נעמי בלוך-פורטיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נעמי בלוך-פורטיס
לידה 8 באפריל 1962 (בת 62)
בית יצחק-שער חפר, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
פעילות בולטת רקדנית, מנהלת
תפקיד מנהלת להקת בת שבע
תקופת כהונה 1998–2009
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נעמי בלוך פורטיס (נולדה ב-8 באפריל 1962) היא מנהלת להקת בת שבע לשעבר, רקדנית מחול, ומנהלת פרויקטים של מחול. מנהלת כללית של פסטיבל "מקודשת" ירושלים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נעמי בלוך נולדה במושב בית יצחק להורים שעלו מגרמניה. אביה, ורנר בלוך, עלה ב-1947, גויס, ונפצע בראשו מכדור ירדני. במהלך אשפוזו בבית החולים פגש מתנדבת צעירה, רותי חפר, ילידת ברלין, שבאה לארץ בת שנה, לפני מלחמת העולם השנייה, והם נישאו. עשור אחרי בנם הבכור, אורי, נולדה נעמי.

למדה מחול מודרני בנתניה, ורקדה בלהקתה של רנה שינפלד עד 1986. ב-1987 הקימה בבלגיה, עם אבי קייזר, את להקת בלו ראן דאנס, שפעלה כשלוש שנים. עם שובה לישראל פרשה מפעילות כרקדנית.

בשנת 1990, החלה את דרכה בלהקת בת-שבע, תחילה כעוזרת של אוהד נהרין, ובשנים 1998–2009 הייתה מנכ"לית ומנהלת אמנותית שותפה של הלהקה. בניהולה, פותחו במסגרת הלהקה פרויקט פוּרוֹ (2006) שעלה בשוודיה ובנמל תל אביב, ופאזה מורגנה (2005) בפארק תמנע, בשיתוף חברת ישרוטל, וכן פרויקטים למען הקהילה. היא יזמה הקמת אגודות ידידים ללהקה בארצות הברית ובאוסטרליה והרחיבה את מעגלי התמיכה בלהקה בישראל.

שימשה יועצת המחול של פסטיבל ישראל ויו"ר הוועדה האמנותית בתחרות המחול הבין-לאומית של מרכז סוזן דלל. הייתה חברת בהנהלה הציבורית של מרכז סוזן דלל, בוועד מנהל של בית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה, בוועדה המייעצת לסל תרבות ארצי ועוד.

משנת 2011, מכהנת כמנכ"לית שותפה של עמותת עונת התרבות בירושלים.[1] הייתה מנהלת המקצועית של הקורס לניהול תרבות ואמנות במסגרת להב פיתוח מנהלים בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב.[2]

פורטיס היא המנהלת הכללית של "מקודשת",[3] ארגון תרבות המבוסס בירושלים, אשר מקיים פסטיבל אומנות שנתי.

הייתה נשואה לזמר רמי פורטיס ולהם שני ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מי אנחנו, באתר "עונת התרבות בירושלים"
  2. ^ נעמי בלוך פורטיס, פוסט בדף פייסבוק של "להב פיתוח מנהלים", 12 ביוני 2011
    ראיון עם נעמי בלוך פורטיס, לשעבר מנהלת מקצועית של תוכנית ניהול תרבות ואמנות, באתר "להב פיתוח מנהלים"
  3. ^ האנשים | צוות מקודשת, באתר הארגון