לב החורף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ניחוח הטירוף)
לב החורף
Winter's Heart
עטיפת הספר בגרסתו העברית
עטיפת הספר בגרסתו העברית
מידע כללי
מאת רוברט ג'ורדן
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה אפית
מקום התרחשות מחזור כישור הזמן - מקומות עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה ספרי טור (ארצות הברית)
הוצאה בשפת המקור ספרי טור
תאריך הוצאה 2000
הוצאה בעברית
הוצאה אופוס
תאריך 2001
תרגום דידי חנוך
מהדורות נוספות
מספר כרכים ניחוח הטירוף
לב החורף
סדרה
סדרת ספרים כישור הזמן
ספר קודם נתיב הפגיונות
הספר הבא צמתי הדמדומים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לב החורףאנגלית: Winter's Heart) הוא הספר התשיעי מתוך סדרת הפנטזיה "מחזור כישור הזמן" מאת רוברט ג'ורדן. בגרסה המתורגמת לעברית הוא מחולק לשני כרכים: "ניחוח הטירוף" ו"לב החורף". בעברית יצא הספר לאור בהוצאת אופוס.

בציור הכריכה רואים את פרין, אנורה סדאי, גאול, בלוור ומאסמה מחפשים את פייל השבויה באזור מושלג.

פרולוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו ברוב ספרי הסדרה, גם כאן הפרולוג מיועד לסגירת קצוות. במרתף המגדל הלבן ציידות האופל סארין' דוסיין, פברה, סייאין ויוקירי מענות את טלין (בדמיונות)- עד שהיא מודה שהיא מהאג'ה השחורה. פרין מגלה שפייל, מורגז, אליאנדרה ופמלייתן נחטפו על ידי השאידו, וסוטה מהנתיב שחשב עליו לכיוון קאירהיין לרנד, כדי לחפש אותן.

הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

האמירלין אלאידה מכריזה על רנד כדרקון בחסד המגדל הלבן וקוראת לעמים שלא לפנות אליו עצמאית אלא דרכה- ואף מכריזה על כך כחרם.

רנד מגיע לקאמלין בתחפושת עם מין, והיא, אליין ואביינדה קושרות אותו כעוצר משותף. אליין מאבדת לו את בתוליה ומין חוזה שנוצרו תאומים. אביינדה, מין, בירגיט (העוצרת של אליין) ואלנה מוסבני (אליה רנד קשור כעוצר) מרגישות היטב את הרגע.

מאט באבו דאר הכבושה על ידי הסינצ'נים סובל מניסיונות התנקשות של הגולם. הוא מגלה אאס סדאי מתחבאת בפונדק ועוד שתיים שבויות באדאם. טסלין דומון, גבירה סינצ'נית מבוקשת, משיגה לו 2 סולדאם נוספות- והוא מתכנן להבריח את שלושת האאס סדאי מאלטרה, אבל מגלה שהנסיכה הסינצ'נית המקומית, טואון פנדראג, היא בת תשעת הירחים המיועדת לו בנבואה. הוא חוטף אותה ואת המשרתת שלה סלוציה- וטואון מסכימה לבוא בשקט (בהמשך נגלה שזה בגלל החותם שלו). נואל צ'ארין מצטרף לחבורה יחד עם בייל דומון, בעלה של טסלין, מבריח שהופיע בספר הרביעי. כהסחה מאט משחרר גם אשת ים שתחולל מהומה, ונאמנים לבסלן (נסיך אלטרה) גורמים לדליקה.

רנד מגיע לפאר מדינג, עיר שלא ניתן לתעל בה, במרדף אחרי ארבעה אשא'מאן בוגדים. הוא הורג אחד ופדן פיין הורג את השני. כשהוא ולאן מנסים להרוג את השניים האחרונים הם נתפסים. מועצת אבו דאר מחליטה להחזיק ברנד עד שמשלחת מהמגדל הלבן תגיע לקחת אותו למשמר. קדסואן ונינאב מתפרצות לאולם המועצה ולהפתעת חברות המועצה הן מתעלות את סאידר (באמצעות "בארות" של קיבול כוח שיש לשתיהן) ועוטפות את החברות בזרמים. הן נאלצות לשחרר את רנד ולאן.

הפמליה, יחד עם כמה אשאמאן בהם רנד בוטח, מגיעה לשדאר לוגות בעקבות הצהרה של רנד: לטהר את סאידין מכתם האופל. הוא ונינאב משתמשים בשני סאנגרילים חזקים, אחד ביבשת ואחד באיים, כדי להזיז את הכתם ממקומו. סאידין המוכתם מתפרץ מתוך האדמה ככיפה שחורה גדולה. השימוש העצום בכח מזמן למקום חמישה ארורים- מספר שיא עד כה: דמנדרד, ארנג'ר, אסנג'ר, ציידין ומוגהדין. אלזה פנפל מצליחה להרוג את אסנג'ר (הידוע גם כקורלן דאשיבה) והשאר בורחים. בסוף התהליך הכיפה מתפוצצת, והאשאמאן מכריזים: סאידין נקי. האאס סדאי שקשורות אליהם מאשרות את זה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקציר הספר באנציקלופדיית הסדרה

  • לב החורף, באתר OCLC (באנגלית)