נבדה סמית'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נבדה סמית'
Inside Daisy Clover
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי הנרי האת'וויי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי הנרי האת'וויי
תסריט ג'ון מייקל הייז עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה פרנק ברכט עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים סטיב מקווין
קרל מולדן
בריאן קית'
ארתור קנדי
מוזיקה אלפרד ניומן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום לוסיאן באלאר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Embassy Pictures עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 10 ביוני 1966
משך הקרנה 131 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מערבון, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 6,500,000 דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נבדה סמית'אנגלית: Nevada Smith) הוא מערבון אמריקאי משנת 1966 בבימויו של הנרי האת'וויי, עם סטיב מקווין, קרל מולדן, בריאן קית', ארתור קנדי בתפקידים הראשיים.

התסריט הוא פריקוול (הקדם) לסרט השאפתנים משנת 1961 לפי ספרו של הרולד רובינס ומופיעות בו שתי דמויות ראשיות, נבדה סמית' וג'ונס קורד, בתקופה הקודמת לעלילת "השאפתנים". העלילה כאן מתרחשת בסוף המאה ה-19, והיא מתארת מסע נקמה של אדם ששלושה שודדים רצחו את הוריו.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקס סנד (סטיב מקווין) הוא בן לאב לבן ואם אינדיאנית. הוריו נרצחים בברוטליות במהלך ניסיון שוד על ידי כנופיה של שלושה אקדוחנים: טום פיץ' (קרל מולדן), ביל בודר (ארתור קנדי) וג'סי קו (מרטין לנדאו). מקס יוצא למסע נקמה.

בדרך הוא מגלה אקדח ישן ונתקל בסוחר הנשק ג'ונס קורד (בריאן קית') שנותן לו מחסה, מאמן אותו בירי ומצייד אותו באקדח חדש.

עם האקדח הזה מגיע מקס לעיר אבילין ומזהה שם בבר את ג'סי קו. הוא מאיים עליו באקדח, והם יוצאים החוצה לסדר את החשבונות ביניהם. מתנהל מאבק אלים עם שימוש בסכינים שבסופו הורג מקס את קו אך נפצע קשה. האינדיאנית ניסה (ג'נט מרגולין) לוקחת אותו לשבט שלה ומטפלת בו עד שהוא מחלים.

מקס ממשיך בחיפושיו ומגלה שביל בודר נמצא כעת בבית כלא לאחר שנתפס בשוד בנק. הוא "מארגן" שוד בנק כדי שייתפס ויישלח לבית הכלא הזה. הוא נדון לשנתיים מאסר בבית כלא בלב אזור מוקף בביצות עם נחשים ארסיים. ביל בודר בורח, אך נתפס ומולקה לעיני כולם. מקס מטפל בו ורוכש את אמונו.

מקס מתיידד עם האינדיאנית פילאר (סוזן פלשט) שעובדת עם חברותיה האינדיאניות בשתילת אורז ליד היער בו עובדים האסירים. מתפתחת ביניהם אהבה והוא מצליח לשכנע אותה להגיע בלילה עם סירת קאנו ליד הכלא. הוא מצרף את ביל לבריחה, ובלילה הוא מתגבר על השומר ונוטל את הרובה שלו. פילאר מגיעה, אך נחש ארסי מכיש אותה, והיא הולכת ומאבדת את הכרתה. באמצע הביצה מגלה מקס לביל מי הוא ומחסל אותו. הוא משאיר את פילאר לגווע ומצליח לברוח משם.

הוא מתקבל לעבודה כבוקר ומסתבר לו שטום פיץ' הוא ראש כנופיית שודדים באזור. בהתקלות הראשונה באנשיו הוא מוכה קשות, ורק כאשר מגיע למקום הכומר זקרדי (ראף ואלונה) הם משחררים אותו. מקס מחלים במנזר הכנסייה והכומר מנסה לשכנע אותו לוותר על הנקמה כמו שהוא ויתר לאינדיאנים שרצחו את הוריו, אבל מקס ממשיך בנקמה.

הוא מצליח להיכנס לחבורתו של טום פיץ' בשמו החדש, נבדה סמית'. לפיץ' יש חשד שהוא אותו מקס סנד שמחפש נקמה. הוא חוקר אותו, אך מקס עומד יפה בחקירה. פיץ' מתכנן התקפה נגד שיירה שבה עגלה עם מטען זהב גדול.

הם תוקפים את השיירה ומתחילים לחלק את השלל. מקס צופה בהם ופיץ' חושד בו, נוטל את חלקו ונמלט על סוסו, אך מקס רודף אחריו הם מגיעים לנהר ומתחילים לירות אחד בשני. מקס מהיר קליעה, יורה בו ופוצע אותו קשה. פיץ' מבקש שייחסל אותו אך מקס משאיר אותו לדמם ועוזב את המקום לקול צעקותיו של פיץ' שמבקש ממנו להרוג אותו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
סטיב מקווין מקס סנד/נבדה סמית'
קרל מולדן טום פיץ' אקדוחן שודד
בריאן קית' ג'ונאס קורד סוחר נשק
ארתור קנדי ביל בודר אקדוחן שודד
מרטין לנדאו ג'סי קו אקדוחן שודד
סוזן פלשט פילאר אינדיאנית
ג'נט מרגולין ניסה אינדיאנית
ראף ואלונה האב זקרדי כומר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]