סורן קראו אנדרסן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף סורן קראג אנדרסן)
סרן קראו אנדרסן
Søren Kragh Andersen
קראו אנדרסן ב-2015
קראו אנדרסן ב-2015
לידה 10 באוגוסט 1994 (בן 29)
סטריב, דנמרק
גובה 178 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל 73 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום כביש
התמחות רב גוני
קבוצה נוכחית אלפסין דקונינק
קבוצות עבר קבוצת סאנווב (2022-2016)
הישגי שיא
גרנד טורס:
טור דה פראנס:
2 קטעים (2020)
פריז–טור (2018)
קטע בטור דה סוויס (2018)
קטע בפריז - ניס (2020)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סרן קראו אנדרסןדנית: Søren Kragh Andersen; נולד ב-10 באוגוסט 1994) הוא רוכב אופני כביש דני בקבוצת אלפסין דקונינק. עד 2022 הוא רכב בקבוצת סאנווב ביחד עם אחיו הגדול, אסביורן קראו אנדרסן (אנ') שפרש בסוף 2022.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קראו אנדרסן נולד ב-10 באוגוסט 1994 בסטריב שבדנמרק.

בשנת 2011, סיים במקום ה-11 באליפות העולם באופני כביש עד גיל 19 ובשנת 2012 סיים במקום ה-10. בשנת 2014 קראו אנדרסן התחרה באליפות העולם עד גיל 23, במקצה נגד השעון סיים במקום ה-16 ובמקום ה-107 במקצה הכביש. ב-2015, ניצח קראו אנדרסן את הקטע הראשון והשלישי בטור דה ל'אווניר אך פרש מהמרוץ במהלך הקטע ה-6. הוא התחרה שוב באליפות העולם עד גיל 23, גם הפעם סיים במקום ה-16 בנגד השעון ובמקום ה-29 במקצה הכביש.

ג'איינט אלפסין (2016–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

קראו אנדרסן הפך למקצוען בשנת 2016, עם הצטרפותו לג'איינט אלפסין. הוא סיים במקום השישי בטור של קטר וניצח את דירוג הצעירים במרוץ. הוא סיים רביעי במרוץ סטר ZLM וסיים שביעי באליפות דנמרק. הוא התחרה עם סאנווב באליפות העולם בנגד השעון הקבוצתי וסיים איתה במקום השביעי, במקצה האישי, סיים במקום ה-36.

ב-2017, ניצח את הקטע השלישי בטור של עומאן, לאחר שהקדים את רוי קושטה ואת בן הרמנס בספרינט מתוך שמונה אנשים. הוא סיים חמישי בסטר ZLM וסיים רביעי באליפות דנמרק בנגד השעון. קראו אנדרסן ערך את הופעת הבכורה שלו בגרנד טור, כשנבחר לוואלטה אספנייה. הוא סיים במרוץ שלוש פעמים במקום ה-3, שהיוו את התוצאות הכי טובות שלו במרוץ. הפעם הראשונה הייתה בקטע הראשון בנגד השעון הקבוצתי, הפעם השנייה בה סיים שלישי הייתה בקטע ה-13, כשמקדימים אותו מטאו טרנטין וג'אני מוסקון (אנ') בספרינט רב משתתפים, הפעם השלישית הייתה בקטע ה-21, כשמקדימים אותו מטאו טרנטין ולורנצו מאנזה (אנ'). קראו אנדרסן היה חלק מסגל סאנווב באליפות העולם בנגד השעון הקבוצתי וזכה איתה במדליית הזהב, הוא סיים 12 במקצה הכביש באליפות העולם ולקראת סוף העונה סיים במקום השני בפריז–טור, כשמטאו טרנטין גובר עליו בספרינט הסיום.

ב-2018, קראו אנדרסן ניצח את הקטע השישי בטור דה סוויס, לאחר בריחת יחיד. הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בטור דה פראנס והתוצאה הטובה שלו במרוץ הייתה מקום 5, כשסיים במקום הזה בקטע נגד השעון הקבוצתי בקטע ה-3 ובקטע נגד השעון האישי בקטע ה-20, קראו אנדרסן סיים את המרוץ במקום ה-52, כשהוא מסייע לטום דימולן לסיים שני. הוא סיים שביעי בבינקבנק טור, 39 שניות אחרי מאטיי מוחוריץ' המנצח. הוא זכה יחד עם קבוצתו במדליית הכסף באליפות העולם בנגד השעון הקבוצתי וסיים 18 במקצה האישי. הוא קבע את ההישג הכי גדול שלו בקריירה עד כה, כשניצח את מרוץ פריז–טור לאחר בריחת יחיד.

את 2019 פתח קראו אנדרסן בפורטוגל, כשהתחרה בוולטה או אלגארבה. הוא סיים שני בדירוג הכללי, 14 שניות אחרי טאדיי פוגאצ'אר. קראו אנדרסן סיים שני במרוץ בשני קטעים. הוא התחרה שוב בטור דה פראנס אך פרש מהמרוץ לפני הקטע ה-18.

ב-2020 החל להראות את כישרונו גם בקלאסיקות האביב, כשסיים שלישי באומלופ הט ניוסבלד לאחר שהיה חלק מדבוקה שכללה גם את יספר סטויבן המנצח, איב למפרט שסיים שני ומטאו טרנטין, לקראת סוף המרוץ התפרקו טרנטין וקראו אנדרסן מהדבוקה והוא סיים שלישי כאמור. קראו אנדרסן ניצח את הקטע הרביעי בפריז - ניס שהיה נגד השעון, כשהוא מקדים את מקסימיליאן שכמן וקספר אסגרן[1]. קראו אנדרסן סיים את המרוץ במקום ה-10. בהמשך העונה נבחר בפעם השלישית לטור דה פראנס, בקטע ה-8 סיים שמיני לאחר שהיה חלק מקבוצת הבריחה של הקטע, בפער של 4:04 דקות מננס פטרס המנצח. גם בקטע ה-12 היה קראו אנדרסן חלק מקבוצת הבריחה וסיים את הקטע במקום השלישי, 52 שניות אחרי בן קבוצתו מארק הירשי שניצח. בקטע ה-14 התקיף קראו אנדרסן מהפלוטון כ-3.2 קילומטרים לסיום והמשיך עד לניצחון בקטע, מקדים את הפלוטון שהובל בידי לוקה מזגץ וסימונה קונסוני במקומות 2 ו-3 בהתאמה ב-15 שניות. בקטע ה-19 התקיף קראו אנדרסן כ-15.9 קילומטרים לסיום מהדבוקה הקדמית שהיה חלק ממנה וגם הפעם שרד עד הסיום וניצח את הקטע, כמזגץ סיים פעם נוספת שני לו לאחר שגבר על יספר סטויבו במקום השלישי, 53 שניות פער מקראו אנדרסן המנצח. לאחר הטור המוצלח מבחינתו וקבוצתו, קראו אנדרסן חזר להתחרות כתשעה ימים לאחר תום הטור בבינקבנק טור, הוא ניצח את קטע נגד השעון שהיה הקטע הרביעי במרוץ לאחר שהקדים את שטפן קינג במקום השני ב-6 שניות, ואת סטפן ביסגר במקום השלישי ב-7 שניות. בסופו של דבר סיים קראו אנדרסן את המרוץ במקום השני הכללי, 8 שניות ממת'יו ואן דר פול המנצח.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סורן קראו אנדרסן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Paris - Nice | Stage 4, procyclingstats.com