ניסן בנימיני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צילמה: אלינוער שביט. פרופסור ניסן בנימיני בשנת 1987 באוניברסיטת תל אביב, אוחז בפטרייה 'מיטרנית גדולה' (Macrolepiota procera) מאוסף הפטריות ששימר בשיטה ייחודית:

ניסן בנימיני (19308 בינואר 2017) היה מומחה לחקלאות ובוטניקה, פרופסור באוניברסיטת תל אביב. התפרסם במחקריו על הפטריות של ארץ ישראל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גדל בירושלים. היה חבר "ההגנה" והשתתף במלחמת העצמאות בפריצת דרך בורמה לירושלים ובליווי השיירות לירושלים.

סיים לימודי תיכון בתיכון ערב א' בתל אביב. את לימודיו האקדמיים החל באוניברסיטה העברית בירושלים ובהמשך בפקולטה לחקלאות ברחובות. שם למד חקלאות והשתלם אצל פרופ' יצחק ואהל ואצל פרופ' מינה שיפמן-נדל. בתקופה זה החל להשתלם בתחום הפטריות.

את עבודת המאסטר והדוקטורט הוא עשה באוניברסיטת תל אביב. הוא השתלם גם בתחום הפטריות בשווייץ ובדנמרק.

בשנת 1959 החל לעבוד באוניברסיטת תל אביב. לימים, היה לפרופסור מן המניין במחלקה לבוטניקה באוניברסיטה עד צאתו לגמלאות בשנת 1999. כן בנה את אוסף הפטריות במרכז הלאומי לחקר המגוון הביולוגי באוניברסיטה.

במחקריו בתחום הפטריות הוא הגדיר מעל 600 מיני פטריות הגדלות בארץ ישראל, וספריו בתחום הם ספרי היסוד בתחום הפטריות של ארץ ישראל.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פטריות הכובע בישראל: (סדרת הפקועיים - Agaricales): כולל מגדיר של 270 מינים שבארץ, הקיבוץ המאוחד בשיתוף עם החברה להגנת הטבע, תל אביב, 1975
  • פטריות עילאיות בישראל: נאדית בסיסה: הסדרות עציות, אזנוניתאים, קרישיתאים ופטריות כרס: תיאור 184 מיני פטריות בישראל, רמות, תל אביב, 1984
  • עולם הפטריות: התפתחות, ביולוגיה, גאוגרפיה וסיסטמטיקה של הפטריות, הקיבוץ המאוחד, תל אביב, 1987
  • הפטריריות בישראל: התפתחות, ביולוגיה, אקולוגיה וסיסטמטיקה של הפטריריות כולל מגדיר של 67 המינים שבארץ, הקיבוץ המאוחד, תל אביב, 1992

כן השתתף עם יואב ויזל וששון כהן בכתיבת הספר - צמחי רעל בישראל, ספרית פועלים, תל אביב, 1981

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]