ננסי וילר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ננסי וילר
Nancy Wheeler
דמותה של ננסי, בגילומה של נטליה דייר, בעונתה הרביעית של הסדרה
דמותה של ננסי, בגילומה של נטליה דייר, בעונתה הרביעית של הסדרה
תוכנית טלוויזיה "דברים מוזרים" (2016–)
הופעה ראשונה "פרק 1: היעלמותו של ויל באיירז" (2016)
יוצרים האחים דאפר
גילום הדמות נטליה דייר
מידע
כינויים ננס
ננסי דרו
רות וולטרס (שם בדוי)
סטטוס חיה
גיל 18 שנה עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך לידה 1967 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לידה הוקינס עריכת הנתון בוויקינתונים
מין נקבה
מקצוע עיתונאי, תיכוניסט
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים ארצות הבריתארצות הברית הוקינס, אינדיאנה
דמויות קשורות
משפחה קארן וילר (אם)
טד וילר (אב)
מייק והולי וילר (אחים קטנים)
חברים ג'ונתן באיירז (בן-זוג)
סטיב הרינגטון (בן-זוג לשעבר)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ננסי וילראנגלית: Nancy Wheeler) היא דמות בדיונית המופיעה בסדרת הדרמת-מדע בדיוני של נטפליקס, "דברים מוזרים", שנהגתה על ידי האחים דאפר ומגולמת על ידי נטליה דייר. ננסי היא אחותו הגדולה של מייק וילר, בת-זוגו של ג'ונתן באיירז, ובת-זוגו לשעבר של סטיב הרינגטון. ננסי מתחילה לחקור את היעלמותו של ויל באיירז כאשר חברתה הטובה ביותר, ברברה הולנד, נעדרת גם היא; היא חוברת לג'ונתן על מנת לחקור את היעלמותם של ויל וברברה, מה שמוביל לגילויים של השניים אודות ממד חלופי הקרוי "העולם ההפוך".[1]

גילום הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריאיון למגזין "קוסמופוליטן", חשפה נטליה דייר כי היא נבחנה לתפקיד פעמיים, על אף שלתחושתה היא הצליחה כבר באודישן הראשון.[2]

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

ננסי וילר היא בתם הבכורה של טד וקארן וילר; ולה שני אחים צעירים, מייק והולי. בתחילת העונה, מוצגת דמותה של ננסי כחברתה הטובה ביותר של ברברה הולנד, שסולדת מיחסיה החדשים של ננסי עם סטיב הרינגטון. נראה שהיא גם התרחקה במידת מה מאחיה וחבריו, ואינה מודעת לרגשותיו הסודיים של ג'ונתן כלפיה. לאחר שוויל נעדר, ננסי מביעה את תנחומיה לג'ונתן, דבר שמביא להתרחקותה מחבריו של סטיב, שחושבים שג'ונתן הוא פריק האחראי להיעלמותו של ויל. ננסי מסתבכת בחקירה לאחר שברברה נעלמת בזמן שקיימה יחסי מין עם סטיב. בשל אשמתה על כך שנטשה את ברברה והמוטיבציה שלה לגלות מה קרה לחברתה, ננסי מתחילה להיפגש תכופות עם ג'ונתן על מנת לדון בנסיבות היעלמותם של ויל וברברה.

במהלך חקירתם, מגלים ג'ונתן וננסי בטעות את הממד החלופי שבו שוכן היצור שלקח את ברברה – הדמוגורגון – המכונה "העולם ההפוך". ננסי בורחת בהצלחה מהעולם ההפוך הודות לעזרתו של ג'ונתן והשניים נסוגים חזרה לביתה של ננסי, שם הם ישנים במיטתה כדי לנחם אחד את השני. כשסטיב עד לכך, הוא מוציא את המפגש מהקשרו ומניח שננסי בוגדת בו. לאחר שחבריו של סטיב משפילים את ננסי, ננסי מתעמתת עם סטיב, מה שמביא לריב בין ג'ונתן לסטיב, שמסתיים במעצרו של ג'ונתן. לאחר שהופר מקבל שיחה מהתחנה שג'ונתן נעצר, הוא וג'ויס חוזרים להוקינס, שם הם חולקים את המידע שידוע להם על הדמוגורגון. ננסי יוצרת קשר בהצלחה עם מייק, שהסתתר מכיוון שהתיידד עם אילבן והפך למטרה של מעבדת הוקינס. ננסי מתאחדת עם מייק וחבריו בתיכון הוקינס, שם הם בונים מיכל חסך-חושי מאולתר על מנת לסייע לאילבן להשתמש בכוחותיה ולמצוא את ויל וברברה. אילבן מגלה שברברה נהרגה על ידי הדמוגורגון, מה שמוביל להתחזקות נחישותה של ננסי להרוג את המפלצת.

ננסי וג'ונתן חוזרים לבית באיירז על מנת ליצור הסחת דעת ולאפשר לג'ויס ולהופר מעבר בטוח דרך העולם ההפוך במטרה להציל את ויל ולפתות את הדמוגורגון אל הבית. סטיב מגיע, בתקווה להתפייס עם ג'ונתן, אך במקום זאת מתוודע לקיומו של הדמוגורגון. ננסי וג'ונתן מבקשים מסטיב לעזוב ולהציל את עצמו, אך הוא מוצא את האומץ שלו בשל אהבתו לננסי ונכנס שוב לבית, ופוצע בהצלחה את הדמוגורגון לפני שהוא שב בחזרה לחטיבת הביניים הוקינס, שם נהרג לכאורה על ידי אילבן. ננסי משלימה עם סטיב ומחדשת את יחסיהם, ומעניקה לג'ונתן מצלמה חדשה לחג המולד. ג'ונתן מהסס תחילה בשל רגשותיו כלפיה, אך לוקח את המתנה.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה לאחר אירועי העונה הראשונה, ננסי וסטיב אוכלים ארוחות ערב עם הוריה של ברב. הוריה של ברב, שאינם יודעים על מותה, שכרו חוקר פרטי שיבדוק את היעלמותה, ומימנו את החקירה על ידי מכירת ביתם. החוקר הפרטי, מורי באומן, הוא תאורטיקן קונספירציות הנחוש לגלות את האמת מאחורי האירועים. ננסי, שעדיין אבלה על מותה של ברברה, מתחילה להראות סימנים פוטנציאליים להפרעת דחק פוסט-טראומטית ולהאמין שהיא רואה את רוחה של ברברה עוקבת אחריה. במהלך מסיבת ליל כל הקדושים, ננסי משתכרת ומתחילה לנזוף בסטיב, מה שמוביל לעימות בין השניים. לאחר שסטיב עוזב בכעס את המסיבה, היא מלווה בחזרה לביתה על ידי ג'ונתן. ננסי מספרת לג'ונתן על תחושותיה, והשניים קובעים פגישה עם אמה של ברב בפארק, שם השניים נתפסים על ידי סוכני מעבדת הוקינס ומובאים אל ד"ר אוונס. ננסי וג'ונתן מקליטים בחשאי את שיחתם איתו, במהלכה הוא מסביר שהוא מנסה לתקן את טעויותיו של ברנר ומודה באשמה במותה של ברברה.

ננסי וג'ונתן מבקרים את מורי בביתו במטרה לבדוק אם הראיות מרשיעות דיו על מנת להביא לסגירתה של מעבדת הוקינס. מורי מציע שהם "יעשירו" את הסיפור על מנת להפוך אותו לאמין יותר בעיני הציבור, ואף מסיק שבין ננסי לג'ונתן קיים מתח מיני, ומציע להם לחלוק את חדר האורחים שלו, והשניים מתוודים על רגשותיהם אחד כלפי השני באותו לילה.

עם שובם להוקינס, ננסי וג'ונתן מוצאים את בית באיירז ריק ומלא בציורים של ויל; ושמים את פעמיהם למעבדת הוקינס, שם הם נתקלים בבני הקבוצה בוויל, שנאחז דיבוק על ידי מצליף המוחות. הקבוצה שבה לבית באיירז ומנסה לחקור את ויל, שמורה להם באמצעות קוד מורס לסגור את השער לעולם ההפוך. אילבן, ששבה להוקינס לאחר מסעה לגילוי-עצמי, ממהרים לסגור את השער במעבדת הוקינס, בעוד שג'ויס וג'ונתן הולכים לבקתה של הופר על מנת לערוך שם את גירוש הדיבוק מוויל. סטיב מעודד את ננסי לעזוב עם ג'ונתן ומבטיח לשמור על מייק ושאר הילדים. לאחר שמצליף המוחות מגורש בהצלחה מגופו של ויל, הקבוצה מאותתת להופר לסגור את השער.

מאוחר יותר, ננסי משתתפת בהלוויתם הרשמית של בוב וברברה לאחר שמעבדת הוקינס נחשפת ונסגרת. במהלך נשף השלג בתיכון הוקינס שמתקיים לאחר מכן, מסייעים ננסי וג'ונתן בהתנדבות; וכשהיא רואה את דסטין לבדו ודחוי, ננסי מציעה לו לרקוד איתה ומנחמת אותו.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקיץ 1985, ננסי וג'ונתן מקבלים התמחות בעיתון "הוקינס פוסט" תחת פיקוחו של העורך טום הולוויי. בלהיטותה להרשים את הבוסים הסקסיסטים שלה, ננסי מציעה רעיונות לכתבות, אך אלו מביאים לבדיחות והערות גסות מצדם ומותירים אותה מושפלת. לילה אחד, כשננסי עובדת עד שעה מאוחרת, היא עונה לקריאה לגבי חולדות שאוכלות את הדשן של דוריס דריסקול. תחת מעטה של עיתונאים, ננסי וג'ונתן מראיינים את גברת דריסקול בביתה, שם הם עדים לחולדה משתוללת שלכדה. עמיתיה של ננסי דוחים את המאורע בזלזול, מה שמוביל לחזרתה של ננסי חוזרת לביתה של דריסקול, שם היא מגלה שגברת דריסקול נאחזה דיבוק על ידי מצליף המוחות, שזה עתה קם לתחייה, אוכלת דשן וצורחת שעליה "לחזור אחורה".

בינתיים, באמצעות בילי הארגרוב ובתם של טום הת'ר, קונה מצליף המוחות קקונה אחיזה במוחותיהם של צוות "הוקינס פוסט", ומאלץ אותם לפטר את ננסי וג'ונתן על מנת למנוע מהם ללמוד את האמת. כשהיא עדיין לא נרתעת ולמרות ויכוח עם ג'ונתן, ננסי מחליטה להמשיך לחקור. כשהיא מבחינה בתסמינים אצל גברת דריסקול הדומים לאלו שהיו לוויל, ננסי מתקשרת לג'ונתן ומבקשת להיפגש עם ויל. בזמן שהם דנים במידע, ננסי והקבוצה שבים לבית החולים, שם הם מגלים שגברת דריסקול נעדרת ונרדפים על ידי טום וברוס, כתב נוסף העובד ב"הוקינס פוסט". קרב פורץ, וג'ונתן הורג את טום בעוד שננסי הורגת את ברוס, אך גופותיהם של שניהם מתמזגים ויוצרים מפלצת, שנפצעת על ידי אילבן לפני שהיא נסוגה לביוב.

הקבוצה מוצאת מחסה בבקתה של הופר, אך מצליף המוחות מצליח לאתר אותם ופוצע את אילבן. הקבוצה פונה לקניון סטארקורט כדי להתקבץ מחדש עם דסטין, סטיב, רובין ואחותו של לוקאס, אריקה. בעודם שם, מגיעים הופר, ג'ויס ומורי שחושפים שהם יודעים כיצד לסגור את השער החדש לעולם ההפוך שנבנה על ידי יחידה סובייטית מתחת לקניון סטארקורט. כשמצליף המוחות מגיע לקניון, ננסי, ג'ונתן, ויל, לוקאס, סטיב ורובין, מסיחים את דעתו באמצעות זיקוקים בזמן שבילי מקריב את עצמו למצליף המוחות על מנת להציל את אילבן. בסופו של דבר, השער נסגר על ידי ג'ויס, אם כי לכאורה במחיר חייו של הופר. לאחר "מותו" של הופר, ג'ויס מאמצת את אילבן; ומשפחת באיירז מוכרת את ביתה ועוזבת לקליפורניה. ננסי וג'ונתן חולקים נשיקת פרידה נלהבת ורגשית.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

באביב 1986, ננסי, הנמצאת בשנתה האחרונה בתיכון, מתכוננת לאוניברסיטה ובמקביל עובדת בעיתון בית הספר לצד בן-כיתתה, פרד בנסון, בעוד שג'ונתן, שחי בקליפורניה עם משפחתו, חושש לספר לה שהוא נרשם למכללה הקהילתית המקומית על מנת להישאר קרוב אליהם. לאחר שהמעודדת כריסי קנינגהם נרצחת באכזריות בתוך הקרוואן של אדי מנסון, ננסי ופרד הולכים לפארק הקרוואנים במטרה לחקור את האירוע; שם ננסי מראיינת את דודו של אדי, שמאשים את ברצח את ויקטור קריל, אדם שהושם במוסד פסיכיאטרי לאחר שהרג לכאורה את משפחתו בשנות ה-50. פרד, בינתיים, נאחז דיבוק ונהרג על ידי אותה הישות הדמונית שהרגה את כריסי – אותה בהמשך מכנה הקבוצה "וקנה".

ננסי ורובין מסתננות למוסד "פנהרסט" על מנת לראיין את קריל; שטוען שמשפחתו נהרגה על ידי שד. במקביל, מקס נאחזת דיבוק על ידי וקנה; ננסי ורובין נזכרות בכך שקריל עצמו לא היה אחוז-דיבוק במהלך מות משפחתו, ומסיקות שזאת בעקבות המוזיקה שהתנגנה בסטריאו – ומוסרות מידע זה לדסטין, לוקאס וסטיב, שמסייעים למקס להימלט בהצלחה משליטתו של וקנה על ידי השמעת השיר האהוב עליה באוזניות שלה.

מאיוריה של מקס על המקום בו שהתה במוחו של וקנה, ננסי מבינה שמאורתו של וקנה מורכבת משבריו של בית קריל, מה שמוביל את הקבוצה לחקור את הבית הנטוש כעת. בפנים, הקבוצה מתחקה אחר האורות המהבהבים אחר תנועותיו של וקנה בעולם ההפוך. האורות מתחילים לפתע להתפוצץ, בהתאמה לרציחתו של הכדורסלן פטריק מקיני על ידי וקנה.

לאחר שדסטין מבחין באי-תקינותו של המצפן שלו, הקבוצה מבינה שחייב להיות שער חדש לעולם ההפוך בקרבת מקום, ועוקבת אחריו עד לאגם האוהבים, לתוכו סטיב צולל במטרה לחקור את השער, אך נגרר אל העולם ההפוך על ידי קנוקנות. ננסי, רובין ואדי צוללים אחריו ומצילים אותו מנחיל של יצורים דמויי-עטלף. הקבוצה משערת שווקנה פתח שער בכל זירת רצח, ואכן מאתרים שער נוסף בקרוואן של אדי. רובין ואדי בורחים מהעולם ההפוך בזמן שננסי נאחזת-דיבוק על ידי וקנה, שבאמצעות פלשבקים מעברו חושף בפניה שהוא הנרי קריל, בנו של ויקטור, שהרג את אמו ואחותו באמצעות כוחותיו הטלפתיים, ולאחר מכן הועבר לטיפולו של ד"ר ברנר, שניסה לשחזר את כוחותיו באמצעות ילדים אחרים (כולל אילבן), ואז מציג וקנה לננסי חזון של העתיד, שבו הוקינס נקרעת לגזרים, לפני שהוא משחרר אותה.

ננסי, הנמצאת בטראומה כתוצאה מכך, מספרת על חזונו של וקנה לשאר חברי הקבוצה, אשר מחליטים להרוג את וקנה באותו לילה. מקס מתנדבת לפתות את וקנה בזמן שהאחרים יוכלו להרוג אותו. היא, לוקאס ואריקה שמים פעמיהם לבית קריל על מנת לזמן את וקנה בעוד שננסי הולכת עם סטיב ורובין למקבילו של הבית בעולם ההפוך על מנת להרוג אותו. בעולם ההפוך, מתוודה סטיב בפני ננסי שהוא עדיין מאוהב בה. הקבוצה מוצאת את וקנה בתוך בית קריל ומציתה אותו באמצעות בקבוקי תבערה בזמן שננסי יורה בו ברובה ציד, וככל הנראה הורגת אותו. עם זאת, וקנה מצליח להרוג לזמן קצר את מקס, מה שאפשר לכל ארבעת השערים להיפתח ולקרוע את הוקינס לגזרים.

יומיים לאחר מכן, העיירה מתאוששת מ"רעידת האדמה", בעוד שמקס שרויה בתרדמת, לאחר שהוקמה לתחייה בעזרתה של אילבן. כולם מתאחדים בהוקינס; וננסי וג'ונתן בוחרים שלא לדון בקשיים הניצבים בפני זוגיותם. עם זאת, ויל חש שווקנה עדיין בחיים, והקבוצה מבחינה בקנוקנות מתוך העולם ההפוך המתחילות לפלוש לעיירה.

במדיות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותה של ננסי מופיעה במשחק מרובה המשתתפים "Dead by Daylight" כדמות הניתנת להורדה, יחד עם סטיב הרינגטון, כחלק מהחבילה "Stranger Things", בה מופיעים השניים כשורדים שניצודים על ידי הדמוגורגון ברחבי מעבדת הוקינס.[3][4]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותה של ננסי, בגילומה של נטליה דייר, זכתה לביקורות חיוביות, ששיבחו במיוחד את כתיבת תהליך הפיכתה של ננסי מנערה מתבגרת רגילה לאישה צעירה, אמיצה ונחושה.[5][6]

בביקורות על עונתה השלישית של הסדרה, נתפסה קשת העלילה של ננסי בעיני רבים בתור ביטוי דעתם של האחים דאפר בנושאים הנוגעים לסקסיזם והטרדה מינית במקום העבודה, ועל מנגנוני ההתמודדות מול ההשפלה. קשת עלילה זו נתפסה כדוגמה חיובית כיצד להתמודד עם סוגיות חברתיות עכשוויות בסיפורת, אך הרזולוציה של קו עלילה זה נתפסה על ידי מבקרים ומעריצים אחדים כאל אנטי-קליימקטית למדי.[7][8]

בנוסף, נתפסה גם יחסיה של ננסי עם ג'ונתן באיירז בעיני המעריצים והמבקרים כאחת מנקודות החוזק של סדרה, והפיכתם לזוג רומנטי קיבלה ביקורות חיוביות. מבקרים ומעריצים הדגישו גם את התיאום בין השניים, במקביל לכימיה בין דייר וצ'ארלי היטון, שהחלו לצאת במציאות בין הפקת העונות 1 ו-2.[9]

בנוסף, דמותה של ננסי נחשבת גם לפרשנותם של האחים דאפר על קלישאת "הנערה האחרונה" בסרטי אימה משנות ה-80. בפרט, דמותה של ננסי הושוותה לדמותה של ננסי תומפסון מהסרט "סיוט ברחוב אלם", שעל שמה נקראה.[10][11]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Macrae, Grace (July 4, 2019). "Stranger Things season 3: 'She deserves better' Nancy Wheeler scene leaves fans furious". Daily Express. Retrieved March 6, 2023.
  2. ^ Baxter-Wright, Dusty (May 5, 2022). "Natalia Dyer on love in the spotlight and life in Stranger Things". Cosmopolitan. Retrieved March 6, 2023.
  3. ^ Rebelo, Ricardo (August 30, 2019). "'Stranger Things' Comes to 'Dead by Daylight'!". GeekDad. Retrieved March 6, 2023.
  4. ^ Marshall, Cass; Haasch, Palmer (August 19, 2019). "Stranger Things is coming to Dead by Daylight in a new update". Polygon. Retrieved March 6, 2023.
  5. ^ "Who is Nancy Wheeler in Stranger Things?". RadioTimes. October 23, 2017. Retrieved March 6, 2023.
  6. ^ Cerón, Ella (October 3, 2016). "Stranger Things's Natalia Dyer Explains Why Nancy Wheeler Isn't Your Average Big Sister". Teen Vogue. Retrieved March 6, 2023.
  7. ^ McBride, Kelly (July 12, 2019). "'Stranger Things' nails the '80s — except for female journalists and small towns". Poynter.org. Retrieved March 6, 2023.
  8. ^ "The Nancy Wheeler Problem: Stranger Things Season 3's Biggest Flaw". Nerd Bastards. July 9, 2019. Retrieved March 6, 2023.
  9. ^ Patton, Rebecca (July 4, 2019). "Why Jonathan & Nancy In 'Stranger Things 3' Make A Great Couple — And A Great Team". Bustle. Retrieved March 6, 2023.
  10. ^ "Stranger Things' Goes Retro With 'Elm Street' Nancy Tribute". Inverse. August 11, 2017. Retrieved March 6, 2023.
  11. ^ Williams, Cameron (July 16, 2019). "Here's Every Single '80s Film That Helped Inspire 'Stranger Things'". Junkee. Retrieved March 6, 2023.