משתמש:Worldornothing/Marc Fleurbaey

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תבנית {{מדען}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

מארק פלורביי, נולד ב 11 באוקטובר, 1961 ב Mesnil-Raoul (מחלקת Seine-Maritime, באזור של נורמנדי, בצרפת ), הוא כלכלן צרפתי המתמחה בכלכלה של רווחה הכלכלה הנורמטיבית . חוקר ומורה מאז 1994 בצרפת, בריטניה וארצות הברית, הוא רוברט E. קואן פרופסור לכלכלה וענייני ציבור באוניברסיטת פרינסטון מאז 2011. הוא גם כיהן כיו"ר בכלכלה של רווחה במכללה ללימודי העולם . הוא היה מנהל המכון הלאומי לסטטיסטיקה וכלכלה מחקרים 1986-1994.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אימון[עריכת קוד מקור | עריכה]

מארק פלרביי סיים את תואר ENSAE ParisTech (1986), תואר שני בפילוסופיה מאוניברסיטת פריז-ננטר (1991) ודוקטורט בכלכלה מבית הספר ללימודים גבוהים במדעי החברה (1994). .

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מארק Fleurbaey הוא מאז 2011 רוברט א Kuenne פרופסור לכלכלה וענייני ציבור בבית הספר וודרו וילסון לעניינים ציבוריים ובינלאומיים באוניברסיטת פרינסטון . הוא גם עמית מחקר במרכז האוניברסיטאי לערכים אנושיים, המרכז לבריאות ולרווחה, המרכז הכלכלי לתיאוריה כלכלית ע"ש וויליאם ס. דיטריך השני ומכון פרינסטון לאיכות הסביבה .

תרומות למשק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכלכלה ואתיקה של אחריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כלכלת האחריות שפותחה על ידי מארק פלורביי מורכבת מהצעת ניסוח כלכלי מעוצב של האתיקה של אחריות שפותחה על ידי פילוסופים פוליטיים . גישה זו ניתן לסכם על ידי ניתוח שנעשה על ידי הכלכלן פרנסואה Maniquet :

תרומות לפילוסופיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פילוסופיה פוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחד מהיתרונות של הפילוסופיה הפוליטית הוא הגדרת אמות מידה של צדק חברתי. אם הכלכלה מאפשרת מודל של נורמות שונות אלה, הדבר מסתכם בפילוסופיית החקירה על תוקפן הנורמטיבי של עקרונות אלה. בתחום זה, שאל מארק פלברבאי את התוקף הנורמטיבי של תקן שוויון ההזדמנויות (ראה בפרט את מאמרו "שוויון הזדמנויות או שוויון חברתי? [1] ).

התחייבויות בדיון הציבורי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מארק פלרביי הוא חוקר העוסק בחיים הציבוריים . התחייבויותיו התגשמו בתפקידו כיועצים לבנק העולמי [2], לאומות המאוחדות [3] ול- OECD [4], באמצעות תרומתו למספר ועדות ודוחות בינלאומיים ובינלאומיים סיקור תקשורתי שוטף של נושאים חברתיים הקשורים לרווחה, התקדמות חברתית, מדיניות ציבורית ושינויי אקלים .

דוחות ועמלות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פאנל בינלאומי על התקדמות חברתית (IPSP)[עריכת קוד מקור | עריכה]

Fleurbaey ביים את הפאנל הבינלאומי על התקדמות חברתית (IPSP), המפגיש יותר מ -300 חוקרים בכלכלה ומדעי החברה . IPSP מזמין אותנו לחשוב מחדש על החברה במאה ה -21 ומציע חזון חדש של התקדמות חברתית בעולם גלובלי ומחובר. הפאנל הביא לשני פרסומים  : דו"ח IPSP ומניפסט, שניהם בנויים בפרספקטיבה אינטרדיסציפלינרית. בין קשריו הציבוריים הרבים הוא היה חבר בוועדת שטיגליץ על מדידת הביצועים הכלכליים והתקדמות חברתית, בהזמנת נשיא הרפובליקה הצרפתית. הוא היה גם רכז של דו"ח הערכה חמישי (2014) של הפנל הבין ממשלתי על שינוי האקלים (IPCC). לאחרונה הוא הוביל את הפאנל הבינלאומי על התקדמות חברתית (IPSP), המקיף יותר מ -300 חוקרים בכלכלה ומדעי החברה . בין חברי ועדת החסות יש כמה נובל לכלכלה, כולל אמרטיה סן, קנת ארו וג'יימס הקמן . אנתוני אטקינסון, כלכלן המתמחה באי שוויון ופרופסור לכלכלה באוקספורד, מנואל קסטלס, סוציולוג וזוכה בפרס הולברג, אדגר מורין, סוציולוג ופילוסוף, ומייקל פורטר, כלכלן ופרופסור לאסטרטגיה בהרווארד .

הערות והפניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Marc Fleurbaey (1995). "Equal Opportunity or Equal Social Outcome?". Economics & Philosophy (באנגלית): 25-55.
  2. ^ "Activités de conseil à la Banque Mondiale" (באנגלית).
  3. ^ "Activités de conseil à l'ONU" (באנגלית).
  4. ^ "Partners - Organisation for Economic Co-operation and Development". www.oecd.org. נבדק ב-2019-04-13.

ביבליוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרים עיקריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מארק פלרביי הוא מחברם של כמה עבודות התייחסות:

פרסומים על מארק פלרביי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאמרים קשורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תבנית:Autres projets

עיינו גם בפורטלים: פורטל économie פורטל philosophie פורטל France


קטגוריה:עוני קטגוריה:סגל אוניברסיטאות בצרפת קטגוריה:סגל אוניברסיטת פרינסטון קטגוריה:סגל בית הספר לכלכלה של לונדון קטגוריה:כלכלה קטגוריה:כלכלנים צרפתים קטגוריה:דפים עם תרגומים שלא נסקרו