נשיץ ברנדס אמיר ושות'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נשיץ ברנדס אמיר ושות'
נתונים כלליים
סוג שותפות
מייסדים גד נשיץ, חנינא ברנדס
תקופת הפעילות 1981–הווה (כ־43 שנים)
משרד ראשי תל אביב
ענפי תעשייה עריכת דין
 
nblaw.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נשיץ ברנדס אמיר ושות' משרד עורכי דין ישראלי שמרכזו בתל אביב. המשרד עוסק בתחומי המשפט המסחרי והאזרחי, בישראל ומחוצה לה, ומגדיר את עצמו כ-Full Service Law Firm[1]. בשנת 2022 היו במשרד 80 שותפים, עם למעלה מ-223 עורכי דין ו-35 מתמחים[2][3].

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1957 פתח עו"ד גד נשיץ משרד עצמאי. משרדו של עו"ד חנינא ברנדס החל את פעילותו בתל אביב בשנת 1970, בשעה שעזב את חיפה והתמקם בתל אביב. באותה שנה עבדו במשרד חנינא ואשתו ג'ני שהייתה מזכירתו. ב-1 במרץ 1981 התמזג משרד ברנדס עם משרדו של נשיץ. ההיכרות בין ברנדס לנשיץ החלה לאחר שנשיץ ייצג חברות ביטוח בתביעות ביטוח ימי נגד חברות ספנות, ומשרד פרידמן, וברנדס בתוכו, ייצג את רוב חברות הספנות[4]. במשרד הממוזג הוביל נשיץ את תחומי הביטוח, הבנקאות, המשפט הימי והליטיגציה.

לאחר המיזוג עבדו במשרד 8 עורכי דין. בשנת 2010 העסיק המשרד מעל 100 עורכי דין[5]. בשנת 2013, כשעו"ד שרון אמיר, שהיה ראש מחלקת מיזוגים ורכישות הפך שותף, שונה שם המשרד ל„נשיץ, ברנדס, אמיר ושות'”[4]. המשרד מתמקד בייצוג חברות פרטיות וציבוריות, תאגידים רב-לאומיים, חברות היי-טק וביו-טק, ייצוג קרנות הון סיכון ומשקיעים פרטיים, בנקים מסחריים, בנקים להשקעות, ארגונים ממשלתיים וחברות נדל"ן ובנייה[2].

המשרד ייצג את בעלי המניות של Waze (במכירתה לגוגל במיליארד דולר), סנדיסק (ברכישת אם סיסטמס ב-1.4 מיליארד דולר) וקרן פימי (בין השאר ברכישת אל על)[6].

עם לקוחות המשרד נמנה נשיא מדינת ישראל, עזר ויצמן, שנאלץ להתפטר מכהונתו לאחר שבאמצעי התקשורת פורסמו ידיעות לפיהן קיבל ויצמן כ-450 אלף דולר מאיש העסקים אדוארד סרוסי מבלי שדיווח על כך, וזאת במהלך כהונתו כחבר הכנסת וכשר. ברנדס טען שהוא חושד שהמידע הודלף על ידי חשב משרדו, אברהם פלקסר. פלקסר נעצר לחקירה לימים אחדים, והתיק נגדו נסגר מחוסר ראיות[7].

המשרד דורג כמשרד ישראלי מוביל על ידי מדריכי דירוג בין־לאומיים, בהם IFLR1000, Legal 500, Chambers Global ו-Who's Who Legal, וכן על ידי מדריכי דירוג ישראליים כמו BDI ודן אנד ברדסטריט. בשנת 2021 זכה המשרד גם בתואר משרד השנה בישראל לשנת 2021 על ידי ALB (Asian Legal Business) מבית Thomson Reuters[2].

בין השנים 2015 ועד 2021 נבחר משרד נשיץ ברנדס אמיר על ידי מכון Mergermarket, מכון מחקר בין־לאומי בתחום המיזוגים והרכישות, לשלישייה הראשונה של המשרדים בישראל בתחום. בשנים 2015 ו-2018 דורג המשרד במקום הראשון בתחום המיזוגים והרכישות בישראל[2].

באפריל 2022 עברה למשרד נשיץ ברנדס אמיר ושות' מחלקת התשתיות והאנרגיה של משרד "עמית פולק מטלון" מחלקת הקניין הרוחני של משרד "איתן מהולל שדות"[8].

ביולי 2023 נמנה המשרד עם עשרת משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל שיצאו נגד יוזמת ממשלת ישראל השלושים ושבע לביטול עילת הסבירות.[9]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]