נושא בדף שיחת משתמש:TZivyA

מי-נהר (שיחהתרומות)

צביה שלום רב.

כותב לך בעניין התמונה קובץ:Coins in the Bible.jpg שהעלית בעבר.

יש בה מספר בעיות ראשית אין קשר בין המטבעות לבין בייבל הווי אומר תנ"ך כלל. הן הרי מאות שנים אחרי ורובן בכלל זרות

מה עוד שכבר ממבט חטוף ניכר שרובן מזוייפות

המטבעות גם לא יכולות במצבן בתמונה לשמש כתוכן מועיל לשום נושא

וזה נראה כפרסומת סמויה לחנותו של הסוחר המוזכר שם בפרוטרוט מה-ויה דלרוזה.

חשבתי שמוטב שאכתוב לך כאן ולא שם בתמונה

דומני שראוי להסירה ובוודאי שלא להשאירה תחת שם שאיננו קשור לתוכן.

בברכה והערכה

TZivyA (שיחהתרומות)

אין לי מושג למה קראתי לזה כך. השם של הקובץ פחות משנה ומבחינתי יכול להשתנות. מה שחשוב זה תיאור התמונה והוא מדויק. אני לא מעוניינת להסיר אותה ולא רואה שום סיבה לעשות את זה. אודה לך אם לא תטריד אותי בזוטות מסוג זה.

מי-נהר (שיחהתרומות)

צר לי אבל בכל זאת. לפרסם בויקושיתוף סוחר עתיקות עם כתובת מלאה של שמו וחנותו - מה הקשר לתמונה בדיוק ? או למיזם ? שמציג עתיקות שהן למעשה זיוף בדרך הרגילה של למשוך קונים תמימים אליו מכל העולם זה לא זוטות בכלל. קל וחומר כששם התמונה משווה להם ערך רב הרבה יותר . זה אינו זוטות כלל ואבקשך להסיר את התמונה מויקישיתוף תודה על תגובתך החיננית. מספיק זמן התבזבז על תמונה חסרת משמעות זו בעבודה על הטמעת ערכי מטבעות בערכים השונים. ואף אדם אחר בעולם לא צריך לא לטעות ולא לבזבז זמנו על תמונה בעייתית זו. חשבתי שתעדיפי ליזום זאת בעצמך. אבל כטוב בעיניך אכתוב שם . ~~~~

TZivyA (שיחהתרומות)

אז עכשיו אתה גם מומחה לעתיקות? ביידון הוא סוחר עתיקות בעל רישיון, הוא ומשפחתו עוסקים בתחום כבר שנים. צילמתי בחנות שלו ולא רואה שום סיבה לא לתת לו קרדיט. ויקישתוף הוא מאגר תמונות. אין שום צורך שיהיה לתמונה "משמעות" נשגבת מעבר למה שהיא - תצלום של משהו. הן לא חייבות להופיע בערך או להיות בעלות ערך. אם תפתח דיון בויקישיתוף אני אסביר להם בנימוס שאתה טרחן שמבזבז את זמנם ועל הדרך אמליץ לביידון לתבוע אותך דיבה.

מי-נהר (שיחהתרומות)

פניתי אליך בצורה מנומסת ועניינית. פניתי אליך קודם אישית ולא שם ע"פ האופן שבו אני רואה את הדברים

אפילו לא ייחסתי לך שום כוונות שליליות אלא רק מה שיכול להצטייר ככזה. והגבת בעוינות .

כעת את גם מאיימת. חבל.

אינני מכיר את הסוחר או את החנות ואינני מומחה בתחום. אני מסכים איתך שלאור זאת היה עלי להתנסח יותר בזהירות ולא לקבוע עובדות אלא רשמים אישיים. והנה אני מבהיר זאת כעת כאן. אך העניין הזה הוא שולי ביחס לכל השאר.

ולגבי טענתך על קרדיט . מעולם לא טענתי שלא צריך לתת לו קרדיט. אבל ממתי נתינת קרדיט כוללת פרסום של חנות ? אולי גם תצייני את הטלפון והמייל שלו ? לא מדובר בתיאור נקודת ציון של מונומנט קבוע וכד'.

זכותי לסבור שהתמונה לא טובה ולהעיר על כך , ויקישיתוף אינו מיועד לאחסון כל דבר.

ייתכן גם שאני טועה. מותר לי גם לטעות. לכן אני מתדיין בדפי שיחה.

הסברתי גם בשיחה בויקישיתוף מדוע.

אני מודה לך שהגבת שם.

עניתי ובכך מבחינתי סיימתי את הנושא.

צר לי שחווית בכך הטרדה. ואני מתנצל על הסגנון בתגובה הקודמת שלא נכתב כך בכוונה. ~~~~

מי-נהר (שיחהתרומות)

שואל האם אפשר ברשותך שאסיר את הדיון שלנו שם בדף השיחה.

אין לי רצון וכוונה לריב עמך. אפשר מצידי גם להסיר את השיחה כולה מכאן.

זה כמובן לא קשור לתוכן שלהן אבל אני מעדיף לוותר. ולא להמשיך להסביר את שיקולי הדעת ולהטרידך.

ושוב מבקש להתנצל על שהטרדתי אותך ביום שהיה קשה לפחות עבורי. שיהיה ט"ו בשבט שמח. ~~~~

TZivyA (שיחהתרומות)

א. זה שאתה פונה באופן מנומס לגבי דבר מה לא הופך את הפנייה שלך לגיטימי. העובדה שאתה אנונימי לא אומרת שמותר לך להטיל דופי בעבודתו של מישהו אחר ובאמינותו של אדם אחר רק כי "נראה לך". יכולת פשוט לשאול מדוע קובץ התמונה נקרא כך.

ב. ויקישתוף מיועד להיות מאגר תמונות. כבר עשו מספר פעמים בעבר שימוש בתמונות "משעממות" שצילמתי כצילומי אילוסטרציה. אני חושבת שהתמונה בסדר גמור ויכולה בקלות לשמש כאילוסטרציה בנושאי עתיקות/מטבעות וכן הלאה. מעולם לא נתקלתי, אגב, במישהו שפנה למישהו אחר בבקשה להסרת תמונה כי לדעתו "התמונה לא טובה". כל עוד אין בה בעיה מבחינת תכנים או בעיה קשה מבחינת הצילום עצמו - היא יכולה להיות בויקישתוף.

ג. אני משתדלת לתת פרטים מלאים על תמונות שאני מעלה. דווקא הדיון הזה הוא דוגמה טובה מדוע חשוב לתת פרטים כאלה - יכולתי לשכוח היכן צילמתי את התמונה וכך לא הייתי יכולה לתת לך פרטים אודותיה. אדם אחר שיראה את התמונה ויתעניין לגבי זהותם של המטבעות - יוכל לפנות אל ביידון כי יש לו פרטים מלאים. בכל מקרה, אני לא מקבלת שום תמלוגים, והטענה כאילו יש "פרסומת סמויה" לאיזה חנות עתיקות בירושלים העתיקה היא די מגוחכת. הקליינטים שלו לא יגיעו דרך ויקישיתוף.

ד. מציעה פעם הבאה שתחשוב פעמיים לפני שאתה פונה לאנשים בבקשות מהסוג הזה. מבחינתי זו טרחה מיותרת ללכת ולהגן על תמונה שהעליתי מרצוני הטוב למיזם חופשי. הדיונים הארוכים הללו על דבר כל כך פשוט הם בדיוק מה שהופכים את ויקיפדיה לכל כך מעצבנת.

ה אתה מוזמן להסיר את הדיון.

מי-נהר (שיחהתרומות)

תודה לך על ההסברים , אשתדל שלא יקרה שוב. הסרת השיחה שם בוצעה. יום טוב ~~~~

תגובה ל"תמונה מטעה בויקישיתוף"