נבחרות כדורגל לאומיות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

זוהי רשימה של נבחרות הכדורגל הלאומיות לגברים בעולם. יש יותר מדינות עם נבחרת לאומית בכדורגל מאשר בכל ענף ספורט אחר,[1] עם נבחרות המייצגות 191 מתוך 193 מהמדינות החברות באומות המאוחדות, כמו גם כמה טריטוריות תלויות, ישויות תת-מדינתיות ומדינות שאינן חברות באו"ם. רשימה זו מחלקת את הנבחרות לשלוש קבוצות עיקריות:

  • נבחרות החברות בפיפ"א (211 נבחרות).
  • נבחרות החברות בקונפדרציה יבשתית של פיפ"א מבלי להיות חברות בפיפ"א (11 נבחרות).
  • נבחרות שאינן חברות בפיפ"א או בכל קונפדרציה יבשתית, אך מייצגות מדינות ריבוניות. קבוצה זו כוללת חברות באו"ם ומדינות משקיפות, וכן מדינות שאינן חברות באו"ם (11 נבחרות).

רשימה זו אינה כוללת נבחרות אחרות, שבדרך כלל משחקות מחוץ להכרה של פיפ"א. נבחרות שלא נכללות ברשימה זו כוללות את אלו המייצגות קבוצות אתניות, ישויות תת-מדינתיות, תנועות בדלניות ומיקרו או פסאודו-מדינות.

חברות בקונפדרציות פיפ"א[עריכת קוד מקור | עריכה]

מפת העולם לפי שש הקונפדרציות:

סעיף זה מפרט את:

  • 211 הנבחרות החברות בפיפ"א דרך התאחדויות הכדורגל הלאומיות שלהן.
  • 11 הנבחרות החברות באחת מהקונפדרציות היבשתיות של פיפ"א, אך אינן חברות בפיפ"א (מוצגות בכתב נטוי).

חברות פיפ"א זכאיות להעפיל לגביע העולם בכדורגל, ומשחקים ביניהן מוכרים כמשחקים בינלאומיים רשמיים. בהתבסס על תוצאות המשחקים שלהן בארבע השנים האחרונות, הדירוג העולמי של פיפ"א, המתפרסם מדי חודש על ידי פדרציית הכדורגל, משווה את הנבחרות הלאומיות לפי חוזקן.

חלק מהנבחרות החברות בקונפדרציות אך לא חברות פיפ"א מתחרות בטורנירים ברמת הקונפדרציה ובטורנירים תת-אזוריים. עם זאת, נבחרות אלו לא יכולות להשתתף במונדיאל.

שש הקונפדרציות הן:

פיפ"א מנהלת את גביע העולם בכדורגל כטורניר בין-יבשתי לנבחרות לאומיות, שהזוכה בו מוגדרת אלופת העולם לארבע השנים הבאות. כל קונפדרציה מנהלת אליפות משלה כדי להכתיר את אלופת היבשת:

איגוד התאחדויות הכדורגל הערביות (UAFA) כולל מדינות החברות בליגה הערבית מחוץ למבנה הקונפדרציות.[2] כל 22 ההתאחדויות הלאומיות החברות ב-UAFA חברות גם בפיפ"א וגם ב-AFC או ב-CAF. הגביע הערבי בכדורגל, המאורגן על ידי האיגוד, הוא טורניר האליפות לנבחרות שלו.

קונפדרציית התאחדויות הכדורגל העצמאיות (קוניפ"א) היא ארגון לנבחרות המייצגות מדינות לא מוכרות, ישויות תת-מדינתיות ומיעוטים חסרי מדינה, כמו גם קבוצות ממדינות מוכרות שלא הצליחו להיכנס לפיפ"א. אף על פי שאף אחת מחברות קוניפ"א הנוכחיות אינה חברה בפיפ"א, כמה מהן חברות באחת מהקונפדרציות שלה.[3] קוניפ"א מנהלת גם היא גביע משלה (אנ') המכתיר אלופת עולם.

AFC (אסיה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשל גודלה הגאוגרפי של אסיה, ה-AFC מחולק לחמש תת-פדרציות:

CAF (אפריקה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשל גודלה הגאוגרפי של אפריקה, ה-CAF מחולק לחמש תת-פדרציות:

  • מועצת התאחדויות הכדורגל של מזרח ומרכז אפריקה (CECAFA) - מייצגת את מדינות מזרח אפריקה וכמה מדינות במרכז אפריקה.
  • מועצת התאחדויות הכדורגל של אפריקה הדרומית (COSAFA) - מייצגת את מדינות אפריקה הדרומית.
  • איגוד הכדורגל של מערב אפריקה (WAFU/UFOA) - מייצג את מדינות מערב אפריקה.
  • איחוד הפדרציות הצפון אפריקאיות (UNAF) - מייצג את מדינות צפון אפריקה.
  • איחוד פדרציות הכדורגל של מרכז אפריקה (UNIFFAC) - מייצגת כמה מהמדינות היוצרות את מרכז אפריקה.

CONCACAF (אמריקה הצפונית והמרכזית והקריביים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

CONCACAF מחולקת לשלוש פדרציות אזוריות שאחראיות על אזורים אחרים:

  • איחוד הכדורגל הקריבי (CFU) - מייצג את כל 27 המדינות בקריביים, בתוספת ברמודה ושלוש מדינות באמריקה הדרומית.[4]
  • איגוד הכדורגל של אמריקה הצפונית (NAFU) - מייצג את שלוש המדינות באמריקה הצפונית (לא כולל אמריקה המרכזית).[5]
  • האיחוד המרכז-אמריקאי לכדורגל (UNCAF) - מייצג את שבע המדינות באמריקה המרכזית.

CONMEBOL (אמריקה הדרומית)[עריכת קוד מקור | עריכה]

OFC (אוקיאניה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

אופ"א (אירופה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

נבחרות לאומיות שלא חברות בקונפדרציות פיפ"א[עריכת קוד מקור | עריכה]

נבחרות הכדורגל הלאומיות הכלולות בסעיף זה אינן חברות בפיפ"א או באף אחת מהקונפדרציות היבשתיות שלה. הן אינן זכאיות להעפיל למונדיאל או לאליפות יבשתית כלשהי. חוקי פיפ"א אינם מאפשרים לנבחרות החברות בארגון להתחרות מול הנבחרות הללו ללא אישור מראש. מספר התאחדויות לאומיות של נבחרות כאלו חברות בקוניפ"א.

סעיף זה מונה:

מדינות המוכרת על ידי האו"ם[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלוש חברות באו"ם (מונקו, מיקרונזיה ופלאו) ומדינה משקיפה אחת (קריית הוותיקן) אינן חברות כלשהי בפיפ"א או בקונפדרציה יבשתית כלשהי, אך הן העמידו נבחרות מאורגנות במשחקי ידידות לא רשמיים או בטורנירים שנערכו מחוץ לחסות פיפ"א. הממלכה המאוחדת, החברה באו"ם, מיוצגת רשמית בפיפ"א ובאופ"א על ידי הנבחרות של המדינות המרכיבות אותה והציגה בעבר נבחרת המייצגת את המדינה כולה במשחקי ראווה. הנבחרות הלאומיות של חמש המדינות הללו מופיעות להלן.

שתי מדינות החברות באו"ם, איי מרשלאיי מרשל איי מרשל ו-נאורונאורו נאורו, מעולם לא הציגו נבחרת כדורגל מאורגנת.[7][8]

מדינות שאינן מוכרות על ידי האו"ם[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלוש מדינות שההכרה בהן מוגבלת ולא חברות באו"ם חברות הן בפיפ"א והן בקונפדרציה קשורה: הרפובליקה הסינית (כטאיפיי הסינית), קוסובו ופלסטין. איי קוק גם היא מדינה ללא חברות באו"ם, אך היא חברה בפיפ"א וב-OFC. הנבחרות הלאומיות המייצגות את המדינות הללו מופיעות כולן למעלה.

שמונה מדינות נוספות המוכרות חלקית ללא חברות באו"ם הציגו נבחרות כדורגל בטורנירי כדורגל שאינם של פיפ"א או במשחקי ידידות,[9][10][11] אך אף אחת מהן אינה חברה בפיפ"א או באחת הקונפדרציות היבשתיות שלה.

  • אבחזיהאבחזיה אבחזיה[ד]
  • דרום אוסטיהדרום אוסטיה דרום אוסטיה[ד]
  • טרנסניסטריהטרנסניסטריה טרנסניסטריה[ו]
  • ניואהניואה ניואה[ז]{{הערה|"Niue removed as associate member of Oceania Football". רדיו ניו זילנד. 6 במרץ 2021. נבדק ב-2024-02-17. {{cite web}}: (עזרה)
  • סהרה המערביתסהרה המערבית סהרה המערבית[ד]
  • סומלילנדסומלילנד סומלילנד[ד]
  • נבחרת קפריסין הצפונית בכדורגל קפריסין הצפונית[ד]

אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריטריוני חברות של פיפ"א והקונפדרציות הנלוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

היסטורית, רוב חברות פיפ"א והקונפדרציות שלה היו מדינות ריבוניות עם הכרה דיפלומטית רחבה. חריגים לכלל זה כללו את אומות הבית הבריטיות (בשל תפקידן המכונן בפיתוח הכדורגל), פלסטין (שהתקבלה לפיפ"א לאחר הקמת הרשות הפלסטינית), הרפובליקה הסיניתאינה נהנית מהכרה רחבה אך עדיין מקובלת כנציגה של אזור טאיוואן), וטריטורוית תלויות, אזורים אוטונומיים ומדינות חסות אשר, על רקע האוטונומיה הפוליטית שלהם, מעמדם הנפרד או המרחק ממדינת האם שלהם, הורשו להחזיק בחברות בפיפ"א או באחת הקונפדרציות. כיום פיפ"א כוללת 23 טריטוריות תת-לאומיות ותלויות, וכן שלוש מדינות עם הכרה בינלאומית מוגבלת. תשע טריטוריות נוספות "מעבר לים", תלויות ואוטונומיות עם קשרים הדוקים למדינה ריבונית, אינן חברות בפיפ"א, אך הן חברות באחת מהקונפדרציות הקשורות אליה (באופן מלא או שותף).

בשנת 2016 ערכה פיפ"א שינויים בתקנון שלה והגדירה "מדינה" כ"מדינה עצמאית המוכרת על ידי הקהילה הבין-לאומית",[12] לאחר שב-2011 שינתה את החוקים כך שרק מדינות המוכרות כמדינות עצמאיות על ידי האו"ם יוכלו להצטרף לפדרציה.[13] ב-2017 ביטלה קונפדרציית הכדורגל של אפריקה את חברותה המלאה של זנזיבר (שאושרה רק חודשים קודם לכן) בטענה שזנזיבר אינה מדינה כפי שהוגדרה על ידי האיחוד האפריקאי והאו"ם.[14] ולמעט חריגים מסוימים (כגון קבלת גיברלטר וקוסובו לפיפ"א ואופ"א ב-2016) התקנות מקשות על התאחדויות לאומיות להצטרף לפיפ"א או לקונפדרציות שלה. דוגמאות כוללות את ג'רזי (בקשה לאופ"א נדחתה ב-2018),[15] בונייר (בקשה לפיפ"א נדחתה ב-2019),[16] וגרינלנד (בקשה הוגשה ל-CONCACAF ב-2022 עקב היעדר סיכויים להתקבל לאופ"א).

נבחרות תת-לאומיות ואתניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מעבר לרשימה זו הוקמו מגוון נבחרות המייצגות טריטוריות תלויות או קבוצות לאומיות, בדלניות, תת-לאומיות, אתניות ותפוצתיות (לדוגמה נבחרות הכדורגל של הקהילות האוטונומיות של ספרד - חבל הבסקים, קטלוניה ונבחרות נוספות).[17] נבחרות אלו משחקות לעיתים קרובות בטורנירים בינלאומיים זו מול זו, ובמקרים מסוימים במשחקי ידידות נגד חברות פיפ"א. כמה נבחרות תת-לאומיות ללא חברות בפיפ"א משתתפות בטורנירי כדורגל אזוריים נגד מדינות חברות בפיפ"א או באו"ם (לדוגמה, נבחרות מיוט וראוניון במשחקי איי האוקיינוס ההודי).

קונפדרציית התאחדויות הכדורגל העצמאיות (קוניפ"א) נוסדה במטרה להסדיר את הכדורגל הבינלאומי ללא פיפ"א, על ידי קיום מחזור טורנירים בינלאומי של שנתיים, עם גביע העולם בכדורגל של קוניפ"א בשנים זוגיות וטורנירים יבשתיים בשנים אי-זוגיות. קוניפ"א שואפת לסייע לנבחרות לא מוכרות לזכות בהכרה, אך גם לספק פלטפורמה לקבוצות מייצגות של אזורים או תפוצות שאין להן מקום במערכת של כדורגל בינלאומי המבוסס על מדינות לאום.[18] נכון לפברואר 2024 חברות בקוניפ"א 41 התאחדויות מכל רחבי העולם, אך היא אינה הגוף היחיד המוקדש לארגון טורנירי כדורגל בין נבחרות שאינן חברות פיפ"א: יוזמות אחרות כוללות, בין היתר, את טורניר הכדורגל של משחקי האיים, הגביע מעבר לים ((Coupe de l'Outre-Mer)) שפורק ושוחק בין טריטוריות צרפת מעבר לים, ותחרויות CSANF בין (בעיקר) הקהילות האזוריות והאתניות באמריקה הדרומית.

נבחרות כדורגל לאומיות בעבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנבחרות המופיעות למטה אינן קיימות יותר עקב פירוק המדינה או הטריטוריה שהן ייצגו, והיו חברות בפיפ"א.

נבחרת קודמת נבחרת ממשיכה (יורשת את התוצאות והתארים) נבחרות ממשיכות אחרות הערות
נבחרת צ'כוסלובקיה בכדורגל צ'כוסלובקיה נבחרת צ'כיה בכדורגל צ'כיה נבחרת סלובקיה בכדורגל סלובקיה ייצגה את צ'כוסלובקיה עד לפירוקה לצ'כיה וסלובקיה ב-1993. ייצגה את שתי המדינות ביחד במהלך שארית מוקדמות מונדיאל 1994.
נבחרת סארלנד בכדורגל סארלנד - נבחרת גרמניה המערבית בכדורגל גרמניה המערבית ייצגה את פרוטקטורט סארלנד בין השנים 1950 ל-1956, לפני איחודו עם גרמניה המערבית.
נבחרת גרמניה המזרחית בכדורגל גרמניה המזרחית נבחרת גרמניה בכדורגל גרמניה ייצגה את גרמניה המזרחית בין 1952 ל-1990, לפני האיחוד עם גרמניה המערבית.
אירלנד נבחרת צפון אירלנד בכדורגל צפון אירלנד נבחרת אירלנד בכדורגל אירלנד ייצגה את אירלנד משנת 1882. משנת 1922, כאשר מדינת אירלנד החופשית (לימים הרפובליקה של אירלנד) עזבה את הממלכה המאוחדת, עד 1953, היא המשיכה לבחור שחקנים מרחבי האי האירי, לפני שהוגבלה לשחקנים מצפון אירלנד בלבד אחרי לחץ מפיפ"א.
נבחרת פדרציית מלאיה בכדורגל פדרציית מלאיה נבחרת מלזיה בכדורגל מלזיה ייצגה את פדרציית מלאיה מ-1953 ועד לאיחודה עם סראוואק, צפון בורנאו וסינגפור ליצירת מלזיה ב-1963. סינגפור, שקיבלה עצמאות ב-1965, הקימה נבחרת לאומית משלה.
נבחרת טנגנייקה בכדורגל טנגנייקה נבחרת טנזניה בכדורגל טנזניה נבחרת זנזיבר בכדורגל זנזיבר ייצגה את טנגניקה עד לאיחודה עם זנזיבר לטנזניה בשנת 1964. זנזיבר היא חברה שותפה ב-CAF אך אינה חברה בפיפ"א.
נבחרת דרום וייטנאם בכדורגל דרום וייטנאם נבחרת וייטנאם בכדורגל וייטנאם נבחרת דרום וייטנאם ייצגה את דרום וייטנאם מאז 1949. נבחרת נפרדת לצפון וייטנאם מעולם לא קיבלה חברות בפיפ"א או ב-AFC. עם איחוד וייטנאם מחדש ב-1975 הפסיקו שתי הנבחרות להתקיים, כאשר נבחרת מאוחדת של וייטנאם תפסה את מקומו של הדרום הן בפיפ"א והן ב-AFC.
נבחרת צפון וייטנאם בכדורגל צפון וייטנאם
נבחרת צפון תימן בכדורגל צפון תימן נבחרת תימן בכדורגל תימן הנבחרות ייצגו את צפון תימן ודרום תימן, בהתאמה, עד איחוד תימן ב-1990.
נבחרת דרום תימן בכדורגל דרום תימן - נבחרת תימן בכדורגל תימן
נבחרת הרפובליקה הערבית המאוחדת בכדורגל הרפובליקה הערבית המאוחדת נבחרת מצרים בכדורגל מצרים נבחרת סוריה בכדורגל סוריה ייצגה את הרפובליקה הערבית המאוחדת מ-1958 עד לפרישת סוריה מהאיחוד ב-1961. נחשבה לממשיכתה של נבחרת מצרים, שהפכה לנבחרת היורשת שלה. הנבחרת נודעה בשם הרפובליקה הערבית המאוחדת עד 1970.
נבחרת האימפריה הרוסית בכדורגל האימפריה הרוסית נבחרת ברית המועצות בכדורגל ברית המועצות ייצגה את האימפריה הרוסית מ-1912 עד להפיכתה לברית המועצות ב-1923.
נבחרת ברית המועצות בכדורגל ברית המועצות נבחרת חבר המדינות בכדורגל חבר המדינות נבחרת אסטוניה בכדורגל אסטוניה
נבחרת לטביה בכדורגל לטביה
נבחרת ליטא בכדורגל ליטא
ייצגה את ברית המועצות מ-1940 ועד לפירוקה ב-1991. נחשבה לממשיכתה של נבחרת האימפריה הרוסית. לאסטוניה, לטביה וליטא היו נבחרות כדורגל פעילות לפני שילובן בברית המועצות ב-1940, ולא השתתפו בנבחרת חבר המדינות.
נבחרת חבר המדינות בכדורגל חבר המדינות נבחרת רוסיה בכדורגל רוסיה נבחרת אוזבקיסטן בכדורגל אוזבקיסטן
נבחרת אוקראינה בכדורגל אוקראינה
נבחרת אזרבייג'ן בכדורגל אזרבייג'ן
נבחרת ארמניה בכדורגל ארמניה
נבחרת בלארוס בכדורגל בלארוס
נבחרת גאורגיה בכדורגל גאורגיה
נבחרת טג'יקיסטן בכדורגל טג'יקיסטן
נבחרת טורקמניסטן בכדורגל טורקמניסטן
נבחרת מולדובה בכדורגל מולדובה
נבחרת קזחסטן בכדורגל קזחסטן
נבחרת קירגיזסטן בכדורגל קירגיזסטן
ייצגה את חבר המדינות וגאורגיה מינואר 1992 עד סיומו של יורו 1992.
נבחרת יוגוסלביה בכדורגל יוגוסלביה נבחרת סרביה ומונטנגרו בכדורגל סרביה ומונטנגרו נבחרת בוסניה והרצגובינה בכדורגל בוסניה והרצגובינה
נבחרת מקדוניה הצפונית בכדורגל מקדוניה הצפונית
נבחרת סלובניה בכדורגל סלובניה
נבחרת קרואטיה בכדורגל קרואטיה
ייצגה את יוגוסלביה בין 1920 ל-1992, לפני פירוק הרפובליקה הפדרלית הסוציאליסטית של יוגוסלביה לבוסניה והרצגובינה, קרואטיה, הרפובליקה הפדרלית של יוגוסלביה, מקדוניה הצפונית וסלובניה.
נבחרת סרביה ומונטנגרו בכדורגל סרביה ומונטנגרו נבחרת סרביה בכדורגל סרביה נבחרת מונטנגרו בכדורגל מונטנגרו
נבחרת קוסובו בכדורגל קוסובו
ייצגה את הרפובליקה הפדרלית של יוגוסלביה, שנודעה בשם סרביה ומונטנגרו לאחר 2003, מ-1992 ועד לפירוקה לסרביה ומונטנגרו ב-2006. קוסובו הכריזה על עצמאות מסרביה ב-2008, ונבחרתה התקבלה לאופ"א ולפיפ"א ב-2016.
נבחרת האנטילים ההולנדיים בכדורגל האנטילים ההולנדיים נבחרת קוראסאו בכדורגל קוראסאו נבחרת ארובה בכדורגל ארובה
נבחרת בונייר בכדורגל בונייר
נבחרת סנט מארטן בכדורגל סנט מארטן
ארובה הפכה לאומה נפרדת ב-1986 והוכרה על ידי פיפ"א ב-1988. הנבחרת לשעבר ייצגה את האנטילים ההולנדיים עד לפירוק המדינה ב-2010. השם הזה, שנקרא בעבר "קוראסאו", הוחזר במרץ 2011 כאשר המדינה המרכיבה החדשה קוראסאו קיבלה את מקומם של האנטילים ההולנדיים בפיפ"א וב-CONCACAF. הנבחרות המייצגות את הטריטוריות לשעבר של האנטילים ההולנדיים, בונייר וסנט מארטן, הן חברות מלאות ב-CONCACAF אך לא בפיפ"א. שני שטחים אחרים של האנטילים ההולנדיים לשעבר (סאבא וסנט אוסטטיוס) הקימו בעבר נבחרות במשחקי ידידות לא רשמיים, אך הן לא חברות בפיפ"א או בפדרציה יבשתית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מייקל בראון. "Biggest Global Sports". נבדק ב-2024-02-17.
  2. ^ "AFC and UAFA sign Memorandum of Understanding". קונפדרציית הכדורגל של אסיה. 1 במאי 2015. נבדק ב-2024-02-17. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ חברות, באתר קוניפ"א
  4. ^ המדינות העצמאיות גיאנה וסורינאם וגיאנה הצרפתית היא טריטוריה מעבר לים של צרפת
  5. ^ ארצות הברית, מקסיקו וקנדה
  6. ^ רשמי: רוסיה הושעתה מפיפ"א ומאופ"א עד להודעה חדשה, באתר ערוץ הספורט, 28 בפברואר 2022
  7. ^ מרטין רוג'רס. "Marshall Islands rare nation untouched by soccer's sprawling reach". USA Today. נבדק ב-2024-02-17.
  8. ^ "Nauru 2014". RSSSF. נבדק ב-2024-02-17.
  9. ^ "Abkhazia founds national football team". Vestnik Kavkaza. 3 בדצמבר 2012. נבדק ב-2024-02-17. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ "Somaliland". wordpress.com. 31 ביולי 2015. נבדק ב-2024-02-17. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ "Non-FIFA Football Updates: South Ossetia make international bow in Abkhazia loss". nonfifafootball.blogspot.co.uk. 10 באוקטובר 2013. נבדק ב-2024-02-17. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ "FIFA Statutes" (PDF). פיפ"א. נבדק ב-2024-02-17.
  13. ^ פדרציית הכדורגל של גיברלטר נגד אופ"א, באתר בית הדין לבוררות בספורט
  14. ^ "African soccer body passes new statutes, throws out Zanzibar". AP.
  15. ^ "Jersey: Uefa congress rejects application to become international football nation". BBC Sport. 26 בפברואר 2018. {{cite news}}: (עזרה)
  16. ^ "Caribbean island takes FIFA to court to join world soccer". וושינגטון פוסט. 9 בספטמבר 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  17. ^ אלון פנצל, נבחרות הכדורגל שלא שמעתם עליהן מעולם, באתר ynet, 22 בפברואר 2023
  18. ^ Unai Emery unveiled, England's new captain and Liverpool's big final, Guardian, 24 במאי 2018
  1. ^ חברה ב-OFC אך לא בפיפ"א
  2. ^ הושעתה מאופ"א ומפיפ"א בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה ב-2022.
  3. ^ בריטניה אינה חברה בפיפ"א או אופ"א בפני עצמה, והיא מיוצגת במקום זאת על ידי הנבחרות של ארבע אומות הבית המרכיבות אותה: נבחרת אנגליה בכדורגל אנגליה, נבחרת ויילס בכדורגל ויילס, נבחרת סקוטלנד בכדורגל סקוטלנד ו-נבחרת צפון אירלנד בכדורגל צפון אירלנד). עם זאת, נבחרת בריטניה בכדורגל מייצגת את בריטניה במשחקים האולימפיים.
  4. ^ 1 2 3 4 5 6 חברה בקוניפ"א
  5. ^ חברה שותפה לשעבר ב-OFC
  6. ^ הייתה חברה בעבר בקוניפ"א
  7. ^ הייתה חברה בעבר ב-OFC (החברות בוטלה במרץ 2021)
כדורגל בין-לאומי

      פיפ"א | גביע העולם | גביע הקונפדרציות | הדירוג העולמי | כדורגלן השנה