נוף עתאמנה אסמאעיל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף נוף עתאמנה אסמעיל)
נוף עתאמנה אסמאעיל
نوف عثامنة اسماعيل
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 27 בפברואר 1981 (בת 43)
באקה אל-גרבייה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה نوف عثامنة עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נוף עתאמנה אסמאעילערבית: نوف عثامنة اسماعيل; נולדה ב-27 בפברואר 1981) היא ערבייה-ישראלית, דוקטור למיקרוביולוגיה, שפית, יועצת קולינרית וזוכת העונה הרביעית של תוכנית המציאות "מאסטר שף" בשנת 2014[1].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נוף עתאמנה נולדה בבאקה אל-גרבייה, ישראל, לאם מורה לעברית ולאב רופא, כבת הבכורה למשפחה מוסלמית בת שלושה ילדים. היא מזדהה גם כפלסטינית[2].

היא למדה בבית הספר יסודי בישובה ובתיכון למדה ב"תיכון חדרה".

למדה לתואר ראשון בביולוגיה באוניברסיטת תל אביב, והמשיכה לתואר שני במיקרוביולוגיה, כשאת השנה השנייה בתואר למדה באוניברסיטת המדינה של אוהיו שבארצות הברית. את תואר הדוקטור במיקרוביולוגיה ימית, קיבלה מהטכניון שבחיפה, ישראל.

בשנת 2014 התמודדה בריאליטי הבישול "מאסטר שף" בערוץ 2 של הזכיינית קשת, והגיעה בה למקום הראשון. תוכנית הגמר שודרה בשידור חי וזכתה לרייטינג גבוה של 42.7%[3].

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר זכייתה בתוכנית המציאות הישראלית שינתה את עיסוקה. היא החלה לייעץ למסעדות בהכנת תפריטים מהמטבח הערבי, יצרה מתכונים ושיתופי פעולה מסחריים עם חברות ישראליות שונות, בהן סוגת[4] וטרה, וכן לחברות מהמגזר הערבי בישראל. בנוסף, החלה לקיים סדנאות ללימוד בישול בסגנון המטבח הערבי המודרני, ומופיעה כשפית אורחת באירועים ובמסעדות[5].

במהלך שנת 2016 חברה למעדנייה כשרה בקיבוץ ניר אליהו, שילבה בתפריט אוכל ערבי פלסטיני עם מאפיינים מודרניים, והחלה לבשל במקום באופן קבוע[6].

משנת 2015 משמשת נוף עתאמנה אסמאעיל כמנהלת האמנותית של "פסטיבל א-שאם" שהחל בשנה זו, שמתקיים מאז בעיר התחתית בחיפה, ישראל, מדי שנה בחודש דצמבר, ומוקדש למטבח השאמי[7].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נוף עתאמנה אסמאעיל נשואה ואם לשלושה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]