סאלי פיליפס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סאלי פיליפס
Sally Phillips
לידה 10 במאי 1970 (בת 53)
הונג קונג הבריטית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
מקום לימודים
  • ניו קולג'
  • פנימיית וייקומב אבי עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סאלי אליזבת פיליפסאנגלית: Sally Elizabeth Phillips; נולדה ב-10 במאי 1970) היא שחקנית אנגלייה. היא מוכרת בעיקר מתפקידה בדמות טילי בסדרה הקומית "מירנדה", תפקיד ג'יני פופ בסדרה "Parents" ומתפקיד קולט בסרט הקולנוע "Set the Thames on Fire". פיליפס כיכבה גם בתפקיד גברת בנט בסרט "גאווה ודעה קדומה וזומבים" ובדמות שרון, חברתה של ברידגט ג'ונס בסדרת סרטי "יומנה של ברידג'ט ג'ונס".

פיליפס הופיעה בסרט הקולנוע "Burn Burn Burn" בתפקיד אינגריד לצדה של לורה קרמייקל. בשנת 2004 החלה לשחק בתפקיד הראשי בתוכנית הקומית "Clare in the Community" ברדיו 4 של ה-BBC.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיליפס נולדה בהונג קונג. היא בתו של טים פיליפס יו"ר אצטדיוני הטניס בווימבלדון שמארחים את אליפות וימבלדון.[1] היא למדה בבית הספר הפרטי "וייקומב אבי סקול" (אנ') בקמפבל האוס ואחר כך סיימה תואר באיטלקית בניו קולג' שבאוניברסיטת אוקספורד.

פיליפס הופיעה תשע פעמים ברציפות בפסטיבל הפרינג' באדינבורו (אנ') בין השאר במופע "Ra-Ra-Rasputin", בגרסה של ארתור סמית' למחזה "המלט" בתפקיד אופליה, ובמופע הקומי "Cluub Zarathustra" יחד עם סיימון מונרי, סטיוארט לי, ריצ'רד תומאס, ג'וליאן בארט ולורי ליקסנבורג. ב-1994 הופיעה בתפקיד ראשון בטלוויזיה בתוכנית הקומית "Fist of Fun". אחר כך השתתפה בהופעת קמע בסדרת המערכונים "Alas Smith and Jones" שבה מל סמית' הקיא עליה. ב-1995 שיחקה פיליפס בתפקיד כתבת בפיילוט לסדרה "Brass Eye" של כריס מוריס, אבל היא לא הופיעה בסדרה עצמה.

הפריצה הגדולה של פיליפס הייתה בתפקיד פקידת קבלה בסדרה "אני אלן פרטרידג'". היא כיכבה בסדרה הקומית הבריטית "היפיס" יחד עם סיימון פג וג'וליאן ריינד-טוט. היא הייתה שותפה לכתיבה וליצירה של תוכנית המערכונים "Smack the Pony", שכוללת רק נשים. התוכנית זכתה פעמיים בפרס אמי, ופיליפס הייתה מועמדת על תפקידה לפרס הקומדיה הבריטית לשחקנית החדשה בשנת 1999. עוד השתתפה פיליפס בסיטקום "Cows" שכתב אדי איזרד.

ב-2001 שיחקה פיליפס בתפקיד ראשי בסדרה "תציל אותי" של דייוויד ניקול בערוץ BBC1. עוד הופיעה בתפקידי קמע בסרטים "משחק מכור", "משחקים מפתים" ו"נולדו רומנטיים". היא כתבה פרקים לסדרת האנימציה "בוב ומרגרט".

ב-2003 נכללה פיליפס ברשימת חמישים השחקנים המצחיקים ביותר בקומדיה הבריטית של עיתון "האובזרבר". היא שיחקה בתפקיד "שאזה" בסרט "יומנה של ברידג'ט ג'ונס" אחרי שנבחנה לתפקיד ברידג'ט.

ב-2004 החלה פיליפס לשחק בתפקיד ראשי בסיטקום הרדיופוני של ה-BBC בשם "Clare in the Community". באוגוסט 2005 אחרי הפסקה ארוכה חזרה להופיע על במת התיאטרון במחזה "חשיבותה של רצינות" מאת אוסקר ויילד בתיאטרון אוקספורד פלייהאוס. ב-2006 השתתפה בסרט הקומי האוסטרלי "BoyTown". בטלוויזיה שיחקה בדמות קלייר וינצ'סטר בסדרה המדע בדיונית הקומית "הייפרדרייב" של ערוץ BBC2.

בין השנים 2006 ו-2009 שיחקה בסדרה הקומית של ה-BBC "ג'אם וג'רוזלם" בתפקיד הבת הניו-אייג'ית של סאל ויין (סו ג'ונסטון). מ-2009 עד 2012 הופיעה בסדרה הקומית "מירנדה" בכיכובה של מירנדה הארט בתפקיד טילי, חברתה המעצבנת של מירנדה. עוד שיחקה בתפקיד אורח בדמות אמה של פנדורה בעונה השלישית של הסדרה "סקינס" בערוץ E4.

ב-2009 זכתה פיליפס בתחרות כתיבת תסריטים של המועצה הבריטית לקולנוע על הסרט "Fag Mountain". באביב 2010 הל הפקת סרטה הראשון באורך מלא "כלה בהפתעה". היא השתתפה בסרט בתפקיד קטן בדמות אֶמָה. הסרט יצא לאקרנים ב-2012.

ב-2010 הופיעה פיליפס בדרמה "Accidental Farmer" של ערוץ BBC1.

ב-2012 שיחקה פיליפס בסיטקום "Parents" והופיעה בסדרת הטלוויזיה "Justin's house" בערוץ CBeebies. ב-2014 הופיעה בשעשועון "Dara Ó Briain: School of Hard Sums" בו מתמודדים עם אתגרים מתמטיים. בסדרה הקומית "ויפ" שיחקה פיליפס בשלושה פרקים בתפקיד ראש הממשלה הבדיונית של פינדלנד, מינה האקינן.

ב-2014 הייתה פיליפס קריינית בעונה הראשונה של הסדרה "The Supervet" בערוץ 4.

ב-2015 שיחקה פיליפס בתפקידי אורח שונים בתוכניות טלוויזיה בהם בסדרה הקומית "בית השוטים" ובסדרה "Death in Paradise". עוד כיכבה בקומדיה "Burn Burn Burn" בתפקיד אינגריד ובתפקיד ראשי בסרט הטלוויזיה "Distingushed Ladies" בדמות ביאנקה.

פיליפס הופיעה בסרט "גאווה ודעה קדומה וזומבים" משנת 2016 בתפקיד גברת בנט. בסרט "ברידג'ט ג'ונס בייבי" חזרה וגילמה את הדמות של שאזה.

בשנת 2021 לוהקה לסרט הבריטי-ישראלי "סוף טוב" של הבמאים הישראלים שרון מימון וטל גרניט אשר מבוסס על המחזה באותו שם מאת ענת גוב.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיליפס נשואה לאנדרו ברנג'ו ולה שלושה בנים.[2]

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם שם באנגלית תפקיד הערות
1999 נוטינג היל Notting Hill קרוליין ללא קרדיט
2001 משחקים מפתים Birthday Girl קארן
יומנה של ברידג'ט ג'ונס Bridget Jones's Diary שרון "שאזה"
2004 ברידג'ט ג'ונס: עובדות החיים Bridget Jones: The Edge of Reason שרון "שאזה"
צ'רצ'יל: שנות הוליווד Churchill: The Hollywood Years מלצרית
2011 כלה בהפתעה The Decoy Bride אמה גם כתיבה
2015 Set the Thames on Fire קולט
2016 גאווה ודעה קדומה וזומבים Pride and Prejudice and Zombies גברת בנט
ברידג'ט ג'ונס בייבי Bridget Jones's Baby שרון "שאזה"
2017 את אני והוא You, Me and Him איימי
2019 לחלום בגדול Blinded by the Light גב' אנדרסון
2021 Off the Rails ליז
2022 העונג כולו שלה How to Please a Woman ג'ינה אנדרסון
2023 אהבה ממבט ראשון Love at First Sight טסה ג'ונס
טרם פורסם Banking on Mr. Toad נני
סוף טוב My Happy Ending מיקי

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם שם באנגלית תפקיד הערות
1997 אני אלן פרטרידג' I'm Alan Partridge סופי
1999 Hippies ג'יל ספרינט
1999–2003 Smack the Pony תפקידים שונים גם כתיבה
2002 תציל אותי Rescue Me קייטי נאש
2009–2015 מירנדה Miranda מטילדה "טילי" סדרת טלוויזיה (14 פרקים)
2009 סקינס Skins אנג'לה מון בפרק "Pandora"
Parents ג'ני פופ סדרת טלוויזיה
2013–2014, 2016 ויפ Veep מינה האקינן סדרת טלוויזיה (3 פרקים)
2016 Galavant איוואנה בפרק "Bewitched, Bothered, Belittled"
2017 פרדיננד Ferdinand גרטה דיבוב
2018 יריד ההבלים Vanity Fair ליידי סטיין מיני-סדרה
2019 Year of the Rabbit ג'וליאנה, נסיכת בולגריה 4 פרקים

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kelso, Paul (5 ביולי 2007). "More screens to entertain drenched punters". The Guardian. London. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ "Always the best friend: Sally Phillips on Christianity, comedians and". The Independent (באנגלית). נבדק ב-2016-02-25.