סוניק הקיפוד - דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

זיכיון משחקי המחשב סוניק הקיפודאנגלית: Sonic the Hedgehog video game franchise) החל את דרכו בשנת 1991 עם יציאתו של המשחק סוניק הקיפוד לקונסולת המשחקים הסגה מגה דרייב, והתמקד בקיפוד כחול דמוי אדם בשם סוניק ובגבר משופם ומרושע הנקרא דוקטור אייבו רובוטניק (הידוע יותר כדוקטור אגמן). משחק ההמשך, סוניק הקיפוד 2, הציג את חברו הטוב והסיידקיק הנאמן של סוניק; שועל כתמתם דמוי אדם בעל שני זנבות הנקרא טיילס. סוניק הקיפוד CD הציג את דמותה של איימי רוז, קיפודה ורודה דמוית אדם עם אהבה גדולה לסוניק. סוניק הקיפוד 3 הציג לקהל את נאקלס הקיפודן, קיפודן אדום דמוי אדם והשומר של יהלום המאסטר האדיר. מאז שהוצגו לראשונה, חמשת הדמויות הללו הפכו לדמויות הראשיות והופיעו בכמעט כל המשחקים בסדרה.

במהלך השנים, הזכיון הציג עשרות דמויות משניות אשר שימשו כחברים, בעלי ברית או אויבים עבור סוניק וחבריו, כמו למשל שאדו הקיפוד, קרים הארנבת, מטאל סוניק, אי-123 אומגה, ופרופסור ג'רלד רובוטניק, סבו של אגמן. בנוסף, יש שלושה מיני חיות בדיוניים; הצ'או (Chao), הוויספס (Wisps) והקוקו (Koco).

עד היום, לזכיון יש מספר סדרות המשך ודמויות לא קאנוניות דרך הקומיקסים שהופצו על ידי החברות ארצ'י קומיקס ו-IDW Publishing. בנוסף, לזכיון יש יקום קולנועי הכולל בתוכו שלושה סרטים ומיני-סדרה: סוניק - הסרט (2020), סוניק - הסרט 2 (2022), נאקלס (סדרת טלוויזיה) (2024) וסוניק - הסרט 3 העתיד לצאת בסוף 2024.

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוניק הקיפוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הדמות מין
סוניק הקיפוד קיפוד
ערך מורחב – סוניק הקיפוד (דמות)
סוניק הקיפוד (באנגלית: Sonic the Hedgehog, נולד ב-23 ביוני[1]) הוא הפרוטגוניסט בזיכיון המשחקים. דמותו מעוצבת כקיפוד כחול דמוי אדם שמסוגל לרוץ במהירות הקול. לובש נעלי ספורט אדומות וכפפות לבנות. סוניק פותח כתחליף לקמע הנוכחי של סגה באותה תקופה - אלכס קיד; דמות הראשית של סדרת משחקים באותו השם, ולהתחרות בדמות מריו של חברת נינטנדו. סוניק ביצע את הופעת הבכורה שלו במכונת הארקייד Rad Mobile בתור קמע, ובסופו של דבר ביצע את הופעת בכורתו הרשמית במשחק סוניק הקיפוד. היכולת האייקונית והידועה ביותר של סוניק היא היכולת שלו לרוץ מעל מהירות הקול, מתכונה זו גם מגיע שמו. כאשר הוא משתמש בשבעת יהלומי הכאוס, סוניק יכול להפוך לסופר סוניק; גרסה מוזהבת, חזקה ומהירה בהרבה של עצמו.

דוקטור אגמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הדמות מין
דוקטור אגמן בן אדם
ערך מורחב – דוקטור אגמן
דוקטור אייבו רובוטניק (באנגלית: Doctor Ivo Robotnik, הידוע יותר כדוקטור אגמן) הוא האנטגוניסט הראשי בזיכיון המשחקים. דמותו מעוצבת כגבר משופם, גבוה, קירח ושמנמן אשר לובש מעיל מאז הופעתו הראשונה במשחק סוניק הקיפוד, אגמן נראה מנסה לאסוף את יהלומי הכאוס ולהפוך את כל חיה לרובוט צייתני. אגמן יודע בחוכמתו ומנת המשכל הנעלה שלו, שמגיעה לטענתו ל-300 IQ. מטרתו הראשית של אגמן היא לכבוש את העולם וליצור את עולם האוטופיה שלו, אגמנלנד.

מיילס "טיילס" פראוור[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הדמות מין
מיילס "טיילס" פראוור שועל
ערך מורחב – טיילס
מיילס פראוור (באנגלית: Miles Prower, הידוע יותר בכינויו טיילס) הוא אחת מהדמויות הראשיות בזיכיון המשחקים. דמותו מעוצבת כשועל כתמתם שנולד עם מוטציה גנטית שהעניקה לו שני זנבות (מכאן מגיע כינויו). הופעתו הראשונה הייתה במשחק סוניק הקיפוד 2. יכולתו הידועה ביותר היא היכולת לסובב את זנבותיו כמו פרופלור של מסוק ובכך לרחף באוויר לזמן מוגבל. בדומה לאגמן, גם לטיילס יש מנת משכל נעלה ומומחיות גדולה במכשירים. כאשר הוא משתמש ביהלומי הכאוס, טיילס יכול להפוך לסופר טיילס; גרסה חזקה ומהירה בהרבה של עצמו. טיילס הוא הסיידקיק של סוניק והחבר הכי טוב שלו. טיילס לובש כפפות לבנות ונעליים אדומות-לבנות.

נאקלס הקיפודן[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הדמות מין
נאקלס הקיפודן קיפודן
ערך מורחב – נאקלס הקיפודן
נאקלס הקיפודן (באנגלית: Knuckles the Echidna) הוא אחת מהדמויות הראשיות בזיכיון המשחקים. נאקלס הוא קיפודן אדום דמוי אדם בלע מבנה מעט שרירי יותר מאשר דמויות אחרות. נאקלס גר באי המלאכים, אי מעופף שמקום משכנו של יהלום המאסטר. נאקלס הוא השורד האחרון של שבט הקיפודנים העתיקים שאיכלסו בעבר את האי, והתפקיד שלו הוא להיות השומר של יהלום המאסטר. יכולותיו הבולטות של נאקלס הן החוזק האדיר שלו, ושהוא יכול לדאות באוויר ולטפס על קירות בעזרת הקוצים שיש לו על הכפפות. מבחינה כוחית, נאקלס הוא אחת הדמויות החזקות בזכיון המשחקים. בהתחלה, נאקלס וסוניק היו אויבים אך בסופו של דבר הפכו לחברים, אם כי עדיין יש יריבות ידידותית ביניהם. בדומה לסוניק וטיילס, כאשר נאקלס משתמש ביהלומי הכאוס, הוא יכול להפוך לסופר נאקלס; גרסה ורודה, חזקה ומהירה בהרבה של עצמו. נאקלס לובש כפפות אגרוף לבנות עם קוצים ונעליים אדומות-צהובות.

איימי רוז[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הדמות מין
איימי רוז קיפוד
ערך מורחב – איימי רוז

איימי רוז (באנגלית: Amy Rose) היא אחת מהדמויות הראשיות בסדרת המשחקים. איימי היא קיפודה ורודה דמוית אדם אשר מאוהבת בסוניק. מאז שפגשה אותו לראשונה, איימי מחשיבה את עצמה לבת זוגו של סוניק, ומנסה לגרום לו לאהוב אותה בכל מחיר. בעקבות החוסר בכוח פיזי כמו דמויות אחרות, איימי משתמשת בפטיש כדי להגן על עצמה. איימי לובשת שמלה אדומה, כפפות לבנות, סרט שיער אדום, צמידים זהובים ונעליים אדומות-לבנות.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שאדו הקיפוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הדמות מין
שאדו הקיפוד קיפוד
ערך מורחב – שאדו הקיפוד (דמות)

שאדו הקיפוד (באנגלית: Shadow the Hedgehog) הוא אחת מהדמויות המשניות בסדרת המשחקים ובסדרות הטלוויזיה. שאדו הוא קיפוד שחור-אדום דמוי אדם שמזכיר מאוד את סוניק במראה. שאדו נוצר לפני 50 שנה על ידי סבו של אגמן, פרופסור ג'רלד רובוטניק וקיבל את הכינוי "צורת החיים האולטימטיבית". שאדו הוא אלמותי. לאחר הטראומה שחווה כאשר היה עד למותה של חברתו, מריה רובוטניק, שאדו שואף להשיג את מטרותיו ולשמור על ההבטחה שלו למריה. בדומה לנאקלס, שאדו וסוניק היו בתחילה אויבים, אך כאשר נאלצו לעבוד יחד על מנת להציל את העולם, השניים הפכו לבעלי ברית. שאדו ידוע שאחת הדמויות החזקות ביותר בזכיון, אם לא הכי חזקה. בדומה לסוניק, טיילס ונאקלס, כאשר שאדו משתמש ביהלומי הכאוס, הוא יכול להפוך לסופר שאדו; גרסה מוזהבת, חזקה ומהירה בהרבה של עצמו. שאדו לובש כפפות לבנות, צמידים זהובים ונעליים אדומות-לבנות.

רוז' בת העטלף[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוז' בת העטלף (באנגלית: Rouge the Bat; ידועה גם בתור רוז' העטלפה) היא אחת מהדמויות המשניות בסדרת המשחקים ובסדרות הטלוויזיה. רוז' היא עטלפה בצבע לבן עם כנפיים סגולות כהות והיא אויבת של נאקלס. רוז' לובשת בגד שחור צמוד עם חזייה ורודה בצורת לב, כפפות לבנות ונעליים לבנות. ורוצה לשדוד אוצרות

קרים הארנבת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרים הארנבת (באנגלית: Cream the Rabbit) היא אחת מהדמויות המשניות בסדרת המשחקים ובסדרות הטלוויזיה. קרים היא ארנבת בצבע קרם עם שמלה כתומה, ובעלת צ'או מחמד בשם צ'יז.

סטיקס הגירית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטיקס הגירית (באנגלית: Sticks the Badger) היא אחת מהדמויות המשניות בסדרת המשחקים ואחת הדמויות הראשיות בסדרה סוניק בום, יחד עם 5 הדמויות הראשיות של הזיכיון. סטיקס היא גירית כתומה עם שתי קוקיות שמחציתן חומות, לבושה עשוי מעלים ומעור ויש לה בומרנג איתו היא נלחמת. סטיקס היא פראית כמעט לגמרי וחיה במאורה ליד הג'ונגל.

סילבר הקיפוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

סילבר הקיפוד (באנגלית: Silver the Hedgehog) הוא אחת מהדמויות המשניות בסדרת המשחקים ובסדרות הטלוויזיה. סילבר הוא קיפוד לבן עם 2 צמידים זהובים ומגפיים כחולים. סילבר בא מהעתיד.

בלייז החתולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלייז החתולה (באנגלית: Blaze the Cat) היא אחת מהדמויות המשניות בסדרת המשחקים ובסדרות הטלוויזיה. בלייז היא חתולה סגולה ששיערה אסוף בזנב סוס והיא לובשת גלימה סגולה ומכנסיים לבנים. לבלייז יש את האבנים של סול כמעט כמו אבני הכאוס רק מתלקחים.

אספיו הזיקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אספיו הזיקית (באנגלית: Espio the Cameleon) הוא אחת מהדמויות המשניות בסדרת המשחקים ובסדרות הטלוויזיה. אספיו הוא זיקית בצבע סגול עם קרן צהובה, יש לו מגפיים וצמידים שחורים עם עיטורים סגולים ואפורים. הוא חלק מ"סוכנות כאוטיכס".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Sonic the Hedgehog, Sonic News Network (באנגלית)