סאלה סאו פאולו

סאלה סאו פאולו
מידע כללי
סוג אולם קונצרטים עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום סאו פאולו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ברזיל עריכת הנתון בוויקינתונים
הקמה ובנייה
תקופת הבנייה ? – 9 ביולי 1999
תאריך פתיחה רשמי 9 ביולי 1999 עריכת הנתון בוויקינתונים
סגנון אדריכלי אדריכלות נאו-קלאסית עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 23°32′03″S 46°38′23″W / 23.53416667°S 46.63972222°W / -23.53416667; -46.63972222
www.salasaopaulo.art.br
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סאלה סאו פאולופורטוגזית:Sala São Paulo) או באופן רשמי, מרכז התרבות ז'וליו פרסטס הוא אולם קונצרטים הנמצא בסאו פאולו, ברזיל ונמצא על יד תחנת הרכבת "ז'וליו פרסטס" (אנ').

במקור, האולם נחנך בשנת 1938 והיה שייך לקומפלקס של תחנת הרכבת, אך הוא עבר שיפוצים בין השנים 1995–1999 בידי מדינת סאו פאולו כדי לשמש בית קבוע לתזמורת הסימפונית של מדינת סאו פאולו. (אנ').

ההיסטוריה של הבניין כחלק מתחנת הרכבת ז'וליו פרסטס[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחנת הרכבת על שם ז'וליו פרסטס (אנ') נבנתה בין השנים 1926–1938 כמשרדים ונקודת היציאה של חברת "סורוקאבאנה נתיבי רכבת" (Sorocabana Railway) - חברה שנוסדה על ידי ברוני הקפה של ברזיל למטרות ייצוא של קפה ממדינות סאו פאולו ופרנה לשאר העולם, דרך עיר הנמל סנטוס. שמה של החברה שונה לFerrovia Paulista בשנות ה-1970.

לאחר המשבר הכלכלי העולמי של 1929 והמיתון שבא לאחריו מחירי המניות של חברות הקפה בברזיל צנחו. לאחר מכן חל תהליך הפרטה של התחבורה והקמת נתיבי כבישים מהירים לרכבים פרטיים. התחנה שהייתה ידועה באיטיות שלה ובבעיות טכניות שונות, נסגרה והוחלפה במחסני מזון.

בשנות ה-1980 החברה לרכבות מטרפולניות של מדינת סאו פאולו, או CPTM (אנ') החליטה על הקמה מחדש של התחנה. בתחילה היא פעלה רק באזור מדינת סאו פאולו. התחנה נקראה על שם ז'וליו פרסטס, שהיה מושל המדינה ועובד רכבת בצעירותו.

האדריכל שבנה את התחנה, כריסטיאנו סטוקלר דה נבס (פור') ביסס את הפרויקט על עיצוב אקלקטי, או עיצוב נאו קלאסי "של לואי ה-14" (כולל מספר הגזמות עיטוריות בארוקיות). ייתכן שהוא גם הושפע מתחנת פנסילבניה.

לפני בניית אולם הקונצרטים, היה קושי למהנדסים להזיז רכבת שלמה שנשארה תקועה בתחנה למשך שנים רבות. היה צורך במנוף אדיר שמסוגל להניף עד 150 טון כדי להרים את חלקי הרכבת ולהוציאם מחוץ לתחנה.

בניית אולם הקונצרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחנת הרכבת נבחרה לשמש כמקום לאולם קונצרטים בשל הדמיון החיצוני שלה לסגנון הבנייה של אולמות מהמאה ה-19, וכן הצורה של האולם, אשר דומה לקופסת נעליים (אנ') (בדומה לאולמות בבוסטון, וינה ואמסטרדם).

לאולם ישנן 22 יציעים קטנים הבנוים בצורת מרפסות. הן ממקומות בקומת ביניים, בין עמודים קלאסיים ותקרה בעלת תאורה ניתנת לתזוזה (אשר נבנתה על ידי החברה האמריקאית Artec).

גודל האולם הוא כ-10,000 מטרים רבועים, וגובה התקרה הוא 24 מטר.

הבמה, שאורכה 320 מטר מאפשרת זווית ראייה טובה. בבמה מותקנות מדרגות, אשר יכולות להתרומם ובכך לאפשר מקום למקהלה או לשינויים שונים במיקום הנגנים. כמו כן, ישנה מעלית הממוקמת מתחת לבמה להעלאת פסנתר קונצרטים.

האקוסטיקה של האולם תוכננה בזהירות, על מנת לנטרל ויברציות (שנגרמות על ידי תנועת הרכבות בתחנה השכנה). לשם כך, הרצפה (אשר בנויה מעץ של אגוז ברזילאי ואידיאלית לרעשים) עובייה הוא כ-15 סנטימטרים. בנוסף על כך, הרצפה הונמכה בכ-1.22 מטר למטרות אקוסטיות ואסתטיות.

האולם מכיל כ-830 מושבים בקומה הראשית, ועוד 679 מושבים בשאר המרפסות, כאשר מושבי המתכת כוללים עיצוב מעץ שנהב (אנ'). ההחלטה על מספר המושבים ומיקומם נעשתה מתוך התחשבות באקוסטיקה.

תקרת האולם ואמצעים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

התקרה של האולם (שנמצאת בגובה של 25 מטרים) בנויה למעשה מ-15 פאנלים נפרדים וניתנת לתזוזה. כל אחד מהפאנלים שוקל 7.5 טון ומוחזק על ידי 20 סלילים של כבלים.

הפאנלים ניתן לשליטה באופן עצמאי, ובכך נפח האולם יכול להשתנות בין 12,000 ל-26,000 מטר מעוקב. בכך נוצרת ההתאמה בין ההרכב המבצע לאקוסטיקה המתאימה לו.

הפאנלים מתכווננים על ידי תוכנת מחשב, מנעולים אלקטרונים וחיישנים. בנוסף לפאנלים, באולם ישנם כ-26 רצועות מקטיפה באורך 8 מטר כל אחת, לשיפור הויברציות והאקוסטיקה באולם.

גלריית תמונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סאלה סאו פאולו בוויקישיתוף