סבינה שמיץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סבינה שמיץ
Sabine Schmitz
לידה 14 במאי 1969
Adenau, הרפובליקה הפדרלית של גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 16 במרץ 2021 (בגיל 51)
טריר, הרפובליקה הפדרלית של גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
מדינה גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Klaus Abbelen (2007–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
ספורט
ענף ספורט מרוץ מכוניות עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סָבִּינֶה שְמִיץגרמנית: Sabine Schmitz, נהגה: "זָאבִּינֶה שְמִיץ";‏ 14 במאי 196916 במרץ 2021) הייתה נהגת מרוצי מכוניות גרמנית מקצוענית. במשך רוב הקריירה נהגה עבור קבוצת BMW ומאוחר יותר נהגה גם עבור פורשה.

בשנת 1996 הפכה שמיץ לאישה הראשונה בהיסטוריה אשר זכתה במרוץ 24 שעות כאשר זכתה במרוץ 24 השעות של נורבורגרינג עבור קבוצת BMW. בשנה שלאחר מכן זכתה שוב במרוץ, ובשנת 2008 הגיעה אל המקום השלישי כאשר נהגה עבור פורשה.

שמיץ נהגה להופיע בתוכניות טלוויזיה רבות והייתה מוכרת כנהגת ה-BMW Ring Taxi במסלול הנורבורגרינג, איתו היא הייתה מזוהה באופן הדוק.

במאי 2016 החלה להנחות לצד צוות מנחים חדש את תוכנית הטלוויזיה טופ גיר של רשת BBC.

נפטרה ב-16 במרץ 2021 ממחלת הסרטן[1].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמיץ נולדה בשנת 1969 בעיר אדנאו שבגרמניה, בה החזיקה משפחתה בבית מלון בסמוך למסלול המרוצים נורבורגרינג, שם גם גרה במשך רוב חייה[2] יחד עם שתי אחיותיה. במשך השנים נחשפה שמיץ לאירועי הספורט המוטורי אשר התקיימו בנורבורגרינג ולנהגים המפורסמים כגון אנטוניו אסקארי ונלסון פיקה אשר היו נוהגים להתארח במלון של משפחתה. במשך כל ילדותה התעניינה בספורט מוטורי, ובגיל 13 החליטה שמיץ כי ברצונה להיות נהגת מרוצים. בגיל 17 כשעדיין אין ברשותה רישיון נהיגה הקיפה שמיץ לראשונה את מסלול הנורדשלייפה כאשר לקחה ללא רשות את מכונית ה-BMW של אימה. בשנים שלאחר מכן שמיץ ושתי אחיותיה המשיכו להתאמן ולנהוג על מסלול הנורדשלייפה עם המכונית המשפחתית ובבגרותן שלושתן החלו להתחרות במרוצים, אולם סבינה היחידה אשר המשיכה וידעה הצלחה וניצחונות. בשנת 1998 זכתה שמיץ באליפות ה-VLN, סבב מרוצי סיבולת יוקרתי, הכולל עשרה מרוצים ומתקיים במסלול הנורבורגרינג בגרמניה. כמו כן הפכה שמיץ לאישה הראשונה בהיסטוריה אשר זכתה במרוץ 24 שעות כאשר זכתה במרוץ 24 השעות של נורבורגרינג במשך שנתיים רצופות בשנים 1997-1996 עבור BMW על ידי מכונית הב.מ.וו M3 יחד עם הנהג השותף יוהנס שייד. בשנת 2008 השתתפה במרוץ שוב ונהגה במכונית הפורשה 997 GT3 עם הנהג השותף קלאוס אבלן, יחד הגיעו למקום השלישי. בשנת 2011 הגיעה שמיץ אל המקום התשיעי במרוץ.

נורבורגרינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

סבינה שמיץ התפרסמה רבות כאשר נהגה את אחת משתי מכוניות הב.מ.וו M5 באטרקציית ה-BMW Ring Taxi במסלול הנורדשלייפה בנורבורגרינג, בה ניתנת האפשרות תמורת תשלום לקהל הרחב לנסוע במכונית ה-M5 לצידה כאשר היא מקיפה את המסלול אשר אורכו 20.8 ק"מ במהירות האפשרית ביותר ונוהגת עד קצה גבול יכולת המכונית. אטרקציה זו פופולרית כל כך עד שיש להזמין כרטיסים שנה מראש[3]. שמיץ העידה כי הקיפה את הנורבורגרינג בחייה יותר מ-30,000 פעמים, וזכתה[4] לכינוי "נהגת המונית המהירה ביותר בעולם" בנוסף לכינוי "The Queen of the ring".

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעשור הראשון של המאה ה-21 החלה שמיץ להופיע בתוכניות טלוויזיה והחלה לשמש גם כפרשנית אורחת במרוצים שונים. מאז ספטמבר 2006 הנחתה תוכנית נהיגה הנקראת D מוטור בטלוויזיה הגרמנית.

בדצמבר 2004 זכתה שמיץ להכרה ציבורית גדולה בבריטניה ובעולם לאחר שהופיעה בתוכנית הטלוויזיה הפופולרית טופ גיר (עונה 5, פרק 5) יחד עם המנחה ג'רמי קלארקסון. קלארקסון לקח על עצמו משימה להקיף את מסלול הנורדשלייפה בנורבורגרינג (תחת הדרכתה של שמיץ) עם מכונית יגואר מונעת על ידי מנוע דיזל בפחות מ-10 דקות. קלארקסון הצליח במשימה כאשר הקיף את המסלול בזמן של 9 דקות ו-59 שניות, כאשר הציג את הזמן בפני שמיץ, פנתה אליו בלשון מתריסה ואמרה: "אני אגיד לך משהו, אני יכולה לעשות את זמן ההקפה הזה בטרנזיט מסחרית" לאחר מכן נהגה שמיץ בעצמה במכונית היגואר והקיפה את המסלול בזמן של 9 דקות ו-13 שניות, 47 שניות מהר יותר מקלארקסון. כאשר נהגה שמיץ ביגואר הדיזל של קלארקסון נכשל צוות הצילום של התוכנית בנסיונותיו לצלמה מאחר שלא יכלו לעמוד בקצב מהירותה, על כן נקרא נהגה הרשמי של חברת יגואר לנהוג במכונית היגואר S טייפ R המהירה במיוחד עבור צוות הצילום.

בהופעה השנייה שלה בתוכנית טופ גיר (עונה 6, פרק 7) קיבלה שמיץ משימה לנהוג בפורד טרנזיט מסחרית מונעת דיזל ולהקיף את מסלול הנורדשלייפה בזמן של 9 דקות ו-59 שניות, שמיץ הקיפה את המסלול בזמן של 10 דקות ו-8 שניות. בהמשך הופיעה שמיץ עוד מספר פעמים בתוכנית טופ גיר, אולם הופעתה הראשונה של שמיץ בטלוויזיה הבריטית הייתה בשנת 2002 כאשר הסיעה את ג'רמי קלארקסון במכונית ה-Ring Taxi בנורבורגרינג.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סבינה שמיץ בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]