

מילון חופשי

ויקיחדשות

אתר חדשות חופשי

ויקיספר

מאגר ספרי לימוד ומדריכים חופשיים

ויקיציטוט

מאגר ציטוטים חופשי

ויקיטקסט

מאגר טקסטים חופשיים

ויקימינים

מדריך פתוח וחופשי של מינים

Welcome to the Hebrew Wikipedia. For assistance in other languages, please see the embassy.