סאפ לאבס ישראל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סאפ לאבס ישראל בע"מאנגלית: SAP Labs Israel) היא חברה בת של חברת התוכנה הגרמנית SAP, שלה מרכזי פיתוח בכעשרים מדינות.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית SAP ברעננה

מרכז הפיתוח של SAP ברעננה הוקם בשנת 1998 ומהווה חלק חשוב מרשת הפיתוח הגלובלית של SAP. קבוצת הפיתוח SAP-Gigya הוקמה בתל אביב בשנת 2019, עם רכישתה ומיזוגה לחברה של חברת גיגיה. בעבר היה לחברה גם מרכז בכרמיאל שנסגר ב-2014.[1]

מרכז הפיתוח בישראל אחראי על פיתוח כמה ממוצרי הליבה של החברה. SAP Labs Israel מעסיקה (נכון לשנת 2020) יותר מ-700 עובדים במרכזים ברעננה ובת"א.

מנכ"לית מרכז הפיתוח של SAP היא אורנה קליינמן, אשר מונתה לתפקיד באוקטובר 2013.

מאז הקמת מרכז הפיתוח ברעננה, SAP רכשה ומיזגה 10 חברות הזנק אל תוך המרכז הישראלי, בין היתר חברת טופטיר, שייסדו ראובן ושי אגסי ונרכשה ב-2001 ב-440 מיליון דולר, וחברת גיגיה (Gigya) שמנתחת התנהגות גולשים ונרכשה ב-2017 תמורת כ-350 מיליון דולר.

בפברואר 2002 צורף הישראלי שי אגסי כאחד משבעת חברי הנהלת SAP העולמית, היה לחבר הדירקטוריון הראשון שאינו גרמני, ושימש כטכנולוג הראשי של החברה. במשך שנה זו עמד בראש פרויקט הפיתוח של תוכנת ומתודולוגיית NetWeaver של SAP, עד שעזב בשנת 2007 לטובת הקמת מיזם בטר פלייס.

חברת נס טכנולוגיות יצגה את פעילות SAP עד יולי 2008. החל מיולי 2008 נרכשה פעילות מכירת הרישיונות של NESS על ידי SAP העולמית והועברה לאחריות SAP תחת חברת SAP Israel שקמה כחברת בת ל-SAP Labs Israel.

בשנת 2017 עברה חברת SAP לבניין משרדים חדשים ברעננה, בעלות מוערכת של כ-250 מיליון ש"ח.[2] הבניין הוא בן 6 קומות בנויות ומשתרע על שטח של כ-2,900 מ"ר על קרקע שנרכשה על ידי SAP העולמית. הבניין תוכנן לעמוד בדרישות הבנייה הירוקה באופן שיחסוך באנרגיה של חשמל ומים ויוריד את כמות פליטות גזי החממה.

מרכז הפיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרכז הפיתוח בישראל מוגדר כיום כאחד ממרכזי החברה לפיתוח פלטפורמת הענן, זהויות משתמש ו-Machine Learning. דוגמאות למוצרים המפותחים בו: ליבת הפלטפורמה (PaaS) למדידה וניטור, ממשק המשתמש (user interface) של הפלטפורמה, כלים לפיתוח אפליקציות ופתרונות ללקוחות - מעל הפלטפורמה, פתרונות Machine learning ו-computer vision. בנוסף, מרכז הפיתוח של SAP-Gigya בתל אביב עוסק גם בתחומי הביג-דאטא וניהול זהויות. בכך חברת Gigya בעצם הפכה את חברת SAP לארגון הראשון שמציע ללקוחות פלטפורמות נתונים מבוססות ענן.

בשנת 2019, Alibaba ו-SAP איחדו כוחות כדי לספק פתרונות ענן ארגוניים בסין דרך Alibaba Cloud, זרוע מחשוב הענן של Alibaba Group, כדי לסייע ללקוחות להתאים את עצמם לדרישות השוק המשתנות במהירות.

מרכז SAP-Gigya[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2017, הודיעה SAP על רכישת חברת התוכנה הישראלית גיגיה (Gigya) אשר מנהלת עבור ארגונים גדולים את פרופיל הגולשים שלהם, תמורת 350 מיליון דולר.

גיגיה הביאה מנעד רחב של יכולות ומומחיות, שבשילוב עם פתרונות חוויית המשתמש וניהול הגולשים SAP יוצרות הובלה בשוק ניהול הזהויות והגישה. באמצעות הרכישה, הפכה SAP לארגון הראשון שמציע פלטפורמת נתונים מבוססת ענן. פלטפורמה זו, מאפשרת לחברות לחלץ מסקנות מדויקות מנקודות ממשק שונות עם הצרכן ולאסוף נתונים ליצירת אפשרויות בחירה משופרות ללקוח, תוך עמידה בדרישות הרגולציה, לנוכח כללי ה-GDRP המגנים על נושאי המידע.

חברת גיגיה מנהלת כיום מעל למיליארד זהויות.

SAP.iO Foundry TLV[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2019 הכריזה זרוע ההשקעות וחדשנות של חברת SAP,‏ SAP.iO, על השקת חממת הסטארטאפים הגלובלית שלה בתל אביב.[3] בסבב בראשון של ה-SAP.iO Foundry TLV לקחו חלק שש חברות סטארטאפ ישראליות. התוכנית המהווה חלק מאסטרטגית החדשנות של SAP, נועדה לספק סיוע ותמיכה לחברות סטארטאפ צעירות (early stage) מתחום ה-B2B בבניית תוכנות אשר יספקו ערך משמעותי עבור לקוחותיה של SAP. לחברות הסטארטאפ תהיה גישה לייעוץ ייעודי, חשיפה לממשקי התכנות של SAP בתחומי התוכנה והטכנולוגיה והזדמנות לשיתופי פעולה עם לקוחות החברה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מאיר אורבך והראל עילם, SAP מפטרת כ־50 עובדים וסוגרת מרכז פיתוח בכרמיאל, באתר כלכליסט, 12 במאי 2014
  2. ^ מאיר אורבך, הצצה אל בניין SAP החדש ברעננה, באתר כלכליסט, 24 במאי 2017
  3. ^ SAP, sap.io Foundries, sap.io