סוסנה טרימרקו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוסנה טרימרקו
לידה 25 במאי 1954 (בת 69)
טוקומאן, ארגנטינה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארגנטינה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים ארגנטינה
ידועה בשל המלחמה בסחר בנשים
תקופת הפעילות מ-2002
בן זוג דניאל וורון (1975 - 2010)
פרסים והוקרה אות האומץ הנשי הבין-לאומי (2007) עריכת הנתון בוויקינתונים
Fundacion Maria de los Angeles
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סוסנה טרימרקוספרדית: Susana Trimarco או Sara Susana del Valle Trimarco de Veron; נולדה ב-25 במאי 1954), היא פעילה ארגנטינאית נגד סחר בבני אדם שהתפרסמה בעקבות חקירה שניהלה לאיתור בתה.

רקע ופעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2002 נחטפה מריטה, בתה בת ה-23 של סוסנה טרימרקו, בסמוך לביתה בטוקומאן. מריטה היתה אמה של ילדה בת שנתיים והלכה לתור לרופא כאשר, על פי עדים, היא אולצה להיכנס בכוח לרכב אדום. עדים דיווחו שהיא נרצחה על ידי סוחרי נשים במחוז שכן בצפון ארגנטינה, אך גופתה מעולם לא נמצאה. טרימרקו, לאחר שנענתה בסירובים ודחיות על ידי המשטרה, פתחה בחקירה עצמאית, שהובילה להתנגשויות עם ארגוני פשע ושוטרים ושופטים מושחתים. כשהיא מאנה לוותר על החקירה, טרימרקו "זכתה" להצתת ביתה, שני ניסיונות דריסה, ואינספור איומי מוות.

פעילותה העלתה את נושא הסחר בנשים בארגנטינה לסדר היום הציבורי. במהלך החקירה טרימרקו הוציאה שמות של סרסורים וסוחרי נשים מתוך תיקי משטרה, והתחזתה מולם לסרסורה המעוניינת לרכוש נשים, כך הגיעה לבתים בהם מצאה נשים ונערות שמוחזקות בכפייה לצורכי זנות. כמה מהן היא הצליחה להציל, אך חלקן התחננו שתניח להן לנפשן, כי לדבריה המשטרה נוהגת למסור נשים בחזרה לסוחרים.[1]

במהלך השנים, נהייתה טרימרקו אפוטרופסית ל-129 שפחות מין לשעבר. היא דואגת שהנשים יגישו תלונות במשטרה כדי שיהיה רישום לחוויותיהן, דואגת להן למחסה וטיפול רפואי, ועוזרת להן ליצור קשר עם משפחותיהן.

ב-2007 ייסדה קרן לנהל דרכה את פעילות ההצלה, שקראה על שם בתה בכינויה "מריה של המלאכים" (Fundacion Maria de los Angeles). ב-2008 הובילה חקיקה נגד סחר בבני אדם, וכתוצאה ממנה ניצולו עד כה יותר מ-3,000 בני אדם.

ב-2012 הובאו לדין שבעה גברים ושש נשים אשר הואשמו בחטיפתה של מריטה, אך הם זוכו על ידי בית המשפט. טרימרקו נפגשה עם נשיאת המדינה, כריסטינה פרננדס דה קירשנר, אשר הבטיחה להתחיל תהליכי הדחה לשופטים ולעבוד על רפורמות בחוק שלא יתירו לשופטים קשר לארגוני פשע. במשפט חוזר הורשעו עשרה מהנאשמים בחטיפה וניצול מיני של מריטה וורון.[2]

פרסים והכרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גב' סוסנה טרימרקו דה וורון עמדה בפני סכנה ואיומים רבים במאמציה להלחם בסחר בבני אדם ולמצוא את בתה אשר נחטפה על ידי סוחרים. בייאושה למצוא את בתה הנעדרת, גב' טרימרקו העמידה עצמה במצבים מסוכנים, כאשר התחזתה לזונה, ושוטטה בין ברים וסמטאות בחיפושיה אחר כל אדם אשר יוכל לעזור לה למצוא את בתה. למרות כיווני חקירה כוזבים ואיומי מוות, טרימרקו הצליחה לחשוף ראיות לגבי רשתות סחר שפועלות בארגנטינה במחוזות לה ריוחה, טוקומן, בואנוס איירס, קורדובה, וסנטה קרוז. הודות לפועלה של גב' טרימרקו, נושא הסחר בבני אדם מקבל היום יחס מהציבור ומממשלת ארגנטינה, וקורבנות מקבלים עידוד לדווח על הפשעים נגדם.

באותה שנה זכתה טרימרקו גם בפרס על שם דומינגו פאוסטינו סרמיינטה של הסנאט הארגנטינאי.
  • 2008: פרס "קריסטו ריי" על ידי ארגון הפעולה הקתולית הארגנטינאית
  • 2012: ממשלת קנדה העניקה לטרימרקו את פרס מגנת זכויות האדם והחירות על שם ג'ון דיפנבקר.[4]
  • 2013: בשנה זו הייתה טרימרקו מועמדת לפרס נובל לשלום.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Susana Trimarco, Ronald Cohn Jesse Russell, VSD Press, 2013

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סוסנה טרימרקו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]