סוורן סוזוקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוורן קוליס-סוזוקי נואמת באוניברסיטת אלברטה, כחלק מסדרת "נואמים מהפכניים 2006"

סוורן קוליס-סוזוקי (נולדה ב-30 בנובמבר 1979) היא אקטיביסטית סביבתית, נואמת וסופרת קנדית. בתה של הסופרת טרה אליזבת קוליס ושל הגנטיקאי והאקטיביסט הסביבתי דייוויד סוזוקי. היא נאמה ברחבי העולם על נושאים סביבתיים והפצירה במאזיניה לנקוט עמדה כנגד מה שלדעתה מהווה הרס הסביבה, לחשוב בטרם מעשה ולקחת אחריות אישית. נודעה בנאומה בפסגת כדור הארץ בעודה בת 12.

קוליס-סוזוקי נולדה וגדלה בעיר ונקובר שבקנדה.[1] כשהייתה בת תשע ייסדה את "הארגון הסביבתי של הילדים" (ECO), קבוצת ילדים שמטרתה ללמד ילדים אחרים על נושאים סביבתיים.[2] ב-1992, בעודה בת 12, היא וחבריה לקבוצה גייסו כסף כדי להגיע לפסגת כדור הארץ הראשונה בריו דה ז'ניירו. הם הצליחו במשימתם, וקוליס-סוזוקי, יחד עם שלושה מחברי ארגונה, הגיעה לפסגה ונאמה בה מול נציגי המדינות החברות באומות המאוחדות. בנאומה הציגה נושאים סביבתיים מנקודת מבט צעירה, תוך הבעת ביקורת חריפה על רשלנותם של המבוגרים והפגנת יכולת רטורית גבוהה שעליה זכתה לתשואות. בין השאר אמרה בנאומה, שאורכו 6 וחצי דקות בקירוב:

שלום, אני סוורן סוזוקי ואני מדברת בשם ECO, הארגון הסביבתי של הילדים. אנחנו קבוצה של בני 12 ו-13 שמנסים לחולל שינוי. גייסנו בעצמנו את כל הכסף שנדרש כדי להגיע לכאן, לעבור 8,000 מיילים כדי לומר לכם שאתם, המבוגרים, חייבים לשנות את דרככם. [...]אני מדברת כאן בשם כל הדורות שיבואו. אני מדברת כאן בשם הילדים הרעבים שאין שומעים את בכיים. אני מדברת כאן בשם אינספור החיות שמתות ברחבי העולם מכיוון שלא נותר להן לאן ללכת [...]

בבית הספר, ואפילו בגן הילדים, אתם מלמדים אותנו איך להתנהג. אתם מלמדים אותנו לא לריב עם אחרים, לפתור בעיות, לכבד אחרים, לנקות את הלכלוך שאנחנו משאירים אחרינו, לא לפגוע ביצורים אחרים, לחלוק, לא להיות תאבי בצע. אז למה אתם עושים את כל מה שאתם אומרים לנו לא לעשות?

ב-1993 זכתה להיכלל ב"מצעד הכבוד" של "התוכנית הסביבתית של האומות המאוחדות". באותה שנה פורסם ספרה בן 32 העמודים "Tell the World" (לספר לעולם) על צעדים סביבתיים שיכולות לנקוט משפחות.

ב-2002 סיימה סוזוקי תואר ראשון באקולוגיה ובביולוגיה סביבתנית.[2] לאחר סיום התואר היא בילתה שנתיים בטיולים. החל ב-2002 היא הגישה בשותפות את תוכנית האירוח לילדים "מסע הטבע של סוזוקי" בערוץ דיסקברי.

בתחילת 2002 סייעה סוזוקי לפתיחת צוות חשיבה מבוסס אינטרנט בשם "The Skyfish Project". כמו כן הייתה חברה בפאנל היועצים המיוחד של קופי ענאן. ככזו, היא וחברי "The Skyfish project" הציגו את מיזמם הראשון, "הכרה באחריות", בפסגת כדור הארץ 2002 ביוהנסבורג. צוות החשיבה התפרק ב-2004 כשסוזוקי הפנתה את תשומת לבה בחזרה ללימודיה, ונרשמה לאוניברסיטת ויקטוריה שבקולומביה המערבית כדי ללמוד אתנו-בוטניקה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סוורן סוזוקי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ סוורן קוליס-סוזוקי, באתר התוכנית הסביבתית של האומות המאוחדות (UNEP)
  2. ^ 1 2 סוורן קוליס סוזוקי, באתר "נואמים תחת אור הזרקורים"