משתמש:WikiJunkie/Cleaner

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עובד גורף רצפת מוסך חניה באטלנטה.

מנקה או מפעיל ניקוי הוא סוג של עובד תעשייתי או ביתי אשר מנקה בתים או הנחות מסחריות לתשלום . עובדי ניקוי עשויים להתמחות בניקוי חפצים או מקומות מסוימים, כגון חומרי ניקוי לחלונות . לעתים קרובות, עובדי הניקיון עובדים כאשר אנשים שאחרת תופסים את החלל אינם בסביבה. הם עשויים לנקות משרדים בלילה או בתים במהלך יום העבודה.

סרטו של הבמאי הבריטי קן לואץ ', במאי 2000 , תיאר את מאבק הניקיון בלוס אנג'לס, קליפורניה, על תנאי שכר ותנאי עבודה טובים יותר ועל הזכות להצטרף לאיחוד . בראיון עם ה- BBC בשנת 2001, Loach אמר כי אלפי שואבי מ 30 מדינות מאז פנו אליו עם סיפורים דומים לזה אמר בסרט.

סוגי חומרי ניקוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

תעשיית הניקוי הוא די גדול כמו סוגים שונים של ניקוי נדרשים עבור חפצים שונים ומאפיינים שונים. לדוגמה, ניקוי שטחי משרדים דורש שירותים של מנקה מסחרי בעוד ניקוי הבית דורש שירותי ניקיון המקומי. בהתאם למשימה, גם קטגוריות אלה ניתן לחלק, למשל, ניקוי סוף החכירה, ניקוי השטיח, ניקוי הריפוד, ניקוי החלון, ניקוי רכב שירותים וכו ' מנקים מתמחים במגזר ניקיון מסוים או אפילו משימה ספציפית בתחום הניקוי, ואי אפשר לצפות מנקה החלון להיות מסוגל או מוכן לנקות שטיח. סוגים מסוימים של ניקוי מוזכרים להלן.

ניקיון דירות/בתים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק גדול מהאנשים שעוסקים בניקוי עוסקים בפועל בניקיון של דירות/בתים. רוב עובדי הניקיון שעוסקים בניקוי דירות/בתים ידועים במיוחד בשל היכולת שלהם לשים לב לפרטים, אך לרוב, משום שישנם אנשים רבים במיוחד שעוסקים בכך, אין ערובה למצוא עובדי ניקיון אמינים שעובדים ביעילות. העלות של סוג זה של שירות תלוי בביקוש לשירות ובמספר ספקי השירות שקיימים. במדינות כמו הודו, סין, והפיליפינים, שם שיעורי המועסקים נמוך למדי, אנשים רבים יכולים להרשות לעצמם לשכור מנקה/משרת במשרה מלאה.

ציוד ניקוי אופייני[עריכת קוד מקור | עריכה]

להלן כמה פריטים בשימוש על ידי צוות ניקיון:

ראה גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:תעשייה]] [[קטגוריה:דפים עם תרגומים שלא נסקרו]]