נמרוד הראל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נמרוד הראל
לידה 9 בפברואר 1976 (בן 48) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת בן-גוריון בנגב עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע מנטליסט
www.nimrodharel.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נמרוד הראל (נולד ב-9 בפברואר 1976) הוא אמן חושים וסופר פנטזיה ישראלי, המתמחה במנטליזם.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הראל שירת בצה"ל כקצין נ"מ. הוא בעל תואר ראשון בהנדסת תוכנה מאוניברסיטת בן-גוריון ובעשור השני של המאה ה-21, למד לתואר שני בחוג לספרות באוניברסיטת תל אביב[1].

ב-2009 החל הראל להעביר סדנאות בשם "כוח ההשפעה" למגזר העסקי ובהן הוא מלמד טכניקות של השפעה בסביבה עסקית.

ב-2018, בעקבות האשמות חוזרות בחשד להיפנוזה ללא רישיון, סייע לחבר הכנסת מהליכוד אורן חזן בהכנת הצעת חוק לביטול חוק ההיפנוזה[2][3].

הראל מדגיש כי אינו עושה שימוש בכוחות על-טבעיים, ובהתבטאויות שונות טוען כי מי שמצהיר על כוחות כאלה, בפרט אורי גלר, מוליך את הציבור שולל. לדבריו, תופעות כאלו לא קיימות. הראל מגדיר עצמו "מנטליסט" וככזה, הוא עוסק בתחום בקסמים המדמה תופעות על-חושיות, טלפתיות ופאראפסיכולוגיות. לרוב הוא משתמש בהופעותיו בסוגסטיה ובדמיון מודרך.

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הראל הגיש בערוץ 10 מספר סדרות של תוכניות קסמים ומנטליזם: "מחשבות נסתרות", "בלתי נתפס" ובנוסף "בלתי נראה" בה שיתף פעולה עם אמיר לוסטיג, ו"המופע הבלתי נתפס" בה שיתף פעולה עם אמן החושים שימי אטיאס.

בנובמבר 2008 עלתה סדרה בהנחייתו בשם "העוקץ", המתבססת על התוכנית הבריטית "The Real Hustle", ובה מבוצעים תרגילי עוקץ על אזרחים תמימים, ומוצגות דרכי התגוננות מפני הונאות אלו. ב-2009 זומן לחקירה במשטרה עקב חשד לשימוש בהיפנוזה ללא רישיון בתוכנית[4].

באוגוסט 2012 עלתה בזכיינית רשת בערוץ 2 הסדרה "פסיכו" בהנחייתו ובהשתתפות אמיר לוסטיג, העוסקת בתרגילי טלפתיה לאנשים ברחוב. הפעם הגישה הוועדה הארצית להיפנוזה תלונה למשרד הבריאות על חשד להיפנוזה ללא רישיון[4].

ב-2016 עלתה בזכיינית רשת בערוץ 2 סדרה נוספת בהנחייתו, "בלתי נראה", העוסקת בתרגילי טלפתיה לאנשים ברחוב, כאשר הצופים בבית רואים את המתרחש מנקודת מבטו של הראל על ידי מצלמת משקפיים. בסדרה זו, בניגוד לסדרות קודמות, לא השתתפו אמני חושים נוספים, פרט לפרק ספיישל בו אירח שישה מנטליסטים ובהם אמיר לוסטיג ושימי אטיאס שהשתתפו בתוכניות הקודמות שלו. ב-2017, 2018 עלו לשידור העונה השנייה והשלישית של התוכנית.


הראל מתגורר ברמת השרון. הוא נשוי למעצבת שמלות הכלות דנה הראל ולזוג שלושה ילדים[1].

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הראל חיבר ספר פנטזיה בשם "כפירה" (אסטרולוג הוצאה לאור, 2012) ושני ספרים העוסקים במנטליזם: "שלוש" ו"שלוש – עבודת במה".

ב-2023 יצא לאור בהוצאת "כתר" ספר נוסף שכתב, רומן מתח ששמו "המאמין".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נמרוד הראל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]