סביבה היסטורית סקוטלנד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סביבה היסטורית סקוטלנד
מידע כללי
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום שיפוט סקוטלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הקמה 2015 עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה מרכזי אדינבורו עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הסביבה ההיסטורית סקוטלנדסקוטית גאלית: Àrainneachd Eachdraidheil Alba; באנגלית: Historic Environment Scotland, בראשי תיבות: HES) הוא גוף ציבורי ממשלתי בסקוטלנד, האחראי על מחקר, טיפול וקידום הסביבה ההיסטורית של סקוטלנד. היא הוקמה בשנת 2015 ממיזוג הסוכנות הממשלתית סקוטלנד ההיסטורית עם הוועדה המלכותית למונומנטים עתיקים והיסטוריים של סקוטלנד (RCAHMS). בין יתר התפקידים, הסביבה ההיסטורית סקוטלנד שומרת על יותר מ-300 נכסים בעלי חשיבות לאומית, כולל טירת אדינבורו, סקארה ברי ופורט ג'ורג'.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האחריות שלה חולקה בעבר בין סקוטלנד ההיסטורית, סוכנות ממשלתית האחראית על נכסים בעלי חשיבות לאומית, לבין הוועדה המלכותית למונומנטים עתיקים והיסטוריים של סקוטלנד, שאספה וניהלה רשומות על הסביבה ההיסטורית של סקוטלנד.[1] על פי תנאי הצעת החוק של הפרלמנט הסקוטי שפורסם ב-3 במרץ 2014,[2] השניים פורקו ותפקידם הועבר ל"סביבה ההיסטורית סקוטלנד", ב-1 באוקטובר 2015.[3]

הסביבה ההיסטורית סקוטלנד היא גוף ציבורי שאינו מחלקתי בעל מעמד של גוף ללא מטרות רווח, המנוהל על ידי חבר נאמנים שממונה על ידי הממשלה הסקוטית. הגוף מיישם את "מקומנו בזמן", אסטרטגיית הסביבה ההיסטורית של סקוטלנד ואחראי על מבנים ומונומנטים בטיפול המדינה, כמו גם אוספים לאומיים של כתבי יד, רישומים ותצלומים. מעבר לאוספים אלה, הסביבה ההיסטורית סקוטלנד מספקת מימון והכוונה לעבודות שימור וחינוך ברחבי סקוטלנד.[4]

Canmore הוא מאגר מקוון שמתוחזק על ידי הסביבה ההיסטורית סקוטלנד מאז 2015. בעבר היא הוחזקה על ידי הוועדה המלכותית למונומנטים עתיקים והיסטוריים של סקוטלנד.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "A new lead public body for the historic environment" (PDF). Historic Environment Scotland.
  2. ^ "Historic Environment Scotland Bill". Scottish Parliament. נבדק ב-6 ביולי 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ McKenzie, Steven (30 בספטמבר 2015). "Monuments body RCAHMS produces final report ahead of merger". BBC News. אורכב מ-המקור ב-15 בספטמבר 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ "About Historic Environment Scotland". Historic Environment Scotland.