סוקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוקס
Socks
תמונה של סוקס למרגלות הבית הלבן
תמונה של סוקס למרגלות הבית הלבן
לידה 15 במרץ 1989
ליטל רוק, ארקנסו שבארצות הברית
פטירה 20 בפברואר 2009 (בגיל 19)
מרילנד שבארצות הברית
מין חתול הבית
גזע domestic short-haired cat עריכת הנתון בוויקינתונים
זוויג זכר
בעלים ביל קלינטון, נשיא ארצות הברית ה-42
בטי קורי, מזכירת נשיא ארצות הברית
ידוע בשל "החתול הראשון" של ארצות הברית
תקופת הפעילות 20 בינואר 1993 – 20 בינואר 2001 (8 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סוקס (15 במרץ 198920 בפברואר 2009) היה החתול של משפחתו של נשיא ארצות הברית ה-42, ביל קלינטון, בתקופת נשיאותו. סוקס נקרא כך בשל הכתמים הלבנים המופיעים בקצות רגליו השחורות, המזכירים בצורתם גרבייםאנגלית: Socks).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוקס אומץ בשנת 1991 על ידי צ'לסי קלינטון, בתו של ביל קלינטון, כאשר הוא קפץ לזרועותיה בזמן שיצאה משיעור הפסנתר הפרטי שלה. באותם רגעים שיחק סוקס עם אחותו, מידנייט, שאומצה בסופו של דבר על ידי משפחה אחרת[1].

בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 1992 נבחר ביל קלינטון לנשיא ארצות הברית, ובשנת 1993 עבר עם משפחתו ועם סוקס לבית הלבן. באותה עת סוקס היה חיית המחמד היחידה של משפחת קלינטון. סוקס התלווה פעמים רבות למשפחת קלינטון כשביקרו ילדים בבתי ספר ובבתי חולים.

בשנת 1997 אימצה משפחת קלינטון את באדי, כלב מגזע לברדור רטריבר. בעקבות זאת, מרבית תשומת הלב שהוענקה לסוקס נגזלה ממנו לטובת באדי. מאז הפך באדי לשנוא נפשו של סוקס[2]. הילרי קלינטון, הגברת הראשונה של ארצות הברית, אמרה כי ”סוקס תיעב את באדי באופן מיידי, ממבט ראשון, ולתמיד”. ביל קלינטון, בהתייחסו ליחסים העכורים בין סוקס לבאדי, אמר כי ”הצלחתי לקדם יותר את היחסים בין הפלסטינים לישראלים מאשר את היחסים בין סוקס לבאדי”[3].

לאחר שביל קלינטון הוחלף בבית הלבן על ידי ג'ורג' ווקר בוש בינואר 2001, עזב סוקס את הבית הלבן, ועבר להתגורר אצל בטי קורי, מזכירתו של ביל קלינטון. באדי נשאר בבעלותה של משפחת קלינטון, עד אשר נדרס על ידי מכונית בתאונת דרכים בשנת 2002.

סוקס הומת בהמתת חסד בשנת 2009, לאחר שסבל מסרטן זמן רב[4].

בתרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוקס כיכב בספר סוקס היקר, באדי היקר - מכתבי ילדים לחיות המחמד הנשיאותיות שנכתב על ידי הילרי קלינטון, ופורסם בשנת 1998. הספר כלל 50 מכתבים שנכתבו על ידי ילדים לסוקס ולבאדי, וכמו כן 80 תמונות שלהם.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סוקס בוויקישיתוף
  • סוקס, באתר "Find a Grave" (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]