משתמש:WikiJunkie/עזרה:ויקיפדיה העברית: ספר ההדרכה החסר/שיתוף פעולה עם עורכים אחרים/התקשורת עם העורכים האחרים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

משתמש:WikiJunkie/ויקיפדיה - ספר ההדרכה החסר - תרגום מכונה בעבודה ממושכת

דף זה מכיל עצות שנכתבו על ידי עורכים שונים בויקיפדיה. על אף שהכתוב עשוי לייצג נורמות מקובלות שיש לפעול לפיהם, יש מקום לשיקול דעת בנושא והמשתמשים

מתבקשים לנהוג לפי השכל הישר. דף זה איננו דף מדיניות רשמי.

ויקיפדיה העברית: ספר ההדרכה החסר

כעורכים בוויקיפדיה תצטרכו לקיים במוקדם או במאוחר אינטראקציה עם ויקיפדים אחרים באמצעות דפי השיחה בויקיפדיה ולעתים גם בדרכים נוספות ופחות נפוצות. גם במידה שאתם מעדיפים בשלב זה להתמקד בעיקר בשיפור הערכים, אתם עשויים לגלות כי קיום הדיון והמשוב שתקבלו מיתר קהילת העורכים בוויקיפדיה אודות מקצה השיפורים שאתם מעוניינים לבצע לפני, במהלך, ואחרי שביצעתם את התוספות, עשויים לסייע לכם לוודא כי התוספות הנן מדויקות ועשויים לסייע למנוע מלחמות עריכה מיותרות בעתיד.

בעת ההתמודדות עם מקרי השחתות ובעת מחלוקות אודות תוכן, תאולצו להשתמש גם בדפי השיחה של הערכים וגם בדפי השיחה של המשתמשים על מנת ליישב את המחלוקות. בתור עורכים בוויקיפדיה, בפעמים רבות תקיימו אינטראקציה עם עורכים אחרים באמצעות דפי השיחה של הערכים ובאמצעות דפי השיחה של המשתמשים, כולל דיונים שעשויים להתקיים בדף השיחה שלכם. לחלופין, ניתן גם, במידה ותרצו בכך (ובמידה והצד השני יסכים לכך), לתקשר באופן ישיר עם העורכים האחרים בוויקיפדיה באמצעות הדואר האלקטרוני או באמצעות חדר הצ'אט של ויקיפדיה.

כל שיטות התקשורת הללו הנם הליכים ונורמות סטנדרטיים בוויקיפדיה. במידה שאתם מעדיפים להימנע לחלוטין מלקיים אינטראקציה עם העורכים האחרים בוויקיפדיה, העורכים האחרים עשויים בעתיד לבחור להתעלם ממה שיש לכם לומר, חשוב ככל שיהיה. פרק זה מפרט את אותם התהליכים והנורמות על מנת לסייע לכם להבהיר את עמדתכם בקלות ובבהירות יתרה בדיונים שתקיימו בעתיד.

זיהוי אישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר אתם רושמים הערה בדף שיחה כלשהו, עליכם לסיים את הערתכם בצרוף חתימתכם, כדי שהעורכים האחרים יוכלו לזהות אתכם ולעקוב ביתר קלות ויעילות אחר התפתחות השיחות. שיחות ללא חתימה, עלולות להיוותר ללא מענה ולאחר זמן מה, הן הופכות להיסטוריה שאין לאף עורך עניין בהן, שכן הן כבר לא מהוות חלק משיחה מתמשכת.

חתימתכם בוויקיפדיה מורכבת משני חלקים שיש להם קישור אחד או יותר לדף השיחה ולדף המשתמש שלכם. כמו כן לצד החתימה מתווספים התאריך והשעה בהם ביצעתם את עריכתכם. להלן דוגמת חתימה: להלן דוגמה לאופן שבו החתימה שלכם תוצג בדפי הדיונים בוויקיפדיה: שםהמשתמששלכם - שיחה 22:04, 11 בנובמבר 2007 (IDT). לחיצה על שם המשתמש שלכם תוביל אתכם לדף המשתמש שלכם ולחיצה על המילה שיחה, תוביל אתכם לדף השיחה שלכם. חתימה עם סיום הערתכם, מתבצעת בפשטות רבה.

הוספת חתימה בסוף התגובה שלכם הנה פשוטה: כל שעליכם לעשות הוא להוסיף ארבעה סימני טילדה בסוף התגובה שלכם, ללא רווחים בין סימני הטילדה. (סימן הטילדה נראה כך: "~", והוא ממוקם במקלדת העברית בחלק השמאלי העליון של המקלדת). במידה שתקלידו בטעות רק שלושה סימני טילדה, תוסיפו רק את שם המשתמש שלכם, ללא התאריך והשעה שבה הוספתם את התגובה שלכם. במידה שתקלידו בטעות חמישה סימני טילדה, תוסיפו רק את התאריך והשעה שבה הוספתם את התגובה שלכם, ללא שם המשתמש שלכם או קישור לדף השיחה שלכם.

לעולם אל תוסיפו את החתימה שלכם בשורה או בפיסקה חדשה. אתם חייבים להוסיף את ארבעת הטילדות בסוף התגובה שלכם בלבד - תעשו זאת על ידי הוספת רווח או שניים, או מקף או שניים, או שילוב של שניהם, בסוף התגובה על מנת ליצור הפרדה בין התגובה לחתימה, ולאחר מכן הוסיפו את ארבעת סימני הטילדה.

במצב עריכה, ניתן גם להוסיף חתימה על ידי לחיצה על הכפתור "חתימה ותאריך ושעה" שמופיע בסרגל הכלים של חלון העריכה (שורת הסמלים שמופיעה מעל לתיבת העריכה). לחיצה כפתור זה מוסיף באופן מיידי שני מקפים וארבעה סימני טילדה (--~~~~) לטקסט שאותו אתם עורכים. (ודאו שהסמן נמצא במקום בו אתם רוצים שהחתימה שלכם תופיע, שכן הכפתור לא מספיק חכם בכדי להבין זאת בעצמו.)

מקרים בהם משתמשים שוכחים להוסיף חתימתם

במקרים בהם משתמשים שוכחים להוסיף חתימתם בדפי השיחה מקובל בויקיפדיה העברית כי העורכים ששמו לב לכך יוסיפו בסוף התגובה של העורך הרשום או העורך האנונימי את התבנית תבנית:שכח לחתום בצירוף שמו של העורך (או כתובת ה-IP) לצד התאריך והשעה שבה התגובה נשמרה בשרתי ויקיפדיה, באופן הבא:

''{{שכח לחתום|שם המשתמש}}''

דפי השיחה של הערכים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לכל הערכים בוויקיפדיה, כגון הערך זהו זה, ישנם דפי שיחה התואמים לשם הערך (לדוגמה שיחה:זהו זה). בדפי השיחה הללו נערכים דיונים שונים במבחר נושאים: איכותם של הערכים, הצעות לשיפורים, מחלוקות אודות תוכנם של הערכים ועוד.

כיוון שדפי השיחה נועדו לשיחות, עריכתם שונה מעריכת הערכים בוויקיפדיה. בעוד שהפורמט של דף העריכה בערכים ובדפי השיחה הנו זהה – נעשה שימוש בתחביר ויקי לצורך יצירת כותרות, שימוש בטקסט מודגש, או טקסט נטוי, וכדומה – בפועל כללי כתיבת השיחה שונים בתכלית מהכללים שנועדו לכתיבת ערכים. לדוגמה, הדגשת מילים או משפטים מסוימים בערכים, לרוב לא מותרת משום שהדבר עשוי לגרום לכך שהתוכן לא יוצג מנקודת מבט נייטרלית. לעומת זאת, ההדגשה של מילים או משפטים בדפי השיחה הנה נפוצה יחסית בדפי השיחה של הערכים שכן ההדגשה עשויה לעתים רבות להקל על עורכים אחרים להבין ביתר קלות את מה שנכתב. בנוסף לכך, בעוד שבערכים עצמם חל איסור מוחלט להשתמש בחתימות, בדפי השיחה העורכים מתבקשים להשתמש בחתימות בסוף כל התגובות שהם מוסיפים.

הערה:
אומנם המידע שבחלק זה מתייחס לדפי השיחה של ערכי ויקיפדיה, אף על פי כן, המידע ישים גם (למעט היבטים שונים הנוגעים לארכוב) לדפי השיחה במרחב "ויקיפדיה:", דפי השיחה במרחב התבניות, דפי השיחה במרחב הקטגוריות, וכן הלאה. הדפים הללו מכונים בויקיפדיה דפי שיחה סטנדרטיים. המידע שבפרק זה רלוונטי גם להוספת טקסט בדפי דיונים כלליים כגון ויקיפדיה:דלפק ייעוץ, ויקיפדיה:מזנון ו-ויקיפדיה:לוח מודעות. (דפי השיחה של המשתמשים הנם שונים, ואלה נדונים בחלק העוסק בדפי השיחה של המשתמשים.)

מוסכמות הנוגעות לדיונים בדפי השיחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף לדרישה להקפיד לחתום על כל ההודעות שלכם, הקפדה על ההנחיות הבאות יגרומו לכך שתיראו כמו עורכים מנוסים באופן מיידי. מלבד הפריטים שברשימה זו, מומלץ לשים לב למה שהעורכים האחרים עושים בדפי השיחה. הקפידו לקרוא היטב את דבריהם לפני שאתם מגיבים. ככל שתימנעו מלהרגיז או לבלבל את העורכים האחרים, כך גם יתר העורכים יתייחסו אל דבריכם ביתר רצינות.

  • בדף השיחה הערך, כאשר העורכים מציינים "הדף הזה" הם בדרך כלל מתייחסות לדף הערך עצמו. במידה שהנכם מעוניינים להתייחס לדף השיחה עצמו (לדוגמה, כאשר תשאלו את יתר המתדיינים בדף השיחה אם יש לארכב את דף השיחה), רצוי לציין במפורש "בדף השיחה הזה" במקום "בדף הזה".
  • הימנעו מלהדגיש את כל ההודעות שלכם בדפי השיחה. ניתן בהחלט להדגיש טקסטים בדפי השיחה ואף להשתמש גם קו תחתון (על ידי הצבת התג <u> בתחילה ובסוף של הטקסט שהנכם מעוניינים לסמן בקו תחתון </u>), אף על פי כן, הקפידו להשתמש באופציות אלו במשורה. השתמש להתנסח היטב ולהימנע משימוש בסלנג או בקיצורים המקובלים בהתכתבויות של הודעות טקסט במכשירי הסלולאר.
  • לדפי שיחה אין חלק הערות שוליים בתחתית העמוד, אין חלק "ראו גם", אין חלק "קישורים חיצוניים", וכן הלאה. במידה שהנכם מעוניינים לקיים דיון על מקור חיצוני מסויים, הקפידו לספק את כתובת ה-URL של האתר החיצוני (בתוך סוגריים) בגוף התגובה שלכם.

דיונים בדפי השיחה חדשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל ערך בויקיפדיה מקשר לדף שיחה נלווה לו, אפילו אם דף השיחה של הערך עדיין לא נוצר. במידה שהמילה "שיחה" בלשונית שמופיעה בחלק העליון השמאלי של הערך הינה אדומה (ולא כחולה), משמעות הדבר היא כי אתם תהיו העורכים הראשונים שתיצרו דף שיחה זה כאשר תפתחו בו דיון חדש.

בעת יצירת דף השיחה המאמר ידי לחיצה על הקישור האדום, כדאי להוסיף סעיף הכותרת בחלק העליון של תיבת עריכה: בשורה הראשונה, שם את השם של הקטע החדש, עם שני סימני שווה מכל צד. דפי שיחה אין בסעיף הראשי (החלק העליון עם טקסט, בלי כותרת). אם אתה מוצא כזה סעיף להוביל, עליך להוסיף כותרת, אשר יכול להיות פשוט כמו == הערות ישנות מדצמבר 2006 ==.

בעת הוספת כותרת התגובה שלך, לשים את החתימה שלך בסוף (ארבעה סימני טילדה), לעשות תצוגה מקדימה מהירה (כמו תמיד), ואם הדברים נראים בסדר, ולאחר מכן לשמור את הדף.

כתיבת הודעה בדף שיחה של ערך[עריכת קוד מקור | עריכה]

אם דף השיחה המאמר כבר קיים, אז מה אתה עושה תלוי אם אתה מעיר על הנושא הקיים (פסקה), או החל דיון בנושא חדש. לפני שתבצע את הבחירה, עם זאת, לבדוק אם יש קישור בחלק העליון של הדף, הערות ישנים בארכיון. אם יש, עליך להפעיל את הקישור לארכיון לפחות האחרונה. אתה יכול למצוא את התשובה לשאלתך שם, או לפחות לקבל תחושה טובה יותר של ההיבטים הרגישים ביותר של המאמר (אלה העורכים להתווכח).

הערה:
תלמד כיצד ליצור דף שיחת ארכיון והערות ארכיון ישנים סעיף על בארכיון.
נוזלי אשכולות

כמה אנשים כבר עושים לא מעט עבודה על מערכת דיון חדש בשם אשכולות נוזליים. המודל כולל ערוצים מהמגיבים יכול לצרף אחד או יותר מאמרים, חוטים (אוסף של הערות לגבי נושא מסוים); הערות עצמם (שלכל אחד מהם כניסה מסד נתונים היסטוריית גירסאות), ודפי הסיכום של כל ערוץ חוט.

מתי בדיוק (או אפילו אם) ויקיפדיה האנגלית יהיה לרדד נושאים נזילים, ועד כמה המערכת החדשה תשפיע הקיימים שיחת דפי המאמרים, לא ברור בעת כתיבת שורות אלה.

הוספת תגובה לסעיף הקיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעת הוספת הערות לסעיף הקיים, עליך ללחוץ על הקישור "עריכה" על סעיף, לא עבור הדף כולו. באופן כללי, להוסיף את ההערה שלך למטה הסעיף. אתה עלול להתפתות לשזור את הערותיך לתוך דברי אחרים, במיוחד אם מישהו עשה נקודות 1, 2, ו -3. לא. עד ויקיפדיה מקבל תוכנות מיוחדות לדיונים הליכי (ראו תיבה על נושאים נוזלי ), לשים את כל ההערות שלך בתחתית.

עצה:
אם אתה באמת מרגיש כי הדיון צריך ללכת בשניים או שלושה כיווני אויר, לשקול להוסיף שניים או שלושה סעיפים קטנים. חלקים רגילים יש שני ברמת הכותרות, מה שאתה יוצר על ידי הקלדת שני סימני שווה מכל צד; כותרות קטן מקבל שלושה סימנים שווים בכל צד. זכור לחתום פרסום שלך בסעיף קטן זה.

ריווח הכניסה חיוניים לקריאה נוחה יותר של חלקים דיונים. תמיד לשים שורה ריקה בין הפרסום שלך לפני פרסום זה, הכניסה את ההערה שלך באמצעות אחד או יותר נקודתיים. כך בסעיף 1 פרסום זה לרוקן שמאל,. 2 פרסום הוא מסוכסך באמצעות המעי הגס, 3 מדורג יותר באמצעות שני נקודתיים, וכן הלאה איור 8-1 מציג דוגמה מפורטת.

Figure 8-1. An example of indentation, done in the sandbox.
הערה:
הכניסה ניתן לעשות עם כוכביות ולא נקודתיים. כמה עורכי מצא את קל יותר לקריאה, אבל הכניסה מציג בצורה נקייה רק אם אין שורה ריקה הפרדת פסקאות. יש להשתמש נקודתיים, שהם פחות נוטים להציג בעיות, אלא אם כן כוכביות הם כבר בשימוש בסעיף. ואז, כמו מתוך נימוס, להישאר עם הסגנון בשימוש, אם אתה יכול.

אחרי סעיף הגיע חמש או שש רמות של הכניסה (כלומר, אחרי עורך האחרונה השתמשה חמש או שש נקודתיים מול תגובה שלהם), זה מקובל להתחיל את ההערה הבאה בלי הכניסה בכלל (כלומר, להוריד את המים נשאר על הדף). מתחילים מחדש בצד שמאל נמנעת שיש טקסט חדש בסעיף סוחטים לתוך דף (נניח) פחות ממחצית, על הימין הקיצוני.

הערה:
כאשר הולך מן הכניסה העיקרי הכניסה לא, עורכים כמה לשים "(undent)" או משהו דומה בתחילת הפיסקה הראשונה. ישנם גם מספר תבניות אשר יכול לעשות את אותו הדבר. אם אתה עושה את זה, כולם ידעו שאתה לא שכח להכניס בטעות.

יצירת חלק חדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר אתה רוצה לדבר על משהו שלא מוזכר בדף השיחה של המאמר, או שאתה רוצה להתחיל דיון בנושא שבו דיון די ישנה, ​​מתחיל קטע חדש. (מה "די זקנה" אמצעי זה עניין של שיקול דעת; בדף עם הערות ספורות, אפילו משהו בן 3 חודשים יכול להיות האחרונה מספיק כדי להמשיך פרסום סעיף במקום להתחיל מדור חדש בדף עסוק מאוד לדבר במאמר. נושא השיחה שבו הפסיק רק לפני מספר שבועות עשויה לזכות קטע חדש.)

כראוי להתחיל קטע חדש, השתמש בכרטיסייה "קטע חדש" בחלק העליון של דף השיחה (ראה תרשים 8-2), במקום לערוך את כל הדף או עריכה בסעיף התחתונה ביותר של הדף.

Figure 8-2. The "new section" tab on article talk pages lets you start a new section. Click it rather than the "edit this page" link.

בעת השימוש בכרטיסיה "קטע חדש" כדי להתחיל מדור חדש:

  • הוא מציב אוטומטית את סעיף (לאחר שמירת העריכה שלך) למטה את כל הסעיפים הקודמים (שזה המיקום הנכון).
  • זה חוסך לך את הטרחה של הוספת סימנים שווים לעצב סעיף הכותרת.
  • זה מבטל את הצורך להוסיף סיכום עריכה נפרד.
  • היא מבטיחה כי לא תהיה לך הסכסוך עריכה כאשר אתה שומר את עריכת.

השתמש נייטרלי לכיוון בסעיף: במקום סעיף בוטה נקודת מבט, למשל, לכתוב בעיה עם נקודת מבט (או סתם POV). על לא דבר כל עורך בפרט כותרת: פרסום שלך היא לספק מידע עבור כל העורכים. כמו תמיד, הקפד להוסיף את החתימה שלך (ארבעה סימני טילדה) בסוף התגובה שלך (אך לא בשורה נפרדת), וכן תצוגה מקדימה עריכת לפני שמירתו.

הדגשת טקסט

בהערות שלך על דפי שיחת המאמר, מומלץ להדגיש טקסט כלשהו, ​​למשל, טקסט מתוך מאמר שאתה רוצה עורכים אחרים כדי לסקור או טקסט שאתה מציע לכתבה.

אתה יכול למקם את הטקסט בתיבה אור ירוק על ידי הוספת קוד זה (אתה תמצא אותו ב WP: TP , אז אתה יכול להעתיק ולהדביק אותו משם):

<div class="boilerplate" style="background-color: #efe;
margin: 2em 0 0 0; padding: 0 10px 0 10px; border: 1px
dotted #aaa;">XXXXX</div>

(שים את הטקסט שאתה רוצה להדגיש שם XXXXX מופיע בתוך תגי div.)

שיטות עבודה טובות עמוד שיחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משתמשים בו נכון, בדף השיחה המאמר קורא כמו שיחה בין קבוצה של אנשים מכבדים זה את זה, מי מכיר בעובדה כי אפשר להיות שונים נקודות מבט עדיין להגיע להסכמה על נוסח של התוכן (שהוא על עובדות), אשר כל הזמן מחפשים דרכים למצוא פשרות, כי הן נכונות מקובל על האחרים בדיון, ומי להתמקד אך ורק בשיפור המאמרים.

בתור עורך, אתה יכול לעזור דפי להתקדם לעבר מטרה זו על ידי ביצוע כי המודל. בנוסף, יש לציין את שיטות העבודה הטובות הבאות:

  • עדיף לתקן את המאמר מאשר להתלונן על כך בדף השיחה של המאמר. לפי ההנחיה בדף ויקיפדיה: היו נועזים (קיצור: WP: BB ), אם אתה רואה בעיה, הגישה הטובה ביותר היא פשוט לתקן את זה בעצמך. אתה לא צריך לתקן את זה בבת אחת, פשוט להתחיל ולשמור לכרסם בו. לעומת זאת, לשים לב בדף השיחה כי "במאמר זה צריך הרבה עבודה" היא חסרת טעם, משום שרוב המאמרים ויקיפדיה צריך הרבה עבודה. עורכים מנוסים כבר יודעים את זה. חישוב כזה תגובה לא הולך קסם לזמן לגיונות של עורכי לתקן דברים.
יוצא מן הכלל להיות מודגש כאן נוסח המאמר, בדרך כלל על הנושא, יש מחלוקת כבר דנו בהרחבה. אם עמוד שיחת המאמר ריק, אז אל תהססו לערוך את המאמר. אבל אם את דף שיחת המאמר הוא ארוך ויש לו עשרות עמודים המכילים רישומים שיחת ארכיון ישנים, להיות אמיץ יכול להיות פזיז. מלבד עריכת הליטוש קטין או אחרים שאינם שנויים במחלוקת בעניינים, כדאי לשקול פרסום הצעה או שאלה בדף השיחה. (חלופה נוספת מקובלת היא מבלה הרבה זמן הקריאה הערות וגרסאות המאמר, להבין בדיוק מה קורה, ולאחר מכן לערוך את המאמר.)
  • להיות ספציפי ולא כללי. אם אתה חושב במאמר יש נקודת מבט מוטה, ואתה לא הולך לנסות לתקן את זה בעצמך, אז לצטט כמה משפטים ספציפיים שאתה מוצא בעייתית, כדוגמאות, ולא אמירה כללית. אם אין לך זמן למצוא דוגמאות, אז לא לפרסם בכלל.
  • מוטב לצטט עוד עורך אינך מסכים מאשר פרפרזה עורך זה. מילים שמישהו אחר ניסח מחדש של סיכונים הטענה שאתה לא נכונה לסכם משהו שאתה חולק. (אמנת עבור דפי שיחת כאשר מצטט משהו אחר הערות של העורך, היא להפוך את נטוי טקסט מצוטט, על ידי הנחת גרשיים כפולים בכל צד, אשר באופן ברור המבדיל אותה מן דעתך.)
  • לא רק שם של מדיניות, לקשר אליו. קיצורי דרך לא לוקח הרבה זמן להקליד, אבל הם להקל על אחרים כדי לקבל את הכללים הרלוונטיים ויקיפדיה. אם מדברים על עריכה, קישור הבדל (ראה בסעיף על הבדלים ) מונע אי בהירות על מה אתה מדבר. לספק קישורים למקורות בכל פעם הדיון הוא על עובדות (URL מספיק, להציל את הציטוטים המלאים שלך למאמרים עצמם). קישורים גם לעזור לך, כאשר אתה חוזר למשהו יום או שבוע לאחר מכן, כדי להיזכר למה אמרת את מה שעשית.
  • לבקש מקורות. אם אתה מוצא בלי ציון הלא ביוגרפי מידע שנראה מפוקפק (למידע ביוגרפי, להסיר אותו, לכל הערה על סעיף על בהתחשב מקור ונדליזם ), להעבירו בדף השיחה יכול לקבל את תשומת הלב של העורכים, שבלעדיהם היה להתעלם העדר מקור. אבל הנורמה היא להכניס למעשה תבנית ("ציטטה הצורך") לתוך המאמר בנקודת השאלה, ולאחר מכן לתת לעורכים אחרים הזדמנות להגיב. רק לאחר זמן מה (לפחות בשבוע, עם מידע שימושי, אולי עוד כמה חודשים), אתה צריך להעביר את המידע לדף השיחה.
הערה:
אתה צריך להגביל את השימוש למעשה תבנית למידע חשוב אשר אמיתות לך ספק. לשים "ציטטה הצורך" על כל מה שחסר המקור רק מקשה לראות את הדברים החשובים באמת שצריך מקורות או להסירו. אם להתמכר השימוש העודף של תבנית זו, וחוזרים ואומרים כי התנהגות, אחרים יראו לך עורך הרסנית..
  • השתמש בדף שיחת סיכום המאמר להשלים העריכה שלך. נסו להתאים את ההסבר של עריכה בתקציר העריכה. עבור מקרים נדירים שבהם אתה צריך יותר מקום, את ההסבר שלך בדף השיחה, וראה שיחת / עמוד דיון לסיכום העריכה.

מה לא לשלוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיחת דפי המאמרים הם לדיון כיצד לשפר את התוכן של מאמרים, לרבות האמינות של מקורות שהיו או יכול להיות מצוטט. דברים שלא צריכים להיות על דפי שיחת כוללים הפרת פרטיות, בלי ציון פרטים ביוגרפיים במחלוקת, צ 'אט סרק, התקפות אישיות, ודיונים על התנהגותם של עורכי.

  • פרטים אישיים (כתובות בית, כתובות דואר אלקטרוני, מספרי טלפון וכו ') אינו שייך בוויקיפדיה, מסיבות פרטיות. מידע זה גם לא שייך בדפים שיחת המאמר, או בכל מקום אחר לצורך העניין, בין אם על נושא של מאמר או על עורך ויקיפדיה.
קישורים חיצוניים לדפים מחוץ ויקיפדיה שיש להם מידע אישי הם בלתי הולמת באופן דומה, אם המטרה העיקרית היא להוביל את הקוראים ועורכים אחרים מידע אישי. אם אתה רואה פרטים אישיים או קישורים חיצוניים פסולים, הסר מיד. אם מה שאתה מוסר היה פולשני במיוחד או בעייתי, להביא את העניין לתשומת לבם של מנהלי (ראה בסעיף על לוח המודעות של מנהלי ).
  • בלי ציון גרוע או מקורות מידע ביוגרפי במחלוקת אינו הולם עבור דפי שיחת המאמר, כמו גם מאמרים. אם אתה רואה מידע מסוג זה, להסיר אותו. מה שנוי במחלוקת? למרות המונח הוא סובייקטיבי, לחשוב על סוג של הצהרה שבה מישהו עשוי לומר: "תוכיח!"
בעת הסרת פרסומים כאלה, אתה צריך לצטט WP: BLP לסיכום העריכה שלך, לא רק כדי להצדיק את העריכה שלך, אבל גם כך אלה מכירים את המדיניות יכול לעקוב אחר הקישור להבהיר את עצמם.
  • Wikichat הוא טקסט שמטרתו דבר מלבד שיפור בנושא המאמר, בדרך כלל תגובה על נושא המאמר, ולא על הניסוח או מידע במאמר. ואמר כי המועמד לנשיאות הוא כושל, או סלבריטי ידוע צריכים להתבייש בעצמם על מה הם בדיוק עשו, שייך בבלוג, בפורום דיונים או דף אינטרנט אישי. אין לזה שום קשר לשיפור המאמר. אם אתה רואה wikichat בדף שיחת המאמר, ללא קשר לגיל שלו, להסיר אותו. (במקרה נדיר מאוד שזה להוביל בונה על שיפור פרסום המאמר עצמו, אתה צריך להשאיר את זה.)
  • ויכוחים ארוכים, כמויות גדולות של טקסט המוצע, או רשימות ארוכות של מקורות המוצעים או תומכת. אם אתה לא יכול לעשות טעם שנתיים עד ארבע פסקאות, אז אתה גם באמצעות ויקיפדיה כמו סבוניה (שהיא לא מילה גסה), או מבולבל (לעבוד על מה שאתה רוצה להגיד 1 מנותק), או מנסה לעשות מספר רב של נקודות או לכסות נושאים רבים בסעיף אחד (במקרה זה ליצור מקטעים נפרדים, עם נקודה אחת לכל קטע, או חלק אחד עם סעיפים קטנים).
הערה:
מדי פעם, ייתכן שיהיה צורך לגיטימי לכתוב הרבה טקסט, אם אתה מציע לשכתב מרכזי סעיף ארוך ושנוי במחלוקת של מאמר, או מאמר שלם. במקרה זה, ליצור דפי המשנה (ראה סעיף על יצירת ארגז חול אישי ). כך, למשל, מ שיחה: עמוד ביגפוט, אפשר ליצור שיחה דפי המשנה: ביגפוט / קרבה ההימלאיה Yeti, עם לשכתב המוצע של סעיף שנוי במחלוקת של ביגפוט המאמר.
  • חוסר נימוס והתקפות אישיות. דפי שיחה נועדו לדון תוכן, לא תורמים. בפוליטיקה, טקטיקה נפוצה היא לחקור את המניעים, אישורים, יכולות, או היבטים אחרים של היריב. על ויקיפדיה, זה לא מתאים לחלוטין. אם אתה לא חושב טיעון הגיוני, או בקנה אחד עם מדיניות ויקיפדיה והנחיות, להסביר מדוע. לא לתייג את העורך שפרסם משהו שאתם חושבים שהוא טיפש או מוטה כמו להיות אידיוט או להיות מוטה, גם אם הוא הוכיח טיפשות או הטיה קיצונית במקום אחר. זאת לא הדרך לנצח בוויכוחים על ויקיפדיה. במקום זאת, הוא דרך טובה לקבל הזהיר כי אתה להיות הרסנית. ( פרק 10, פתרון סכסוכים תוכן דן הדרך הנכונה להתמודד עם סכסוכים על התוכן.)
ויקיפדיה יש שלושה קווים מנחים חופפים לגבי הערות על עורכים אחרים: נניח בתום לב (קיצור: WP: AGF ), אדיבות (קיצור: WP: אזרחית ), וללא התקפות אישיות (קיצור: WP: NPA ). לקרוא אותם לפני שאתה עושה את התגובה הראשונה שלך פרסום על ידי עורך אחר בדף השיחה.
הערה:
טיפול חוסר נימוס ועל התקפות אישיות על ידי עורכים אחרים, במיוחד אם אתה מכוון, נדון בהרחבה בפרק 11, טיפול חוסר נימוס ועל התקפות אישיות .
  • דיונים של התנהגות. שיחת דפי המאמרים הם המקום הלא נכון לדבר על מה שאתה רואה כהתנהגות בטעות על ידי עורך אחר. דף שיחת המשתמש הוא המקום המתאים לדון בהתנהגות (ראה בסעיף על המקום לדון בהתנהגות בעייתית ). אתה לא רוצה לשבש דיונים בנושא שיפור התוכן של מאמרים (זוכרים, זה המטרה של המאמר בדף השיחה). לא פחות חשוב, אתם רוצים עורכים ומנהלים אחרים יוכלו למצוא הערות לגבי התנהגות של עורך בדף זה של עורך משתמש שיחת; לא על ידי חיפוש דרך דפי שיחת המאמר.
אם כבר הוסר טקסט כלשהו (ראה את שלושת הפריטים ברשימה זו), ואז לכתוב הערה בדף של עורך שיחה בעניין. קישור לדף ויקיפדיה: דף שיחה (קיצור: WP: TP ) ו / או ויקיפדיה: דף שיחה הנחיות (קיצור: WP: TPG ) יכול להיות מועיל, אם אתה לא מצטט מדיניות אחרת או קו מנחה.
  • ונדליזם וספאמינג. אתה תמיד יכול להסיר ונדליזם או דואר זבל ללא דיון. כל שעליך לעשות הוא להסביר מה אתה עושה לסיכום העריכה שלך (ראה סעיף על סיכומים עריכה ).

עריכת או מחיקת תגובות קיימות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באופן כללי, הכלל לעריכה או מחיקה של תגובה זו או אחרת, כי אתה עורך פירסמה לדף שיחת המאמר היא פשוטה: לא. זה נכון גם לגבי תיקון שגיאות כתיב, שגיאות הקלדה, ריצה על משפטים, או שינויים אחרים ניסוח קלים, לא משנה כמה טריוויאלי. על ויקיפדיה, דף השיחה היא למעשה תעתיק, לא משנה כמה כוונות טובות אתה העריכה שלך, עורכים אחרים לא הולכים לראות את זה ככה.

יש רק שתי קטגוריות של חריגים רגילים לזה "לא לערוך" הכלל:

  • הפרת פרטיות, הפרות של WP: BLP ו wikichat צריכים להימחק, כפי שפורט בסעיף הקודם, כמו גם הערות ונדליזם דואר זבל.
  • זה בסדר לשנות את הכניסה, או כדי לתקן את הבעיה עיצוב נדיר שגורם תגובה קשה לקרוא, כי אתה ממש לא לשנות את המילים שהוצבו קודם לכן. כמו כן, זה בסדר להכניס כותרות קטן, או לפצל בסעיף 2 (לדוגמה, כאשר עורך בטעות מתחיל נושא חדש). פשוט לא לשנות את המילים של אף אחד, אפילו לא את סדר המילים של אף אחד.
הערה:
יש יוצא מן הכלל, כאשר 3 זה בסדר לערוך תגובות לשם הבהירות, שנקרא refactoring. ראה את התיבה על דפי שיחת שיפוץ הקוד.

לפני שאתם עושים כל עריכה מעבר יוצאים מן הכלל המפורטים פשוט, לא משנה אם אתה עורך פרסום או לא, קרא את "הערות עריכה" בסעיף של ויקיפדיה: דף שיחה הנחיות (קיצור: WP: TPG ) כדי להיות בטוח לחלוטין כי את מה שאתה עושים מקובל.

אזהרה:
גם עריכת תגובה שלך כאשר זה האחרון פורסם לדף השיחה היא גבולית בעייתית, שכן מישהו אחר אולי לקרוא את זה הושפעה השליחה. עדכני יותר פרסום, אף אחד אחר לא פחות לראות את זה, אז אם אתה רק פירסם משהו ומיד הבנתי שעשית טעות, זה בסדר להיכנס למצב עריכה ולתקן אותה. עם זאת, אם אתה מקבל הסכסוך ערוך (ראה בסעיף על קונפליקטים עריכה ) כאשר אתה מנסה לשמור את השינוי, אתה צריך לוותר על 'עריכה', לקרוא את דף ההנחיות לדבר באמצעות strikeouts לתקן את ההערה שלך.
שיחה שיפוץ הקוד של דפים

Refactoring היא סוג של עריכה כדי לשפר את הקריאות של דף השיחה תוך שמירה על משמעות. זה יכול לכלול הסרת תוכן מיותר, המסכם קטעים ארוכים, ופעולות אחרות אשר משנים את המצגת של תגובות. זה נעשה לעיתים רחוקות, אבל זה מותר ויקיפדיה. באופן אידיאלי, הקונצנזוס של עורכי יסכימו שזה שווה לעשות, ומי יעשה את זה.

באופן תיאורטי, יכול לעשות refactoring סגורים (הושלם) בדיונים יותר קל העורכים, בעתיד, להבין מה נדון ומוסכם, אבל רוב הזמן, את הדיון הקיים הוא בסדר כמו שהוא. יתר על כן, עורכים בדרך כלל מעדיפים להתרכז בעניינים שוטפים, ואין להם עניין בעבודה refactoring. כמו כן, אם דף השיחה יש דיונים פתוחים, כי צריך לפתור, בנייה מחדש יכולה להוביל טיעונים כמו האם refactoring נעשה בצורה הוגנת.

עם זאת, אם אתה מוכן לקחת את הזמן כדי לשפר את דף שיחת הקיים באמצעות בנייה מחדש, לשקול את אחת משתי שיטות:

  • האם refactoring שמרנית. כלומר, להוסיף כותרות משנה בתוך הערות ולארגן מחדש קטעים בודדים, אבל לא ליצור מקטעים חדשים או לתוכן להעביר בין סעיפים. הוספת סיכומים סעיף יכול גם להיות חלק refactoring שמרנית.
  • במקום שכתוב בדף, לכתוב דף חדש, לארגן את הסוגיות התלויות ועומדות ולזהות את הנקודות שהפכו לבעיה זו. ואז ארכיון בסעיפים בדף השיחה הנוכחית, כך שהם מהדרך, אבל עדיין זמין מבלי ללכת לגרסה ההיסטורית של הדף.

לפרטים מלאים, ראה ויקיפדיה: שיחת דפי שיפוץ הקוד (קיצור: WP: RTP ).

ארכוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארכיון דף השיחה אומר נעים אחד או יותר חלקים של הדף דפי המשנה. לדוגמה, קטעי שיחה עמוד: שרלוק הולמס יכול להעביר לדף שיחה: שרלוק הולמס / ארכיון 1. מטרת בארכיון היא לנקות את הדף שיחת כך עורכי חדשות לדף לראות במהירות לדיון הנוכחי.

כל עורך יכול הארכיון. אם תבחר לעשות כן, כדי להיות בטוח סעיפים הארכיון כולו, ולא חלקים חלקים, ומקטעי ארכיון בלבד, כי הם כבר לא בשימוש. הימנע בארכיון מדור הדיון עדיין מתמשך (שבו יש לאחרונה פרסום בשבוע האחרון או משהו כזה).

אין קשה ו-מהיר כללים להחליט כאשר סעיף יכול או צריך להיות בארכיון. באופן כללי, מדברים דפים עם הרבה פרסומים יש בארכיון לעתים קרובות כדי לשמור על אורכם למטה, בנפח נמוך דפי שיחת יש בארכיון לעתים רחוקות או בכלל לא. אם דף שיחה הוא קצר יחסית (למשל, פחות מ -10 סעיפים, אף אחד מהם לא ארוך), אז אל תבזבז את הזמן שלך בארכיון חלקים ממנה. הסעיפים מבוגרים עשויים להיות לא רלוונטיות, אבל עורכי יכול בקלות להתעלם מהם.

המכניקה של יצירת ארכיון של דף השיחה המאמר הם בעצם אותו דבר כמו יצירת ארכיון של דף השיחה של עצמו, כמתואר את השלבים בסעיף על בארכיון שיחת משתמש בדף . רק להיות בטוח לשים קישור לדפים ארכיון בחלק העליון של דף השיחה, אז כל עורך יכול להגיע במהירות בארכיון.

הערה:
אם ארכיון קטע, ועוד עורך מכניס אותו בחזרה אל דף השיחה (וזה נדיר ביותר), אינם טורחים לערער את העניין. בואו העורכים האחרים (אם הם טיפול) העוסקים בנושא, אם הוא צריך להתמודד עם אלה, אשר יהיו רק אם עורך נראה משבש בכוונה.

בשלב מסוים, דף ארכיון יכול לקבל יותר מדי זמן, אז העורך יוצר עמוד ארכיון חדש. מאז דפי ארכיון לעתים רחוקות הם קוראים, זה לא שווה להתעסק בשאלה האם דף ארכיון ארוך מדי או לא מספיק זמן כדי להתחיל אחד חדש. הנה קו מנחה גס: אף פעם להתחיל דף ארכיון חדש אלא אם כן הישן הוא לפחות שווה ערך שלושה עמודים מודפסים, ותמיד להתחיל דף ארכיון חדש (במקום להוסיף סעיפים כדי הנוכחי), כאשר הארכיון הנוכחי הגיע המקבילה של חמישה או שישה עמודים מודפסים.

עריכת דפי ארכיון

ארכיון הם, במובן מסוים, מסמכים היסטוריים. לא לערוך אותם. מלבד הוספת מדורים חדשים לדף הארכיון האחרון, שזה לא יפה להוסיף, למחוק או לשנות את הטקסט בדף הארכיון. יש גם טעם לשנות או למחוק משהו מביך, שכן דבר זה היה בעמוד עוד אפשר לראות דרך ההיסטוריה את הדף. וכמעט אף אחד לא קורא את הארכיונים בכל מקרה, אז אין טעם כדי להוסיף משהו.

אם אתה ממש חייב להגיב על הנושא נדון בארכיון, ואז ליצור עותק של הטקסט בחלק שבו שהעניין נדון, וליצור קטע חדש בדף השיחה של המאמר המתחיל הטקסט העתיק, ואחריו את ההערה שלך. ודא כי אתה עולה בבירור, הן בסיכום שלך עריכה בסעיף החדש שאתה יוצר בדף השיחה של המאמר, כי שהעתקת טקסט מהארכיון.

דפי השיחה של משתמשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאמור, ויקיפדיה יש שני סוגים של דפים סטנדרטיים שיחת דפי שיחת כגון דפי שיחת המאמר, ולדבר דפי משתמש. 2 יש עיצוב דומה, אך למטרות שונות מאוד.

למה לכתוב הודעה בדף אחר של עורך משתמש שיחת? סיבה אחת נפוצה היא להוציא אזהרה על ונדליזם או דואר זבל (ראה בסעיף על אזהרות ונדליזם ). אבל אתה יכול גם להשתמש שיחת דפי משתמש כדי לשאול שאלה ("איך עשית את זה?"), להודות למישהו, לבקש ממישהו עזרה עם המאמר, כדי להציע, להצביע על מקור מעניין או מפרסם מישהו כבר עובד עם לפני, וכן הלאה. עורך מעורב יותר היא עם ויקיפדיה, סביר יותר כי שיחת המשתמש שלהם בדף יש הרבה פרסומים שונים.

היסודות של דף שיחת משתמש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעת פרסום בדף שיחת משתמש, יש לך את אותן שתי אפשרויות בסיסיות דנו בתחילת הפרק: הודעה לסעיף קיימת, או התחל קטע חדש. כמעט תמיד, אלא אם כן פורסם לא מזמן, אתה מתכוון לכתוב סעיף חדש, באמצעות הכרטיסייה "קטע חדש". יש לעתים קרובות רק 1 הודעה לפי סעיף, אם משום תשובה יש צורך, או בגלל הדרך שבה עורכי ויקיפדיה בדרך כלל אינטראקציה דרך דפי שיחה משתמש, כפי שאתה רואה בסעיף על שיחות ממושכות .

בדיוק כמו עם דפי שיחת המאמר, יש להשתמש בשקע כדי להקל על העורכים האחרים לראות מי אמר מה, אם השיחה היא מעבר לתגובה אחת. ובזמן שאתה יכול לפצל חלקים או כותרות שינוי לבהירות, באותם סוגים של דבר הם נדירים על דפי שיחת המשתמש (כמו בדפי שיחת המאמר).

בעת פרסום בדף שיחת משתמש, זה יוצר התראה למשתמש, כפי שמוצג באיור 8-3.

Figure 8-3. You see this "You have new messages (last change)" alert after someone edits your user talk page. If you're a registered editor, you need to be logged in to see this alert. You see it only when you open a new page or refresh a page you're viewing.

התראה אינו מיידי: עבור המשתמש הרשום, המשתמש חייב להיות מחובר וחייבים לשנות או לרענן את הדף ויקיפדיה. עורכים באמצעות כתובת ה-IP לא צריך להיכנס, כמובן, לראות מסר כזה, אבל יש להם לבקר בדף חדש או לרענן את העמוד כדי לראות את זה.

שיחות נרחבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניגוד למה שהיה אפשר לצפות, אם משתמש (נניח AVID) הודעות לדף המשתמש (נניח שיחת משתמש: BeYonC), כללי התנהגות ויקיפדיה מכתיב BeYonC זה לא צריך להגיב באותו דף. במקום זאת, BeYonC צריך לפרסם את תשובתה על שיחת משתמש: עמוד AVID. הרציונל הוא כי תשובתה תגרום התראה על AVID, אשר לאחר מכן יופיע בדף של BeYonC משתמש שיחת; כי יתריע BeYonC שיש משהו חדש בעמוד שלה משתמש שיחת. אם היא צריכה לענות, היא שוב מתכוון לכתוב בדף שיחת משתמש AVID זה (יצירת התראה חדשה), וכן הלאה.

תוצאה אחת מוזרה של תוכנית זו היא כי מחצית שיחה דו כיוונית מתרחשת בדף אחד משתמש שיחת עם החצי השני בדף שיחת משתמש אחר. במקרה של שיחה פועל, עורך השלישי, צופה רק צד אחד של השיחה, יכול להתבלבל. (אבל זה לא בדרך כלל בעיה, שכן רוב דפי שיחת משתמש משעממים את מי שאינו עורך את עצמם.)

כמה עורכים (בדרך כלל מנהלים, אשר מקבל הרבה הודעות), אין ללכת בדרך זו הנורמה. כדאי תמיד להעיף מבט מהיר על הדף שיחת משתמש לפני הפרסום שם, כדי לראות אם יש פתק כי עורך יגיב לבד הדף שלו שיחת משתמש, ובאופן דומה, כי אם עורך שנשלחות הדף שלך משתמש שיחת, אתה אמור לענות שם. גישה זו יש את היתרון של שמירה על השיחה הכל במקום אחד, ואת החיסרון, כי רק אחד משני העורכים המעורבים מקבל התראה אוטומטית על שינוי לדף שלו משתמש שיחת. ייתכן שתצטרך למצוא דרך כדי מעת לעת כדי לראות אם השיחה כבר המשיכה. ( פרק 6, מעקב אחר שינויים, בדפים ניטור, דן ויקיפדיה מבוססי חלופות דפי מעקב. או שאתה יכול, כמובן, רק לשים פתק דביק על המסך. הדף החדש המוצע שיחת המערכת, נושאים נוזלי, נדון בתיבה על נושאים נוזלי, עשוי לפתור את הבעיה.) חלק מהמשתמשים עשויים להשתמש טוקבק תג כדי להתריע משתמש אחר על הגב.

התוכן בערכים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדי פעם דיון בדף השיחה של הדף הופך לשיחה על מה צריך או לא צריך להיות תוכן של מאמר מסוים. דיון כזה שייך בעמוד במאמר שיחה, לא בדף המשתמש. אם זה יקרה, בדף שיחת משתמש, להעביר את הדיון לדף שיחת המאמר המתאים.

יש תהליך סטנדרטי למדי עבור העברת טקסט מדף אחד בדיון אחר:

1. במצב עריכה, העתק את סעיף הכותרת וכל הטקסט בסעיף ללוח.

2. על דף היעד (במקרה זה, דף שיחת המאמר), נכנסים למצב עריכה (בדרך כלל בחלק החדש, באמצעות הלשונית "+") ולהדביק את המידע מהלוח. לבצע מחיקות הרצוי (במקרה זה, כמה הערות ראשוניות לא יכול הנוגעות המאמר).

3. מתחת לכותרת, להוסיף הערה בחלק העליון של המקטע, כגון עבר עבר מ-[[שיחת משתמש: שם משתמש]] (באותיות נטויות). שמור את הדף.

4. בדף השיחה שמקורם, למחוק את כל הטקסט שהדבקת רק בדף השיחה המאמר. להוסיף פתק עם קישור שבו את הדיון הועבר, כמו: הועברו לדיון ל [[שיחה: הפיל # אל הפילים מקבלים את המחלה]?]. (Wikilink זה מגיע ישירות אל החלק בדף השיחה, בגלל סימן "#" ואת כותרת הסעיף הבא זה.)

5. הוסף סיכום ערוך אומר אותו דבר כמו הערה, כולל wikilink, ולשמור את הדף שיחת משתמש.

עריכת או מחיקת תגובות קיימות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במובנים מסוימים אתה הבעלים שיחת משתמש בדף, במובנים מסוימים שאתה לא יודע. מצד אחד, אין לך את הזכות למנוע מאחרים מפרסם את זה, אתה לא צריך לשנות תגובות של אחרים, למעט הכניסה והוספת סעיף הכותרת. מצד שני, אתה יכול למחוק תגובות של אחרים כרצונם, כמו גם למחוק חלקים שלמים של הדף. (בארכיון, נדון בחלק הבא, היא הדרך המועדפת כדי להסיר הערות של הדף שלך משתמש שיחת, אבל זה לא המנדט.)

אתה עדיין צריך למנוע עריכת ההערות שלך למעט כמתואר על ויקיפדיה: דף שיחה הנחיות (קיצור: WP: TPG ).

עריכת הערות קיימים בעמוד אחר של עורך משתמש שיחת אינו הולם לחלוטין. (גם הערות העריכה שלך לא מתאים בדרך כלל, אלא אם כן אתה עושה את זה מהר מאוד לאחר בתחילה לפרסם.) היחידים היוצאים מן הכלל הם ברורים ונדליזם שכלל מחיקת מידע, הפרת הפרטיות (פרסום של מידע אישי), וכן הפרת מדיניות על פרטים ביוגרפיים ( WP: BLP ), אתה מוזמן לחזור אלו. אחרת, אם אתה רואה משהו שאתה חושב שהוא רציני הבעיה, למשל, מתקפה אישית קיצונית, או לתת למערכת לטפל בעניין בעצמם, או להביא את זה לידיעת מנהלי על ויקיפדיה: מנהלים "המודעות / אירועים (קיצור: WP: ANI ), במיוחד אם זה בעיה חוזרת.

הערה:
עורכי מסוימים רואים התקפות אישיות (למשל, מ ונדאל מתוסכל) אות כבוד, זה מראה הם שיש השפעה על עורכי בעייתיים. לכן הם לשמור על (ואת הארכיון) של הודעות כאלה. זו עוד סיבה למה אתה לא צריך להסיר תוכן מדף אחר של עורך שיחת משתמש שאתה, באופן אישי, לא ימצא מקובל.
Figure 8-4. The archive box template creates a neat list of archive pages. You can create archive links without using the archive box template, but the box is a handy way—particularly on article talk pages—to show other editors that older postings have been archived.

ארכוב הודעות בדף שיחת המשתמש שלכם[עריכת קוד מקור | עריכה]

למעט ונדליזם, עלונים, והתקפות אישיות ואולי, הגישה המומלצת להסרת הטקסט מן הדף שלך משתמש שיחת היא לארכיון, לא למחוק אותו. בדרך כלל, ארכיון דף השיחה על ידי העברת חלקים שלמים של הערות דפי המשנה. כאשר דפי המשנה מתחיל מקבל ארוכה, להתחיל דף ארכיון חדש.

הערה:
הדרך הסטנדרטית המאמר מספר ארכיונים דף שיחת היא פשוטה: ארכיון 1, ארכיון 2, וכן הלאה. עם דף הוראות מדברים, אתה יכול להיות גמיש יותר אם אתה רוצה. לדוגמה, אתה יכול להתקשר אוקטובר עד דצמבר סעיפים בארכיון ארכיון Q4 2007. עם זאת, אין סיבה לא לדבוק מספור הבסיסי ולשמור את היצירתיות שלך לדברים אחרים.

אתם בארכיון דף השיחה בשני שלבים: ראשית, יש ליצור דף ארכיון, ולאחר מכן לעבור אחת או יותר חלקים של הערות בעמוד הארכיון. (לאחר שהפנמת את הטכניקה, אתה יכול ליצור דף ארכיון באותו זמן כמוך בארכיון.)

העברת דף שיחת המשתמש לארכיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

1. בדף שיחת משתמש, לחץ על "ערוך דף זה".

אתה יכול ללכת לדף משתמש שיחת במהירות דרך הקישור "שלי לדבר", שהוא הימנית העליונה של המסך שלך, כשאתה מחובר למערכת

2. בחלק העליון של הדף, להלן כל תבניות אחרות בחלק העליון של הדף, להוסיף תבנית תיבת ארכיון: תבנית:Tlp.

אם תבנית תיבת הארכיון קיים כבר, ואתה הוספת דף ארכיון 2, התבנית תיראה כך: תבנית:Tlp.
הערה:
אחרי הכל קו אנכי ("|") סמל הוא צורה חופשית, כך שאתה יכול להיות להשתכלל ולעשות משהו כמו הבאה, אשר ישים כל דף ארכיון בשורה נפרדת:

{{תיבת ארכיון|

  • [[/ארכיון 1]] – ינואר 2008
  • [[/ארכיון 2]] – פברואר 2008
}}

3. להוסיף סיכום קצר עריכה, לעשות תצוגה מקדימה מהירה ולאחר מכן שמור את הדף.

להוסיף סיכום קצר עריכה, לעשות תצוגה מקדימה מהירה ולאחר מכן שמור את הדף.

ארכוב התוכן של דף שיחת המשתמש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסעיף הקודם, יצרת תיבת הארכיון בדף משתמש שיחת. התיבה שיצרת כולל קישור לדף ארכיון 1. עכשיו זה הזמן בשבילך כדי לעבור קטע מתוך דף הוראות דיבורים, לשים את זה במחסן בדף זה ארכיון. (אם אין לך החלק הישן בדף משתמש שיחת שתוכל לשלוח אותה לארכיון, ולאחר מכן להשתמש "+" הכרטיסייה כדי ליצור ולשמור החדש סעיף קוראים לזה, למשל, במבחן כל כך קלה, כי יש לך משהו הארכיון.)

1. פתח את דף ארכיון לעריכה. אם זה קישור אדום, ואז פשוט ללחוץ על הקישור, אם זה הקישור הכחול (כלומר, בדף קיים), ואז ללחוץ על הקישור ולאחר מכן לחץ על "ערוך דף זה".

אם אתה עורך את הדף לראשונה, הוסף את תבנית:Talkarchive תבנית לחלק העליון של הדף. תבנית זו מוסיפה הודעה והסביר כי הדף הוא ארכיון, וקישורים בחזרה בדף השיחה העיקרי.

2. בדף שיחת משתמש, לחץ על "ערוך דף זה" הכרטיסייה כדי לפתוח את הדף לעריכה.

אתה רואה את תיבת עריכה, המכיל את כל הטקסט בדף השיחה שלך, בשל חיתוך.

3. בתיבת העריכה, סמן אחד או יותר קטעים רצופים שברצונך ארכיון. גזור הכותרת של חלקים ואת גוף הטקסט.

ב-Windows או לינוקס, לחץ על Ctrl + X (או לחץ על העכבר הימני, ובחר גזור); ב-Mac, הקש ⌘-X (או שליטה קליק, ולאחר מכן בחר חתך).

4. מעבר לדף ארכיון: להדביק את החלקים שהוצאו לתוך תיבת עריכה של הדף ארכיון (להלן כל קטעי ארכיון אחרים, אם בכלל).

אל תדאג בסדר כרונולוגי קפדני (למשל, מיון חלקים ידי הבראם 1). הכלל הוא פשוט בסעיפים ביותר לאחרונה בארכיון נמצאים בתחתית.
חזור על שלבים 3 ו -4 לפי הצורך.

5. הוספת סיכום עריכה קצרה כל אחד משני עמודים, לעשות תצוגה מקדימה מהירה של כל אחד, ולאחר מכן לשמור את שניהם.

ארכוב אוטומטי

ויקיפדיה יש בוטים מספר עורכי ניתן להשתמש כדי שיחת דפי ארכיון. הם רגילים בדרך כלל, עם זאת, עבור דפי כמו שולחן עזרה ויקיפדיה, אשר מקבל הרבה רישומים כל יום. אם יש לך דף מטופלים על ידי בוט ארכיון ברשימת המעקב שלך, או לבדוק את היסטוריית גרסאות של דף כזה, אתה יכול לראות עריכות של בוטים כאלה. אחרת, אתה בטח לא נתקל כזה בוט, או צריך.

  • בארכיון רוב שיחת דפי המאמרים נעשה הכי טוב ביד. זה נחמד להשאיר את סעיף או שניים, גם אם הם זקנים, ולא העורכים הנוכחיים עם דף בלי הערות גלוי. סיבה נוספת היא כי עורכי אדם יכול ליישם שיקול דעת: האם ההערה בן חודש עדיין שימושי? הערה בן שבוע אמור להיות בארכיון, כי הדף הוא מקבל זמן רב מדי את העניין סגור?
  • אלא אם כן אתה מנהל או משתמש פעיל שמקבל הרבה פרסומים על הדף שלך משתמש שיחת, זה לא הרבה עבודה קטעי ארכיון פעם בחודש או שניים, וזה תרגול טוב לאחסון בארכיון שיחת דפי המאמר.

אם בכל זאת מחליטים עמוד שיחת מאמר ירוויחו בוט בארכיון כמו MisaBot או ClueBot III, הקפד לכתוב משהו על כוונתכם להקים בוט לצורך אחסון בארכיון, וכי אתה מקבל הסכמה מן העורכים האחרים על הרעיון וגם את הפרטים (בפרט, בת כמה את ההערה האחרונה בסעיף חייב להיות לפני בארכיון כי סעיף).

יצירת קשר עם עורכים אחרים באמצעות דואר אלקטרוני ו-IRC[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלבד פרסום לדף השיחה, יש לך 2 אפשרויות אחרות, דואר אלקטרוני ו-Internet Relay Chat (IRC), לתקשר עם עורכים אחרים. במקרים כאלה, אתה לוקח את השיחה מחוץ ויקיפדיה ותקשורת עם עורכים אחרים, בדיוק כמו חברים ועמיתים לעבודה. כל האזהרות לגבי זרים ליצור קשר באמצעות האינטרנט ליישם.

דואר אלקטרוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקיפדיה אין מדיניות או קו מנחה לגבי מתי זה מתאים לדוא"ל אחר העורך. ב-Wikipedia, כמו אחרים wikis, התרבות מכתיבה כי שיחות על מאמרים, התנהגות, מדיניות ותהליכים, בחירות של מנהלי ובעלי תפקידים אחרים, וכן הלאה, להיעשות על דפי Wiki, כך שכולם יוכלו לראות מי אמר מה. עם זאת, דוא"ל יכול להיות יותר טוב לפעמים: הצעה ידידותית על התנהגות תורם ותיק, הזמנה לפגוש פנים אל פנים, או אולי שאילתה, האם עורך יהיה מעוניין להיות מועמד להיות מנהל.

לדוא"ל אחר עורך, גם אתה וגם העורך השני כנראה מופעלת הדוא"ל ויקיפדיה. אם לא הזנת כתובת דוא"ל להפעיל את הדוא"ל כאשר נרשמת (ראה בסעיף על ההרשמה ), או רוצה לשנות את כתובת הדוא"ל שלך, לראות את ההוראות בסעיף על העדפות הדוא"ל כיצד לשנות את ההעדפות שלך, כך שאתה יכול לשלוח עורכי אחרות.

Figure 8-5. The toolbox set of links is on the left of the Wikipedia screen. You don't see "E-mail this user" unless you have a confirmed email address in your profile, and, in your preferences, you've turned on "Enable e-mail from other users" (see the section about email preferences).

כדי לברר אם עורך אחר אפשרה גם דואר אלקטרוני, אתה צריך ללכת לדף המשתמש שלו או דף שיחת המשתמש, ובכל קבוצה "ארגז הכלים" של קישורים בצד שמאל, מצא את "דואר אלקטרוני למשתמש זה" קישור (איור 8-5).

Figure 8-6. Clicking "E-mail this user" on someone's user page or user talk page opens this "E-mail user" form. When you send email to another editor, it originates from a Wikipedia server, though the email will show your email address as the "from" address when the recipient gets it.

אם אתה רואה את הקישור, לחץ עליו כדי להתחיל את תהליך דוא"ל. לאחר מכן אתה רואה אחד משני דברים - דף עם הכותרת "כתובת הדואר האלקטרוני לא", שאומר: "משתמש זה לא הגדיר כתובת דואר אלקטרוני חוקית או בחר שלא לקבל דואר אלקטרוני ממשתמשים אחרים "או מסך להלחין דוא"ל (איור 8-6).

אם אתה מקבל הודעת דוא"ל נוספת באמצעות עורך ויקיפדיה, אתה לא חייב לענות באמצעות דואר אלקטרוני (ועל ידי כך לחשוף את כתובת הדוא"ל שלך לעורך זה). אם אתה לא מעוניין בשיחה עם עורך דוא"ל זה, לכתוב איזושהי תשובה (גם אם רק הגרסה המנומסת של "מצטער, לא מעוניין") בעמוד של עורך משתמש שיחת, וכאות מחווה לתת עורך יודע כי יש לך הדוא"ל שלו.

הערה:
במקרה הנדיר שאתה מקבל ונדליזם דואר זבל, או כל דוא"ל אחר מעורך בעייתית אחרת, לדווח על כך על ויקיפדיה: המודעות "מנהלים / אירועים (קיצור: WP: ANI ).
פרטיות העורכים

אתה יכול למצוא את מדיניות הפרטיות של ויקיפדיה על http://wikimediafoundation.org/wiki/Privacy_policy . זה בתוספת גישה של קרן ויקימדיה למדיניות נתונים nonpublic, ב http://wikimediafoundation.org/wiki/Access_to_nonpublic_data_policy . ביסודו של דבר, קרן (אשר פועל ויקיפדיה) לא למכור, להשכיר, מסחר, או בכל דרך אחרת לגלות כל מידע על זהות שלך, כולל כתובת הדוא"ל שלך, אלא אם כן אתה מקבל את עצמך לצרות די אישי נודע לחוק הקרן, אכיפה, או מישהו שיכול לשכנע את השופט להוציא צו הבאה.

ויקיפדיה יש כמה Ombudsmen לקבל תלונות על הפרות של מדיניות פרטיות, מידע נוסף עומד http://meta.wikimedia.org/wiki/Ombudsman_commission .

אם אתה עושה טעות ואת המידע האישי פוסט לדף ויקיפדיה, או לראות את המידע האישי שפורסם ע"י משתמש אחר, למחוק אותו מיד, כדי לקבל את זה את הגרסה הנוכחית של הדף. (. הטעות הנפוצה ביותר היא פרסום כתובת הדוא"ל של האדם עצמו) אם גילוי המידע הוא משמעותי מספיק (למשל, כתובת, מספר טלפון בבית, או תאריך לידה של עורכת), אתה צריך לעשות אחד משני הדברים הבאים:

  • צור קשר עם מנהל המערכת, אשר ניתן להסיר דפים ההיסטוריה מהתצוגה של עורכי רגילים. הדפים עדיין גלוי למנהלי אחרים, אבל זה קבוצה מוגבלת, אמין מאוד. (ראה ויקיפדיה: מחיקה סלקטיבית, קיצור WP: SELDEL ., לפרטים נוספים) אתה צריך לעשות קשר בחשאיות רבה ככל האפשר: באמצעות הדואר האלקטרוני או על ידי פרסום הבדל בדף של מנהל משתמש שיחת, עם הודעה שאומרת משהו כמו "בבקשה, קח תסתכל על זה. ").
  • לבקש את דפי ההיסטוריה עם המידע הזה להיחסם מן העין של כל העורכים, כולל המנהלים. לשם כך, בצע את ההוראות על דף ויקיפדיה: בקשות לפיקוח (קיצור: WP: RFO ).

אם מידע אישי על אדם פורסמה על ידי אדם אחר, אתה צריך לעשות את שני הדברים האלה, על מנת להבטיח כי ויקיפדיה לא משמשת כפלטפורמה לפגוע בפרטיות של אף אחד.

IRC[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברשת האיי.אר.סי Freenode (http://freenode.net/) יש חדרי צ'אט המוקדש ויקיפדיה 24 שעות ביממה, שם עורכים יכול להיות בזמן אמת בדיונים. לויקיפדים אבים ישרבים יש חלון פתוח IRC צ'אט, ו לקפוץ קדימה ואחורה בינה לבין חלונות אחרים בהם הם עובדים על ויקיפדיה. אם אתה מכיר ונוח עם IRC, זה עשוי להיות הדרך הטובה ביותר לקבל עזרה בכל פעם אתה נתקל משהו שבו אתה רוצה עצה.

אתה תמצא מידע מלא על IRC ב ויקיפדיה בדף ויקיפדיה: IRC (קיצור: WP: IRC ). יש פרטים נוספים על הדף ויקיפדיה: מירק / מדריך (קיצור: WP: IRCT ). אתה יכול להתחבר לערוץ IRC של FreeNode ויקיפדיה העזרה בכל http://tools.wikimedia.de/~bjelleklang/pjirc/index.php.

הערה:
אם אתה מכיר את הסקריפטים משתמש, מומלץ להעיף מבט על סקריפטים "ערוץ IRC" קטע את הדף ויקיפדיה: סקריפטים.