נושא בדף שיחת משתמש:Amire80

קיפודנחש (שיחהתרומות)

אהלן.

אולי לא קראתי נכון, אבל נראה כאילו מסנן 90 פעל לאחרונה, וחסם הודעות של tech news. מעולם לא ערכתי מסנן השחתות בכוונה, אבל מקריאת הקוד, לא ברור לי למה ההודעות נחסמו. עד כמה שראיתי, זה מסנן "שלך". תוכל לבדוק בבקשה? אגב, נראה שהוא עיקש, ושולח את ההודעה שוב ושוב, אולי בתקווה שמישהו ישים לב ויתקן את המסנן... אולי כדאי פשוט לבטל אותו לזמן מה, ולראות אם הוא ינסה שוב?

המממ... אולי.

בברכה.

קיפודנחש (שיחהתרומות)

דיברתי במעורפל, כי לא שמתי לב שהמסנן ניתן לצפייה ציבורית. נראה לי קצת בעייתי לצעוק כשמזכירים templatestyle במרחב ויקיפדיה. אולי כדאי להוסיף > למחרוזת החיפוש, עם מספר כלשהו של רווחים ביניהן?

במחשבה שנייה, נראה לי שאנסה לעשות זאת, ואם זה יקלקל משהו, כנראה אתה תצטרך לתקן...

תודה, בבקשה, סליחה.

קיפודנחש (שיחהתרומות)

אוקיי. שיניתי.

ועוד זאת: נדמלי שיש לך טעות לוגית בתנאי על מרחבי השם. אם הבנתי נכון את הכוונה, המסנן צריך לשתוק במרחב התבניות ובדפי השיחה, בפועל הוא צועק בשניהם: במרחב התבניות הוא צועק כי זה לא דף שיחה, בדפי שיחה הוא צועק כי זה לא מרחב התבניות. נראה לי שצריך להחליף את ה- | ב- & בשורה שמטפלת במרחבים.

אגב, נראה שההודעה הגלובלית לא הופצה. אם אתה יודע לתת לה בעיטה שתריץ עוד סיבוב, אולי כדאי.

בברכה.

Amire80 (שיחהתרומות)

הוא לא שלי, הוא בעיקר של IKhitron. לחץ על „צפייה בהיסטוריית הגרסאות של מסנן זה”.

גם אני חושב שהוא מוגזם, מיותר, ומזיק. אני מבקש מחילה על מעט בוטות, אבל ה„קהילה” ש„הצביעה” בעד יצירתו לא ממש הבינה על מה היא מצביעה.

IKhitron (שיחהתרומות)

היי. כן, זה שלי. וכן, הקהילה הצביעה, והיא הבינה על מה היא מצביעה. כך שלתקן את המסנן בניגוד להחלטה זה לא פתרון, צריך להחזיר לאיך שזה היה. בלי קשר, הפצתי את הגיליון וביקשתי מערן לחשוב על הענקת בדוק אוטומטית לבוט תפוצה המונית. ואם מישהו רוצה לשנות את ההחלטה, תמיד אפשר להעלות את זה במזנון. לא מזמן בוויקירוסית שינו את ההחלטה הקודמת, ו-TS נעולים עכשיו לא מתחת לעורכי ממשק, כמו קודם, אלא מתחת לבדוקי אוטומטית, כך שאפשרי לשנות את זה.

קיפודנחש (שיחהתרומות)

יגאל, אולי השינוי שעשיתי במחרוזת החיפוש לא טוב, למרות שלדעתי לצעוק על כל עריכה שמזכירה tempaltestyles זה מוגזם - זה לא וולדמורט, ומותר להגיד את השם. כדאי להוסיף ל-> גם נקודתיים, כדי שאי אפשר יהיה להתחכם בעזרת {{#tag:. אבל רק על המילה templatestyles זה מוגזם - המילה הזו נחוצה בדיונים, שאלות, ותיעוד.

בכל מקרה "להחזיר לאיך שהיה" זה בוודאי לא נכון: כפי שציינתי התנאי על מרחבי שם הוא שגוי. התנאי מחזיר true בכל מרחב שם שהוא. אם זו הכוונה, התנאי מיותר, ואם לא, הוא שגוי. נראה לי שהתכוונת & ולא |

קיפודנחש (שיחהתרומות)

הצצתי כעת בהיסטוריה של המסנן, וראיתי שבמשך רוב שנות חייו כן היה לו >, והסרת אותו בעריכה שתקצירה אכן הזכיר tag. זה לא פתרון סביר. כדי למנוע מעקף בעזרת tag, מספיק לבדוק "נקודתיים ואפס או יותר רווחים" לפני המילה, לא צריך להשאיר את המילה עירומה.

(וגם ראיתי למה פניתי לאמיר - הצצתי בחופזה, וראיתי "שתי עריכות אחרונות" ובכך הסתפקתי כדי להחליט על בעלות)

IKhitron (שיחהתרומות)

אתה יכול לתקן את זה בהתאם?

קיפודנחש (שיחהתרומות)

@יגאל, אנא בדוק את השינוי

IKhitron (שיחהתרומות)

העניין הוא שאני לא מבין בזה עד כדי כך, אחרת הייתי פשוט מתקן בעצמי.

קיפודנחש (שיחהתרומות)

תבנית:מושכת בכתפיה. גמני לא. אם יגיעו דיווחים שהמסנן חוסם או מתריע על עריכות שהוא לא צריך לחסום או להתריע, נתקן. אם תראה שהמסנן לא מתריע כשכן צריך, תגיד.

IKhitron (שיחהתרומות)

תבנית מעניינת. אבל נראה שיש איזה באג, כי היא לא מוצגת. לא, אי אפשר ככה. אמיר?

קיפודנחש (שיחהתרומות)

אין בג כי אין תבנית. לא הבנתי את "אי אפשר ככה". כוונתך שהביטוי הרגולרי לא עובד? לפי התיעוד, irlike מממש רג'קס רגיל (PCRE), וזה נראה לי נכון. יש דוגמה בה זה לא עובד? או שמדובר בתנאי? אוקצור, מה "אי אפשר" בדיוק? על הדרך, אולי כדאי להמשיך את השיחה במקום אחר. דף השיחה של אמיר לא נראה המקום המתאים.

IKhitron (שיחהתרומות)

יש תבנית. ככה זה בניגוד להחלטת המזנון. אין בעיה, איפה?

קיפודנחש (שיחהתרומות)

עכשיו יש תבנית - לא הייתה כשכתבתי. בתור יוצר התבנית, הטיפול ב"בג" עליך...

לא מוכרת לי החלטת מזנון לפיה templatestyles זה מילה שאסור להגיד - אצטט את עצמי: " זה לא וולדמורט, ומותר להגיד את השם. ". מה שזכור לי מדבר על שימוש בתג, והמסנן הנוכחי אמור לכסות זאת

אם יש למסננים דפי שיחה - כנראה שם. אם בדף שיחה אישי - כנראה בשלך...

בברכה -


IKhitron (שיחהתרומות)

זה לא בג של תבנית, אלא של זרימה. יש החלטה שאסור להשתמש במנגנון, לא שאסור להגיד את המילה. איפה שבא לך.

Amire80 (שיחהתרומות)

IKhitron, איזה נזק נגרם לאתרי ויקי שכן מותר להשתמש בהם במנגנון הזה? לא „איזה נזק יכול להיגרם”, אלא „איזה נזק נגרם”.

אם יש לך דוגמה לנזק כזה, אשמח לדעת.

אם אין לך דוגמה לנזק כזה, אז אם המסנן יבוטל, איש לא ישים לב.

IKhitron (שיחהתרומות)

אין כזה דבר איש לא ישים לב. התקבלה החטה בקהילה, אי אפשר לבטל אותה חד צדדית בשושו.

Amire80 (שיחהתרומות)

כבר אמרתי שאתה לוקח „החלטות בקהילה” קצת יותר מדי ברצינות, אבל בסדר – שמישהו יעלה את זה באותו הפורום שבו זה התקבל.

תראה, לעורכים מנוסים רבים יש נטייה לתמוך בהטלה של כל מיני הגבלות על עורכים אחרים, גם כשהם לא לגמרי מבינים מה ההגבלות האלה באמת עושות. נסה לספור, בתור תרגיל, כמה מהאנשים שתמכו בהחלטה ההיא באמת עוסקים בכתיבה של תבניות או CSS. אני לא ספרתי, אבל ארשה לעצמי לנחש שפחות ממחצית. אתה מוזמן לספור ולומר לי שאני טועה.

IKhitron (שיחהתרומות)

בהחלט. אם מישהו חושב לבטל את ההחלטה, הוא תמיד יכול להעלות את זה. בחייך. ביקשת דוגמה. אתה הרי מבין ב-css, אתה בעצמך יכול לכתוב תריסר דוגמאות תוך שנייה.

Amire80 (שיחהתרומות)

ביקשתי דוגמה לנזק שקרה, לא לנזק שיכול לקרות.

IKhitron (שיחהתרומות)

לא מצחיק. נזק לא קרה, כי היה מסנן שמנע אותו.

Amire80 (שיחהתרומות)

בגלל זה ביקשתי דוגמה מאתרי ויקי שאין בהם מסנן.

IKhitron (שיחהתרומות)

ומה תעשה איתה?

קיפודנחש (שיחהתרומות)

יגאל, זו נראית שאלה קנטרנית. אמיר הבהיר למעלה "מה הוא יעשה", כשהוא כתב "אם יש לך דוגמה לנזק כזה, אשמח לדעת. אם אין לך דוגמה לנזק כזה, אז אם המסנן יבוטל, איש לא ישים לב"

אפשר להניח שאם תצליח להצביע על נזק אמתי שנגרם בוויקיפדיה כלשהי כתוצאה מהמנגנון, אמיר לכל הפחות יסב את לבם של מפתחי ההרחבה (נדמלי שמדובר בהרחבה. אם לא, אז מפתחי core) למקרה הזה, במגמה להפוך את ההרחבה בטוחה ולהגן מפני נזק דומה, לא בעזרת אלפי "מסנני השחתות" באלפי מיזמים בהם ההרחבה מופעלת, אלא באופן סיסטמי.

בהנחה שנזק כזה לא קיים, המסנן אכן נראה מיותר.

אגב, עם כל הדאגה ל"נזק", שים לב לעובדה שדפי הסגנון עצמם כלל לא מוגנים, והמסנן הזה לא תורם כמלוא הנימה לשיפור ההגנה. לא נראה לי שהמנגנון הזה יותר "מסוכן" מכל מנגנון אחר, כמו למשל תבניות. נכון, אפשר לגרום נזק על ידי השחתה, אבל המנגנון הזה לא יותר "בריון" מדרכים רבות אחרות בהן ניתן להשחית, ולא נראה שהוא זקוק להגנה אישית. כשמדובר בדף כזה שנמצא בשימוש רב, אפשר להגן עליו, כשם שמגנים על תבניות שנמצאות בשימוש רב.

IKhitron (שיחהתרומות)

זאת לא שאלה קנטרנית, אני מסוקרן. אני אשמח זאת לא תשובה. ואתה יכול להניח, אבל אני מעדיף לדעת מה הוא מתכוון לעשות. הם אמורים להיות מוגנים במסנן. אם לדעתך זה לא יותר מסוכן, אתה תמיד מוזמן להציע את ביטול ההחלטה.

קיפודנחש (שיחהתרומות)

את זה לא הבנתי. מה פירוש "הם אמורים להיות מוגנים במסנן"? מי זה הם, ומי האומר?

אם כוונתך לומר שדפי הסגנון עצמם זה "הם", אז הם לא "אמורים": אף אחד לא אמר להם, והמסנן הזה כלל לא קשור אליהם. המסנן הזה מונע את (או מתריע על) הוספת התג לדפים שאינם דפי שיחה או במרחב התבניות. בדפי הסגנון עצמם התג כלל לא מופיע, והמסנן הזה מתעלם מהם בנון-שלנטיות.

זכור לי במעומעם דיון שפתחת לגבי הפיצ'ר החדש (אם כי אודה אם תוסיף קישור).

אבל אפילו אם הקהילה "החליטה", קשה לי להאמין שהיא החליטה באיזה מנגנון בדיוק להשתמש (למשל מסנן עריכות הוא מנגנון כזה), ואם כן, זו החלטה מטופשת מאין כמוה שחובה להתעלם ממנה: הקהילה לא צריכה להחליט על פרטי המימוש, היא בהחלט יכולה לקבוע שנחוצה הגנה על דברים מסוימים.

IKhitron (שיחהתרומות)

כן. אם לא, אז צריך להרחיב את המסנן. אבל ראיתי באשימת התפיסות של מסנן דפי סגנון. ברור שהיא לא החליטה איך. אם יש לך דרך אחרת, אשמח לשמוע.

Amire80 (שיחהתרומות)

השאלה של יגאל לגיטימית. כן, כפי שקיפוד אמר, אם יש לך דוגמה לנזק שנגרם כתוצאה מהוספת התג הזה, אני יכול להעביר אותה למי שצריך. אם יכול להיגרם נזק, צריך להגן על כולם מפניו, ולא רק על ויקיפדיה העברית, במיוחד אם זה משהו שיטתי שחוזר על עצמו ולא השחתה פה ושם או טעויות חד־פעמיות. (השחתות חד־פעמיות וטעויות פה ושם יש מכל מיני סיבות, כי ככה זה באתר שהוא ויקי.)

אם אין לך דוגמה, אז המסנן הזה מיותר.

IKhitron (שיחהתרומות)

מי זה מי שצריך?

Amire80 (שיחהתרומות)

המתכנתים של ההרחבה הזאת. הפיתוח שלה די הסתיים, אבל אם יש באג חשוב, תמיד אפשר לבקש לתקן.

IKhitron (שיחהתרומות)

הבנתי. בהחלט רעיון טוב. אז הנה התשובה שלי. אני אוהב את המצב הנוכחי, נכון לעכשיו. המסנן נקבע בהתאם להחלטת הקהילה ואסור להוריד אותו עד שתהיה דרך אחרת לאכוף את ההחלטה, או עד שהיא תבוטל. אם אתה חושב שהמסנן הזה מיותר - תציע לקהילה לבטל אותו. כשההחלטה התקבלה נכתב בה במפורש שזה נעשה לא לתמיד, ובעוד פרק זמן כזה או אחר יש לבטל אותו אם נראה שאין בו צורך. אתה בהחלט יכול להגיד לקהילה שפרק הזמן הזה עבר, ולהציע ביטול. אם אתה צריך דוגמאות - אתה זה שיכול לחפש אותן ברחבי מדיה ויקי, ולהגיד אחר כך שעברת על כל 900 אתרי ויקי ולא מצאת או שלמצוא כאלו. אני יכול לחסוך לך זמן ולהגיד שבין 738 פעולןת המסנן אצלנו אין אף השחתה לשם השחתה. יש בהחלט לא מעט עריכות רעות, שמזל שנמנעו, אבל זה לא נעשה במכוון.

תגובה ל"מסנן"