נד וסטייסי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נד וסטייסי
Ned & Stacey
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה סיטקום
יוצרים מייקל ג'יי. ווית'ורן
שחקנים תומאס היידן צ'רץ
דברה מסינג
גרג גרמן
נדיה דג'אני
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 2
מספר פרקים 35
הפקה
חברת הפקה TriStar Television
הפצה Sony Pictures Television עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה קורט פרקוהר עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 23 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור פוקס
תקופת שידור מקורית 11 בספטמבר 19951997
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נד וסטייסיאנגלית: Ned & Stacey) היא קומדיית מצבים אמריקאית ששודרה ברשת פוקס בשנים 19951997, בכיכובם של תומאס היידן צ'רץ ודברה מסינג כנד וסטייסי בהתאמה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה המרכזית של הסדרה מתארת את סיפורם של נד דורסי (תומאס היידן צ'רץ) וסטייסי קולברט (דברה מסינג), שנישאים זה לזה בנישואי נוחות: נד צריך להיות נשוי כדי לקבל קידום במקום עבודתו השמרני, בעוד סטייסי זקוקה נואשות לעזוב את בית-הוריה, ולנד יש דירה יוקרתית במנהטן.

נד וסטייסי נפגשים לעיתים קרובות עם אחותה של סטייסי, אמנדה מוייר (נדיה דג'אני) ובעלה, אריק "ריקו" מוייר (גרג גרמן). דמויות חוזרות ונשנות אחרות בסדרה הן הוריה של סטייסי והבוס של נד.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • תומאס היידן צ'רץ – נד דורסי: בעלה של סטייסי. פרסומאי בעל אובססיביות כפייתית. הוא מתחתן עם סטייסי על מנת לקבל קידום במקום עבודתו. בתחילה, נד מוצג כאגו-מניאק העסוק בעצמו, מי שמשתמש בכל אחד כדי להתקדם. עם זאת, עם הזמן נד מתחיל לפתח חמלה ואמפתיה כלפי חבריו, במיוחד כלפי סטייסי. בסופו של דבר, נד אף מתאהב בסטייסי, אולם בטרם קו עלילה זה הספיק להתפתח - הסדרה בוטלה.
  • דברה מסינג – סטייסי קולברט: אשתו של נד, אחותה של אמנדה. ג'ינג'ית יפהפייה, עיתונאית עם תואר מברנדייס. היא מתחתנת עם נד כדי לצאת מהבית של ההורים שלה ולחיות בדירה שלו הצופה לסנטרל פארק. בתחילה, היא עיתונאית עצמאית, אולם במהלך הסדרה היא מקבלת עבודה ככתבת עבור מגזין תעופה. מבולגנת ונוירוטית, גרייס לעיתים קרובות משחקת דמות המהווה משקל נגד לאופיו הלחוץ יותר של נד. בסופו של דבר, סטייסי מתאהבת בנד, אולם בטרם קו עלילה זה הספיק להתפתח - הסדרה בוטלה.
  • נדיה דג'אני – אמנדה מוייר: אשתו של אריק, אחותה של סטייסי. אמנדה מבקרת בגלוי את הנישואין מזויפים של נד וסטייסי, ואת התנהלותו של נד באופן כללי. במהלך העונה הראשונה, אמנדה עובדת כסוכנת נדל"ן יוקרתי. לאחר שמשתבש מיזם משותף, בו השקיעה ביחד עם נד, היא מוצאת את עצמה מנהלת חנות מאפינים, "Amanda's Amuffins", במהלך העונה השנייה. לה ולאריק בן אחד, בשם הווארד. בניגוד לסטייסי, אמנדה היא חזקה, מאורגנת היטב, וצינית. היא אוהבת את אריק, ולעיתים קרובות רודה בו, אבל לרוב היא עושה את זה כדי לגרום לו לעמוד על שלו או לנצל הזדמנויות שהוחמצו בדרך אחרת.
  • גרג גרמן – אריק "ריקו" מוייר: בעלה של אמנדה, החבר הכי טוב של נד (שמכנה אותו בכינוי החיבה "ריקו"). אריק הוא חנון, מנהל חשבונות במשרד הפרסום של נד, חנון מעט בדרך מזג טובה, והפרסונה הישרה והפשוטה שלו משמשת לעיתים קרובות כדי להתמודד עם תעלוליו של נד. אריק הוא אדם רך, שתמיד מנוצל על ידי נד לצורך התוכניות האישיות שלו. לאריק לא אכפת, מכיוון שהוא מעריץ את נד. לעיתים רחוקות הוא עומד על שלו, ולעיתים קרובות אמנדה מתערבת, כאשר הדברים מאיימים לצאת מכלל שליטה.
  • דבי ברנר והארי גוז – אלן וסול קולברט: הוריהם של סטייסי ואמנדה.
  • ג'יימס קארן – פאטריק קירקלנד: הבוס של נד.
  • ג'ון גץ – לס מק'דאוול: קולגה של נד.
  • נטליה נוגוליך – ברנדט מק'דאוול: אשתו האלכוהוליסטית של לס.
  • מרשה קרוס – דיאנה האנטלי: חברתו של נד בעונה השנייה.

דיאלוג פתיחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתוביות הפתיחה של הסדרה מופיעות על רקע הדיאלוג הבא (בכל הפרקים, למעט הראשון):

נד: למה סטייסי?
סטייסי: למה נד?
נד: עסקים.
סטייסי: אך ורק עסקים.
נד: הנה העסקה - כדי לקבל קידום, הייתי זקוק לאישה.
סטייסי: כדי לקבל חיים, הייתי זקוק לדירה שלו.
נד: אז, על החיים ועל המוות, הלכנו והתחתנו.
סטייסי: הדבר היחיד שיש לנו במשותף? אנו מעצבנים אחד את השני.
נד: נכון... תהנו מהתוכנית!

סינדיקציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה שודרה בבריטניה בערוץ סוני בידור טלוויזיה, שהחל לשדר את התוכנית ב-7 באפריל 2011, ביום ההשקה של הערוץ. רשת TV Guide החלה לשדר שידורים חוזרים של הסדרה ב-12 בספטמבר 2011. ערוץ Oxygen האמריקאי גם משדר את התוכנית, מדי פעם, בדרך כלל בימי חמישי בשעה 18:00. בערוץ 7mate (אוסטרליה) החלו שידורים חוזרים של הסדרה ב-2012.

הפצה ל-DVD[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2005 חברת סרטי סוני - בידור ביתי שחררה את העונה הראשונה של "נד וסטייסי" למכירה ב-DVD באזור 1.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]