משתמש:WikiJunkie/ויקיפדיה:ביוגרפיות של אנשים חיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו דף מדיניות רשמי, זוהי רק טיוטה
כדי לדון ולהגיע להסכמות, יש לפנות לדף השיחה.
דף זה אינו דף מדיניות רשמי, זוהי רק טיוטה
כדי לדון ולהגיע להסכמות, יש לפנות לדף השיחה. שיחה
טיוטה זו, אשר הינה תוצר של תוכנת תרגום מכונה, נמצאת בעריכה ממושכת

טיוטה זו נמצאת בעיצומה של עבודה ממושכת. הטיוטה נמצאת עדיין במצב התחלתי לא קריא וזאת משום שנוצרה באמצעות תוכנת תרגום מכונה. אתם מוזמנים לסייע לבצע עריכה לשונית, ויקיזציה וסגנון לפסקאות שנכתבו, וכמו כן לעזור להרחיב ולהשלים את הטיוטה.

העורכים חייבים להיזהר במיוחד בעת הוספת חומר ביוגרפי על אדם חי בכל הדפים בוויקיפדיה. חומר מסוג זה מצריך רמה גבוהה של רגישות, וחייב להיות כפוף בקפדנות לחוקי מדינת פלורידה (שם נמצאים השרתים של קרן ויקימדיה), לדף מדיניות זה, ולשלושת כללי הליבה של ויקיפדיה אודות תוכן:

ויקיפדיה הנה אחד מהאתרים הנצפים ביותר כיום באינטרנט. ערכים ביוגרפיים בויקיפדיה יופיעו לרוב בתוצאות הראשונות במנועי החיפוש. משמעות הדבר היא כי החומר הביוגרפי שמפורסם בוויקיפדיה על אנשים חיים עשוי להשפיע ישירות על חייהם וחיי משפחותיהם.

יש להקפיד במיוחד על כך שכל הפרטים המופיעים בערכי האישים הנם מדויקים ומבוססים: כלומר שהתוכן המופיע בהם יתבסס תמיד על מקורות אמינים באיכות גבוהה. יש להסיר באופן מיידי וללא כל דיחוי תוכן שנוי במחלוקת שאינו מתבסס על מקורות מידע או שמתבסס על מקורות מידע בעייתיים או לא אמינים - בין אם התוספות הנם בעלי קונוטציה שלילית, חיובית, נייטרלית או מוטלת בספק. משתמשים אשר מפרים בעקביות ו/או בזדון מדיניות זו באופן בוטה עשויים להיחסם.

ביוגרפיות של אנשים חיים חייבות להיכתב תוך התחשבות בפרטיותם של האישים הנוגעים בדבר. ויקיפדיה הינה אנציקלופדיה ולא צהובון שמטרתו הפצת תוכן סנסציוני או הפצת שמועות אודות חייהם הפרטיים של אישים נודעים.

כתיבה ועריכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סגנון כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוגרפיות של אנשים חיים חייבים להיכתב באופן אחראי, נייטרלי ואנציקלופדי. ערכים ביוגרפים של אנשים חיים צריכים לתעד, באופן שאינו מוטה, מהם המקורות המהימנים אשר עליהם מסתמך הערך. סגנון הכתיבה צריך להיות נייטרלי ועובדתי, ולהימנע מהמעטה או מהגזמה. אין לכלול בהם חלק טריוויה: מידע זה צריך להיות משולב לתוך הגוף של המאמר.

התקפות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש למחוק בהקדם ערכים שנוצרו מבלי להסתמך על מקורות ואשר נכתבו בטון שלילי, במיוחד כאשר הם נוצרו בכדי להשמיץ את האישים הנוגעים בדבר, במידה ולא קיימת גרסה יציבה של אותם הערך אשר אליה ניתן לשחזר את הערך.

הסתמכות על מקורות אמינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיגור או עשויה להיות אתגר[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי המדיניות של ויקיפדיה בדבר ציטוט מקורות מידע (התוכן בוויקיפדיה חייב להיות ניתן לאימות) העורכים חייבים לספק במידת הצורך מקורות מידע שתומכים בתוכן או מקורות אשר הינם שנויים במחלוקת. מידע אשר לא יעמוד בסטנדרטים הללו עשוי להיות מוסר בעתיד. דף מדיניות זה מרחיב את העיקרון הזה, ומוסיף כי יש להסיר בהקדם וללא דיון מידע שנוי במחלוקת אודות אנשים חיים כאשר הוא אינו מתבסס כלל על מקורות או כאשר הוא מתבסס על מקורות בעיתיים ולא אמינים. כלל זה חל בין אם התוספות הנם בעלי קונוטציה שלילית, חיובית, נייטרלית או מוטלת בספק. אין להוסיף מידע לערך כאשר המקור היחיד הנו צהובון. במקרים בהם החומר ניתן לאימות ובעל חשיבות אינציקלופדית, תוכלו תמיד לאתר מקורות אמינים שיבססו את התוספות שלכם לערכים הללו.

הסרת מידע שנוי במחלוקת המתבסס על מקורות מידע בעיתיים ו/או לא אמינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש להסיר באופן מיידי מידע שנוי במחלוקת אודות אנשים חיים אשר המתבסס על מקורות מידע בעיתיים ו/או לא אמינים, כלומר פרשנות משוערת למקור (ראו ויקיפדיה איננה מקור ראשוני), המסתמך על מקורות שיצאו בהוצאה עצמית, אלא אם כן נכתב על ידי האישיות בהעוסק הערך או מסתמך על מקורות שאינם עומדים בסטנדרטים הנדרשים לאימותות התוכן.

מפעילי המערכת רשאים לאכוף הסרת תוספות המפרות בבירור מדיניות זו ובמקביל לחסום את העריכה בערך שבו הוסף המידע ובמידת הצורך לחסום את העורך שהפר את המדיניות, אפילו כאשר הם היו העורכים היחידים של הערך. במקרים בהם פחות בירור אם הייתה הפרה של מדיניות זו, ניתן לבקש ממפעילי המערכת לקבוע אם היתה הפרה על ידי פנייה בדף ויקיפדיה:בקשות ממפעילים.

הימנעו מפירסום שמועות לא מבוססות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש להימנע מפירסום שמועות לא מבוססות/רכילות בויקיפדיה. יש להקפיד לבדוק אם המקור הינו אמין, האם התוספות מוצגות כדברי אמת, והאם, גם במקרים בהם התוספות הנם נכונות, הם אכן רלוונטיות לערך. היזהרו משימוש במקורות המתבססים במקור על המידע שפורסם בויקיפדיה.

ניצול לרעה של מקורות ראשוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש להיזהר בעת שימוש במקורות ראשוניים. אין להשתמש בתמלילי רשומות משפט או מסמכים ציבוריים אחרים, על מנת לחזק טענות אודות אישיות שעודנה בחיים. אין להשתמש ברשומות ציבוריות הכוללות פרטים אישיים, כגון תאריך לידה, כתובת הבית או העסק וכדומה.

הימנעו מלהסתמך על מקורות בהוצאה עצמית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אין להשתמש בהוצאה עצמית מקורות, כולל אך לא רק ספרים, zines , אתרי אינטרנט, בלוגים, טוויטים כמקורות חומר על אדם חי, אלא אם כן בכתב או בהוצאת בנושא ( ראה להלן ). "בהוצאה עצמית בלוגים" בהקשר זה מתייחס בלוגים אישיים וקבוצתיים. כמה ארגוני חדשות לארח עמודות באינטרנט כי הם קוראים בלוגים, ואת אלה עשוי להיות מקובל כמקורות כל עוד הכותבים הם אנשי מקצוע בבלוג זה נעשה בכפוף לפיקוח מלא העריכה של העיתון. הודעות שהשאירו הקוראים הם לא מקובלים כמקורות. [4] ראה בהמשך למדיניות שלנו על בהוצאה עצמית תמונות.

השימוש כפוף כמקור בהוצאה עצמית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנשים הגרים לפרסם חומר על עצמם, כגון דרך הודעות לעיתונות או אתרי אינטרנט אישיים. חומרים אלה עשויים לשמש כמקור רק אם:

  • זה לא יותר מדי אנוכי;
  • זה אינו כרוך טענות על צדדים שלישיים;
  • זה אינו כרוך תביעות על אירועים שאינם קשורים ישירות לנושא;
  • אין ספק סביר לגבי האותנטיות שלו;
  • המאמר אינו מבוסס בעיקר על מקורות כאלה.

הוראות אלה אינן חלות על אוטוביוגרפיות שפורסם על ידי צד שלישי אמין בתי ההוצאה לאור, כי הם לא בהוצאה עצמית.

לקריאה נוספת וקישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים על אנשים החיים, אם BLPs או במקומות אחרים, מתקיימים ברמה גבוהה יותר מאשר נושאים אחרים. מפוקפק או מקורות בהוצאה עצמית לא צריך להיות כלול "לקריאה נוספת" או "קישורים חיצוניים" קטעי BLPs, ו, כאשר כולל קישורים כאלה במאמרים אחרים, ודא כי החומר המקושר אינו מפר מדיניות זו. בהוצאה עצמית מקורות כתובים או בהוצאת בנושא BLP עשוי להיכלל FR או חלקים של EL BLP כי בזהירות, ראה לעיל . באופן כללי, אין קישור לאתרים הסותרים את הרוח של מדיניות זו או להפר את קישורים חיצוניים מנחה. איפה קו מנחה זה אינו עולה בקנה אחד עם זו או כל מדיניות אחרת, מדיניות לנצח.

חזקת לטובת הפרטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הימנע קורבנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר כותבים על אדם ראוי לציון רק אחד או שניים האירועים, לרבות כל פרט יכול להוביל לבעיות, גם כאשר החומר היטב sourced. במקרה של ספק, ביוגרפיות צריך להיות pared חזרה לגרסה היא כי מקורות לחלוטין, נייטרלי, ועל פי נושא. זו היא בעלת חשיבות מיוחדת כאשר מדובר notability אנשים אשר נובעת במידה רבה או לחלוטין מלהיות קורבנות מעשיו של אחר. עורכי ויקיפדיה לא חייבים לפעול, במכוון או בדרך אחרת, בדרך סכומי השתתפות או להאריך את הקורבן.

אישי דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקרה של אישי ציבור , יהיו שפע של מקורות שפורסם אמין, BLPs צריך פשוט לתעד את מה המקורות האלה אומרים. אם טענה או אירוע ראוי לציון, רלוונטי, מתועדת היטב, היא שייכת במאמר, גם אם היא שלילית ואת לא אוהב לדבר על כל נושא זה. אם זה לא מתועד על ידי צד שלישי מקורות מהימנים, לעזוב את זה.

  • דוגמה: "היה John Doe גירושים מלוכלך מן פלונית." האם זה חשוב המאמר, והוא היה זה שפורסם על ידי צד שלישי מקורות מהימנים? אם לא, להשאיר את זה, או להיצמד לעובדות: "John Doe גרושים פלונית".
  • דוגמה: פוליטיקאי נטען כי ניהל רומן. הוא או היא מכחישה את זה, אבל ניו יורק טיימס מפרסם את הטענות, ויש שערורייה ציבורית. האשמה שייכת בביוגרפיה, בצטטו ניו יורק טיימס כמקור.

פרטיות של מידע אישי באמצעות מקורות ראשוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם גניבת זהות עולה, יותר ויותר אנשים רואים שמות מלאים שלהם, תאריכי הלידה כפרטיות. ויקיפדיה כולל שמות מלאים ותאריכי לידה כי פורסמו באופן נרחב על ידי מקורות מהימנים, או על ידי מקורות הקשורים לנושא, כך שניתן באופן סביר להסיק כי הנושא אינו אובייקט. אם הנושא מתלונן על הכללתם של תאריך הלידה, או שהאדם הוא גבולי לציון, לטעות בצד של זהירות ופשוט ברשימה השנה. ברוח דומה, מאמרים לא צריך לכלול כתובות, כתובות דואר אלקטרוני, מספרי טלפון או פרטי קשר אחרים עבור אנשים החיים, אם כי קישורים לאתרים ומתוחזק על ידי הנושא מותרים בדרך כלל. ראה לעיל בדבר ניצול לרעה של מקורות ראשוניים כדי להשיג מידע אישי על הנושאים.

אנשים אשר אינם ידועים יחסית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקיפדיה מכילה חומר ביוגרפי על אנשים, תוך מספיק בולטת לכניסה, אינם ידועים היטב בדרך כלל. במקרים כאלה, ריסון פעילות גופנית כוללים רק חומר רלוונטי notability שלהם, תוך התמקדות באיכות גבוהה מקורות משניים . חומר שפורסם על ידי בנושא ניתן להשתמש, אבל בזהירות, לראות לעיל . חומר זה עלול להשפיע לרעה על המוניטין של אדם יש להתייחס בתשומת לב מיוחדת, בתחומי שיפוט רבים, חוזרת תביעה לשון הרע היא תביעה, ואין הגנה נוספת בנושאים שאינם אנשי ציבור.

ראוי לציון רק אירוע חד נושאים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקיפדיה היא לא חדשות, או אוסף של מידע חסר הבחנה . להיות בחדשות אינו כשלעצמו אומר שמישהו צריך להיות נושא למאמר ויקיפדיה. אם מקורות מהימנים לכסות את האדם היחיד בהקשר של אירוע אחד, אם אדם זה אחרת נשאר, והוא צפוי להישאר, אדם פרופיל נמוך, אנחנו צריכים בדרך כלל להימנע מהצורך מאמר עליהם. ביוגרפיות במקרים אלה יכול לתת משקל מופרזת האירוע הסכסוך עם נקודת מבט נייטרלית . במקרים כאלה, זה בדרך כלל עדיף למזג את המידע ולהפנות את שמו של האדם המאמר האירוע.

אם האירוע הוא משמעותי תפקידו של הפרט בתוך זה משמעותי ומתועד היטב, כמו במקרה של ג'ון הינקלי הבן , אשר נורה הנשיא רונלד רייגן בביוגרפיה 1981-נפרדים עשויים להיות מתאימים. המשמעות של אירוע או אדם מסומן על ידי כמה עיקש כיסוי נמצא מקורות אמינים. [5] בנוסף, כמה הנחיות בנושא notability ספציפיים, כגון ויקיפדיה: notability (ספורט) לספק קריטריונים שעשויים לתמוך notability של אנשים מסוימים הנמצאים ידוע בעיקר עבור מאורע אחד.

פרטיות של שמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

זהירות צריך להיות מיושם כאשר מזהים אנשים הם דנו בעיקר במונחים של אירוע בודד. כאשר שמו של אדם פרטי לא הופצו באופן נרחב או כבר הסתיר במכוון, כגון במקרים המשפט או עיסוקים מסוימים, היא לעתים קרובות עדיף להשמיט את זה, במיוחד כאשר אתה עושה כך לא לגרום לאובדן משמעותי של הקשר. כאשר מחליטים אם לכלול שם, פרסומו מקורות משניים אחרים מאשר התקשורת, כגון בכתבי עת מקצועיים או את עבודתם של מומחים מוכרים, יש העניקה משקל רב יותר מאשר המראה קצרה של שמות סיפורי חדשות. שקול אם הכללת שמות של אנשים חיים פרטיים שאינם מעורבים ישירות בנושא של המאמר מוסיף ערך משמעותי. חזקת לטובת הפרטיות הוא חזק במקרה של בני משפחה של נושאים "מאמרים אחרים המעורבים באופן רופף, אחרת פרופיל נמוך נפשות.

שמותיהם של כל חברי מיידית משפחה לשעבר, או משמעותי, או כל מערכת יחסים משמעותית בנושא BLP עשוי להיות חלק במאמר, אם ממקור מהימן, בכפוף לשיקול הדעת העריכה כי מידע כזה רלוונטי הבנה מלאה של הקורא של הנושא .

איפה BLP עושה אינו חל[עריכת קוד מקור | עריכה]

BLP חלה על כל חומר על אנשים החיים בכל מקום על ויקיפדיה, כולל דפי שיחה, לערוך סיכומים, דפי משתמש, תמונות קטגוריות. זה אינו חל על תאגידים או המנוח, אבל ראה להלן עצות לגבי אותם תחומים.

Non-מאמר בחלל[עריכת קוד מקור | עריכה]

חומר במחלוקת על אנשים החיים זה unsourced או מקורות גרוע ולא קשור החלטות התוכן, יש להסיר, למחוק, או oversighted , לפי העניין. כאשר מחפשים ייעוץ לגבי האם לפרסם משהו על אדם חי, להיזהר שלא לכתוב כל כך הרבה מידע בדף השיחה כי החקירה הופכת שנויה במחלוקת. אותו עיקרון חל על תמונות בעייתיות. תביעות מפוקפק דנו כבר ניתן להסיר עם הפניה לדיון הקודם.

מדיניות BLP חל גם על המשתמש ולדבר דפי המשתמש. החריג היחיד הוא שמשתמשים יכולים לעשות כל טענה שהם רוצים על עצמם במרחב המשתמש שלהם, כל עוד הם לא עוסקים התחזות, ובכפוף מה ויקיפדיה היא לא , אם כי קטינים אינם מעזים לחשוף מידע מזהה אישי על userpages שלהם; עבור מידע נוסף, ראה כאן . [6] למרות מדיניות זו חלה על הודעות על Wikipedians בחלל הפרויקט, מרחב תמרון כלשהו מותר לאפשר את הטיפול בנושאים מנהליים על ידי הקהילה, אך מנהלי רשאי למחוק חומר כזה אם זה עולה לרמה של לשון הרע, או אם הוא מהווה הפרה של שום התקפות אישיות.

תמונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמונות של אנשים הגרים לא אמור לשמש מחוץ להקשר להציג אדם באור כוזב או מזלזלת. הדבר חשוב במיוחד עבור ההזמנה תצלומי המשטרה (mugshots), או במצבים שבהם הנושא לא ציפיתי להצטלם. תמונות של אנשים החיים כי כבר שנוצר על ידי Wikipedians ואחרים ניתן להשתמש רק אם הם שוחררו תחת רישיון זכויות יוצרים התואם את ויקיפדיה: מדיניות תמונה להשתמש .

קטגוריות, רשימות תבניות ניווט[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה שמות לא לבצע ויתורים או מכפילי, ולכן במקרה של כל קטגוריה יש להבהיר לפי טקסט את המאמר ומקורות אמינים שלה. קטגוריות לגבי אמונות דתיות או נטייה מינית לא אמור לשמש אלא אם כן הנושא בפומבי עצמית מזוהה עם אמונה או נטייה המדובר, והאמונות של הנבדק או נטייה מינית רלוונטיות החיים הציבוריים שלהם או notability , על פי מקורות מהימנים שפורסמו.

זהירות יש להשתמש בקטגוריות מציע לאדם יש מוניטין גרועים (ראה אור כוזב ). לדוגמה, קטגוריה: פושעים וקטגוריות המשנה שלו צריך להיות רק הוסיף לאירוע רלוונטי notability של האדם; האירוע פורסם על ידי צד שלישי מקורות מהימנים, נושא הורשע וכן את ההרשעה לא בוטלה בערעור.

עקרונות אלה חלות באופן שווה על רשימות, תבניות הניווט,

דוחות (הכוונה לאנשים החיים בתוך דף ויקיפדיה) המבוססים על אמונה דתית או נטייה מינית או להציע כי כל אדם חי יש מוניטין עניים.

נפטר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדיניות זו אינה חלה על חומר לגבי נפטרים. כל אדם נולד פחות מ 115 שנים מכוסה על ידי מדיניות זו, אלא אם כן מקור אמין אישרה מותו של הפרט. אנשים מעל 115 שנים הם בחזקת מתים אלא אם רשום על העם העתיק ביותר . עם זאת, חומר על אנשים מתים כי יש השלכות על קרובי משפחה וחברים, במיוחד במקרה של מוות האחרונות , מכוסה על ידי מדיניות זו. חומר מפוקפק המשפיעה על אנשים החיים יש להסיר מיד.

אנשים וקבוצות משפטי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדיניות זו אינה חלה על כלל עריכות על תאגידים, חברות או גופים אחרים כאל ישויות משפטיות , אם כי כל חומר כזה חייב להיכתב בהתאם למדיניות ותכנים אחרים. באיזו מידה מדיניות BLP חל על קבוצות עריכות מורכב חייב להישפט על בסיס כל מקרה לגופו. הצהרה מזיקים על קבוצה או ארגון קטן מתקרב להיות בעיה BLP מאשר הצהרה דומה על קבוצה גדולה, וכאשר הקבוצה הוא קטן מאוד, זה עשוי להיות בלתי אפשרי לעשות הבחנה בין הקבוצה לבין האנשים שמרכיבים את הקבוצה. במקרה של ספק, ודא שאתה משתמש באיכות גבוהה ממקורות .

תחזוקת BLPs[עריכת קוד מקור | עריכה]

חשיבותה של תחזוקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקיפדיה מכילה מאות אלפי כתבות על אנשים החיים . מבחינה חוקית ואתית זה הכרחי כי מאמץ נחוש להיות עשוי לחסל חומר בלתי הולם משמיץ אחרים ממאמרים אלה, אך חששות אלה חייבת להיות מאוזנת עם דאגות אחרות, כגון מתן אפשרות מאמרים להראות הטיה לטובת הנושא על ידי הסרת החומר המתאים פשוט כי החפצים כפוף, או מאמרים על אי - המאפשר פרסום בולט דורשי להישמר. במקרה של ספק לגבי השאלה אם החומר BLP מתאים, המאמר צריך להיות pared בחזרה לגירסת מדיניות תואם. לפעמים שימוש בכלים מינהליים, כגון: הגנה על דף ואת המחיקה הכרחי לאכיפת מדיניות זו, ובמקרים קיצוניים פעולה על ידי קרן ויקימדיה צוות נדרש.

חצי הגנה, הגנה, וחסימת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנהלים אשר חשוד עריכה זדונית, או מוטה, או מאמינים כי חומר בלתי הולמת ניתן להוסיף או משוחזר, עשוי להגן או חצי להגן על דפים בהתאם למדיניות הגנה . עורכים אשר שוב ושוב להוסיף או לשחזר חומר במחלוקת על אנשים החיים זה unsourced או מקורות גרועה עלולה להיחסם על הפרעה; לראות את מדיניות החסימה .

תבניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

BLP להזהיר את הקוראים מדיניות זו ניתן להוסיף את הדפים מדברים על BLPs ועוד מאמרים המתמקדים אנשים החיים. תבנית:Blpo מתאים מאמרים המכילים חומר על הנפטר שמכיל גם חומר על אנשים החיים. אם WPBiography תבנית קיים, אתה יכול להוסיף לפרמטרים התבנית. אם WikiProjectBannerShell הוא גם ההווה, להוסיף אליו.

מאמרים, BLP ניתן להשתמש על BLPs וזקוקים לתשומת לב; BLP על BLPs צורך יותר המקור חלופה מקורות BLP העיקרי, ו BLP unsourced עבור אלה עם אין מקורות בכלל.

עבור עורכי הפרה של מדיניות זו, בעקבות ניתן להשתמש כדי להזהיר אותם בדפי השיחה שלהם:

התבנית BLP ניתן להשתמש בדף שיחה של מאמר (או משתמש) להסביר מדוע החומר הוסר על פי פוליסה זו, ובאילו תנאים החומר עשוי להיות מוחלף.

מחיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקציר מחיקה, מניעת הבריאה, באדיבות blanking[עריכת קוד מקור | עריכה]

חומר ביוגרפי על אדם חי כי הוא לא תואם עם מדיניות זו צריכה להיות משופרת לתקן, ואם זה לא אפשרי, אז זה צריך להיות מוסר. אם העמוד כולו באופן משמעותי באיכות ירודה, בעיקר המכילים חומר שנוי במחלוקת כי הוא unsourced או מקורות גרוע, אז זה עשוי להיות נחוץ כדי למחוק את הדף כולו כצעד ראשוני, ואחריו דיון.

עמוד המחיקה הוא בדרך כלל כמוצא אחרון. אם מרכזים מחלוקת סביב הכללתו של הדף (למשל, בגלל notability בספק או כאשר הנושא ביקש מחיקה), זו מופנית באמצעות דיונים מחיקה ולא על ידי מחיקה סיכום. המחיקה סיכום מתאים כאשר הדף מכיל unsourced חומר שלילי או כתוב לא נייטרלית, וכאשר זה לא יכול בקלות להיות מחדש או לשחזר גרסה קודמת של תקן מקובל. מנהל מחיקת צריכים להיות מוכנים להסביר את הפעולה לאחרים באמצעות דואר אלקטרוני אם החומר הוא רגיש. אלו המתנגדים למחיקה יש לזכור כי מחיקת admin יכול להיות מודע בנושאים שאחרים אינם. מחלוקות ניתן לקחת כדי לסקור המחיקה , אבל דיון ציבורי ממושך יש להימנע עבור מחיקות הקשורות חומר אישי רגיש על אנשים החיים, במיוחד אם היא שלילית. דיונים אלה עשויים להיות באדיבות נמחק בסיום. לאחר המחיקה, כל מנהל יכול לבחור ולהגן עליו מפני יצירה מחדש .

שחזור התוכן נמחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

על מנת להבטיח כי חומר על אנשים שחיים נכתב נייטרלית ברמה גבוהה, ועל סמך באיכות גבוהה ממקורות מהימנים, נטל ההוכחה הוא על אלה שרוצים לשמור, לשחזר, או לבטל את המחיקה של חומר שנוי במחלוקת. כאשר חומר על אנשים הגרים נמחק על רצון טוב התנגדויות BLP, כל עורך המבקשים להוסיף, לשחזר, או לבטל את המחיקה עליה להבטיח זה תואם למדיניות התוכן של ויקיפדיה. אם זה כדי להיות משוחזרים ללא שינוי משמעותי, יש לקבל הסכמה הראשונה, ובכל מקום אפשרי מחיקות במחלוקת יש לדון תחילה עם מנהל מי מחק את המאמר. חומר זה תוקן חששות כתובת צריכים להישפט על בסיס כל מקרה לגופו.

מחיקה מוצעת של ביוגרפיות של אנשים חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו של 3 באפריל 2010, תהליך חדש המחיקה המוצע הוקמה, המחייב כל BLPs שנוצרו לאחר 18 מרס 2010 כי לפחות מקור אחד התומך אחד לפחות דברי על האדם במאמר, או שזה יכול להיות מוצע המחיקה . תופעה זו ידועה בשם BLPPROD. תג לא ניתן להסיר עד מקור אמין מסופק, ואם מתמהמהת, את המאמר עלולים להימחק לאחר עשרה ימים. זו אינה משפיעה על התהליכים המחיקה האחרות שהוזכרו במדיניות BLP ובמקומות אחרים.

הקשר בין הנושא, את המאמר, ואת ויקיפדיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התמודדות עם עריכות לפי נושא המאמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

נושאים לפעמים להיות מעורב בעריכת החומר על עצמם, באופן ישיר או באמצעות נציג. ועדת בוררות פסק לטובת מראה סלחנות לנושאים BLP שמנסים לתקן את מה שהם רואים שגיאות או חומר בלתי הוגנת. אף על פי ויקיפדיה מעודדת אנשים לכתוב על עצמם , הסרת חומר unsourced או מקורות גרוע מקובל. כאשר החסר עורך אנונימי, כולו או מקצתו BLP, זה יכול להיות נושא מנסה להסיר חומר בעייתי. עריכות כמו זה לפי נושאים לא צריך להיות כאל ונדליזם, אלא הנושא צריך להיות מוזמן להסביר את חששותיהם.

התמודדות עם מאמרים על עצמך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוויקיפדיה יש מדיניות העריכה כי לעתים קרובות לעזור לפתור את הדאגה שלך, כמו גם משתמשים רבים מוכנים לעזור, ומגוון רחב של תהליכי הסלמה. שגיאות ברורות מאוד יכול להיות קבוע במהירות, כולל אתה עצמך. אבל מעבר לכך, שלאחר הצעות בדף מאמר לדבר, או מקום תבנית:Adminhelp בדף שיחה שלך. אם יש לך סיבה להתלונן, יש לזכור כי ויקיפדיה היא פעלה כמעט לחלוטין על ידי מתנדבים, התנהגות מנומסת, גם אם מובנת לחלוטין, לעתים קרובות יהיה פחות יעיל. ראו למטה כיצד ליצור קשר עם קרן ויקימדיה.

סוגיות משפטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

נושאים שיש להם עילה חוקית מחפשים שינויים במאמר כלשהו צריך להשתמש במערכת OTRS במקום לבצע עריכות עצמם.

עורכים עם משפטי משמעותי - או אישיים - סכסוך עם הנושא של כל נושא המאמר במדיניות זו מעודדים מאוד את האפשרות לערוך כל מאמרים כאלה, מומלץ להשתמש לדבר במאמר הדף, ועל לוחות המודעות המודעות BLP אחרים בהתאם הנושאים המעורבים.

קרן ויקימדיה רזולוציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-9 באפריל 2009, מועצת המנהלים של קרן ויקימדיה הנאמנים החלטה לגבי הטיפול של ויקימדיה של החומר על אנשים חיים. הוא ציין כי יש כמה בעיות עם BLPs להיות קידום מכירות מדי בטון, להיות הושחתו, ומכיל שגיאות מריחות. הקרן קוראת כי תשומת לב מיוחדת ישולם נייטרליות ו verifiability לגבי אנשים החיים, כי כבוד האדם הפרטיות האישית להילקח בחשבון, במיוחד במאמרים של עניין חולף או שולי, כי מנגנונים טכניים חדשים להיחקר להערכת עריכות המשפיעות על אנשים החיים; וכי כל מי שיש לו תלונה על האופן שבו הם מתוארים על אתרי אינטרנט של הפרויקט להיות מטופלים עם סבלנות, כבוד חסד,.

איך להתלונן קרן ויקימדיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אם אתה לא מרוצה עם התגובה של עורכים מנהלי אל דאגה על חומר ביוגרפי על אנשים החיים, אתה יכול לשאול את הקרן צוות של מתנדבים לעזרה. אנא דואר אלקטרוני עם קישור למאמר ופרטים הבעיה; לקבלת מידע נוסף על איך להתלונן, ראה כאן . ראה כאן כיצד ליצור קשר עם קרן ויקימדיה.