משתמש:YedidyaPopper/ביכורים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום לכולם, קוראים לי ידידיה פופר.

כמו שכתבתי בדף המשתמש שלי, אני יליד 1993, גדלתי ברמת מגשימים, ואני בוגר תואר ראשון להנדסת מכונות מהטכניון.

כחול-חזה, הציפור שהתחילה אצלי את התחביב

אני צפר נלהב מאז כיתה א'. נחשפתי לתחום בעקבות תצפית בחצר בית הספר בציפור שלא הייתה מוכרת לי. היא הייתה חומה ברובה, ומה שתפס אותי בה היה הקיפוץ החששני שלה, תוך שמירה על קשר עין איתי; וכשהיא הסתובבה אליי נחשפתי לחזה הצבוע בכחול וכתום עזים. כשחזרתי הביתה שאלתי את אבא שלי מה ראיתי, ובמקום לענות לי ישר מה היא, הוא שלח אותי לעיין באנציקלופדיית החי והצומח של ארץ ישראל, שם נחשפתי למינים השונים של הציפורים בארץ. בנוסף הצלחתי לזהות את מין הציפור, שמסתבר שהייתה כחול-חזה.

אני נוכח כקורא בויקיפדיה כבר הרבה שנים ונעזרתי בה רבות, באוקטובר האחרון (2022) החלטתי לפתוח משתמש כעורך בעקבות חוסרים שראיתי שקיימים בתחום הציפורים, ובמיוחד טעויות שהגיעו לפורומים וקבוצות צפרות בישראל; ספציפית של אנפית מנגרובים, שנקראה בויקיפדיה אנפה ירוקת גב, שם שלא היה בשימוש כבר עשורים בעקבות פיצול שנעשה במין.

החלטתי לקחת על עצמי לטפח את תחום העופות בויקיפדיה, בדגש על הכחלת כל הערכים של ציפורי הארץ. אני נסמך רבות על תרגום הערכים מהויקיפדיה האנגלית, תוך הוספת מקורות והרחבה ממאגרי מידע שונים בארץ ובעולם. חשוב לי לשמור על ערכים איכותיים ומעודכנים בתחום.

את הערכים שיצרתי ניתן לראות בדף המשתמש שלי.

המשתמשים דוב, Asaf M ויערוניק עזרו לי במתן הערות וביקורות על הערכים שיצרתי, ושלומית קדם עזרה לי בהעברות ערכים לפני שנפתחה לי האופציה.

אני תמיד שמח ופתוח לביקורת, מקווה להשתלב פה, ובעיקר ללמוד כמה שיותר.