מתן שביט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מתן שביט
לידה 16 ביולי 1990 (בן 33)
תל אביב-יפו, ישראל ישראלישראל
מדינה ישראל
עיסוק שחקן, שחקן תיאטרון, שחקן טלוויזיה
מקום לימודים סל"ה - הסטודיו לאמנויות התיאטרון מיסודו של יורם לוינשטיין
https://www.matanshavit.com
פרופיל ב-IMDb

מתן שביט (נולד ב-16 ביולי 1990) הוא שחקן תיאטרון וטלוויזיה ישראלי. מאז שנת 2015 הוא נמנה עם שחקני התיאטרון הלאומי הבימה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתן שביט נולד וגדל בתל אביב-יפו. במקביל ללימודיו בתיכון התבלט בלהקת צופי תל אביב, שם כיכב בשני מחזות זמר מקוריים של הבמאי, הכותב והמלחין ירון כפכפי. בשנת 2007 זכה בפרס השחקן המצטיין לנוער בפסטיבל סתיו תיאטרוני בחסות התיאטרון הקאמרי, על תפקידו במחזמר "לא שולט בזה".

בשנת 2011, לאחר שירותו הצבאי, החל את לימודי המשחק בסטודיו למשחק מיסודו של יורם לוינשטיין, שם זכה בפרס קרן התרבות אמריקה-ישראל בשנת 2013. בשנת 2022 סיים תואר ראשון בבימוי והוראת תיאטרון בסמינר הקיבוצים.

מיד עם סיום הלימודים בבית הספר למשחק בשנת 2014, הצטרף ל"אנסמבל עיתים" של התיאטרון הקאמרי בניהולה והדרכתה של רנה ירושלמי. ב-2014 שיחק בהצגה "רודף העפיפונים" בתיאטרון גשר בבימויו של נועם שמואל, בתפקיד אמיר. בשנת 2015 שיחק ב"פיטר פן" בתפקיד פיטר פן בתיאטרון מופע. בחנוכה 2016 שיחק בהצגה "בת הים הקטנה" בהפקתו של מאור מימון בתפקיד הנסיך, לצד עדי הימלבלוי. בשנת 2017 שיחק בהצגה ״סולם יעקב״ בתיאטרון השעה הישראלי – הצגה המתארת את סיפור חייו של השחקן והקומיקאי יעקב כהן. באותה שנה שיחק בהצגה ״הקוסם מארץ עוץ״ בהפקת תיאטרון השעה הישראלי, בתפקיד איש הפח. בשנת 2018 שיחק בהצגה "מול כולם" בתיאטרון השעה הישראלי, בתפקיד שון. ההצגה זכתה בתואר הצגת השנה בפרס הבמה לילדים ונוער.

בינואר 2020 לוהק לתפקיד הראשי בהצגה "חלומות של אחרים" – מחזה מוזיקלי מקורי המבוסס על שיריו של עידן רייכל, בהפקת תיאטרון השעה הישראלי.

תפקידיו בתיאטרון הבימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2015 הצטרף ללהקת שחקני תיאטרון הבימה עם המחזמר "אוויטה". מאז לקח חלק בהצגות רבות מתוך רפרטואר התיאטרון, ביניהן:

בשנת 2019 זכה בפרס השחקן המבטיח בתיאטרון הבימה.

בטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתן שביט החל את הקריירה הטלוויזיונית שלו כבר כשהיה בן 15 כשלוהק לסדרה "המערכת" ששודרה בערוץ הילדים (2005).

בבגרותו שיחק בסדרות טלוויזיה רבות, ביניהן: העונה הראשונה של סדרת הנוער "נעלמים" בבימויו של רני סער; הסדרה שודרה בערוץ ניקלודיאון (2014), "רון" קומדיה שנכתבה על ידי היוצר רון פלדמן ושודרה ב-Yes Comedy (2015), העונה הראשונה והשנייה של הסדרה "פלאשבק" ששודרה בערוץ הילדים בתפקיד שלומי חתן (2016), "בשבילה גיבורים עפים" ששודרה בקשת 12 (2017), "דאנסטורי" בבימויו של עודד רז; בתפקיד אלון אחיו של מיכאל גבעתי הסדרה שודרה בערוץ דיסני (2018).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]