נתיחת החייזר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נתיחת החייזר
Alien Autopsy
פוסטר הסרט
פוסטר הסרט
בימוי ג'וני קמפבל
הופק בידי ויליאם דייוויס
ברנבי תומפסון
תסריט ויליאם דייוויס
שחקנים ראשיים אנתוני מקפרטלין (גארי שופילד)
דקלן דונלי (ריי סנטילי)
דייוויד תרלפול
ניקול הילץ
מורוונה בנקס
ג'ון קייטר
גץ אוטו
ג'ון שרפנל
ג'ימי קאר
ביל פולמן
פרי בנסון
הארי דין סטנטון
אומיד ג'לילי
לי אוקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מארי גולד
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אולפני אילינג עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 7 באפריל 2006
משך הקרנה 95 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מדע בדיוני, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נתיחת החייזראנגלית: Alien Autopsy) הוא סרט קומדיה ומדע בדיוני בריטי שיצא בשנת 2006, העוסק באופן הומוריסטי באופן שבו הופק סרטון נתיחת גופת חוצן משנת 1995. הסרט בוים על ידי ג'וני קמפבל ומככבים בו דקלן דונלי ואנתוני מקפרטלין.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט מבוססת באופן רופף ביותר על האופן שבו לטענתם של צמד המפיקים הבריטים ריי סנטילי וגארי שופילד הם הפיקו את סרטון התרמית הנודע של נתיחת גופת החוצן שזכה לפרסום ולהתעניינות עולמית רבה במהלך שנת 1995.

בתחילת הסרט סנטילי ושופילד נוסעים לארצות הברית, לעיר קליבלנד שבמדינת אוהיו, על מנת לרכוש מזכרות של אלביס פרסלי אותם הם מעוניינים למכור בהמשך בלונדון. בארצות הברית ריי וגארי פוגשים בצלם צבאי לשעבר בשם הארווי, אשר מוכר להם סרט שחור ולבן של הופעה חיה נדירה של פרסלי. בהמשך ריי מצטרף להארווי למיאמי כדי לצפות בסרט משנת 1947 שמציג לכאורה נתיחה שלאחר המוות של חוצן שנערכה בבסיס צבא אמריקני בניו מקסיקו לאחר תקרית רוזוול. הארווי דורש שריי ישלם לו 30,000 דולרים על הסרט. בעקבות כך גארי וריי מחפשים משקיע שיעביר לרשותם את הכסף. בהמשך סוחר אמנות הונגרי בשם לסלו בורוס, נותן לריי 30,000 דולרים לצורך רכישת הסרט. הארווי מקבל את הכסף ונותן לריי וגארי את הסרט. לצערם, הסרט נהרס לחלוטין מהחום והלחות ולא ניתן יותר לצפות בו. בניסיון נואש להציל את עצמם, הצמד מחליט לזייף את סרט הנתיחה על מנת לרצות את בורוס. ריי וגארי מצלמים את הסרט בסיוע כמה חברים, ובעזרת בובה ריאליסטית למדי של חוצן אותה הם ממלאים בקרביים מהאטליז של חבר.

לאחר שהם מסיימים לצלם את הסרט הם מעבירים העתק של הסרט לרשותו של בורוס אשר נהרג בהמשך על ידי רכב שטח (כביכול ה-CIA) בעת שהוא עמד עירום במרכז של מעגל תבואה. בסופו של דבר הצמד מצליח למכור את הסרט לרשתות שידור שונות ברחבי העולם.

בסוף של הסרט ריי מקבל לידיו העתק משופץ ותקין של סרט נתיחת החוצן המקורי משנת 1947, אותו ריי העביר במקור לצוות מומחים בתקווה שאולי אלו יצליחו איכשהו לשחזר את שאבד. לאחר שהם צופים בסרט, ריי וגארי מחליטים להעלים אותו, שכן הם מעדיפים שלא לעבור את כל הבלאגן שחוו בשנית.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.