ניר למפרט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מנכ"ל דפי זהב, ניר למפרט, במשרדי החברה ברמת גן

ניר למפרט (נולד ב-10 במאי 1960 בתל אביב) הוא יו"ר מר תעשיות בע"מ (חברה ציבורית, נסחרת בבורסת תל אביב). הוא אלוף-משנה במילואים ומילא תפקידי פיקוד בכירים ביחידה 8200, כולל סגן מפקד היחידה. בעברו מנכ"ל ערוץ 10 ומנכ"ל ZAP GROUP (לשעבר דפי זהב) ומנכ"ל מר תעשיות.

שירות צבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

למפרט התגייס ליחידה 8200 בשנת 1978 ושירת במגוון תפקידים. בשנת 1987 מונה להקים מדור תכנון ייעודי שמרכז את הצרכים המבצעיים, מתעדף אותם, מעריך עלויות כוח אדם ותקציב ובהתאם בונה תוכנית עבודה שנתית ורב שנתית. בשנת 1992, כחלק מלקחי מלחמת המפרץ הראשונה, הופקד למפרט על הקמת זירה מודיעינית חדשה שתעסוק בנושא הפרוליפרציה והמודיעין הטכנולוגי. לאחר כשלוש שנים בתפקיד, עבר בשנת 1995 לפקד על הזירה הפלסטינית במרכז המודיעיני של היחידה, תפקיד אותו ביצע בתקופת הפיגועים הקשה על ישראל. בשנת 1996 מונה למפקד המרכז המודיעיני של 8200, בדרגת אל"ם. בשנת 1999 מונה למפרט לסגן מפקד 8200, תחת תא"ל פנחס בוכריס. אחד התחומים המרכזים בתקופה זו היה הקמת נושא הסייבר ושיפור הקשר בין היחידה לדרג הלוחם בצבא ולשב"כ. למפרט השתחרר מ-8200 בשנת 2001.

פעילותו כאזרח[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם שחרורו מצה"ל מונה למפרט למשנה מנכ"ל YES. אחריותו העיקרית הייתה הובלת הצמיחה המשמעותית של החברה במספר הלקוחות. בשנת 2004 מונה לתפקיד מנכ"ל ערוץ 10, ובסוף 2005 מונה למנכ"ל קבוצת zap group (לשעבר דפי זהב). בתקופתו הוביל את המהפך של החברה מחברת מדריכים מודפסים לחברה דיגיטלית צומחת ורווחית. בינואר 2015, לאחר כ-9 שנים בתפקיד, מונה למנכ"ל החברה הציבורית מר תעשיות (קבוצת מר). כמנכ"ל קבוצת מר, הוביל מהלך של turn around, שבמסגרתו התמקדה החברה במספר מצומצם של מנועי צמיחה, תוך מהלך של התייעלות. בינואר 2022 מונה ליו"ר דירקטוריון מר תעשיות.

פעילות ציבורית והתנדבותית[עריכת קוד מקור | עריכה]

למפרט פעיל בין השאר בהתנדבות כחבר מועצת המנהלים של ארגון "גישה לחיים", המסייע להתמודדות עם מחלות קשות וכחבר הנהלת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה.

החל משנת 2006 מכהן למפרט כיו"ר עמותת בוגרי 8200. תקופתו כיו"ר התאפיינה בשינוי מהותי בצורה בה העמותה רואה את תפקידה: משמירה על מורשת בלבד, לתחומים נוספים, שינוי אשר גרם לעלייה משמעותית במספר החברים בעמותה – מכ-700 חברים דאז ללמעלה מ-20,000 חברים כיום. בעמותה פעילים מספר עשרות רבות של מתנדבים המסייעים בפעילות באופן סדיר.

בתקופתו כיו"ר, העמותה חרתה על דגלה את נושא הקישור בין בוגרי היחידה הכולל בין השאר כנס נטוורקינג שנתי עם אלפי משתתפים, סיוע בקישור בין בוגרי היחידה למטרות תעסוקה וכן מתן מלגות לימודים לבוגרים נזקקים. בנוסף, החל מינוף של יכולות העמותה לטובת הקהילה כגון: מגוון פעילויות האצת חברות הזנק לרבות אימפקט ומיזמים בהם אחד היזמים הוא ערבי ישראלי, פעילויות לשיפור רמת החינוך הטכנולוגי בדגש על אזורים בפריפריה החברתית והגאוגרפית של ישראל, ותוכניות להעצמה נשית. כל תוכניות העמותה לטובת הקהילה פתוחות לכלל הציבור הישראלי.

למפרט בעל תואר בכלכלה מאוניברסיטת תל אביב. הוא נשוי ואב לילדה. מתגורר בתל אביב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]