סוזנה הופס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Susanna Hoffs
לידה 17 בינואר 1959 (בת 65)
לוס אנג'לס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Susanna Lee Hoffs עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
תקופת הפעילות מ-1981 עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג ג'יי רואץ' (1993–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
תבנית:Url
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סוזנה לי הופסאנגלית: Susanna Hoffs; נולדה ב-17 בינואר 1959) היא זמרת-יוצרת אמריקאית-יהודיה, הידועה בעיקר כחברה בלהקת הפופ רוק הבאנגלס ששחררה מספר סינגלים מצליחים בשנות ה-80. הופס החלה בקריירת סולו לאחר התפרקות הלהקה עם האלבום When You're a Boy שיצא ב-1991. בשנות ה-90 הקימה יחד עם מייק מאיירס ומת'יו סוויט את להקת שנות ה-60 הבריטית המדומה Ming Tea, בה יצר מאיירס את דמותו המפורסמת אוסטין פאוורס. הופס גם הופיעה בתפקידי משנה במספר סרטים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופס נולדה בלוס אנג'לס, קליפורניה למשפחה יהודית. היא בתם של במאית/כותבת/מפיקה תמר רות (לבית סימון) ושל הפסיכואנליטיקאי ג'ושוע אלן הופס. אמה ניגנה את מוזיקת הביטלס עבור הופס כשהייתה ילדה, והיא החלה לנגן בגיטרה בשנות העשרה שלה. הופס סיימה את לימודיה התיכוניים ב-1976. בזמן לימודיה בקולג' היא עבדה כעוזרת הפקה, ועשתה את הופעת הבכורה שלה בקולנוע בשנת 1978.

הבאנגס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהשראת הראמונס ולהקות פאנק אחרות, הקימה הופס את להקת The Bangs (תסרוקת פוני) עם ויקי ודבי פיטרסון. הלהקה אוימה בתביעה משפטית על ידי להקה אחרת בשם "The Bangs", ונאלצה לשנות את שמה ל-The Bangles.

הופס עם הגיטרה שלה מאחורי הקלעים ב-2008

האלבום המלא הראשון של הלהקה היה All Over the Place ב-1984 בהפקת קולומביה רקורדס. פריצת הדרך המסחרית שלהם הגיעה עם אלבומם השני Different Light מ-1986, שכלל את הסינגלים המצליחים "Manic Monday" (שנכתב עבורם על ידי פרינס), "If She Knew What She Wants", ו- "Walk Like an Egyptian" שהפך לסינגל הראשון של הלהקה שהגיע למקום הראשון במצעדי בילבורד.

בשנת 1986, הופס הייתה שותפה לכתיבת השיר "I Need a Disguise" עבור אלבום הבכורה של בלינדה קרלייל מלהקת הגו-גו'ס. עם התהילה הגוברת, הופיעה הופס גם על שערי מגזינים רבים, וחברת הגיטרות Rickenbacker הנפיקה דגם של סוזנה הופס שאותו היא התאימה בעצמה.

בשנת 1987 שיחקה הופס בסרט "The Allnighter" אותו ביימה אמה תמר סיימון הופס, ובהשתתפות ג'ואן קיוזאק ופאם גריר. הסרט ספג ביקורת ונכשל בקופות. בהמשך אמרה הופס: "זה לא היה סרט גדול אבל כל החוויה שלו הייתה נהדרת".

הופס עם הבאנגלס ב-2006

ב-1988 הוציאו ה-באנגלס את אלבומם השלישי, Everything. הסינגל הראשון שנכתב בשיתוף הופס, "In Your Room" הפך ללהיט והגיע למקום החמישי במצעדי בילבורד. בנוסף, האלבום כלל את הסינגל "Eternal Flame" שהגיע למקום הראשון במצעד בתשע מדינות, ביניהם מצעדי בילבורד. גם שיר זה נכתב בשיתוף והושר על ידי הופס.

ב-1989 התפרקה הלהקה, אך בסוף שנות ה-90 הן התאחדו מחדש להקלטת הסינגל "Get the Girl" לסרט השני של אוסטין פאוורס ב-1999. לאחר מכן הן הודיעו על החלטתן להתאחד באופן מלא בשנת 2000. אלבומם הרביעי, Doll Revolution יצא ב-2003, ואלבומם החמישי, Sweetheart of the Sun יצא ב-2011.

קריירת סולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופס הוציאה את אלבום הסולו הראשון, "When You're a Boy" בשנת 1991, ואת אלבום הסולו השני, "סוזנה הופס" בשנת 1996. הופס הוציאה את אלבום הסולו השלישי עם חומרים חדשים בשם "Someday" בהוצאת Vanguard Records ב־2012. האלבום הופק על ידי מיטשל פרום ומושפע מהמוזיקה של שנות ה-60.

מינג תה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופס הקימה ביחד עם מייק מאיירס ומת'יו סוויט את הלהקה הבריטית המדומה. כולם אימצו שמות בדויים ללהקה, כאשר הופס השתמשה בשם ג'יליאן שאגוול, בעוד מאיירס השתמש בדמות של אוסטין פאוורס. רובין רוזן, אשתו של מאיירס, עודדה אותו לכתוב סרט המבוסס על הדמות. התוצאה הייתה אוסטין פאוורס: מרגל עם סגנון, בבימויו של בעלה של הופס, ג'יי רואץ'. מינג תה הופיעה בכל שלושת סרטי אוסטין פאוורס.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופס נשואה לבמאי ולמפיק ג'יי רואץ' מאז 1993, ולהם שני בנים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סוזנה הופס בוויקישיתוף