סאלי פדרסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סאלי פדרסון
Sally Pederson
פדרסון, ינואר 2007
פדרסון, ינואר 2007
פדרסון, ינואר 2007
לידה 13 בינואר 1951 (בת 73)
אוטומווה, איווה, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת המדינה של איווה
עיסוק פוליטיקאית, עורכת
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
סגנית מושל איווה ה־44
15 בינואר 199912 בינואר 2007
(8 שנים)
תחת המושל טום וילסאק
→ ג'וי קורנינג
פטי ג'אדג' ←
פרסים והוקרה
היכל התהילה של נשות אייווה (2004) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סאלי פדרסוןאנגלית: Sally Pederson; נולדה ב-13 בינואר 1951) היא פוליטיקאית ועורכת אמריקאית, שכיהנה כסגנית מושל איווה בין השנים 1999–2007. פדרסון היא חברת המפלגה הדמוקרטית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פדרסון נולדה בעיר וינטון, מושב המחוז של מחוז בנטון שבאיווה. הוריה היו וינבה וג'רלד פדרסון[1]. בשנת 1973 סיימה את לימודיה הגבוהים באוניברסיטת המדינה של איווה, שם הייתה חברה באחווה "קפא קפא גמא". בטרם נבחרה לתפקיד סגן המושל בשנת 1998, כיהנה פדרסון כמנהלת בכירה בארגון "תאגיד מרדית'" שבדה מוין. היא עבדה גם כעורכת בכתב-העת "Better Homes and Gardens".

בבחירות 1998 באיווה, התמודדה פדרסון לסגנית המושל, כעמיתתו למירוץ של טום וילסאק. הצמד וילסאק-פדרסון גרף 500,231 קולות, שהם 52.3% מקולות הבוחרים. על אף שג'ים רוס לייטפוט, מועמד המפלגה הרפובליקנית, היה בעל הסיכויים הרבים יותר להחליף את טרי ברנסטאד בתפקיד המושל, וילסאק האנדרדוג גבר על לייטפוט ונהיה למושל הדמוקרטי הראשון של איווה מזה 30 שנה. פדרסון הושבעה לתפקידה ב-15 בינואר 1999, סגנית המושל ה-44 למניין. במהלך כהונתה כסגנית המושל פעלה פדרסון למען אנשים עם נכות והובילה את יוזמת הממשל של המושל וילסאק למען טיפולי בריאות ושירותי אנוש[2].

במהלך הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2004, טרם היבחרו של ג'ון אדוארדס למועמד הדמוקרטי אל תפקיד סגן נשיא ארצות הברית, שוער רבות בעיתונות האמריקאית כי וילסאק עשוי להיות עמיתו למירוץ של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ון קרי. מאוחר יותר דווח כי לו קרי ינצח את הנשיא המכהן ג'ורג' ווקר בוש, לווילסאק יוצע תפקיד בקבינט של ארצות הברית. אילו היה זה קורה, הייתה פדרסון הופכת להיות האישה הראשונה כמושלת איווה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סאלי פדרסון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ SALLY J. PEDERSON, באתר Iowa Publications Online (באנגלית)
  2. ^ Sally Pederson, באתר Archives of Women's Political Communication (באנגלית)