משתמשת:Toar27/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Toar27.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Toar27.


קלייר אלן מקס (נולדה ב-29 בספטמבר 1946 [1] ) היא פרופסור לאסטרונומיה ואסטרופיסיקה בבאוניברסיטת קליפורניה, סנטה קרוז, ומזוהה עם מצפה הכוכבים ללק. היא מנהלת המרכז לאופטיקה אדפטיבית ב- UCSC.

בשנת 1972 קיבלה את הדוקטורט שלה . במדעי האסטרופיזיקה מאוניברסיטת פרינסטון, לאחר תואר ראשון באסטרונומיה מאוניברסיטת הרווארד בשנת 1968.1946

לאחר הדוקטורט באוניברסיטת קליפורניה, ברקלי, הצטרפה מקס לצוות המדעי של המעבדה הלאומית לורנס ליברמור בשנת 1974, ועבדה על בעיות בפיזיקת פלזמה הקשורות לטכנולוגיית היתוך. בשנת 1984 הפכה למנהלת המייסדת של סניף ליברמור במכון הגיאופיזיקה לפיזיקה פלנטרית UC, ובשנת 1995 הייתה למנהלת יחסי אוניברסיטה. היא הצטרפה לפקולטה ב- UC סנטה קרוז בשנת 2001.

מקס ידועה בעיקר בזכות תרומתה לתיאוריה של אופטיקה אדפטיבית כטכניקה להפחתת עיוותים אופטיים של תמונות שצולמו באווירה הסוערת. עבודה זו החלה בקבוצת הייעוץ להגנת הביטחון JASON, שאליה הצטרפה בשנת 1983 כחברה הראשונה. יחד עם עמיתיה לג'ייסון, היא פיתחה את הרעיון להשתמש בכוכב מדריך לייזר מלאכותי לתיקון תמונות אסטרונומיות. בנוסף להמשך פיתוח טכנולוגיה זו במרכז לאופטיקה אדפטיבית, היא משתמשת כעת באופטיקה אדפטיבית כדי ללמוד גרעינים גלקטיים פעילים כמו גם כוכבי לכת במערכת השמש

מקס זכתה בפרס EO לורנס בפיזיקה ממשרד האנרגיה האמריקני בשנת 2004, על תרומתה לתאוריה של אופטיקה אדפטיבית לייזר ויישומי אופטיקה אדפטיבית לאסטרונומיה מבוססת קרקע. היא נבחרה כעמיתת האקדמיה האמריקאית למדעים ומדעים בשנת 2002, והיא גם עמיתה של החברה הפיזיקלית האמריקאית, האגודה האמריקאית לקידום המדע ו- SPIE. היא נבחרה לאקדמיה הלאומית למדעים בשנת 2008.

  1. ==קישורים חיצוניים==
  2. Dr. Max's page @ UCSC
  3. UC Santa Cruz article about Claire Max
  4. The Center for Adaptive Optics
  5. תבנית:Worldcat id
  6. Claire Max's Non-technical Talk in the Silicon Valley Astronomy Lecture Series
  1. ^ "Library of Congress LCCN Permalink n80017456". lccn.loc.gov.