ניר וגלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מתקיים דיון בו מוצע לאחד את הערך חדר וחצי עם ערך זה.
אם אין התנגדויות, ניתן לאחד את הערכים שבוע לאחר הצבת התבנית.
מתקיים דיון בו מוצע לאחד את הערך חדר וחצי עם ערך זה.
אם אין התנגדויות, ניתן לאחד את הערכים שבוע לאחר הצבת התבנית.
ניר וגלי
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק אנימטורים
מקום לימודים בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2012
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ניר וגלי הוא הכינוי של צמד האנימטורים הישראלים והזוג ניר גרבר וגלי אדלבאום. הצמד ידוע בעיקר בשל סרטוני האנימציה הקומיים הקצרים שהם מפיקים. מאז 2013 יוצר הצמד סדרות סרטונים קצרים המשולבים בתוכנית הטלוויזיה הסאטירית "ארץ נהדרת" של קשת.

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת דרכם יצרו אנימציות לסרטוני פרסומת, בין השאר לקופת החולים הכללית ולדואר ישראל. הסרטון הראשון שפרסמו ביוטיוב יצא בינואר 2012 והיה תצוגה של עבודות שיצרו בשנת 2011 כגון: כללית קרלו ועוד. בחודשים שלאחר מכן פרסמו סרטונים נוספים, חלקם אנימציות קומיות וחלקם סרטונים פרטיים שנעשו בהזמנה. חלק מהסרטונים זכה להצלחה ולאלפי צפיות ואפילו סרטונים שבהם הם חגגו בקליפים לאנשים שונים כשיש להם חתונה או יום הולדת כאשר שמו את פניהם בגוף אנשים אחרים שיצרו ושמו שיר.

בסוף שנת 2013 החלו ליצור סדרות סרטונים קצרות שהופיעו בתוכנית הסאטירה הטלוויזיונית "ארץ נהדרת". כל סדרה כוללת 10–12 פרקים, כשאורך כל פרק הוא בין 2 ל-4 דקות. הסדרה הראשונה, שנקראה "פינת ליטוף", התרחשה בפינת חי ועסקה בחיי בעלי החיים שבה. הסדרה השנייה נקראה "חדר וחצי" ועסקה בחייו של רווק צעיר ומוזנח בשם שולי שעובד בתור קוסם, ובחפצים המדברים שבדירה שלו, בג'וק בשם דותן, יונה בשם שמרית ועכביש בשם זאביק. על פי ההתרחשויות בסדרה נוצרה אפליקציית משחק, שזכתה ליותר ממיליון הורדות[1]. בשנת 2018 יצא משחק ההמשך לחדר וחצי, "חדר וחצי 2 לשני המשחקים יצא דיבוב לאנגלית וערבית.

הסדרה השלישית שעלתה ב-2016 נקראת "תשע נשמות" ועוסקת בשגרת החיים של שלושה חתולי רחוב. הסדרה הרביעית שיצאה נקראת "חיי חברה" ועוסקת בחפצים ובעובדים של חברת הייטק מקומית. כחלק מהסדרה "חיי חברה" התפרסם גם סרטון לרגל חנוכה שהפך ויראלי. בסרטון סופגנייה מגיעה לקיבה ונתקלת באנזים שמנסה לחנך אותה לתזונה, בריאות ופעילות ספורטיבית. הסופגניה לא מקשיבה לעצותיו ורומסת אותו בנהירה עם סופגניות נוספות בדרכן לתחת, כשהן מתעתדות להפוך לשומן. הסרטון נחתם בכך שלאחר מפולת הסופגניות מגיעה לקיבה פחית דיאט של משקה, למרבה תסכולו המופגן של האנזים החבול.

הם הפיקו גם סרטונים כפרסומות לדואר ישראל באותו סגנון של חדר וחצי. ב-2022 הפיקו פרסומת לחברת טרה בקולו של יוסי מרשק כדמות הראשית.

אופי ההומור בסרטונים מורכב מכמה גורמים, בהם האנשה של חפצים ובעלי חיים, היוצרת דיאלוגים משונים וסיטואציות סוריאליסטיות בין הדמויות המדובבות. בניגוד לסוגי הומור אחרים, ההומור בסרטוני האנימציה של ניר וגלי לא תמיד מתבטא בשורת מחץ מתוחכמת בסוף מהלך, ומתמקד יותר בהגחכת סיטואציות יומיומיות ופשוטות בשילוב עם אנימציה המזכירה את הסדרות איש המשפחה ומשפחת סימפסון ואת חברת האנימטורים ''goanimatr'' האמריקאית

מלבד שני היוצרים, השתתפו בהפקת הסרטונים בין השאר האנימטורים טל גדון, אוסי ולד ומתן ים. למוזיקה בסדרות אחראי אלברטו שוורץ.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניר גדל בחיפה, גלי בראשון לציון. הם הכירו במהלך לימודי אנימציה בבצלאל. הבחירה לעבוד יחד נולדה תוך כדי שיתוף פעולה והתייעצויות בפרויקטים אישיים, אז גילו שהם עובדים מצוין כצוות. הם בזוגיות ולהם שתי בנות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]