Sonic Lost World

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף סוניק לוסט וורלד)
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
סוניק העולם האבוד
Sonic Lost World
כללי
תאריך הוצאה Wii U, Nintendo 3DS
29 באוקטובר 2013 (אמריקה הצפונית)
19 באוקטובר 2013 (אוסטרליה)
18 באוקטובר 2013 (אירופה)
24 באוקטובר 2013 (יפן)
Microsoft Windows
2 בנובמבר 2015
סוגה פלטפורמה
פיתוח קבוצת סוניק עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור סגה עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה נינטנדו
עיצוב מוריו קישימוטו
סדרה סוניק הקיפוד עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק Havok עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק שחקן יחיד/מרובה משתתפים
דירוג ESRB: E10
PEGI: +7
פלטפורמות Wii U, נינטנדו 3DS, Microsoft Windows
https://www.sega.com/games/sonic-lost-world, http://sonic.sega.jp/SonicLostWorld/#/contents-top האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Sonic Lost Worldיפנית: ソニックロストワールド; בתרגום חופשי: סוניק העולם האבוד) הוא משחק פלטפורמה תלת-ממדי בסדרת משחקי סוניק הקיפוד שיצא ב-18 באוקטובר 2013. המשחק יצא לקונסולות Wii U ו-3DS ויצא ב-2 בנובמבר 2015 למחשב האישי דרך סטים (Steam).

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה עוקבת אחר סיפורם של סוניק וטיילס בניסיונם להציל את חבריו של סוניק, חיות יער קטנות, מידיו של הנבל דוקטור אגמן.

בזמן מרדף אווירי שבו סוניק וטיילס מנסים לעצור את דוקטור אגמן, הם מנסים להשיג מידיו מיכל פח שבתוכו נכלאו החיות השונות. אך כאשר סוניק מנסה לשחרר את החיות הכלואות באותו מיכל, הוא מפספס אותו והמטוס נפגע מיריית לייזר שאגמן שיגר אל עבר המטוס שלהם, דבר שגורם למטוס להתרסק. לאחר מכן, השניים מגלים את "ההקס האבוד". לאחר זמן קצר הם פוגשים את ששת "נבלי המוות", נבלים שאגמן השיג שליטה עליהם כדי שיוכל לכבוש בעזרתם את העולם. לאחר תאונה פזיזה, בה סוניק בעט בקונכייה שהייתה משמשת לאגמן כשליטה בששת נבלי המוות, הם משתחררים מהשפעת הדיכוי של אגמן ומשתמשים ברובוטים שלו כנגדו וכנגד סוניק וטיילס ומשיגים שליטה על מכונה הרסנית שאגמן בנה כדי לשאוב אנרגיית חיים מן העולם על מנת שהם יוכלו להיות חזקים ועוצמתיים יותר ובכך להביא חורבן והרס על העולם. בעקבות כך סוניק, טיילס ואגמן צריכים לעבוד ביחד כדי לעצור את ששת נבלי המוות ולהציל את העולם כולו. בחלק האחרון התגלה כי אגמן רימה את סוניק ועבד איתו כדי להשיג בחזרה את השליטה במכונה שלו ולפנות נגד סוניק. בקרב האחרון סוניק נלחם נגד אגמן, וטיילס מנטרל את המכונה של אגמן ומחזיר את האנרגיה שאגמן שאב.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סוניק הקיפוד - גיבור המשחק. קיפוד כחול ומהיר, חובב הרפתקאות אשר מנסה להציל את החיות אשר נחטפו על ידי דוקטור אגמן. בהמשך העלילה סוניק פוגש את ששת נבלי המוות ומנסה להביס אותם כדי להציל את חיות היער ואת העולם האבוד שנבלי המוות מאיימים להחריב בעזרת מכונה של אגמן ששואבת את האנרגיה של העולם.
  • מיילס "טיילס" פראוור - שועל בעל שני זנבות המשמש בתור סיידקיק של סוניק. בעל ידע רב במכניקה וטכנולוגיה ואף בעל מטוס בשם "טורנדו".
  • נאקלס הקיפודן - שומר עתיק של הטבע ויהלומי הכאוס. שומר על החיות שסוניק הצליח להציל יחד עם איימי רוז הקיפודה.
  • איימי רוז - קיפודה ורודה וחברה של סוניק. מתקשרת איתו דרך מכשיר שטיילס בנה ומעדכנת אותו לגבי מה שקורה בעולם בזמן שסוניק וטיילס נמצאים בעולם ההקס האבוד. שומרת על החיות שסוניק הצליח להציל יחד עם נאקלס הקיפודן.

בוסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבוסים במשחק זה הם ששת נבלי המוות, ובשלב הבוס האחרון מופיע דוקטור אגמן. נבלי המוות שייכים למין מיוחד של מפלצות הנקראות "זטי". הזטי הם תושבים טבעיים של עולם ההקס האבוד. הם אכזריים מטבעם, מחרחרי ריב, אלימים ושוחרי מלחמה. הבוסים עצמם מוצגים לפי הסדר הבא:

  • זאז - בריון פאנקיסטי האוהב להתלהם בברוטליות אלימה כנגד קורבנותיו. מצויד בירח מכני היורה כוכבים אותו הוא מסוגל לזרוק על סוניק.
  • זומום - עסוק רוב הזמן בזלילה קומפולסיבית של מזון. משתמש במתקפה סיבובית של טורנדו ובגופו השמן והגדול כדי לתקוף. יש לו פרצוף פיקסלים העוזר לו לירות כדורים על סוניק או לעשות חומה בשביל שסוניק לא ייקח תאוצה.
  • מאסטר זיק - חכם זקן ומרושע ומאסטר באמנויות לחימה. מסוגל ולזמן פירות מכניים בהם הוא שולט וכן לירות מטחי אנרגיה קטלניים.
  • זינה - הנקבה היחידה מתוך ששת נבלי המוות. צינית, שטחית ומתנשאת, נכנעת בקלות לחנופה ועסוקה בעיקר בלטפח את המראה החיצוני שלה. תוקפת את סוניק בעזרת רובוט ענק דמוי איש שלג וכן בעזרת כדור שלג רובוטי המחובר לשרשרת הגורמת לו להסתובב במהירות.
  • זור - בעל חזות של אימו: מדוכדך רוב הזמן, בעל גישה שלילית ורגשי נחיתות, מקנא בסוניק ושונא את כל מי ששמח וחיובי. שולט בינשוף מכני ענקי היורה מעיניו קרני לייזר.
  • זאבוק - מנהיג חבורת נבלי המוות. בריון מגודל בעל כח גופני עצום, תאב עוצמה ואכזרי מאוד. מסוגל לירות כדורי אש כמו באוזר מסדרת המשחקים "סופר מריו".

המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

השחקן שולט על סוניק בפלטפורמת פעולה. השלבים מתקיימים בעולמות בצורת צינור שבו שינוי בפרספקטיבה, המאפשר למשחק במצב תלת מימד ובמצב דו־ממדי. בכל שלב יש שינויים בגימיקים שונים ובאסתטיקה, מלבד שלבי הפלטפורמה הרגילים כדוגמת גבעת הרוח מלאת הדשא והפרחים, ישנם שלבים שונים הכוללים בתוכם אזור מלא בממתקים, אזור מושלג בו השליטה היא על כדור שלג אשר בתוכו מגולגל סוניק, שלב מיוחד של ריחוף ודאייה באוויר, ושלב שכולו החלקה על מעקה במכרה תת-מימי. בנוסף, מצויד סוניק ביכולות פארקור בסיסיות כך שהוא מסוגל לבצע מהלכים כמו ריצה וטיפוס על קיר, בעיטה במספר אויבים בשרשרת, ופנייה לדרכים רבות ונסתרות בשלבים. המצלמה במשחק עוקבת בדיוק אחרי המהלכים של סוניק כך שאם יתחיל סוניק לרוץ על קיר צינורי מן הרצפה לתקרה, המצלמה תתהפך ביחד איתו ותהפוך את העולם. דבר המקנה ייחוד למשחק משאר המשחקים באותה הסדרה. המהלכים של סוניק שונים בניגוד למשחקים אחרים ששם סוניק משתמש בבוסט (Boost), בום על קולי שגורם לסוניק להיות מהיר יותר, אלא הפעם הוא משתמש בספין-דאש (Spin-Dash), גלגול שסוניק עושה במקום, הוא צובר מהירות ואז משחרר את מתקפת הספין-דאש וכך הוא מתגלגל במהירות בשלב. בנוסף אפשר לשחק עם עוד אנשים מרחבי העולם כמולטיפלייר ולהתחרות אחד בשני. במשחק זה מופיעים חייזרי וויספ (Wisps), יצורים כשבאים במגע עם סוניק וגורמים לו לקבל מהם כוחות שונים כגון דאיה בתור נשר, ריחוף כספינת חלל, השתגרות לייזר מהירה ועוד. חייזרי הוויספ הופיעו לראשונה במשחק סוניק צבעים (Sonic colors). הפעם הדגש במשחק אינו על מהירות כי אם על יכולות הקשורות לקפיצה מעל מכשולים ומציאת כלובי פח לאורך השלב אשר בתוכם כלואות חיות היער השונות, ידידיו וידידותיו של סוניק. בנוסף, ישנם קטעים בשלבים השונים בהם מומלץ דווקא להאט ולנהוג בזהירות שכן ישנם מכשולים ואויבים אשר יפריעו לשחקן להניע את סוניק במהירות גבוהה ועלולים לגרום לו להפסל. לכן, במקום שהמהירות תהווה הבסיס למשחק עצמו היא משמשת הפעם בתור תגמול על ביצועי משחק של השחקן. זאת אומרת שאם השחקן אימן עצמו לשחק היטב הוא מסוגל להביא את סוניק לאזורים ומצבים בהם יתאפשר לסוניק להגיע למהירות גבוהה יותר. בהיותו כזה המשחק שואב השראה כבדה מסדרת המשחקים סופר-מריו של נינטנדו ולכן ניתן לראות אלמנטים רבים שהופיעו במשחק סופר מריו גלאקסי כגון היכולת להיות משוגר ממשטח מרחף אחד לשני כאשר לכל אחד ממשטחים אלו יש כח כבידה משל עצמו.

מכיוון שהמשחק שואב השראה כבדה מהמשחק סופר מריו גלאקסי הוא מואשם על ידי מבקרים רבים בכך שגנב למעשה את הרעיונות ממריו באופן בוטה וחסר בושה, זאת, השימוש בחייזרי ה־wisps הקוטעים את הזרימה של השלב, מהירות התזוזה הנמוכה יחסית אשר מופרעת על ידי המכשולים בשלב וכן אי הידיעה שהמשחק אמור לכלול גם מצבים בהם צריך להאט ולעבור את השלב בדרכים מקוריות אחרות גרמה למספר ניכר של מבקרים לתת למשחק ציון נמוך מכיוון שזה אינו משחק בסגנון האופייני השמור לסוניק. בעיני מבקרים אחרים של המשחק הדבר דווקא נחשב ליתרון מפני שסגה בחרה הפעם להביא סגנון משחק חדש ומלא הפתעות שטרם נראה כמוהו בסדרת המשחקים של סוניק הקיפוד.

עם זאת, ניתן לראות דמיון עם המשחק הגנוז Sonic X-treme, שכן סוניק יכל לבצע ספין-דאש על קירות במשחק זה ולשנות את כוח המשיכה, ואחד הסיפורים שהיו מתוכננים למשחק כללו שישה יצורים קטלניים המזכירים את נבלי המוות.

שלבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוניק בשלב Windy Hill

ישנם כשבעה אזורים במשחק זה. כל אזור כולל כארבעה שלבים אשר כל אחד מהם מעוצב בצורה שונה לגמרי מקודמו. בכל אזור, בסופו של השלב השני והרביעי של אותו האזור נלחם סוניק כנגד אחד מששת נבלי המוות.

  • Windy Hill - האזור הראשון במשחק. זוהי גבעה מוריקה מלאה בדשא ופרחים, אזור בסיסי למדי אשר בסופו נלחם סוניק בנבל המוות "זאאז", זהו מפלץ זטי פאנקיסט, סגול ואגרסיבי הרוכב על ירח מכני היורה כוכבים אותו הוא מסוגל לזרוק על סוניק
  • Desert Ruins - אזור שהוא התחכמות על המילים הנשמעות דומה באנגלית: מדבר, וקינוח. שלב זה הוא מדברי בעיקרו. הוא כולל את המדבר עצמו ובתוכו גם פירמידות ותולעי ענק בעלות פה ענקי ומלא בשיניים חדות, אך כולל גם אזורים שלמים המלאים בממתקים בהם צריך להזהר בעיקר מתותחים היורים כדורי טראפלס שוקולד. ישנו גם שלב צינורי של ריצה מהירה המתרחש לאורכה של כוורת ענקית. הנבל בו נלחמים בשלב זה הוא "זומום", זהו מפלץ זטי צהוב בעל תיאבון רב אשר לאורך המפגש עמו נושא פעמים רבות עמו אוכל וכן לבנים הדומות ללבני טטריס אותן הוא משליך כדי לחסום את סוניק או כדי שיוכל לתקוף אותו בעזרת מתקפה סיבובית
  • Tropical Coast - אזור של חוף טרופי המזכיר מאוד את משחקי מריו גלקסי הכולל אזורי מים ופירות מכניים ענקיים. יש לציין כי סוניק טובע מיידית במשחק כאשר הוא בא במגע עם מים. סוניק נלחם בסופו של האזור ב"מאסטר זיק", מפלץ זטי זקן וחכם בצבע תכלת-אפור אשר רוכב על פרי ענקי, ומסוגל לזמן סביבו פירות המקיפים אותו כמגן ומאפשרים לו לתקוף את סוניק בעזרתם
  • Frozen Factory - אזור מושלג ברובו הכולל גם שלב של קזינו המאפשר לשחק בפינבול כאשר סוניק הוא הכדור עצמו ושאר אזורים מושלגים אשר באחד מהם סוניק נכנס לתוך כדור שלג והשליטה נעשית בכדור באופן הדומה לשליטה בעגלת קניות במורד או בכדור ביליארד. השליטה באזור מושלג בו ישנם משטחי קרח אופיינית למשחקים רבים בסגנון, היא פחות מדויקת ודמות השחקן מחליקה בקלות. בסופו של אזור המפעל הקפוא, נלחם סוניק בזינה, מפלצת זטי שטחית ומתנשאת בצבע ירוק בהיר החובבת אופנה ודיאטות השולטת ברובוט של איש שלג היורה רובוטים קטנים מתוכו ובכדור שלג רובוטי המחובר לשלשלת ברזל הגורמת לו להסתובב במהירות.
  • Silent Forest - זהו אזור של יער חשוך בעל אווירה קסומה ומיוחדת המלא בינשופים מכניים. "זור", הנבל החמישי בו סוניק נלחם מצויד בינשוף מכני ענקי אשר תר בעיניו אחר סוניק ויורה עליו קרני לייזר כאשר הוא מצליח לגלות היכן הוא נמצא בשלב. ניתן להסתתר מן המתקפה על ידי התחבאות מאחורי שיחים הנמצאים ברקע הקרוב. זור הוא מפלץ זטי סגול כהה עם חזות עגמומית וקודרת, וחזות של "אימו-פאנק", הוא תמיד בדיכאון ומוצא שאין טעם לחיים מלבד להיות מדוכדך ושונא טיפוס חיוביים ושמחים כמו סוניק. הוא משתמש בינשוף הרובוטי שברשותו כדי לירות על סוניק טילים אותם סוניק צריך לבעוט על "זור" בחזרה כדי להפיל אותו מן הינשוף שלו כך שיהיה חשוף למתקפה.
  • Sky Road - אזור של דרכים שמימיות ועננים סמיכים עליהם ניתן לקפוץ וללכת. סוניק נלחם בשלב זה במנהיג של נבלי המוות, "זאבוק", זטי אדום שהוא גם החזק והאכזרי שבהם. הוא שולט בנחש רובוטי אשר נקודת התורפה שלו היא קצה זנבו.
  • Lava Mountain - זהו מרתון של ארבעה שלבים המתרחש באזור געשי הכולל לבה רותחת בו סוניק נלחם בששת נבלי המוות אחד לאחר השני. בסופו ישנו שלב בו סוניק נלחם פעם נוספת ב"זאבוק" כאשר הקרב נגדו מזכיר רבות את הקרב האחרון של מריו נגד אויבו, הדרקון באוזר בסדרת משחקי ה"ניו סופר מריו בראדרס". לאחריו יש קרב בו דוקטור אגמן מתקיף את סוניק ברובוט אימתני אותו הוא בנה בזמן שסוניק היה עסוק בלהביס בשנית את כל הנבלים באזור הר הלבה.
  • Hidden World - אלו הם ארבעה שלבי בונוס הכוללים ווריאציה על הקוביה ההונגרית, טיסה על גבי מטוס הטורנדו הנשלט על ידי טיילס ושאר שלבי גימיק מיוחדים.
  • Nightmare World - שלב DLC מיוחד בו סוניק נרדם וחולם על העולם מהסדרה Nights בו הוא עובר דרך טבעות באופן שאופייני לאותו המשחק עליו הוא מבוסס בו הוא נלחם כנגד נבלי הרשע השולטים ברובוטים מכניים שצורתם כצורת מפלצות הבוסים במשחק Nights.
  • Yoshi's Island - שלב DLC המדומה למשחק האי של יושי בו צריך לאסוף ביצי יושי.
  • The Legend of Zelda - שלב במשחק המדומה למשחק "האגדה של זלדה" בו צריך לאסוף קריסטלים ולהתחמק ממפלצות.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוניק העולם האבוד זכה לביקורות בין מעורבות לחיוביות, עם ציון נוכחי של 63 לגרסת ה- Wii U ו 57 לגרסת ה-3DS על פי מדד הסקירות Metascore. המבקרים מציינים כי המשחק מאבד את התחושה של המהירות בניגוד למשחקים הקודמים של סוניק, רמת הקושי גבוהה בשלבים מוקדמים של המשחק, שליטה לא טובה ועלילה לא מובנת, אך מצודדים בעובדה כי המשחק מאוד צבעוני וכולל עיצוב שלבים חכם ושיישנן דרכים אלטרנטיביות רבות לסיום השלבים אשר מאריכות את חיי השלב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]