סברי מרנן (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סברי מרנן
סמליל הסדרה
הדמויות הראשיות
שיר הנושא "מי אוהב את השבת"
סוגה קומדיית מצבים
יוצרים רובי דואניאס
יניב פולישוק
כותבים רובי דואניאס
יניב פולישוק
ימית סול
אלי דראי
חן קלימן
בימוי רובי דואניאס
שחקנים דביר בנדק
רותם אבוהב
סנדרה שדה
טוביה צפיר
תום אבני
יניב פולישוק
יונה אליאן
יהורם גאון
ימית סול
עמי סמולרצ'יק
עדנה בליליוס
קובי מאור (עונות 1–6)
תמרה קליינגון (עונות 1–6, אורחת בעונות 7–8)
נינה קוטלר (עונות 1–4, 8–7, אורחת בעונה 6)
ליאת הר לב (עונה 1–2, אורחת בעונה 3)
ירדן ברכה (עונה 3–8)
גלית גיאת (עונה 4–7)
קובי פרג' (עונות 4–8, אורח בעונה 2)
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 8
מספר פרקים 304 (נכון ל-4 באוגוסט 2023)
הפקה
מפיק נאוה קולטון
עינת זילבר-דמארי
טמירה ירדני (מפיקה אחראית)
דודו ירדני (מפיק אחראי, עונות 1–2)
מפיקים בפועל תמר זילבר-ענבר
יעל גולדשטיין
חברת הפקה טדי יזמות והפקות
עורכים ליבי בן עמוס
אתר צילומים אולפני ברודקאסט, חולון
מוזיקה טל ירדני עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 23–35 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ 2 (קשת) (עונות 1–3)
קשת 12 (החל מעונה 4)
שידורים חוזרים:
yes קולנוע ישראלי (ש.ח, 3 בדצמבר 2017–)
קומדי סנטרל (ש.ח)
Netflix (עונות 1–4, 20182020)
זום (ש.ח, 3 בפברואר 2019–)
ערוץ ההומור (ש.ח)
תקופת שידור מקורית 4 באוגוסט 2011 – הווה (12 שנים)
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה, בפורטל "mako"
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סַבְרִי מָרָנָן היא קומדיית מצבים ישראלית, המשודרת החל מ-4 באוגוסט 2011. הסדרה שודרה בערוץ 2 במסגרת שידורי קשת, ומנובמבר 2017 היא משודרת בקשת 12. היא נוצרה על ידי רובי דואניאס ויניב פולישוק, מופקת על ידי טדי יזמות והפקות, ומצולמת באולפני ברודקאסט חולון.

בשנת 2018 הועלו עונות 1–4 של הסדרה לשירות של נטפליקס.[1] ב-1 באוגוסט 2020, הורדו העונות משירות של נטפליקס פרט לעונה הרביעית. לאחר מכן ב-1 באוקטובר, הוסרה העונה הרביעית.

ב-1 במאי 2020, הפכה הסדרה "סברי מרנן" לקומדיית המצבים הארוכה ביותר ששודרה בישראל מבחינת מספר הפרקים. באותו יום במקביל שודר פרק ספיישל שצולם במיוחד לכך במתכונת שונה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בישראל בה כל אחד משחקני הסדרה צולם לראשונה בנפרד.[2][3]

בשנת 2014 החל ביוון שידורה של גרסה מקומית ל"סברי מרנן" - "Το σόι σου" (יוו'), אשר ירדה משידור בשנת 2019.[4] בשנת 2015 שודרה עונה אחת של גרסתה האמריקאית בשם "Your Family or Mine", ברשת TBS, עד לביטול הסדרה.[5][6]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מתארת את סיפורה של משפחה ישראלית בה מתקיימים נישואים בין-עדתיים, ובאופן קומי את הסטיגמות העדתיות. משפחת חסון היא משפחה ספרדית-מזרחית ממוצא צפון אפריקאי, ומשפחת רוזן היא משפחה אשכנזית, ממוצא מזרח אירופי (ארץ המוצא הספציפית היא מדינה מזרח-אירופאית דמיונית בשם "שווידניצה"[7]).

הסדרה עוקבת אחרי שי ושני, צאצאי שתי המשפחות תוך הצגת סיטואציות קומיות שמתרחשות בעת ביקוריהם אצל הוריהם בימי שישי בערב לצורך הקידוש המסורתי והארוחה המשפחתית המסורתית. מכאן נובע גם שם הסדרה "סברי מרנן" שמקורו בפנייה שפונה המארח אל האורחים לפני הקידוש. הביקורים מתקיימים לסירוגין אצל רחל, סילבן ומירב חסון, לשם מגיעים גם אורנה ומשה כץ ובנותיהם, ואלין ומני וילדיהם; ואצל פנחס וריקי רוזן, לשם מגיעים איתמר ובת זוגו, ואדם ובת זוגו.

כיוון שהסדרה עוסקת בשוני שבין שתי המשפחות הופקו לפתיח הסדרה שלוש גרסאות, כאשר בתחילת כל פרק מופיעה אחת הגרסאות הרומזת באיזו משפחה יעסוק הפרק ובגרסת הפתיח השלישית רואים את שי, שני, ובנותיהם מתפצלים לשתיים והולכים לשתי המשפחות. וזה אומר שבפרק יראו את שתי המשפחות. בעונה הרביעית, עקב הוספתם של הדמויות לירי, אהרון, ספיר, והבת הקטנה של שי ושני, צולם פתיח חדש. בעונה השביעית צולם פתיח שלישי.

תבנית הפרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפרקים בסדרה יש תבנית קבועה. בראשית כל פרק מוצג מבוא בן כדקה וחצי, שבו שי ושני יושבים בקדמת המכונית המשפחתית. לעיתים שי הוא הנהג, ולעיתים הנהגת היא שני. המצלמה מתמקדת בשיחתם של שי ושני, ובתחושותיהם ביחס למפגש המשפחתי אליו הם נוסעים. הבנות יושבות בספסל האחורי, ומצותתות לשיחה, והערותיהן הבלתי צפויות, משליכות אור קומי נוסף על הסיטואציה, שלעיתים השחקנים רומזים שהיא מבדחת אף אותם.

לאחר המבוא, בא הפתיח שבו יש מעין אירוע צילום משפחתי של כל בני שתי המשפחות המתגודדים לבושי מחלצות. שי ושני ניצבים במרכז במת הצילום. בני משפחת חסון, ובכלל אלו גם שני, הדורים בלבן, עומדים משמאלם של בני הזוג (ועל כן בצידה הימני של התמונה כשהיא מוצגת לצופה מנקודת ראותו של הצלם המשפחתי הבלתי נראה). מן הצד השני, ניצבים בני משפחת רוזן הדורים אף הם אך בשחור. אחת מהבנות של שי ושני לבושה בלבן ועומדת לפני שני, והבת האחרת הלבושה בשחור, עומדת לפני שי. בעונה הרביעית מופיעה בפתיח בתם השלישית של השניים שלבושה בבגד שחציו שחור וחציו לבן.

לאחר הבזקי הצילום, פונים בני משפחת חסון לצידה הימני של התמונה, ובני משפחת רוזן שמאלה. אם הפרק עתיד להתרחש בבית משפחת חסון או להיות קרוב יותר למשפחת חסון מאשר למשפחת רוזן שי, שני, ושלוש הבנות מצטרפים לבני משפחת חסון. ובכל זאת, שי מתמהמה מעט ואף מביט רגע לאחור אל משפחת רוזן המתרחקת. תמונת ראי של הכוריאוגרפיה מוצגת כאשר הפרק עתיד להתרחש בבית משפחת רוזן, או להתמקד יותר במשפחת רוזן על פני משפחת חסון. בחלק מהפרקים מופיעים שתי המשפחות, ואז שי מוצג הולך לבית משפחת חסון בעוד שני מוצגת נעה לבית משפחת רוזן, כאשר שלוש בנותיהם מתפצלות לשני כיוונים.

רוב הפרקים מציגים מפגש משפחתי אשר במרכזו הקידוש על היין ואמירת סברי מרנן על ידי המקדש, וסעודה משפחתית חגיגית. אולם, הפרקים בדרך כלל מתמקדים באירועים לפני הקידוש: הגעתם של בני המשפחה המורחבת לבית המארח, ו"נשנוש" מטעמים במטבח טרם הארוחה. בבית משפחת רוזן עטים הגברים על השניצלים, ובבית משפחת חסון, על מטעמי ה"מז'לוף" - שם אשר נטבע על ידי יוצרי הסדרה והמציין מאכל בלתי ידוע שצבעו צהוב. בבית משפחת רוזן, הארוחה עצמה מורכבת מ"שלופס" (ככל הנראה הכוונה ל"קלופס" מאכל קציץ בשר במילוי ביצים קשות) ומ"שלייקלעך" - אף הם מונחים שבריאתם במוח היוצרים, ואשר נתפסים כמבחילים באפרוריותם ומרקמם על ידי מרבית הסועדים.

בעונה השביעית שונה הרעיון העלילתי וכך בכל שבוע אחת מהמשפחות מתארחת אצל שי ושני.

בסוף כל פרק, שי ושני ובנותיהם יישובים במכונית, ומסכמים את רשמיהם מהמפגש, תוך שהבנות מצותתות, ומקניטות בהערותיהן. טעויות צילום (פיספוסים) מוצגות בתום צילום הדקה וחצי במכונית (הפספוסים אינם מוצגים בעת השידור בטלוויזיה וניתן לראותם רק בצפייה באינטרנט או בשידורים חוזרים).

בעונה הרביעית בפרק השמיני מוצג לצופים דרך האינטרנט לאחר הפספוסים קטע בונוס הקשור לעלילה ששודרה בפרק.[8]

התייחסות הדמויות לשחקנים המגלמים אותן והאירוניה המוצגת בכך[עריכת קוד מקור | עריכה]

פעמים רבות במהלך העלילה, מתייחסות הדמויות לשחקניהם המגלמים אותן ולאופי הסדרה: בפרק "הפורמט", מציע מני חסון לעשות סדרה "שבה מפורסמים משחקים משפחה, ובכל פרק קורה בתוך אותה משפחה משהו אחר". תיאור זה הוא תיאור דומה להתרחשות בסדרה עצמה. דוגמה נוספת היא ששי רוזן אמר בשלב מסוים "כל ביקור כזה אצל ההורים זה פרק". ואכן, בסדרה כל ביקור כזה הוא פרק; פנחס אומר לרז ש"על משפחת רוזן צריך לעשות סדרה של חמש עונות, ארבעים פרקים כל עונה"; אלין שואלת את בנות משפחת חסון "מה זה סברי מרנן?"; בפרק "קידוש", שי מצטער על זה שאין אפקט של "קליפ קלאפ" כמו בטלוויזיה ואז בדיוק יש את האפקט הזה, בפרק "זה רדיו, זה?" שי מספר שהוא היה בבית הוריו וכך פספס את העלילה המרכזית (של הפרק); בסוף הפרק "גאולה" אמרה שני שסילבן חושב שהוא דמות בסדרה קומית בעלת רייטינג גבוה; בסיום העונה השישית בפרק 40 כאשר כל המשפחות מכונסות בסלון של משפחת רוזן, משתיקה אותם מירב באומרה: "תראו מה יש בטלוויזיה" כאשר ברקע נשמע אות הסדרה. לאחר מכן, מציינת מירב באכזבה שמדובר בשידור חוזר, דבר שהוא מעין פרודיה על ריבוי השידורים החוזרים של הפרקים במהלך השבוע; בפרק "חג שני" שי לאחר שהוא מבין שהוא ושני צריכים להיות אצל שתי המשפחות אומר שהוא לא מאמין שזאת העלילה (של הפרק) שנכפתה עליהם. בפרק "טיפול זוגי" סילבן אומר לפנחס שהוא מקווה שאף אחד לא מצלם אותם, ואז שניהם מסתכלים על שתי המצלמות שמצלמות אותם. בפרק "פינחסילבן" שי מספר שספרו נמכר ליוון שזו רמיזה על רכישת הסדרה על ידי היוונים. בפרק "הצוק" שי מראה למשפחתו את העיבודים שעשו לספר על משפחתו, שאלה אכן העיבודים שעשו על הסדרה. בסוף העונה השביעית שתי המשפחות מסתדרות לתצלום משפחתי משותף בהתאם לפתיח הסדרה. בהמשך, שי סיפר שכל העיבודים שנעשו לספרו התבטלו, דבר שקרא לכל הגרסאות באמת.

סילבן חסון (שמגולם על ידי יהורם גאון) אומר שגאון אינו שחקן טוב, וכמו כן מצוין שהוא שר בצורה "נוראית למדי" (פרט אירוני, לאור העובדה שגאון, המגלם אותו, התפרסם כשחקן וכזמר); שי רוזן אומר שהוא חושב שהוא יכול להיות מנחה טלוויזיה מעולה ונתקל בזלזול מאשתו, שני (במציאות, את שי רוזן מגלם דביר בנדק, שהנחה מספר תוכניות טלוויזיה). בפרק אחר, סילבן מדבר על עזיבתם וחזרתם של מירב ואהרון לבית חסון, ומשווה אותם ל"איש אשר תמיד חוזר" (חלק מהשיר "הנני כאן" של יהורם גאון). בפרק ״כעבור 10 שנים״ סילבן פונה אל בנם של מירב ואהרון, יורם, ומכנה אותו ״יהורם גאון״ (שזה שמו של השחקן).

ריקי מכנה את אורנה ואת בעלה משה כץ כ"אורנה ומשה כץ" בהטעמה (פרודיה על אורנה ומשה דץ).

המקצוע של סמדר, אשתו הראשונה של איתמר, הוא פסיכולוגית, שזה כנראה רמיזה לדמות שגילמה נינה קוטלר ב"משחק החיים" שגם היא הייתה פסיכולוגית. לנכדו של סילבן ממירב קוראים יהורם, שזה רמיזה לשמו של יהורם גאון עצמו. בפרק בעונה החמישית שי השווה מפגש שלו עם דן כנר למפגש של שני עם ילדת הטלטקסט שזאת רמיזה לאחד הדברים הראשונים שרותם פרסמה בילדותה. סילבן מספר לשי ומשה ש"קזבלן" היה הסרט שהוא ורחל ראו אותו מספר פעמים ואף ציין שרחל נדלקה על השחקן הראשי, שזאת רמיזה לאחד הסרטים המפורסמים שיהורם עשה בקריירה שלו, שכן כיכב בשתי גרסאות של המחזמר עצמו, בתפקיד הראשי. כמו כן, בפרק השני בעונה השלישית, סילבן אומר שבבית משפחת חסון נותנים לו "כבוד!" וברקע נשמעת המנגינה של השיר "כבוד" מהמחזמר קזבלן, אותו מבצע גאון.

בעונה החמישית, רחל מגישה תוכנית אירוח ברשת, שזאת רמיזה על הקריירה של יונה אליאן כמנחת טלוויזיה. פנחס אומר באחד בפרקים "ניקוי הראש הוא הכרחי" רמיזה לתוכנית המערכונים שבה טוביה השתתף. במהלך העונה השישית, בשיחה של שני עם רחל הוזכרו צ'ומפי ואינשם. זהו אזכור לתוכנית "שלוש ארבע חמש וחצי", שבה אליאן השתתפה בעברה.

בסדרה צוין שאדם למד פנטומימה, שזה אזכור לקריירת הפנטומימה שעשה תום בתחילת דרכו. בפרק אחר באותה עונה פנחס לא ידע מי זאת מיכל צפיר שהיא במציאות כלתו של טוביה מצד בנו יואב.

בפרק אחר משה מספר לסילבן על הבעיה של חברו לגבי הקבורה של סבתו של החבר בקיבוץ שזאת רמיזה לסרט "מבצע סבתא" שבה שיחקו עמי סמולרצ'יק, דביר בנדק ורותם אבוהב, ובאותו פרק אהרון אומר שיש לו ידע בצילום שזאת כנראה רמיזה למשפחת פרג' שאליה משתייך קובי. בפרק "גאולה" סילבן, כשיצא מחדרו, התחיל במשפט "הנני כאן".

בעונה השביעית נתנאלה אמרה שהיא איננה אוהבת להצטלם שזאת אירוניה לנטע עצמה שמתפעלת עמוד אינסטגרם משלה.

לאורנה אשתו של משה, נאמר עליה שהיא מכשפה, שזה כנראה אזכור לסרט "סימה וקנין מכשפה" שבה שיחקו עמי סמולרצ'יק בתור שוטר ורותם אבוהב בתור אשתו של השכן שעליו שוגרו הקללות.

יפעת, חברתו של רז, אומרת לפנחס שהוא יכול להיות סבה. השחקנית שמגלמת אותה היא מיה צפיר, נכדתו במציאות של טוביה, בתם של יואב ומיכל צפיר.

שי מספר שהעביר את הוריו לבנק שבו הפרזנטור לא התחלף, שזה אזכור לסדרת הפרסומות של "מזרחי טפחות" בכיכובו של דביר עצמו.

בפרק "דירה להסתיר" שר סילבן את השיר "איזה יום יפה" שזה אזכור ל"שלישיית גשר הירקון" שבה היה חבר גאון.

בפרק "ראש העיר" אחד השמות שאיתמר מציע לילדו השלישי זה יניב, שזה בהקשר ליניב פולישוק עצמו.

בסדרה מופיעים גם ששי קשת, בעלה של יונה אליאן המשחקת את סבתא רחל, אך בסדרה הוא משחק כשכן הנתפס לעיני סילבן כבוגד בו עם רחל וכהרבה הגברים המנסים להתחיל איתה. לירז צ'רכי, אשתו של השחקן תום אבני גם נראית כחברתו לשעבר של אדם. גם אשתו של דביר בנדק, עירית נתן בנדק מופיעה. יוסי סגל, המשחק את שטייניץ השכן של משפחת חסון, הוא אביו במציאות של יובל סגל, המשחק את בנו של שטייניץ יואל בסדרה. מיכאל מושונוב בנה של סנדרה, משחק את אחיינה של ריקי.

כמו כן, הייתה התייחסות לאולפני טדי עצמם כשהמפיק (אילן רוזנפלד) השווה את הסומק בלחייו של שי לעגבנייה בסרטון הלוגו של טדי.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שי רוזן (דביר בנדק): בנם הבכור של ריקי ופנחס רוזן, בעלה של שני רוזן. שי הוא אב ובעל אוהב. נוהג לפלרטט בעדינות עם הנשים שהתלוו לאחיו אדם ואיתמר, לביקור בבית משפחת רוזן. הוא נהג להציג את עצמו לנשים אלו, על ידי הושטת ידו ללחיצה, העלאת חיוך חם על פניו ובאמירה לבבית, "נעים מאוד, שי." הוא התקשה להסתפק בהצגת עצמו פעם אחת בלבד בפני אותה אישה. מרבה לספר בדיחות מילוליות. מוצג כאדם קמצן חסר תקנה אשר בכל הזדמנות מנסה לחסוך כסף ולהימנע מהוצאות באמצעות תירוצים שונים. בעונה השישית הופך לכוכב רשת, ובהמשך מפתח קריירה טלוויזיונית, כשבהמשך תוכניתו יורדת עקב מדרוג טלוויזיוני נמוך. הוא ושני הכירו בתקופת הצבא. בעונה השביעית כתב ספר על משפחתו שזכה להצלחה מרובה ואף עובד לסדרה במספר מדינות.
  • שני רוזן (רותם אבוהב): בתם של סילבן ורחל חסון. אשתו של שי רוזן. שני היא השפויה והחכמה במשפחות, לוקחת פיקוד על סיטואציות, צינית ולעיתים אף שתלטנית. שרויה בחרדה מתמדת מהביקורת לה היא זוכה מריקי. לשני ולשי שלוש בנות. שני ידועה בהיותה חמת מזג וכועסת על התערבותה של ריקי בגידול הבנות. עם זאת, שני בעצמה "סוחבת" על גבה את כל משפחתה ובעיותיהם, לפעמים אפילו ללא בקשתם. היא נוזפת בשי על יחסו לנשים אחרות כאשר הוא נוטה להציג את עצמו בפניהן מספר פעמים.
  • הבנות (יעל, גאיה וללי) (גלי שמיר ושיר דויד בעונות 1–2, ניצן צוק ורוני ראובן בעונה 3, ירין פרי, גאיה גריאני ומיה אלקיים החל מעונה 4): בנותיהם של שי ושני אשר אינן מוצגות בשמן בסדרה עד עונה 6. שמה של הבת הגדולה יעל, האמצעית גאיה, והקטנה לילך/ללי (נולדה במהלך העונה השנייה), וניתן להן תפקיד מינורי ברוב הסדרה.

משפחת רוזן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ריקי (רבקה) רוזן (סנדרה שדה): אמם של שי, איתמר ואדם ורעייתו של פנחס. ריקי המוצגת בדמות ה"פולניה הקלאסית" הממררת את חייהם של כל בני המשפחה, הן באמצעות הערות פוגעניות, התכחשות אליהן באמירה "מה כבר אמרתי?", והן באמצעות התערבות בוטה בחייהם. בין השאר, היא תופסת את בני משפחת חסון כנחותים, ומרבה לבקר את שני. ריקי היא סנובית ומתנשאת, מושלת בביתה ביד רמה, מגלה תאווה כמעט בלתי נשלטת לכסף, מתקשה בנתינה ובשלנית גרועה, המרבה להפשיר מאכלים שאותם בישלה קודם. ריקי דוגלת באופי האירופאי שלה ושל משפחתה ונוהגת בגזענות כלפי העדות האחרות. נוהגת לדאוג לילדיה בטרם הם מגיעים לאירועים המשפחתיים ומביעה זאת בהגעתם עם המשפט "איפה הייתם? כבר נורא דאגתי...".
  • פנחס רוזן (טוביה צפיר): אביהם של שי, איתמר ואדם רוזן ובעלה של ריקי. ניכר בו שהסכים עם שליטתה של ריקי, אם כי הוא מודע לקשיים הגלומים באישיותה, ומנסה כשאר בני המשפחה להתמודד עם אלו. אדם נעים הליכות ושוחר שלום. היפוכונדר במקצת שנוטל תרופות בכמויות שאינן הגיוניות. סבל מפוגה דיסוציאטיבית בתחילת העונה השישית ויוצא ממנה בפרק 4 של אותה עונה.
  • אדם רוזן (תום אבני): בנם השלישי והצעיר של ריקי ופנחס. רווק הולל, אשר מחליף בנות זוג חטובות ויפות תואר בקצב מהיר. ריקי שופטת את בנות זוגו על פי מידת הרכוש וההכנסה אשר הן צפויות להביא לקשר. במהלך העונה השלישית הוא נמצא בקשר רציני עם בת זוגו, ספיר. בתחילת העונה החמישית מתחתן עם ספיר, ולהם ילד ותאומות.
  • ספיר ג'ורג' כהן רוזן (ירדן ברכה) (עונות 3–8): גדלה בנווה עוז, פתח תקווה. בת זוגו של אדם. הם הכירו במועדון אשר אדם נהג לבלות שם וספיר שימשה בתור אמנית שם. בתחילת העונה החמישית התחתנה עם אדם, ולהם ילד ותאומות. ספיר סובלת מהצקות יתר מצד אמו של אדם- ריקי אשר מתגרה בה ומתנהגת אליה כנחותה בגלל מוצאה הגיאורגי לעיתים קרובות.
  • איתמר רוזן (יניב פולישוק): בנם השני של פנחס וריקי. בעל אופי ילדותי, העוויות וביטויים אופייניים. הסדרה מאזכרת באורח תדיר את השפשפת ושלפוחית השתן הרגיזה מהן הוא סובל. איתמר הוא גרוש פעמיים, בפעם הראשונה התגרש מסמדר רוזן והוא אב לשני ילדים מנישואין אלו, בפעם השנייה מיכל התגרשה ממנו לפני העונה השלישית, בעקבות גירושין אלו חזר איתמר לגור עם הוריו. החל מהעונה הרביעית נמצא בזוגיות עם לירי גבריאל אשר הכירו במהלך תאונה. שב לביתם של פנחס וריקי עם לירי בעקבות פרשיית שחיתות שבה לירי הייתה מעורבת. זכה ב-7 מיליון אירו בלוטו בקפריסין. בעונה העונה השישית, חוזר לנהל רומן עם סמדר. בעונה השביעית הוא מנהל רומן עם שכנתה של ריקי, רעות תוך כדי שהוא עדיין ברומן עם סמדר. בהמשך, נישא שנית לסמדר.
  • ליאורה (לירי) גבריאל (גלית גיאת) (עונות 4–7): בת הזוג החדשה של איתמר. אישה לא אמפתית, קרה, בעלת קריירה מצליחה כאשת נדל"ן שאכפת לה מאוד מהתדמית שלה. הדמות שעשתה את תאונת הדרכים עם איתמר ומירב. אמא חד-הורית לבן בשם שון. עברה עם איתמר לביתם של פנחס וריקי לאחר פרשיית שחיתות שבה הייתה מעורבת, שבסופה היא גם נעצרה ונכנסה לכלא, בהמשך היא השתחררה. בהמשך התגלה שהיא כתבה ספר ילדים המבוסס על שהותה בכלא. בהמשך, נעצרה שנית לאחר שהיא ארגנה קבוצת רכישה פיקטיבית תחת השם של אדם וספיר ותכננה לברוח מהארץ. נוהגת לקרוא לשני "שנית".
  • סמדר רוזן (נינה קוטלר) (עונות 1–4, 8–7, אורחת בעונה 6): גרושתו הראשונה של איתמר, ואמם של רז וליאן. היא ואיתמר הכירו במסיבת טבע. ריקי תופסת את סמדר כאישה האידיאלית לאיתמר והיא מרבה לקונן על גירושיהם של איתמר וסמדר, ולייחל לחזרתם של השניים. נישאה במהלך העונה השלישית, בסיום העונה השישית חוזרת לנהל רומן עם איתמר. בעונה השביעית, עזבה את בעלה השני לטובת איתמר, ובהמשך נישאה לו שנית.
  • מיכל רוזן (ליאת הר לב) (עונות 1–2, אורחת בעונה 3): אשתו של איתמר. מוצגת כדמות ילדותית ו"חסרת טקט" אשר מכורה לאלכוהול. נוהגת להגיד "לא, אני מתה". צמחונית, ומרבה לעסוק בטכניקות רוחניות שונות. מיכל נאנקה תחת ביקורתה של ריקי, והעדפתה הברורה של סמדר, עד שהתגרשה מאיתמר לפני העונה השלישית.
  • רז רוזן (ניב שטיינגרט): בנם הבכור של איתמר וסמדר, המוצג כנער העסוק תדיר במשחקי מחשב, ולראשו אזניות נצחיות. במהלך העונה החמישית מתגייס לצה"ל והחל לשרת בשלישות בבסיס קציעות לאחר שלא התקבל למשרד דובר צה"ל, והפסיק ללכת עם האוזניות. יודע לנגן על גיטרה. בעונה השישית סיים קורס קצינים.
  • ליאן פיפה רוזן (דריה מוטולה (עונות 1-3), עלמה הטוני (עונות 4-8)): בתם הקטנה של איתמר וסמדר. מדברת באופן לא ברור ואף אחד לא מבין מה היא אומרת. בעונה החמישית מצוין שהיא התחילה לדבר ברור. במשך הסדרה היא קרויה פיפה ובעונה ה-7 מוסבר ששמה מבוסס על שם המשחק FIFA.

דמויות נוספות מצד משפחת רוזן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שלמה/שלומית פינקוס (דב גליקמן) (עונה 1): אח של ריקי. הומוסקסואל וטרנסג'נדרית. שלמה/שלומית התגרשה מאשתו ורה וכעת נשואה לאלכס. בעלת חנות שמלות בשם "שמלמלון" באוסטריה יחד עם בעלה, אלכס. ידועה גם בתור "דודה שלמה" ו-"דוד שלומית", לעיתים בני משפחת רוזן נוטים להחליף "היא" ב-"הוא" או "הוא" ב-"היא" כאשר מדברים עליו/עליה.
  • חנה פינקוס (רות גלר) (עונה 1): אמם של ריקי, יפצ'וק ושלמה, סבתם של שי, איתמר, אדם ופול אשר מתוארת כ"פולנייה האולטימטיבית", אפילו יותר מבתה ריקי. נפטרה בסוף העונה הראשונה.
  • שמואל פינקוס (סימון רוזנפלד) (עונה 1): דוד של ריקי. מדובר כי היה איש עשיר, הוריש כמעט את כל ירושתו לאלמנות וליתומים. במהלך העונה נפטר.
  • מלי טננבלט (אפרת רייטן) (עונה 1): חברה של ריקי מהקאנטרי. אלמנה. מוזכרת רבות לאורך העונות ואף השתתפה בפרק בו היא יוצאת עם אדם רוזן, אך נפרדו באותו יום מפני שריקי סירבה להם להיפגש.
  • צבי (אלון דהן) (עונה 1): רופא של קבוצות כדורגל. חברו הטוב ביותר של שי. שי מכנה אותו "אחיץ" וצבי מכנה את שי "אחיץ".
  • כנרית (לירז צ'רכי) (עונות 1–2,‏ 4): האקסית של אדם המתקשה להיפרד ממנו לאחר שהתארס.
  • טובה יעקובסון (רבקה גור) (עונות 2, 5): אחותו של פנחס רוזן, שאינה מדברת עמו כבר כמעט שלושים שנה.
  • פאני (אביבה מרקס) (עונה 2): חברה של ריקי ופנחס רוזן מהקאנטרי. מוזכרת רבות לאורך העונות. בעלת מבטא בריטי די כבד, מוכרת גם כ-פאני והשקית.
  • פרופסור קליין (אלי גורנשטיין) (עונה 3): השכן החדש של פנחס וריקי. פנחס קינא ביחס של ריקי אליו. משלב פירות למאכל אחד מהונדס גנטית.
  • ורה ומרצ'ל זליג (מיקי קם ופולי רשף) (עונות 4, 5, 8): זוג חברים של ריקי ופנחס. מוזכרת רבות לאורך העונות.
  • שון גבריאל (תובל שפיר) (עונה 4): בנה של לירי אשר מתגורר בסן דייגו. לא אוהב את איתמר.
  • ירון טננבלט (רון ביטרמן) (עונה 6): בנה של מלי. הפיק לריקי סרט שינציח את מורשתה של ריקי.
  • דובה פינקוס (דב רייזר) (עונה 6): דודתה הסיעודית של ריקי ואחותה של חנה. משופמת. כולם חשבו שהיא מתה, אך מסתבר שלא הדבר כך. אומרת רק את המילה "שלום".
  • כרמלה (אודליה סגל) (עונה 6): השותפה של לירי בכלא, לא מסתדרת עם לירי.
  • יפעת (מיה צפיר) (עונות 7–8): חברה של רז. בעונה השמינית נפרדו.
  • רעות פלדמרשל (לירון וייסמן) (עונה 7): שכנה של ריקי ופנחס. מציגה את עצמה כגרושה וכבת לאותה עדה של ריקי, ומנהלת רומן עם איתמר. נעצרה לאחר שהתגלה שהיא גנבה את הכסף שלהם.

משפחת חסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רחל חסון (יונה אליאן): אם משפחת חסון, ובשלנית מחוננת. מבין תבשיליה מוזכרים רבות ה"מז'לוף" וה"בולטים". היא נתפסת כאישה חמה ולבבית המסוגלת להתמודד עם דאגת כל אחד מבני המשפחה. מאמינה שפעולת מכונה אינה תחליף לפעולת אדם. היא וסילבן נישאו בשבועות.
  • סילבן "סאלי" חסון (יהורם גאון): נשוי לרחל, ולהם חמישה ילדים. סילבן הוא טיפוס משפחתי, ביתי, היפוכונדר מעט, ונוטה להדגיש את דבריו בתנועות ידיים ובהטעמות קול. לסילבן ורחל חמישה ילדים: שני, מירב, התאומות אורנה ואפרת, ובן בשם מנחם. רחל מכנה אותו בשם סאלי. חוגג בעונה השביעית את יום הולדתו השמונים.
  • מנחם "מני" חסון (קובי מאור) (עונות 1–6): בנם של רחל וסילבן, וקרוי על שם סבו (אבא של סילבן). נשוי לאלין, ולהם ארבעה ילדים, שלוש בנות בשם: אלה, מאיה ודריה, ובן זקונים בשם סיוון, הנכד הראשון ממין זכר של סילבן ורחל. בעונה השישית עובר לגור עם משפחתו באיטליה.
  • אלין חסון (תמרה קלינגון) (עונות 1–6, אורחת בעונות 7–8): אשתו של מני. ממוצא רוסי. מעשית, חדה ונמרצת. במהלך הסדרה מפגינה פעמים רבות יכולת טכנית גבוהה. בעונה השישית התקבלה לחברת "למבורגיני", כשבעקבותיו היא עוברת עם מני וילדיהם לאיטליה.
  • אורנה כץ-חסון (ימית סול): אורנה היא בתם של רחל וסילבן חסון. אחותה התאומה של אפרת. לאורנה יש נטייה ל"תאונות" קלות, אשר לרוב מסתיימות בהכתמת בגדיה החגיגיים.
  • משה כץ (עמי סמולרצ'יק): בעלה של אורנה ואחיו הגדול של אהרון. משה נחשב ל"טמבל" של המשפחה, וסילבן נוהג להכותו בעיתון מגולגל, ספק בצחוק, ספק ברצינות, כל אימת שהוא נתפס במעשה אווילי. אורנה מצידה נוהגת להגן על כבודו של משה וניכר בה שהיא אוהבת אותו מאוד. ריקי מכנה את משה ואורנה "אורנה ומשה כץ" בהטעמה (פרודיה על אורנה ומשה דץ).
  • מירב כץ-חסון (עדנה בליליוס): בתם הצעירה של סילבן ורחל. רווקה מובטלת אשר מתגוררת בבית הוריה. מירב מצליחה להוציא בתואנות שונות סכומי כסף נכבדים משלושת אחיה, אך היא חיה בעיקר על חשבונם של הוריה, המייחלים לנישואיה ועזיבתה את הבית. מירב מרבה ב"דייטים", ומנסה לעגוב על כל גבר פנוי הנקלע לסביבתה. מערכות היחסים שמירב יוצרת הן לעולם קצרות ימים, ואחת דינן, להסתיים במפח נפש כבד של מירב. בתחילת העונה הרביעית התארסה לאהרון כץ ונישאה לו. במהלך העונה החמישית נכנסת להריון. בעונה השישית נולד לזוג ילד, ששמו יורם.
  • אהרון כץ (כהן צדק) (קובי פרג') (עונות 4–8, אורח בעונות 1,2): אחיו הקטן של משה כץ, נפגש מדי פעם עם המשפחה באירועים משפחתיים ובדרך כלל מעורר ויכוח. בעונה הרביעית מופיע כדמות קבועה, נישא למירב. בעונה השישית נולד לזוג ילד, כשבהמשך הוא ומירב קראו לו יורם על שמו של יורם ארבל.
  • אפרת חסון (ימית סול) (עונות 1–7): אחותה התאומה של אורנה, אחותה הקטנה של שני ואחותם הגדולה של מני ומירב ובתם של סילבן ורחל. אפרת מתגוררת בלוס אנג'לס ולה בעל בשם מייק ושתי בנות, ג'יזל ורייצ'ל. לא אוהבת להודיע על ביקוריה.
  • מייק (יפתח אופיר בעונה 3 ואדם שפר בעונה 5): בעלה של אפרת ואביהן של ג'יזל ורייצ'ל. דובר אנגלית בלבד. כמו לאפרת, גם לו יש אח תאום.
  • רייצ'ל (דניאל דואניס) (אורחת בעונה 6): בתם הצעירה של מייק ואפרת. בעונה השישית הגיעה לארץ לכאורה על מנת להתגייס לשירות קרבי בצה"ל, אך למעשה היא אמרה את זה על מנת להרגיז את אימה על מנת שתסכים שהיא תלמד בקולג' במדינת מסצ'וסטס.
  • שנטל כץ (אופיר נדבורני) (עונות 1–6): בתם הבכורה של אורנה ומשה כץ. מכורה לטלפון הסלולרי.

דמויות נוספות מצד משפחת חסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סלק (רפי רוטשטיין) (עונות 2–8): חבר טוב של משה. קוראים לו סלק כי הוא אלרגי לסלק.
  • מר שטייניץ (יוסי סגל) (עונות 2–3, 5): שכן של רחל וסילבן ויו"ר הוועד. אבא של יואל.
  • יעקב (ששי קשת) (עונות 3–5): שכן של רחל וסילבן.
  • עו"ד מנדל (דור צויגנבום) (עונות 3–6): עורך דין ושכנם של רחל וסילבן.
  • יואל שטייניץ (יובל סגל) (עונות 3, 5, 7): הבן של שטייניץ, השכן של רחל וסילבן.
  • קלייר (דינה דורון) (עונה 5): חמותה הקשוחה של אפרת ואמא של מייק, סבתן של ג'יזל ורייצ'ל.
  • נתנאלה (נטע אלחמיסטר) (עונות 6–8): המטפלת של בנותיהם של שני ושי. מתנדבת במגן דוד אדום. בוגרת בני עקיבא.
  • פלג (גיא לואל) (עונות 7,3–8): עמית לעבודה של שני. הומוסקסואל.
  • חנוך (שמואל וילוז'ני) (עונה 8): שכנם של שי ושני.
  • מוטי אברהם (רמי ברוך) (עונה 8): ראש העירייה שמתמודד מול שני על התפקיד. גרוש מאשתו.
  • דינה אברהם (גילת אנקורי) (עונה 8): גרושתו של מוטי שחיה אתו תחת אותה קורת גג.

שחקנים אורחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך שנותיה, הופיעו בסדרה שחקנים אורחים רבים. בין התפקידים האורחים ניתן למנות את: עירית נתן בנדק, ניצה שאול, שמיל בן ארי, רבקה מיכאלי ויערה בנבנישתי. שחקנים נוספים קיבלו הופעות קמע כעצמם, כמו: ישראל אהרוני, ריקי גל, מיכל אמדורסקי, עודד מנשה ומשה פרץ.

אילן יוחסין[עריכת קוד מקור | עריכה]


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אלה חסון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
רז רוזן
 
 
 
 
סמדר
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אלין חסון
 
 
מאיה חסון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מיכל רוזן
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מני חסון
 
 
דריה חסון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ליאן "פיפה" רוזן
 
 
 
 
איתמר רוזן
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
סיוון חסון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
רחל חסון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ריקי רוזן
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
שני רוזן
 
שי רוזן
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
סילבן חסון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
פנחס רוזן
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
יעל רוזן
 
גאיה רוזן
 
לילך "ללי" רוזן
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מייק
 
 
ג'יזל
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אפרת חסון
 
 
רייצ'ל
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אורנה כץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
שנטל כץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
משה כץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ילד ללא-שם
 
 
ספיר רוזן
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אהרון כץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
יורם כץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מירב כץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
תאומות ללא שמות
 
 
אדם רוזן
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

שידור הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עד העונה השלישית הסדרה שודרה בערוץ 2 במסגרת "שידורי קשת". פרק הבכורה של הסדרה שודר ב-4 באוגוסט 2011 וזכה ל-27.9% מדרוג. בפרק סיום העונה נרשמו 29.1% רייטינג. ממוצע העונה הראשונה של הסדרה הוא 23.2%. העונה כללה 42 פרקים.

שידור העונה השנייה החל ב-26 במרץ 2013. פרק הבכורה זכה ל-23.9% רייטינג. העונה הופסקה לקראת הפרק האחרון בתחילת "מבצע צוק איתן" ב-11 ביולי 2014, והפרק האחרון שודר ב-19 בספטמבר 2014. העונה כללה 40 פרקים וממוצע של 22.3% אחוזי רייטינג.

העונה השלישית עלתה לשידור ב-11 במרץ 2016. פרק פתיחת העונה זכה ל-20.5% רייטינג. העונה הסתיימה ב-5 באוגוסט 2016, פרק הסיום זכה ל-14.6% רייטינג. העונה כללה 40 פרקים. לעונה זו הצטרפה ירדן ברכה בתפקיד קבוע בתור ספיר, בת הזוג של אדם (תום אבני). כמו כן, לאחר עונה זו עזבה את הסדרה ליאת הר-לב שגילמה את מיכל, אשתו לשעבר של איתמר (יניב פולישוק).

צילומי העונה הרביעית החלו ב-20 באפריל 2017[9] והסתיימו ב-13 ביוני 2017.[10] העונה עלתה לשידור בערוץ קשת 12 ב-3 בנובמבר 2017.[11] לעונה זו הצטרפה גלית גיאת[12] בתור לירי - החברה החדשה של איתמר למשפחת רוזן ולמשפחת חסון הצטרף בתפקיד קבוע (לעומת תפקיד אורח בעונה 2) קובי פרג'[13] בתור אהרון, אח של משה והבעל של מירב.

צילומי העונה החמישית החלו ב-25 במרץ 2018[14] והסתיימו ב-22 במאי 2018. העונה עלתה לשידור ב-14 בדצמבר 2018. פרק הבכורה זכה ל-13.8% רייטינג. העונה הסתיימה ב-13 בספטמבר 2019, פרק הסיום זכה ל-12.7% רייטינג.

צילומי העונה השישית החלו ב-15 בדצמבר 2018.[15] העונה עלתה לשידור ב-3 בינואר 2020. פרק הבכורה זכה ל-13.1% רייטינג. העונה הסתיימה ב-23 באוקטובר 2020.

עונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה מספר פרקים פרק בכורה פרק סיום ממוצע רייטינג
תאריך צופים תאריך צופים
עונה 1 42 4 באוגוסט 2011 27.9%[16] 24 בינואר 2012 29.1%[17] 23.1%
עונה 2 40 26 במרץ 2013 23.2%[18] 19 בספטמבר 2014 15.8%[19] 22.3%
עונה 3 40 11 במרץ 2016 20.5%[20] 5 באוגוסט 2016 14.6%[21] 27.8%
עונה 4 40 3 בנובמבר 2017 12.5%[22] 13 ביולי 2018 9.5%[23]
עונה 5 40 14 בדצמבר 2018 13.8%[24] 13 בספטמבר 2019 12.7%[25]
עונה 6 41[3][26] 3 בינואר 2020 13.1%[27] 23 באוקטובר 2020 9.7%[28]
עונה 7 40 22 באוקטובר 2021 12.5% 4 בנובמבר 2022
עונה 8 10 במרץ 2023 15.5%

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' מס'

בעונה

שם הפרק תאריך שידור ראשון
1 1 "הבייביסיטר" 4 באוגוסט 2011
2 2 "טעות ענקית" 4 באוגוסט 2011
3 3 "איציק השמח" 9 באוגוסט 2011
4 4 "ערב חג" 11 באוגוסט 2011
5 5 "שבת בבוקר יום קשה" 15 באוגוסט 2011
6 6 "תסמונת סטוקהולם" 28 באוגוסט 2011
7 7 "אין עזרה" 28 באוגוסט 2011
8 8 "אצא לי אל היער" 29 באוגוסט 2011
9 9 "עניין של חמש דקות" 12 בספטמבר 2011
10 10 "חתונה מוקדמת" 12 בספטמבר 2011
11 11 "כינים" 18 בספטמבר 2011
12 12 "בראש השנה" 26 בספטמבר 2011
13 13 "ציור" 27 בספטמבר 2011
14 14 "מגדלי חסון" 2 באוקטובר 2011
15 15 "פטיש מסמר" 9 באוקטובר 2011
16 16 "טרוריסטה" 9 באוקטובר 2011
17 17 "הדוד שמואל" 18 באוקטובר 2011
18 18 "ביבר" 18 באוקטובר 2011
19 19 "קשר עקיף" 26 באוקטובר 2011
20 20 "ביסטרו" 27 באוקטובר 2011
21 21 "חס וחלילה ובעזרת השם" 31 באוקטובר 2011
22 22 "על רגל אחת" 2 בנובמבר 2011
23 23 "סבתא חנה" 8 בנובמבר 2011
24 24 "חמשת השלבים" 8 בנובמבר 2011
25 25 "פלסטיקה" 15 בנובמבר 2011
26 26 "כנס מחזור" 15 בנובמבר 2011
27 27 "קלאסיקה מודרנית" 24 בנובמבר 2011
28 28 "הסרוויס" 24 בנובמבר 2011
29 29 "עולש" 30 בנובמבר 2011
30 30 "מינשנגלדבאך נגד קייזרסלאוטרן" 30 בנובמבר 2011
31 31 "הפתעה ליום אחד" 6 בדצמבר 2011
32 32 "אומלל נולד" 6 בדצמבר 2011
33 33 "הצבי" 14 בדצמבר 2011
34 34 "שולחן ערוך" 14 בדצמבר 2011
35 35 "בסרט רע" 22 בדצמבר 2011
36 36 "אמא מעולה" 22 בדצמבר 2011
37 37 "סודות" 28 בדצמבר 2011
38 38 "משפחה כאילו" 28 בדצמבר 2011
39 39 "אחלה" 2 בינואר 2012
40 40 "השרוף" 9 בינואר 2012
41 41 "שלב שטונדה" 17 בינואר 2012
42 42 "שבעה מאוחרת" 24 בינואר 2012

העונה השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' מס'

בעונה

שם הפרק תאריך שידור ראשון
43 1 "לוטו" 2 במרץ 2013
44 2 "פוני" 2 במרץ 2013
45 3 "שישו ושמחו" 9 במרץ 2013
46 4 "חגיגה בסנוקר" 9 במרץ 2013
47 5 "שוגון" 21 במרץ 2013
48 6 "קפה" 21 במרץ 2013
49 7 "סבתא חנה מכה שנית" 3 באפריל 2013
50 8 "שיפוצים" 3 באפריל 2013
51 9 "42.2" 28 באפריל 2013
52 10 "אמא אוי אמא" 30 באפריל 2013
53 11 "תומאס אדיסון כץ" 30 באפריל 2013
54 12 "אפרת" 7 ביוני 2013
55 13 "האוטו שלנו" 7 ביוני 2013
56 14 "מטרופקה" 7 ביוני 2013
57 15 "אמי הגנרלית" 19 ביוני 2013
58 16 "אחד באפריל" 19 ביוני 2013
59 17 "בגידות" 23 ביוני 2013
60 18 "דברים שרציתי לומר" 23 ביוני 2013
61 19 "שבוע לפני הלידה" 4 ביולי 2013
62 20 "סרט לידה" 4 ביולי 2013
63 21 "לבקר עם כוכבים" 12 ביולי 2013
64 22 "לפני שנה" 20 ביולי 2013
65 23 "שלוש ושליש" 23 ביולי 2013
66 24 "די.אן. איי" 23 ביולי 2013
67 25 "חלומות" 21 באוגוסט 2013
68 26 "רחל אמנו" 21 באוגוסט 2013
69 27 "אוכל" 23 באוגוסט 2013
70 28 "הקרב על הוועד" 23 באוגוסט 2013
71 29 "אחות שלו" 11 בנובמבר 2013
72 30 "ארוחה כפולה" 18 בנובמבר 2013
73 31 "חשיפה לדרום" 18 בנובמבר 2013
74 32 "להמר בגדול" 29 בדצמבר 2013
75 33 "משה כן משה לא" 29 בדצמבר 2013
76 34 "רומיאו ויוליה" 16 במאי 2014
77 35 "יום שישי ה-13" 23 במאי 2014
78 36 "עגלה" 30 במאי 2014
79 37 "החבר'ה ואני" 6 ביוני 2014
80 38 "יוצאים לטיול" 20 ביוני 2014
81 39 "שווה בשווה בשווה" 10 ביולי 2014
82 40 "בריתת מצווה" 19 בספטמבר 2014

העונה השלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' מס'

בעונה

שם הפרק תאריך שידור ראשון
83 1 "פרסונה נון גרטה, חלק א'" 11 במרץ 2016
84 2 "פרסונה נון גרטה, חלק ב'" 18 במרץ 2016
85 3 "אמא'שך" 25 במרץ 2016
86 4 "הפונדק" 25 במרץ 2016
87 5 "קרנית" 1 באפריל 2016
88 6 "בין שני הרים" 1 באפריל 2016
89 7 "הבוררת" 8 באפריל 2016
90 8 "מקסיקני קרח" 8 באפריל 2016
91 9 "ליל הסדר, חלק א'" 15 באפריל 2016
92 10 "ליל הסדר, חלק ב'" 22 באפריל 2016
93 11 "ויצ'ואה" 30 באפריל 2016
94 12 "שלוש ארבע לעבודה" 30 באפריל 2016
95 13 "המשואה" 6 במאי 2016
96 14 "ארוחת ערב" 6 במאי 2016
97 15 "מיהו יהודי" 13 במאי 2016
98 16 "מזל טוב!" 13 במאי 2016
99 17 "נזדרוביה" 14 במאי 2016
100 18 "מבחנים" 14 במאי 2016
101 19 "בת מצווש" 20 במאי 2016
102 20 "שיפוץ" 20 במאי 2016
103 21 "ילד להשכיר" 27 במאי 2016
104 22 "שם המשחק" 27 במאי 2016
105 23 "הפורמט" 3 ביוני 2016
106 24 "ערב התרמה" 3 ביוני 2016
107 25 "נהיגה מונעת" 10 ביוני 2016
108 26 "מריימלה" 10 ביוני 2016
109 27 "מבצע ד'" 17 ביוני 2016
110 28 "שרפה, אחים שרפה" 17 ביוני 2016
111 29 "אינטרפוץ בפרצלציה" 24 ביוני 2016
112 30 "השכן הוולקני" 24 ביוני 2016
113 31 "יום כיפור" 1 ביולי 2016
114 32 "חתונת הפורמייקה" 8 ביולי 2016
115 33 "אינסטושי" 15 ביולי 2016
116 34 "שבדניצה הקטנה" 15 ביולי 2016
117 35 "דיקור" 22 ביולי 2016
118 36 "פילפל מיטר" 22 ביולי 2016
119 37 "התערבות" 29 ביולי 2016
120 38 "הרוגי מלכות" 29 ביולי 2016
121 39 "רילוקיישן" 5 באוגוסט 2016
122 40 "פיניקס אריזונה" 5 באוגוסט 2016

העונה הרביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' מס'

בעונה

שם הפרק תאריך שידור ראשון
123 1 "חוזרים, חלק א'" 3 בנובמבר 2017
124 2 "חוזרים, חלק ב'" 3 בנובמבר 2017
125 3 ירושה" 10 בנובמבר 2017
126 4 "על החיים ועל המוות" 10 בנובמבר 2017
127 5 באבא סאלי" 17 בנובמבר 2017
128 6 "החריף" 17 בנובמבר 2017
129 7 "טעימות" 24 בנובמבר 2017
130 8 "הזקנה במסדרון" 24 בנובמבר 2017
131 9 "בריידזילה" 1 בדצמבר 2017
132 10 "המשקיע" 1 בדצמבר 2017
133 11 "הפנחסיאדה" 8 בדצמבר 2017
134 12 "ריקוד מושחת" 8 בדצמבר 2017
135 13 "חג המחזמר" 15 בדצמבר 2017
136 14 "סרט חתונה" 22 בדצמבר 2017
137 15 "הבן של" 29 בדצמבר 2017
138 16 "יואל" 5 בינואר 2018
139 17 "לו הייתי פיראט" 12 בינואר 2018
140 18 "החלום ושברו" 19 בינואר 2018
141 19 "חמרמורת" 26 בינואר 2018
142 20 "חתונה מאוחר מדי" 2 בפברואר 2018
143 21 "הכספת" 9 בפברואר 2018
144 22 "רעיון נולד" 16 בפברואר 2018
145 23 "רדיו קלאסיק" 23 בפברואר 2018
146 24 "מסיבת תחפושות" 2 במרץ 2018
147 25 "טיול שנתי" 9 במרץ 2018
148 26 "מתוק מתוק" 16 במרץ 2018
149 27 "עוכרי דין" 23 במרץ 2018
150 28 "סליק" 13 באפריל 2018
151 29 "כסף של שבת" 20 באפריל 2018
152 30 "שי צו" 27 באפריל 2018
153 31 "50 גוונים של רחל" 4 במאי 2018
154 32 "בא לבשל" 11 במאי 2018
155 33 "נקודות למחשבה" 18 במאי 2018
156 34 "בוידעם" 25 במאי 2018
157 35 "טוקטה ופוגה" 1 ביוני 2018
158 36 "יום העצמאות" 8 ביוני 2018
159 37 "ג'אז" 15 ביוני 2018
160 38 "ארבעים" 22 ביוני 2018
161 39 "כעבור 10 שנים, חלק א'" 29 ביוני 2018
162 40 "כעבור 10 שנים, חלק ב'" 13 ביולי 2018

העונה החמישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' מס'

בעונה

שם הפרק תאריך שידור ראשון
163 1 "חתונה קטנה, חלק א'" 14 בדצמבר 2018
164 2 "חתונה קטנה, חלק ב'" 14 בדצמבר 2018
165 3 "קידום, חלק א'" 21 בדצמבר 2018
166 4 "קידום, חלק ב'" 21 בדצמבר 2018
167 5 "די לגיבוש" 28 בדצמבר 2018
168 6 "ל"ג בעומר" 4 בינואר 2019
169 7 "ארץ עיר פרבר" 11 בינואר 2019
170 8 "תירוצים" 18 בינואר 2019
171 9 "אף מילה לאפרת" 25 בינואר 2019
172 10 "סטורי" 1 בפברואר 2019
173 11 "יוּ רובוט" 8 בפברואר 2019
174 12 "אוסטריה אסטוריה" 15 בפברואר 2019
175 13 "חמות" 22 בפברואר 2019
176 14 "סרט משפחה" 1 במרץ 2019
177 15 "עברית" 8 במרץ 2019
178 16 "בוגדים" 15 במרץ 2019
179 17 "שבועות" 22 במרץ 2019
180 18 "עור לגויים" 29 במרץ 2019
181 19 "עֲרָבִית" 5 באפריל 2019
182 20 "מאסטר שפית" 12 באפריל 2019
183 21 "הדלת" 3 במאי 2019
184 22 "קארטה קידס" 10 במאי 2019
185 23 "טייסון" 17 במאי 2019
186 24 "עדות אופי" 24 במאי 2019
187 25 "דולה מהבולה" 31 במאי 2019
188 26 "קובלנות וחיות אחרות" 7 ביוני 2019
189 27 "חמישים" 14 ביוני 2019
190 28 "שובה של אחות שלו" 21 ביוני 2019
191 29 "תוכנית החלוקה" 28 ביוני 2019
192 30 "גזר דין" 5 ביולי 2019
193 31 "המדריך לתשיעי" 12 ביולי 2019
194 32 "שבעה מיליון אירו" 19 ביולי 2019
195 33 היחידה 26 ביולי 2019
196 34 "לא נעים" 2 באוגוסט 2019
197 35 "רחל מארחת" 9 באוגוסט 2019
198 36 "הלו וורה" 16 באוגוסט 2019
199 37 "אבא סתום" 23 באוגוסט 2019
200 38 "שיתוק ע"ש בל" 30 באוגוסט 2019
201 39 "צופים" 6 בספטמבר 2019
202 40 "הדור הבא" 13 בספטמבר 2019

העונה השישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' מס'

בעונה

שם הפרק תאריך שידור ראשון
203 1 "פוגה דיסוציאטיבית חלק א'" 3 בינואר 2020
204 2 "פוגה דיסוציאטיבית חלק ב'" 3 בינואר 2020
205 3 "בעזרת השם" 10 בינואר 2020
206 4 "הכל אודות אמא" 10 בינואר 2020
207 5 "ג'טיקיקיסטן" 17 בינואר 2020
208 6 "כרמלה" 17 בינואר 2020
209 7 "שב"כ שלום" 24 בינואר 2020
210 8 "הוראות אחרונות" 31 בינואר 2020
211 9 "מסיבת פרידה" 7 בפברואר 2020
212 10 "לגור איתו" 14 בפברואר 2020
213 11 "נהגת שודים" 21 בפברואר 2020
214 12 "סינמה בלש" 28 בפברואר 2020
215 13 "סילבן?" 6 במרץ 2020
216 14 "צום אמיצים" 13 במרץ 2020
217 15 "דביל נולד" 20 במרץ 2020
218 16 "דובה פינקוס" 27 במרץ 2020
219 17 "קידוש" 3 באפריל 2020
220 18 "היום הכי חם בשנה" 10 באפריל 2020
221 19 "ספונסר" 14 באפריל 2020
222 20 "איי קיו" 17 באפריל 2020
223 21 "מציאות רבודה" 24 באפריל 2020
224 ספיישל "ספיישל קורונה"[3] 1 במאי 2020
225 22 "שי קים" 8 במאי 2020
226 23 "זה רדיו זה?" 15 במאי 2020
227 24 "סיפור סיפור" 22 במאי 2020
228 25 "יקום מקביל" 12 ביוני 2020
229 26 "הקדמה" 19 ביוני 2020
230 27 "שישישבת תרבות" 26 ביוני 2020
231 28 "בחירות" 3 ביולי 2020
232 29 "בואו ניפרד" 10 ביולי 2020
233 30 "עוד שבת של קונצרט" 17 ביולי 2020
234 31 "נעים מאוד שי" 24 ביולי 2020
235 32 "אל תהי תקווה" 31 ביולי 2020
236 33 "אורנה ומשה כ"ץ" 7 באוגוסט 2020
237 34 "עובדי עצות" 14 באוגוסט 2020
238 35 "חבלי משגיח" 21 באוגוסט 2020
239 36 "שובו של הקאמבק" 28 באוגוסט 2020
240 37 "הדרך חלק א'" 11 בספטמבר 2020
241 38 "הדרך חלק ב'" 25 בספטמבר 2020
242 39 "גאולה" 16 באוקטובר 2020
243 40 "פרוצדור" 23 באוקטובר 2020

העונה השביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' מס'

בעונה

שם הפרק תאריך שידור ראשון
244 1 "עשר המכות חלק א'" 22 באוקטובר 2021
245 2 "עשר המכות חלק ב'" 22 באוקטובר 2021
246 3 "חג שני" 29 באוקטובר 2021
247 4 "הצעת נישואין" 5 בנובמבר 2021
248 5 "יום קריירה" 12 בנובמבר 2021
249 6 "שליפ שלאפ" 19 בנובמבר 2021
250 7 "יום העצמאות" 26 בנובמבר 2021
251 8 "ערכים" 3 בדצמבר 2021
252 9 "שי צנוע" 10 בדצמבר 2021
253 10 "כן?" 17 בדצמבר 2021
254 11 "אומצה אומצה" 24 בדצמבר 2021
255 12 "חג מתן חלב" 31 בדצמבר 2021
256 13 "שיעורים בלשון" 7 בינואר 2022
257 14 "ציפור הכלא" 14 בינואר 2022
258 15 "טיפול זוגי" 21 בינואר 2022
259 16 "אמבולנס" 28 בינואר 2022
260 17 "רחל בקטנה" 10 ביוני 2022
261 18 "סליפ אובר" 10 ביוני 2022
262 19 "אהבה באב" 17 ביוני 2022
263 20 "ריאלטי vip" 17 ביוני 2022
264 21 "לופטשייסה" 24 ביוני 2022
265 22 "תפוח בדבש" 24 ביוני 2022
266 23 "הימים הנוראים" 1 ביולי 2022
267 24 "סודות המטבח המשובח" 8 ביולי 2022
268 25 "חגים וזמנים לאסון" 15 ביולי 2022
269 26 "שקר או אמת" 22 ביולי 2022
270 27 "פתקא טבא" 29 ביולי 2022
271 28 "קליף ריצ'רד" 12 באוגוסט 2022
272 29 "חידוש נדרים" 19 באוגוסט 2022
273 30 "שנה אזרחית חדשה" 26 באוגוסט 2022
274 31 "ימי החנוכה" 2 בספטמבר 2022
275 32 "ט"ו בשבט" 9 בספטמבר 2022
276 33 "בשורות רעות" 16 בספטמבר 2022
277 34 "כעבור שבועיים" 22 בספטמבר 2022
278 35 "עד דלא ידע" 30 בספטמבר 2022
279 36 "המשפחה 'שך" 7 באוקטובר 2022
280 37 "שיא עולם" 14 באוקטובר 2022
281 38 "פנחסילבן" 21 באוקטובר 2022
282 39 "הצוק חלק א'" 28 באוקטובר 2022
283 40 "הצוק חלק ב'" 4 בנובמבר 2022

העונה השמינית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' מס'

בעונה

שם הפרק תאריך שידור ראשון
284 1 "עשר" 10 במרץ 2023
285 2 "יודה מכה בי" 10 במרץ 2023
286 3 "ילד עם עגיל פנינה" 17 במרץ 2023
287 4 "דירה להסתיר" 24 במרץ 2023
288 5 "מרים פופינס" 31 במרץ 2023
289 6 "על הגיסים ועל הנפלאות" 14 באפריל 2023
290 7 "מישושקין" 21 באפריל 2023
291 8 "תקופת צינון" 28 באפריל 2023
292 9 "בולען" 5 במאי 2023
293 10 "תלת אופן" 12 במאי 2023
294 11 "מעלית" 19 במאי 2023
295 12 "בגדי סילבן החדשים" 2 ביוני 2023
296 13 "שוחד, מרמה והפרת אמונים" 9 ביוני 2023
297 14 "מלבד הקעקוע" 16 ביוני 2023
298 15 "לא-נכון!!!" 23 ביוני 2023
299 16 "21.1" 30 ביוני 2023
300 17 "לא-נכון שוב" 7 ביולי 2023
301 18 "העימות" 14 ביולי 2023
302 19 "ראש העיר" 21 ביולי 2023
303 20 "יח"ץ גורר יח"ץ" 28 ביולי 2023
304 21 "קאטו" 4 באוגוסט 2023
305 22

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקימילון ציטוטים בנושא סברי מרנן בוויקיציטוט

מידע וכתבות:

ביקורות:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ סברי מרנן נטפליקס, באתר Netflix, ‏2020-05-11(הקישור אינו פעיל, 18.10.2021)
  2. ^ סברי מרנן, ‏סברי מרנן בימי קורונה | סברי מרנן, באתר ‏מאקו‏, 30 באפריל 2020
  3. ^ 1 2 3 סברי מרנן, עונה 6 "ספיישל קורונה", באתר mako
  4. ^ supercat, Δάκρυα και συγκίνηση των πρωταγωνιστών στο τελευταίο επεισόδιο της σειράς το «Σόι σου», Newsbeast.gr, ‏2019-06-26 (ביוונית) ‏ Το σόι σου יורדת משידור, 26 ביוני 2019
  5. ^ עוד נציגים בארה"ב: "סברי מרנן" נמכרה ל-TBS, באתר ‏מאקו‏, 8 במאי 2014
  6. ^ "Your Family or Mine", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  7. ^ במציאות שווידניצה זהו שמה של עיר בדרום-מערב פולין
  8. ^ לצפייה בפרק החל מהדקה 22:53
  9. ^ פוסט שפרסמה רותם אבוהב בחשבון האינסטגרם שלה
  10. ^ יום צילום אחרון ... סברימרנן ... עונה רביעית....הרגשה של בית, של משפחה, של דרך ארוכה ומשותפת... תודה לכולם היה לי לעונג ..., פוסט שפרסמה רותם אבוהב בחשבון האינסטגרם שלה
  11. ^ קשת 12: לוח שידורי הטלוויזיה של ישראל, באתר ‏מאקו‏, 4 בספטמבר 2017
  12. ^ עמי פרידמן, ועכשיו גם זמרת: שיר ראשון מאלבום הבכורה של גלית גיאת, באתר ynet, 9 באוקטובר 2017
  13. ^ רותי זוארץ, ‏קובי פרג' בתפקיד חדש: "לעולם לא אוכל להבין מה זה לאבד חבר בקרב", באתר מעריב אונליין, 6 במרץ 2017
  14. ^ פוסט שפרסמה רותם אבוהב באינסטגרם
  15. ^ קריאת תסריטים של העונה השישית!!!!!!! של סברימרנן .... מתחילים צילומים עוד שבוע ...., ‏8 בדצמבר 2018
  16. ^ רועי ברק, ‏רייטינג: "סברי מרנן" כבש את הפסגה עם 27.9% צפייה, באתר גלובס, 5 באוגוסט 2011
  17. ^ דוד אברהם‏, רייטינג יומי: "האח הגדול" בשירות "סברי מרנן", באתר וואלה!‏, 25 בינואר 2012
  18. ^ רייטינג: "סברי מרנן" שוברת שיאי פסח, באתר ‏מאקו‏, 27 במרץ 2013
  19. ^ אלכסנדר כץ, הצילו, הרייטינג יורד: הסלבס המבשלים איבדו 15% - ועדיין מובילים את הטבלה, באתר אייס, 21 בספטמבר 2014
  20. ^ דוד ורטהיים‏, רייטינג סופ"ש: שי בשידור, באתר וואלה!‏, 13 במרץ 2016
  21. ^ אלכסנדר כץ, בגלל השידור לפנות בוקר: 4.6% לטקס פתיחת אולימפיאדת ריו, באתר ביזפורטל‏, 7 באוגוסט 2016
  22. ^ נועה פרייס‏, בזכות הפיצול: אולפ"ש מתחזקת; אילה חסון יציבה, באתר וואלה!‏, 4 בנובמבר 2017
  23. ^ דוד ורטהיים‏, רייטינג סופ"ש: מתיחות בפריים, באתר וואלה!‏, 15 ביולי 2018
  24. ^ אלכסנדר כץ, סופה"ש של סברי מרנן והכוכב הבא, וקצת פחות של צביקה הדר, באתר אייס, 16 בדצמבר 2018
  25. ^ אלכסנדר כץ, הבליץ של הרגע האחרון: כמה קיבלו הראיונות של נתניהו וגנץ?, באתר אייס, 15 בספטמבר 2019
  26. ^ בעקבות פרק ספיישל מיוחד הנקרא "ספיישל קורונה", ששודר בעקבות משבר נגיף הקורונה הפרק עצמו התווסף לעונה השישית אשר הכילה 40 פרקים בלבד.
  27. ^ עינת שחק, האח הגדול הדיחה את הכוכב הבא מראש הפריים במוצאי שבת, באתר אייס, 5 בינואר 2020
  28. ^ שרון טל, רייטינג: לאן נעלמו הצופים של אופירה וברקו?, באתר אייס, 25 באוקטובר 2020