משתמש:TheStriker/הילולים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אז עבר כמעט עשור מאז הפעם ההיא בה כתבתי למדור הביכורים. והנה, לאחר דרך ארוכה שבה עברתי הן במיזם (אם כי בהפסקות) והן בחיים האמיתיים (פרישה ממסלול העתודה, שירות צבאי, תואר ראשון B.Sc בהנדסת תוכנה ועוד הרפתקאות) הוזמנתי שוב להשתתף במדור, הפעם עם קצת יותר פז"ם מאשר הפעם הקודמת.

ככותב (וכגיימר), מאז ומתמיד שמתי לעצמי כמטרה ראשית לקדם את תחום משחקי הוידאו בויקיפדיה העברית, תחום שלעניות דעתי לקה בחסר בתקופה בה נרשמתי למיזם אחרי "נסיון" טכני בעריכה שצברתי במיזמים כמו איןציקלופדיה. אמנם עם התקדמות דרכי במיזם התחלתי לאט לאט "להיפתח" לכתיבה ועריכה על נושאים נוספים ומגוונים, אבל בתכל'ס? קשה להגיד שזנחתי את המטרה המקורית שבגינה נרשמתי למיזם, מטרה אותה מסייעים לי להגשים ויקיפדים נוספים ויקרים מאוד שאת חלקם אציין בהמשך הפרק.

המטרה המשנית שלי, אותה אימצתי די לאחרונה ביחס לזמן בו אני נמצא כאן, היא שמירה על נקיון המיזם. ככל מקום ציבורי, גם ויקיפדיה דורשת עבודה שוטפת של תחזוקה, ובהיעדר עובדים בשכר (מתוך עיקרון), מי ידאג לשמור על ויקיפדיה נקייה מהשחתות, טעויות והטיות? ניחשתם נכון - אנחנו. עבודת הניטור איננה תפקיד קל, היא כרוכה בהרבה מאוד עבודה קשה וכאב ראש, אבל היא לחלוטין מספקת ולכן אינני מתחרט לרגע שלקחתי לידיי משימה חשובה שכזו. בסופו של דבר, כולנו מרוויחים מזה. כי אם אנחנו לא נשמור על הניקיון, אז מי ישמור?

אז לאחר החפירה הזו דברי המבוא האלו כמובן אנצל את הבמה כדי לחפור עוד להוקיר תודה לאותם ויקיפדים יקרים, בין אלו שליוו אותי לאורך הדרך ובין אלו שפחות יצא לי להכיר אך המיזם היה נראה אחרת לגמרי בלעדיהם.

ל-HiyoriX (רוי) על תרומתו הסופר חשובה לתחום הגיימינג בויקיפדיה, וגם על היותו מנטר ומפעיל חרוץ וחבר טוב. להעיתונאי המנטר (או כפי שאני עדיין נוהג לכנותו, הארי) שבזמנו נהניתי מאוד לעבוד איתו על ערכי הארי פוטר ובאופן כללי אחד המשתמשים מסבירי הפנים ביותר במיזם. לשוקו מוקה שהרימ/ה את הכפפה עם מיזם משחקי הוידאו אליו מאוד נהניתי לתרום ועל הדרך גם נוטל/ת חלק בהחייאת איןציקלופדיה והרמתה מבירא עמיקתא. להמקיסט שחזר אלינו לא מזמן על תרומתו בערכי התוכנה ולינוקס ועל היותו אדם שתמיד כיף לדבר איתו. ול-MathKnight שבתור אחד התורמים הפוריים ביותר למיזם היה עבורי סוג של מודל לחיקוי ממש בתחילת דרכי.

ל-Barak a (בחור חביב בסה"כ אותו יצא לי "לפגוש" וירטואלית במפגש החורף האחרון) ו-Hello513 על תרומתם בערכי המוזיקה (לפני כמה ימים אמרתי בדיסקורד שהלוואי והיה מישהו חרוץ כמו ברק והלו שיעשה לז'אנרים כמו מטאל או מוזיקה אלקטרונית את מה שהם עשו בתחום הפופ), לThe Turtle Ninja על תרומתו בערכי הקומיקס ולLilijuros על הוספת צבע למיזם עם ערכיו המיוחדים, לרבות ערכי טולקין - נושא שמאוד יקר לליבי.

לדגש (לו אני מאחל המון בהצלחה על הצטרפותו לצוות הבודקים) ולכל מפעילי המערכת והמנטרים האחרים שסייעו לי בעבודת הניטור מראשית הדרך ועובדים קשה על מנת לשמור על ויקיפדיה כמקום שנעים להיות בו, ולחבריי הבודקים (לרבות Nettadi שבצער רב החליט לפרוש מהתפקיד) שעזרו לי בראשית דרכי כבודק והוכיחו שעם עבודת צוות ושיתוף פעולה אפשר להתגבר על כל מכשול.

לחבריי לשרת הדיסקורד וביניהם Xnet1234 (ילד מייפל עם טעם טוב במוזיקה, בדיוק כמוני), אקסינו, מקף, פרצטמול, omer abcd ועוד.

לגופיקו על ההזמנה לכתוב למדור הביכורים/הילולים בפעם השנייה ואלמלא התזכורת שלו מהיום הייתי שוכח בכלל לכתוב את כל הפינה הזו.

ובאופן כללי, לכל הויקיפדיות והויקיפדים באשר הם, שלוקחים חלק במיזם ההיסטורי הזה. אני בטוח ששכחתי עוד כמה שמות, אז... מחילה ממי שבטעות השמטתי את שמו.