נג'ווא כרם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נג'ווא כרם
نجوى كرم
לידה 26 בפברואר 1966 (בת 58)
זחלה, לבנון עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה نجوى كرم كرم עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות לבנון עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1989 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקה ערבית, מוזיקה מצרית, חלייג'י, מוזיקה לבנונית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת ערבית, אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים רוטנה רקורדס, Relax-In, יוניברסל מיוזיק גרופ, Suria Records עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נג'ווא כרםערבית: نجوى كرم, הגייה בערבית לבנונית: ˈnaʒwa ˈkaɾam, נולדה ב-26 בפברואר 1966) היא זמרת-יוצרת לבנונית פופולרית.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בנפת זחלה באל-בקאע, למשפחה מרונית. עבדה כמורה לפני שהחלה בקריירת השירה שלה, בשנות ה-80 של המאה העשרים. בשנת 1985 השתתפה בתוכנית "לילות לבנון", וזכתה במדליית זהב. בשנת 1989 הוציאה את אלבומה הראשון, "יא חבאייב". ב-1992 הוציאה את אלבומה השני "שמס אלע'ינייה", בשנים שלאחר מכן הוציאה אלבומים בקצב של אלבום בשנה.

ידועה בשל הקול ההררי (ג'בלי) שלה. שרה בערבית לבנונית, דבר המייחד אותה משאר האמנים הלבנונים אשר שרים גם בערבית מפרצית ובערבית מצרית. התפרסמה בשירת מואל לסוגיו, לצד שירים לאומיים, ובמיוחד השיר ליש מע'רב, אשר הביע ביקורת כלפי ערבים אשר עזבו את מולדתם אל המערב. שיר זה ושירים נוספים שלה עמדו במוקדן של סערות תקשורתיות בלבנון.

כרם העניקה מלגות עבור סטודנטים מעוטי יכולת כלכלית מן העיר זחלה, ואשר לומדים בבית הספר בו למדה כרם בעצמה (מדרסת יסוע אלמלכ). עיריית זחלה קראה רחוב על שמה של כרם.[1]

כרם השתתפה כשופטת בתוכנית "Arabs Got Talent" בחמש העונות ששודרו עד כה (2011–2017).

בשנת 2000, לאחר שהוציאה את האלבום "עיון אלבי" נישאה כרם לבן-זוגה, איש הקייטרינג יוסף חרב. נישואין אלה גרמו לסערה מקצועית ומשפחתית, בשל התנגדות משפחתה של כרם. בני הזוג התגרשו לאחר שנתיים.

בשנת 2016 הוציאה את השירים "יחרב ביתק" ו"דני יה דנה".

בשנת 2015 בסוף חודש מרץ יצאה נג'ווא עם שיר לאומי לבנוני חדש בשם "כלמת חק" (דבר אמת). היא פרסמה אותו דרך הערוץ הרשמי שלה ביוטיוב ובעמוד שלה בפייסבוק. את המילים הקשות שמביעות את כאב האזרח הלבנוני שסובל מכובשיו כתב המשורר נזאר פרנסיס, ובאמצעותן הוא מותח ביקורת על האויב, כשהוא מרים קול זעקה שמפציר: "מספיק!".

בשנת 2015 הוציאה שיר ששמו נשיקה לפני השינה.

כאשר נתבקשה להרכיב ממספר אישים את "הגבר האידיאלי והמושלם עבורה", היא נקבה בשמות הגברים הבאים ונימקה את הסיבה לגבי כל אחד מהם: "היטלר, בשל כישורי הרטוריקה ויכולת השכנוע שלו, ריצ'רד גיר הודות לקסם האישי שלו, אל פאצ'ינו בשל חוכמת הרחוב שלו, שייקספיר או ויקטור הוגו בגלל הרומנטיקה שלהם ולבסוף אריסטוטלס אונאסיס הודות להונו הכספי". עם זאת, לאחר מחיאות הכפיים, נזכרה נג'ווא באישיות נוספת שתרצה להוסיף לרשימה – אלברט איינשטיין, "בשל ה-IQ הגבוה שלו".

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נג'ווא כרם בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "נג'ווא כרם" הוא שם הרחוב הגדול ביותר בזחלה, פי אל-פן, כתבה מ-29 בנובמבר 2011 (בערבית) (הקישור אינו פעיל, 4 במאי 2019)
ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקאים ובנושא לבנון. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.