נרקיס (זמרת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נרקיס
נרקיס, 2022
נרקיס, 2022
לידה 8 באוגוסט 1981 (בת 42)
ח' באב ה'תשמ"א
אשקלון, ישראל
שם לידה נרקיס ראובן
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2016
עיסוק זמרת-יוצרת
סוגה פופרוק
כלי נגינה גיטרה, פסנתר
חברת תקליטים ארומה מיוזיק
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נרקיס ראובן־נגר (נולדה ב-8 באוגוסט 1981, ח' באב ה'תשמ"א) המוכרת בשמה הפרטי נרקיס, היא זמרת־יוצרת ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נרקיס נולדה באשקלון להורים ממוצא פרסי ותימני, וגדלה בבית שאותו היא מגדירה "דתי מסורתי". כשהייתה בת חמש עברה המשפחה לנצר חזני[1] בגוש קטיף, עד להתנתקות בקיץ 2005. אביה, משה, עסק בחקלאות ואימה, אביבית – גננת. היא למדה בבית הספר התיכון גבעת וושינגטון ולאחר מכן שירתה בצה"ל כתומכת לחימה בפלוגת חיל קשר בחטיבת גבעתי. כשהייתה בת 18 החלה לנגן בגיטרה[2].

לאחר הפינוי של גוש קטיף, עברה נרקיס להתגורר בתל אביב, למדה משחק בסל"ה - הסטודיו לאמנויות התיאטרון מיסודו של יורם לוינשטיין וניהלה אורח חיים חילוני. בתקופה זו עבדה על אלבום באנגלית[1]. בשנת 2008 הקליטה אותו, אך לבסוף החליטה לגנוז אותו[3].

לאחר טיולים שעשתה בברזיל ובהודו חזרה בתשובה ועברה להתגורר בצפת[4].

לתקופה מסוימת הפסיקה לעסוק במוזיקה, וגם לא האזינה למוזיקה כלל[3]. לדבריה, בעקבות חזרתה בתשובה ביקשה וקיבלה היתר מהרב שלה להופיע בפני קהל הכולל גברים, למרות האיסור ההלכתי של קול באישה ערווה (את שמו של הרב, מאחת החסידויות שמקום מושבן בצפת, לא מסרה)[1]. כיום נרקיס מופיעה בפני קהל מעורב ושרה לצד גברים. את הבחירה להופיע מול קהל מעורב היא מסבירה: "המוזיקה שלי נועדה לגעת בכל האנשים, לא רק בנשים. היא לא שירת נשים"[5]. בשיריה נרקיס משתמשת בלשון כתובים ומקורות, נוטה לפיוט ומרבה להשתמש בדימויים מן הטבע[6].

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2017 יצא אלבום הבכורה שלה, "בוא נדבר אמת". שירי האלבום משלבים כתיבה לירית עם רוק נשי מגוון, ומתארים מנעד רחב של תחושות. השיר הראשון באלבום, "עצה", הוא השיר הראשון שכתבה נרקיס בחייה, ובו מתואר מסע בחיפוש אחר תשובות.

בספטמבר 2017 יצא השיר "שדות".

באוקטובר 2018 יצא השיר "ממה אתה בורח" בהשתתפות נצ'י נצ'.

במרץ 2019 יצא השיר "גלבי". בשיר סימפלה את קולה של סבתה. ביולי 2019 יצא השיר "כל מה שקורה". באותה שנה שיר שלה נכלל באלבום של נאור דנין כהופעת אורח.

בשנת 2020, הוציאה את הסינגל "משה", מתוך אלבומה השני, בדואט עם מירי מסיקה, שהגיע למקום ה-7 במצעד השבועי של חברת מדיה פורסט.

באוקטובר 2020, יצא לאור אלבומה השני, "עולם חדש".

בשנת 2021 הופיעה בטקס הדלקת המשואות לרגל חגיגות יום העצמאות ה־73 למדינת ישראל. במאי של אותה שנה הוציאה את הסינגל "הולכת איתך". השיר הוא סינגל ראשון מתוך האלבום השלישי שלה. על "הולכת איתך" אמרה נרקיס: "השיר החדש הזה מסמל דרך חדשה בחיי, דרך מרגשת ומאתגרת. יצאתי מגבולות המוכר שלי, יצרתי מוזיקה בשיתוף עם אנשים אחרים (...)"[7]. השיר זכה לתואר שיר השנה בטקס פרסי אקו"ם לשנת 2021/22.

בינואר 2022 הוציאה את סינגל "אחד למיליון" בדואט עם ליאור נרקיס.

ב-1 במרץ 2022, ביצעה נרקיס עם איתי לוי את השיר "עכשיו התור לאהבה" של עוזי חיטמן, השיר הוקלט לציון 100 שנה ליום ההולדת של יצחק רבין. באותו החודש, הוציאה את הסינגל "בלילות".

ב-12 ביוני 2022 הוציאה את הסינגל "מלכה".

נרקיס במופע באמפי שוני, בנימינה
נרקיס במופע: "כמה אהבה – שרים מאיר בנאי", הפקת מקור שהתקיימה במסגרת "פסטיבל בנימינה ליצירה ישראלית"

ב־18 באוקטובר 2022, הוציאה את הסינגל "תלך ישר".

ב-2 בינואר 2023 הוציאה את הסינגל "אין לנו סוף". במאי 2023 היא התחרתה בעונה השנייה של תוכנית המציאות "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 והודחה רביעית מהתוכנית[8]. לאחר שביולי הוכרז כי נרקיס תופיע בפרויקט "שירת נשים" יחד עם הזמרות עדן בן זקן, נסרין קדרי ואודיה, ב-3 בספטמבר יצא הסינגל "תהמר עליי" מתוך הפרויקט. הסינגל הגיע למקום הרביעי במצעד השבועי של מדיה פורסט ולמקום ה-81 במצעד ההיטליטס[9][10].

ב-5 בנובמבר 2023 הוציאה את הסינגל "הבלדה למחכות", שבהמשך נכלל באלבום "תשובה?".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נרקיס גרושה ואם לשני בנים[4]. מתגוררת בבאר גנים[2].

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נרקיס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]