נסחפים (סרט, 2018)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נסחפים
Adrift
מבוסס על הספר "Red Sky in Mourning" מאת תמי אולדהם אשקראפט.
בימוי בלטאזר קורמאקור עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי באלטאזר קורמאקור
תסריט דייוויד ברנסון סמית'
האחים ארון וג'ורדן קנדל
עריכה ג'ון גילברט עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים שיילין וודלי
סם קלפלין
ג'פרי תומאס
אליזבת' יוטון
גרייס פאלמר
מוזיקה וולקר ברטלמן
צילום רוברט ריצ'רדסון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה STXfilms
Lakeshore Entertainment
H. Brothers
Ingenious Media
RVK Studios
חברה מפיצה STX Entertainment
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1 ביוני 2018
משך הקרנה 96 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה
סרט הישרדות
תקציב 35,000,000$
הכנסות 59,900,000$
הכנסות באתר מוג'ו adrift
www.adrift.movie
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Adrift (בתרגום מילולי לעברית: "נסחפים") הוא סרט מסוגת דרמת הישרדות שעלה לאקרנים בשנת 2018. הסרט בוים והופק על ידי באלטאזר קורמאקור ונכתב על ידי דייוויד ברנסון סמית' והאחים ארון וג'ורדן קנדל. עלילת הסרט מבוססת על ספר משנת 2002 בשם "Red Sky in Mourning" שנכתב על ידי תמי אולדהם אשקראפט (אנ') ובו מתואר סיפור הישרדותה בזמן הוריקן ריימונד (אנ') בשנת 1983. בסרט מככבים שיילין וודלי וסם קלפלין כזוג המוצא עצמו נטוש בלב האוקיינוס השקט לאחר שסופת הוריקן פגעה בסירתם וכעת עליהם למצוא דרך להגיע להוואי על גבי סירה הרוסה וללא אמצעי תקשורת.

הסרט עלה לאקרנים בארצות הברית ב-1 ביוני 2018 וקיבל ביקורות מעורבות מהמבקרים, ששיבחו את משחקה של וודלי ואיכות הצילום, אך ביקרו לרעה את העלילה הבנאלית[1][2].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חמישה חודשים לפני תחילת סופת ההוריקן, תמי אולדהם אשקראפט מגיעה לטהיטי על סיפון הסקונר "סופיה" ופוגשת את ריצ'רד שארפ, מלח בריטי. ריצ'רד מזמין את תמי לארוחת ערב על ספינתו "מאיהלוגה". השניים מפתחים מערכת יחסים ומתחילים לתכנן הפלגה אל עבר יפן.

בזמן שהם עוד על היבשה, תמי וריצ'רד פוגשים את פיטר וקריסטין קרומפטון, בעליה של היאכטה "האזנה" שמציעים לריצ'רד 10,000$ וכרטיס טיסה חזרה במחלקה הראשונה ובתמורה ריצ'רד יפליג עם היאכטה שלהם אל עבר סן דייגו שבקליפורניה. ריצ'רד מסכים להצעה, אך בתנאי שתמי תוכל להפליג ביחד איתו ותקבל גם כרטיס טיסה. בהמשך, ריצ'רד מציע נישואין לתמי בעזרת טבעת מאולתרת שהוא הכין והיא מסכימה.

הזוג מתחיל את ההפלגה על היאכטה ולאחר מספר ימים בים, השניים מגלים שסופת ציקלון בשם "הוריקן ריימונד" מתקרבת אליהם, אך מחליטים להמשיך כמתוכנן. הסופה פוגעת ביאכטה ותמי מנסה ליצור קשר במכשיר הקשר על היאכטה לעזרה, אך אף אחד לא עונה. הסופה מושכת את היאכטה אל מרכזה והשניים ממניכים את המפרשים במטרה לא להמשיך להיסחף עם הרוח ותמי כמעט נופלת מהיאכטה בגלל גלים חזקים. ריצ'רד אומר לתמי שהוא אוהב אותה ומפציר בה לרדת אל הקומה התחתונה ביאכטה, שם היא תהיה מוגנת. היאכטה מתהפכת בעקבות מכה מגל גבוה ותמי נזרקת בין קירות החדר ומקבלת מכה חזקה בראשה. ריצ'רד נזרק מהיאכטה אל הים והיאכטה מתהפכת חזרה למצבה הרגיל.

תמי חוזרת להכרה ומנסה להבין מה התרחש. היא מנסה לחפש את ריצ'רד על גבי היאכטה, אך לא מוצאת אותו ומבינה שהוא נפל למים. תמי צורחת בייאוש ומבינה שהיא לבד, ללא שום סימן לסירות אחרות באופק. תמי מגלה שמנוע היאכטה לא פועל ואין שום אדם שמגיב לה בצד השני של מכשיר הקשר. תמי רואה באופק סירת הצלה ואת ריצ'רד עליה ומנסה להשיט את היאכטה לכיוונו, אך נופלת למים ושוחה אל עבר סירת ההצלה. לאחר שהיא עזרה לריצ'רד לעלות חזרה ליכאטה, היא מגלה שצלעותיו הימניות נשברו ושרגלו מרוסקת. תמי מצליחה לאלתר מפרש תקני בעזרת מוט שבור ומפרש קרוע במטרה להפליג להוואי.

באחד הלילות, תמי מבחינה בספינת מטען שמתקרבת אל היאכטה. תמי יורה אות מצוקה בתקווה שצוות הספינה יבחין בה, אך הספינה עוברת אותם. תמי מרגישה שהיא מאבדת את שפיותה והחום של ריצ'רד מתחיל לעלות. בבוקר שלמחרת, ריצ'רד מזכיר לתמי ששמיים אדומים הם סימן לסערה שעומדת להתפרץ. תמי מתכוננת לסערה ובונה על גבי היאכטה מקלט מאולתר, אך מתברר שהסופה לא רצינית כמו שהיא חשבה.

ביום למחרת ריצ'רד נעלם. תמי מבינה שהריצ'רד הפצוע שבו היא טיפלה היה רק הזיה שלה ומשלימה עם העובדה שגופתו של ריצ'רד אבדה בים. ביום ה-41 להיסחפותה, תמי רואה יבשה ממרחק וסירה יפנית שטה קרוב אל היאכטה. תמי יורה אות מצוקה כדי למשוך את תשומת לבם. צוות הסירה מביא לתמי מים ואוכל וגורר את היאכטה אל עבר החוף. תמי חוזרת לטהיטי לאחר שהחלימה מפצעותיה ומבקרת בספינתו של ריצ'אד, המאיהלוגה שם היא פורצת בבכי לאחר שראתה תמונה שלה ושלו ביחד. בסוף הסרט תמי מגיעה לחוף עם פרח פלומריה בידה, עליו היא מניחה את הטבעת שריצ'רד הכין לה ומשיטה את הפרח על גבי הים.

במהלך כתוביות הסיום, נכתב שריצ'רד נפל מהסירה וגופתו מעולם לא נמצאה. תמי שרדה לבדה בלב הים במשך 41 ימים וחולצה. היא עדיין מפליגה. לאחר מכן, כתבות חדשותיות, תמונות וקטעי וידאו של הזוג האמיתי נראים על המסך.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיילין וודלי - תמי אולדהם אשקראפט.

סם קלפלין - ריצ'רד שארפ.

ג'פרי תומאס (אנ') - פיטר קרומפטון.

אליזבת יוטון (אנ')- קריסטין קרומפטון.

גרייס פאלמר (אנ') - דב.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקת הסרט החלה בפברואר 2017 על ידי האולפנים "STX Entertainment". הסרט בוים על ידי באלטאזר קורמאקור על פי התסריט של האחים ארון וג'ורדן קנדל. האחים קנדל ו-וודלי (שגילמה את תמי) גם הפיקו את הסרט יחד עם חברת ההפקה של קורמאקור "RVK Studios" והמפיק ראלף ווינטר[3]. באפריל 2017, השחקן מיילס טלר החל במשא ומתן על גילום דמותו של ריצ'רד לאחר שכיכב ביחד עם שיילין בארבע הפקות קודם לכן[4]. אך במאי 2017 סם קלפלין הצטרף לצוות השחקנים במקום טלר, שביטל את השתתפותו בעקבות בעיות עם לוח הזמנים שלו.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר Rotten Tomatoes הסרט קיבל ציון של 69% טריות על סמך 202 ביקורות וציון ממוצע של 6.1/10[5].

באתר Metacritic הסרט קיבל ציון של 56/100 על סמך 31 ביקורות[6].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נסחפים בוויקישיתוף

"נסחפים", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Adrift Gets There Eventually (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ James Croot, Adrift: Mixed early reviews for Shailene Woodley's partly NZ-shot drama, Stuff, ‏2018-05-31 (באנגלית)
  3. ^ Mike Fleming Jr, Mike Fleming Jr, STX Boarding Shailene Woodley, Baltasar Kormakur Sea Survival Tale ‘Adrift’, Deadline, ‏2017-02-06 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Dave McNary, Dave McNary, Miles Teller in Talks to Join Shailene Woodley’s Survival Drama ‘Adrift’, Variety, ‏2017-04-08 (באנגלית אמריקאית)
  5. ^ Adrift (באנגלית), נבדק ב-2022-09-06
  6. ^ Adrift, נבדק ב-2022-09-06